mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 21:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 22:50 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kuno píše:
Zdravím pánové,mohu-li napsat svou praktickou zkušenost při opravvách aut- výrazné cukání (výpadky výkonu) zastudena bylo téměř vždy způsobeno špatnou funkcí zapalování...



To mi prave vrta hlavou


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 22:56 
Offline

Registrován: 25 září 2011 14:38
Příspěvky: 184
Automobil: Dodge Stealth
Typ motoru: DOHC non turbo
Rok výroby: 1991
Já nevim hele, u mě je to pocit, jako kdyby se doslova zasekával motor.. dělá mi to když je studeno a za tepla jen u nižších otáček když dám plnej.. jakmile vytocim nad 3 tak je to ok.. sem se bál jestli neni přidřenej motor..ale už to takhle mam dva roky a furt drží, tak snad ok :lol:

_________________
Dodge Stealth RT rv. 91 3.0 DOHC
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 06 listopad 2012 11:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
Mitsi píše:
Ahoj, prosím o bližší vysvětlení, nějak jsem se v tom "obcházení" ztratil. :oops:


No, abych to uved na spravnou miru, pro muj zpusob zapojeni MBC muzu (a mel bych) solenoid zcela vyjmout (a vhodne zaslepit hadicky).

...

Dodatečně děkuji za vysvětlení! Nějak mi Tvůj příspěvek svého času unikl...

Jen mne napadá, zda by spolehlivější cestou ke zvýšení tlaku přeplňování (s jistotou nepřekročitelnosti nastaveného horního limitu) nebyla úprava délky táhla aktuátoru na waste gate ventilech (předpokládám, že ta délka je nastavitelná). Max. tlak, kdy ventily otevírají, by se samozřejmě musel přesně odměřit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 12 červen 2013 22:57 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Po odmlce opět k tématu cukání.

Po zimě to došlo to do fáze, kdy motor pocukával cca od 2,5 tis do 3 tis otáček. Nahodile, byly naopak i jizdy, kdy nezacukal vubec a sel pekne za plynem. Spojil sem si to proto s problémem přechodu z fáze atmosféry na přeplňování, což se cca v těchto otáčkách děje. Check engine nesvitil.

Vzduch
- vyčištěn vzduchový filtr - beze změny

Palivo
- vyměněn palivový filtr - pocitově zlepšení, ve výsledku beze změny
- vypuštěna nádrž (podezření na vodu v benzinu po zime), dolita nová plná s aditivem - dočasne se zdálo, že ok, ale nakonec se projev postupem času (ujeto cca 130 km) ještě zhoršil (viz popis níže - "aktuální stav")
- kontrola vstřiků pouzitim diagnostickeho SW - tj. postupné vypínaní každého vstriku (běh na 5 válců) - vstřiky reagují, projev chodu na 5 válců je oproti cukání úplně jiný (cukání je spojeno se všemi válci).
- pumpa - přivedením plusu na zkouškovy konektor pumpa dáva palivo. Chystám se na tlakovou větev napojit tlakoměr k ověření, kolik pumpa tlačí (silné podezření padá právě na pumpu).

Zapalko
- kontrola svíček na přední hlavě - všechny suché, bílo šedé, bez soplů (NGK Platinum)
- kontrola kabelů na přední hlavě - proměřením (ne zcela jistý závěr, výsledky neodpovídají odporům uvedeným v manuálu, nicméně tak tomu je i u rezervní starší sady kabelů)
- kontrola zapalovacích cívek - proměřeny primární a sekundární odpory (sekundární ve specifikaci, primární vyšší, ale opět na zapůjčeném zápalku naměřeny stejné hodnoty), pro klid duše zapůjčené cívky vyzkouším na voze (díky 3000LS :) )
- zapal.tranzistor - k dispozici náhradní, zatím nevyzkoušen

Aktuální stav cukání: peklo.
S autem se nedá jet. Na volnoběh ok, jde za plynem do jakýchkoli otáček (pokud motor cuká, není to cítit tak jak právě samotnou jízdou, jediná možnost je sledovat záchvěvy celého motoru - nejisté).
K cukání dochází jak při plynulé jízdě (stále stejná poloha plyn.pedálu), tak při zrychlování (klidném i razantním). Nejvíce je cukání cítit na 1 či 2 těsně po rozjezdu s držením konstantního plynu např při otáčkách 2 tis).
Dnes "konečně" blikl check engine - chyba č.14: Čidlo snímající polohu škrtící klapky (Throttle position sensor - TPS). Po resetování chyby a následné projížďce opět cukání (skákání), check engine ale opět nic, jako dlouze před tím. Nicméně je navíc ve hře právě TPS jako sporadicky se jevící problém.
Během jízdy jsem narychlo v diagnostickém SW sestavil do grafů čidla, data z nich v obrázku.

Komentář k obr.: Oněch cca 20s sem jel sem na 1čku, je viděl že kontinuální jízdou a se snahou udržet plyn v jedné neměnné pozici - skoky v grafu jsem nedělal já nohou (to ani nelze), ale "motor".

