mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 18 duben 2024 02:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 23:26 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Chlapi, diskuze jak vidno žije, což sem rád.
Jsem toho názoru, co vy. Je potřeba pochopit, jak systém funguje, nastudovat spojitosti, schémata, hlavu ještě hlouběji zabořit do manuálu.

Protože:
1) Konektor snímače rychlosti (na převodovce) zapojený + budíky (přistrojovka s rychloměrem) zapojené => auto cuká.
2) Konektor snímače rychlosti (na převodovce) zapojený + budíky (přistrojovka s rychloměrem) odpojené => auto cuká.
3) Konektor snímače rychlosti (na převodovce) zapojený + budíky nahrazeny původními a zapojené => auto cuká.
4) Konektor snímače rychlosti (na převodovce) odpojený + tento konektor zapojený do náhradního snímače rychlosti provizorně umístěného "navolno" mimo převodovku (za jízdy stacionární / neotáčející se) + budíky zapojené => auto NECUKÁ.
5) všobecně: Konektor snímače rychlosti (na převodovce) odpojený => auto NECUKÁ.

Pokud doposud chápu funkci správně, mělo by to být takto:
Snímač rychlosti (na převodovce) generuje signál, který posílá do budíku rychloměru (zobrazí rychlost). V budíku rychloměru se nachází vehicle speed sensor, který převádí rychlost na pulzy (0V, 5V) a posílá je do ŘJ, která dle nich dále nastavuje např. volnoběh.
Z odzkoušeného (bod 2) je ale zřejmé, že pokud jsou budíky zcela vyjmuty, řídící jednotka přesto dostává signál ze snímače rychlosti umístěného na převodovce, tj. snímač a ŘJ musí být také propojeny.

Co dokážu dále z grafu vyčíst je, že čidlo snímající polohu škrtící klapky v případě, kdy je zapojen konektor snímače rychlosti, pak při pohybu vozu zobrazuje v grafu pulzy a auto cuká. Pokud konektor snímače rychlosti odpojím, signál ze snímače škrtící klapky při jízdě tyto pulzy nemá a motor běží bez cukání.

PS: Ano, ABS v poruše několik let. Cukání se objevilo sporadicky poprvé vloni, katastrofálně po zimě. ABS zmiňuji záměrně, protože díky ABS čidlům ŘJ také ví, že je auto v pohybu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 23:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Snímač škrtící klapky musí dávat Plynule se zvyšující signál podle sešlapování plynu ale žádné impulsy.
Jestli z něj jdou impulsy,dostávají se tam odjinud. Nepamatuji si z hlavy hodnoty při zavřené a plně otevřené klapce ale nějaké impulsy z jejího snímače jsou špatně.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 06:31 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kuno píše:
Snímač škrtící klapky musí dávat Plynule se zvyšující signál podle sešlapování plynu ale žádné impulsy.
Jestli z něj jdou impulsy,dostávají se tam odjinud. Nepamatuji si z hlavy hodnoty při zavřené a plně otevřené klapce ale nějaké impulsy z jejího snímače jsou špatně.


Mrkni na graf download/file.php?id=1145&mode=view, čidlo Throttle positon - jakmile ty impulzy zde jsou, je s tím spojen problém cukani. Skrtici klapku můžu ale v mém případě ovládat pouze já přes plyn.pedál (tempomat je vypojen).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 07:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
To ŘJ do impulsů senzoru rychlosti NIJAK "nekecá" vyhodnocuje dle nich pouze zda a jakou rychlostí se auto pohybuje a info posílá ev. na palubovku-tachometr.

Myslel jsem to tak, že jsou dvě možnosti:
1. z čidla v převodovce si ŘJ motoru vezme to, co potřebuje, ale už nemůže ovlivnit zobrazovanou hodnotu rychlosti na palubní desce, poněvadž pro budík se impulzy z onoho čidla zpracovávají zcela samostatně, bez vlivu ŘJ (případ synova Galantu 2,5 V6, který nemá PP);
2. hodnota rychlosti zobrazovaná budíkem je výsledkem zpracování impulzů v ŘJ motoru, tj. ŘJ "kecá do výsledku" (případ mého SW 2,4 GDI, který má PP).

Druhý případ je prů.er, poněvadž si při diagnostice nelze být jistý, že si ŘJ sama něco nevymýšlí, včetně chybových hlášek, resp. že sama neprodukuje potíže v systémech na ni navázaných (toho se obávám u mnou již zmíněné Mazdy, poněvadž sice už vím, že vada by měla být v pravém zadním čidle ABS, ale právě u daného vozu se občas stává, že chyba je přímo v ŘJ ABS, která si prostě vymýšlí...).

Kuno píše:
To Aaaa.... jsem jen nedouk :grin: a u Mitsubishi to bude jistě "zase" jinak. :grin:

Problém je v tom, že tohle je pravda: např. systém "pružného" či "aktivního" volnoběhu mělo na přelomu 80. a 90. let min. st. pouze BMW 850i a všechny vozy Mitsubishi s MPI vstřikováním; se systémem "předrovnávání" (nevím, jak jinak to jednoslovně nazvat) volnoběhu jsem se dodnes u žádné jiné značky nesetkal, všechny znají pouze "dorovnávání"; dtto systém "pružného" omezovače otáček atd. atd.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 08:03 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

musím do toho trochu zasáhnout, 'red contact' v palubce (v přístrojovém štítu) má pouze verze 'nonturbo' verze s turbem používá signál z čidla na převodovce. Tedy, že se něco konvertuje a tak, je nesmyls :lol: Bohužel jsem nyní zcela 'busy' a tak se tomu nemohu podrobněji věnovat... Do přílohy dávám několik podkladů, které snad pomohou....


Přílohy:
GT91-2.pdf [77.01 KiB]
638 krát
GT91-3.pdf [303.94 KiB]
316 krát
GT91-4.pdf [60.44 KiB]
320 krát
GT91-5.pdf [41.2 KiB]
291 krát
GT91-6.pdf [47.77 KiB]
293 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 09:32 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Ahoj,

musím do toho trochu zasáhnout, 'red contact' v palubce (v přístrojovém štítu) má pouze verze 'nonturbo' verze s turbem používá signál z čidla na převodovce. Tedy, že se něco konvertuje a tak, je nesmyls :lol: Bohužel jsem nyní zcela 'busy' a tak se tomu nemohu podrobněji věnovat... Do přílohy dávám několik podkladů, které snad pomohou....


Pavle, máš pravdu, reed kontakt je opravdu pouze u non-turbo verze.
Snimac rychlosti na převodovce (u TT) tedy posílá výstup přímo do ŘJ.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 11:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi: No doře,může být... ale já furt od Tebe marně čekám nějaký návrh konkretního řešení Enemdymova problému.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 13:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... já furt od Tebe marně čekám nějaký návrh konkretního řešení Enemdymova problému.....

Kdybych ho znal, už bych ho sem dávno napsal. Neznám ho, jen se snažím rozšířit záběr úvah směrem, kterým se třeba u toho, kdo to momentálně řeší, neubírají.
Tohle je osvědčená metoda při hledání "závad" v palubní elektronice RC modelů: např. poté, co jsem kvůli "rušení" vyměnil přijímač i regulátor otáček motoru mi kdosi napověděl, že mám postupně vyměňovat serva, a skutečně to bylo v jednom z nich (příliš vysoké proudové špičky). Samotného by mne vůbec nanapadlo se jimi zabývat, zvláště pak když už s nimi to éro předtím v pohodě létalo, navíc všechna byla zánovní.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 15:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
:grin: jj a u nás bude asi pršet...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 16:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To by ses nestačil divit, co umí předvést řídící elektronika u auta prý "do nepohody", Volvo XC90, když zrovna prší...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 16:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
zas úplně zbytečný komentář absolutně nesouvisející s tématem,že? :grin: Enemdym musí být za takové "rady" velmi nadšen. :grin:
Co kdybychom se zeptali toho Tvého Vaculíka? Ten to musí majiteli opravit i na dálku telepaticky. :grin: jak J.K.sluhu setníka.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 16:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
zas úplně zbytečný komentář absolutně nesouvisející s tématem,že? ...

A jak souvisí s tématem tento komentář?
Kuno píše:
:grin: jj a u nás bude asi pršet...


P.S.: Jen jsem momentálně silně napružený, poněvadž mne kolega požádal o pomoc po servisním zásahu pneuservisu, kterému za život ohrožující fušeřinu sice tučně zaplatil, ale už nemá odvahu ji tam jít reklamovat, a tak to zase zbylo na mne a z čisté kolegiality samozřejmě zcela grátis. A to pochopitelně nejsem schopen vyřešit přinejmenším to, že mu na auto s maximálkou 220 obuli nové gumy v H, a přitom mu navíc zničili pojistné matice...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 červen 2013 22:35 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
kazda rada / uvaha k tematu dobra :idea:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22 červen 2013 08:58 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

ještě mě napadlo, zkus odpojit konektor od ISC serva (vlevo dole u klapky)..... Pořád mě nenapadá proč by se to mělo zhoršovat postupně - zatuhnout po zimě - dopr.... co to může být?


Přílohy:
GT91-1.pdf [58.86 KiB]
244 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22 červen 2013 23:18 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Sem promeril sobotni odpoledne. Este si ty vysledky zbyva urovnat v hlave. Nezkousel jsem jeste jet s odpojenyma konektorama (krom snimace rychlosti na prevodovce). Ale jak ste navrhovali, podstoupim i to, krapet tapu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz