Kuno píše:
To ŘJ do impulsů senzoru rychlosti NIJAK "nekecá" vyhodnocuje dle nich pouze zda a jakou rychlostí se auto pohybuje a info posílá ev. na palubovku-tachometr.
Myslel jsem to tak, že jsou dvě možnosti:
1. z čidla v převodovce si ŘJ motoru vezme to, co potřebuje, ale už nemůže ovlivnit zobrazovanou hodnotu rychlosti na palubní desce, poněvadž pro budík se impulzy z onoho čidla zpracovávají zcela samostatně, bez vlivu ŘJ (případ synova Galantu 2,5 V6, který nemá PP);
2. hodnota rychlosti zobrazovaná budíkem je výsledkem zpracování impulzů v ŘJ motoru, tj. ŘJ "kecá do výsledku" (případ mého SW 2,4 GDI, který má PP).
Druhý případ je prů.er, poněvadž si při diagnostice nelze být jistý, že si ŘJ sama něco nevymýšlí, včetně chybových hlášek, resp. že sama neprodukuje potíže v systémech na ni navázaných (toho se obávám u mnou již zmíněné Mazdy, poněvadž sice už vím, že vada by měla být v pravém zadním čidle ABS, ale právě u daného vozu se občas stává, že chyba je přímo v ŘJ ABS, která si prostě vymýšlí...).
Kuno píše:
To Aaaa.... jsem jen nedouk
a u Mitsubishi to bude jistě "zase" jinak.
Problém je v tom, že tohle je pravda: např. systém "pružného" či "aktivního" volnoběhu mělo na přelomu 80. a 90. let min. st. pouze BMW 850i a všechny vozy Mitsubishi s MPI vstřikováním; se systémem "předrovnávání" (nevím, jak jinak to jednoslovně nazvat) volnoběhu jsem se dodnes u žádné jiné značky nesetkal, všechny znají pouze "dorovnávání"; dtto systém "pružného" omezovače otáček atd. atd.