Co si o tom myslíte :?:


Přílohy:
diagnostika_cukani.jpg
diagnostika_cukani.jpg [ 272.67 KiB | Zobrazeno 5172 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013 07:09 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj Radime,
napadají mne 2 věci: prověř váhu vzduchu - pokud máš ještě tu náhradní Dodge tak ji tam zkus dát a pak 'knock' senzor.... Trochu dívná je souvislost se zimní přestávkou a postupně horšící se stav - v této souvislosti se mě vybavila poznámka co psal David, že když přebíral auto od p. Lišky tak to při náloži cukalo - myslím tak to popisoval a pak to Liškovi vrátil a ten prý uvolnil něco zatuhlého - přiznám se nenapadá mě co by to mohlo být, ale za zeptání se u Lišky nic nedáš a jistá paralela s delšími odstávkami obou aut tady je.... Já mám výpadky také, ale pouze při dlouhé akceleraci pod plným plynem - u je to myslím buď palivová pumpa (je tam původní 200 tisíc najeto - může být) a nebo a to si myslím spíš, že 'tuneři' v německu trochu přepískli plnící tlak a mám tzv. fuel-cut, tedy náhlé ochuzení směsi při velkém množství vzduchu, prostě to tam ty injektory 'nedocákají'. A propós injektory, mohou být také zanesené - ultrazvuk mám a tak je můžeme proprat :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013 08:31 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ahoj.
Podle signálu z TPS se také řídí palivo.
Při konstantní poloze pedálu ma signál z TPS skoky.
TPS skoky -> skoky v dodávce paliva???


Naposledy upravil enemdym dne 14 červen 2013 08:54, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013 08:54 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Ahoj Radime,
napadají mne 2 věci: prověř váhu vzduchu - pokud máš ještě tu náhradní Dodge tak ji tam zkus dát a pak 'knock' senzor.... ....


Váha vzduchu, byť nehlásí chybu a také signály z ní vypadají ok, je nicméně také na seznamu podezřelých (zatím na prvním místě seznamu zvažuju TPS a pumpu, ikdyž výměna dílů jako je váha je jednoznačně jednodušší).
Trpím nedostatkem času na fyzické úkony na autě...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013 09:04 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj

TPS by mohlo být (oxidovaná dráha po zimě) ale, že se to tak mění - máš jiný z Dodge?, výměna není až tak časově náročná, i sežízení je docela v pohodě....

No time, ani to nekomentuji :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červen 2013 20:41 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Výměnou stávajících dílů za náhradní díly a vždy zkušební jízdou lze vyloučit jako příčinu problému:
- TPS
- váhu vzduchu
- tranzistor zapalování
- zapalovací cívky

Diagnostika (MPI - motorových čidel) provedena po každé zkušební jízdě - žádná závada.

Na závěr odpojen konektor detonačního čidla a taktéž projížďka - ECU nepoznala, že je konektor rozpojen - nenaskočil check engine - nejsem si ale jistý, jestli má naskočit. Podívám se do manuálu, jak to má být.

Postřeh:
Když stojím jde motor na neutrál krásně do otáček a za plynem.
Pokud se však na neutrál rozjedu (z kopce), pak při vytáčení na neutrál začně motor haprovat (při zařazení kvaltu a sešlápnutí plynu by se to haprování projevilo jako cukání).

ABS mám v poruše...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 červen 2013 08:12 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
tak to je uplne jasny , mas mekke pneu ... :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 červen 2013 14:22 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
3000LS píše:
tak to je uplne jasny , mas mekke pneu ... :smile:


Měkké pneu? Ok, mrknu na to ..., kde to najdu? ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 červen 2013 19:42 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
viděl bych to na pumpu basta chtělo by to zkusit dobrou ze zkušenosti s jinýmy pekáči nezkoušel bych pumpu z jiného auta check se nemá proč rozsvítit pumpa běží
poslední věc při neutrálu nepotřebuje auto tolik paliva jako při zátahu s turbem

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 červen 2013 20:20 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
enemdym píše:
Postřeh:
Když stojím jde motor na neutrál krásně do otáček a za plynem.
Pokud se však na neutrál rozjedu (z kopce), pak při vytáčení na neutrál začně motor haprovat (při zařazení kvaltu a sešlápnutí plynu by se to haprování projevilo jako cukání).


Ahoj, no a nemohlo by to dělat čidlo pro snímání rychlosti na převodovce? Někdo mi kdysi psal také o cukání GT a prý mu u toho blbnul i rychloměr - teď fakt nevím zda to čidlo do ECU nějak vstupuje, či ne, ale myslím, že ano - zkusil bych ho odpojit co se stane....

Ahoj


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 červen 2013 21:12 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Ahoj, no a nemohlo by to dělat čidlo pro snímání rychlosti na převodovce? Někdo mi kdysi psal také o cukání GT a prý mu u toho blbnul i rychloměr - teď fakt nevím zda to čidlo do ECU nějak vstupuje, či ne, ale myslím, že ano - zkusil bych ho odpojit co se stane....
Ahoj


Pavle, dík za tip. Proběhla vám hlavou spolu s Kunem (volali sme si) naprosto stejná myšlenka.
Čidlo vyzkouším vypojit a ověřit to.

eR.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 červen 2013 21:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Ecu musí vědět zda se auto pohybuje nebo stojí aby mohl motor fungovat v režimu tzv. "nuceného volnoběhu."
Zavedené je i pojmenování "system F1" :grin:
Jak to funguje raději nebudu popisovat,nebo by do toho mohl zas někdo začít pindat. :grin:

Při jeho poruše sice obvykle auto na volnoběh někdy chcípá ale mohl by to být i důvod toho cukání.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz