mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 19:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 23 říjen 2012 21:55 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Cau chlapaci, tema k diskuzi - poor acceleration, lepe receno prerusovana akcelerace.
Stalo se vam nekdy, ze by vam "padl benzin"? Napr. po cca 2-tydennim odstaveni auta v kopci cumakem napred?

Motor naskoci ok, pri rezimu jizdy "atmosfera" bez vytaceni turbin (behem zahrivani motoru) bezi ok, ale pokud behem cca prvnich 10 minut jizdy akceleruju pod boostem, motor cuka (projevuje se to jako prerusovany turbo zatah) - vzduch mu zda se nechybi, spise nedostatek paliva.
Pokud jej necham parkrat "vycukat" nasledne bezi jak pila, zadny problem.

Check engine nesviti.
Nezbyva, nez napichnout ECU na datalog HHH, at je mozne projit nake ty grafy.


Naposledy upravil enemdym dne 29 červen 2013 22:23, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 23 říjen 2012 22:50 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

to mám také, hlavně na trojáka do táhlého kopce, super zátah a najednou cca 0,5 výpadek tahu - také se na to chystám, to najít, ale můj Evoscan stále 'stávkuje' a také na to teď nějak nemám čas.......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 24 říjen 2012 06:54 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Ahoj,

to mám také, hlavně na trojáka do táhlého kopce, super zátah a najednou cca 0,5 výpadek tahu - také se na to chystám, to najít, ale můj Evoscan stále 'stávkuje' a také na to teď nějak nemám čas.......


Ahoj Brumlo.
V mem pripade se nejedna o Tebou zmineny pokles plniciho tlaku.
Jakmile prejde motor pri tech prvnich cca 10 minutach behu z otacek atmosferickych do boostovych, chova se jakoby nemel palivo, zrychleni dochazi velmi prerusovane (auto vpred skace), prirovnal bych to k stridavemu seslapovani pedalu plynu az na podlahu a jeho uvolnovani do nulove polohy (tak velkou frekvenci s jakou k "cukani" dochazi, ale nohou na pedalu nelze navodit).
Zatim zvazuju to zavzdusneni palivoveho okruhu, zkusim auto preparkovat na rovinu...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 24 říjen 2012 07:28 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

nemám výpadek plnícího tlaku, spíš jako bych velmi krátce ubral plyn, projeví se to ne jako cukání, ale spíš jakoby krátkým přerušením plynulého zrychlování a stává se to jen občas při dlouhé akceleraci jak říkám do táhlého kopce, myslím si, že palivové čerpadlo prostě nestíhá, ale objektivně to nevím.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 24 říjen 2012 08:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
S omluvou, že se Vám do toho pletu, pánové, ale napadají mne ještě dva možné důvody: zásah regulace obtoku turba (snížení plnicího tlaku) anebo regulace předstihu zážehu (rovněž snížení), případně obojí dohromady, a to z důvodu dosažení meze ochrany motoru před detonačním spalováním.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 24 říjen 2012 11:10 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj Mitsi,

je to možné, auto je načipováno z německa od předchozího majitele a vše nemusí být zcela koektně odlazeno, jak říkám je to na jisté 'hledání' a to teď zrovna prostě časově nedám a navíc ně pěkně s... ten Evoscan s přechodem na novou verzi se mi nějak nedaří to udržet při loggingu v chodu :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 24 říjen 2012 15:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nazdar Brumlo,

kdyby tam byla turba s nastavitelnou geometrií lopatek, rozhodně bych tipoval na jejich váznoucí ovládání, ale taková tam nejsou. Ovšem nastavování lopatek má v zásadě stejnou regulační úlohu (ve vztahu k tlakování motoru), jako obtokový ventil jednoduchého turbodmychadla.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 24 říjen 2012 20:51 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mitsi píše:
S omluvou, že se Vám do toho pletu, pánové, ale napadají mne ještě dva možné důvody: zásah regulace obtoku turba (snížení plnicího tlaku) anebo regulace předstihu zážehu (rovněž snížení), případně obojí dohromady, a to z důvodu dosažení meze ochrany motoru před detonačním spalováním.


Ahoj Mitsi, dik za postrehy. Byl sem svedkem, ze take turbina s MBC (ktery mechanicky obchazi elekronicky rizeny waste gate solenoid) mela pokles vykonu (plniciho tlaku) presne tak, jak popisuje Brumla.
"Muj" problem s cukanim, se domnivam, souvisi spise s palivovou soustavou ci s fazi zahrivani motoru :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 16:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
... turbina s MBC (ktery mechanicky obchazi elekronicky rizeny waste gate solenoid) ...

Ahoj,
prosím o bližší vysvětlení, nějak jsem se v tom "obcházení" ztratil. :oops:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 17:11 
Offline

Registrován: 25 září 2011 14:38
Příspěvky: 184
Automobil: Dodge Stealth
Typ motoru: DOHC non turbo
Rok výroby: 1991
Citace:
Pokud jej necham parkrat "vycukat" nasledne bezi jak pila, zadny problem.


To mi dělá taky, parkrát prošlápnu dvojku, vycuká se a pak se vytáčí dobře.. ale problém, já žádné turbíny nevedu :lol: po výměně vzducháče se to trochu zlepšilo, ale stejně me to štve.. :lol:

_________________
Dodge Stealth RT rv. 91 3.0 DOHC
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 17:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Co svíčky? Motory Mitsubishi odmítají kromě Denso a NGK jezdit na cokoli jiného!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 17:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Zdravím pánové,mohu-li napsat svou praktickou zkušenost při opravvách aut- výrazné cukání (výpadky výkonu) zastudena bylo téměř vždy způsobeno špatnou funkcí zapalování.
Nedostatečný tlak paliva způsobuje taktéž výpadky výkonu ale ty...jsou tak nějak..."plynulejší" :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 22:42 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mitsi píše:
Ahoj, prosím o bližší vysvětlení, nějak jsem se v tom "obcházení" ztratil. :oops:


No, abych to uved na spravnou miru, pro muj zpusob zapojeni MBC muzu (a mel bych) solenoid zcela vyjmout (a vhodne zaslepit hadicky).

Trochu to tu rozepisu...
Ze sani (pred klapkou) jde vzduchova hadicka do rozcestniku, z nej do:
- waste gate solenoidu a z nej dale do sani (pred turbo)
- regulatoru otevirajici waste gatey (regulatory jsou ovladany pretlakem)

Pokud je solenoid otevreny, pretlak se skrz nej ztraci do sani a nejde do waste gate regulatoru (waste gatey sou zavrene).
Pri urcite hodnote se solenoid zavre (povel z ECU) a tim se pretlak nema kam ztratit a privadi se primo na regulatory, ktere otviraji waste gatey a omezuje se plnici tlak.

Na vzduchove hadicce (jdouci z pred klapky do rozcestniku) mam MBC (jednosmerny ventil - kulicka s pruzinkou). Ikdyz je solenoid stale ovladan ECU, neovlada pretlak do regulatoru, tedy alespon do okamziku, nez pretlak pretlaci kulicku/pruzinku v MBC.

Jsou ruzne moznosti zapojeni MBC. Je to levna, ale soucasne take riskantni metoda, jak zvysit plnici tlak.
EBC jsou jiz dumyslnejsi a bezpecnejsi. Nicmene, stale je zde potreba resit hodnotu plniciho tlaku, neni to jen o vzduchu, ale o pomeru vzduch-palivo, instalovat dodatecny budik plniciho tlaku, atd.


Přílohy:
waste.jpg
waste.jpg [ 135.33 KiB | Zobrazeno 10149 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 22:47 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Serge píše:
Citace:
Pokud jej necham parkrat "vycukat" nasledne bezi jak pila, zadny problem.


To mi dělá taky, parkrát prošlápnu dvojku, vycuká se a pak se vytáčí dobře.. ale problém, já žádné turbíny nevedu :lol: po výměně vzducháče se to trochu zlepšilo, ale stejně me to štve.. :lol:


Ze by to tedy nesouviselo vyslovne s turbinama?
Vycistit vzduchac muzu :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poor acceleration
PříspěvekNapsal: 25 říjen 2012 22:47 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mitsi píše:
Co svíčky? Motory Mitsubishi odmítají kromě Denso a NGK jezdit na cokoli jiného!


Ano, mam NGK.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz