mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 22:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 16 červen 2013 22:00 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kuno píše:
Ecu musí vědět zda se auto pohybuje nebo stojí aby mohl motor fungovat v režimu tzv. "nuceného volnoběhu."
Zavedené je i pojmenování "system F1" :grin:
Jak to funguje raději nebudu popisovat,nebo by do toho mohl zas někdo začít pindat. :grin:

Při jeho poruše sice obvykle auto na volnoběh někdy chcípá ale mohl by to být i důvod toho cukání.


Kuno, jdi do popsání tebou zmíněného tématu, zajímá mě to. :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 červen 2013 13:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Velmi zjednodušeně: Při deceleraci se zařazenou rychlostí a "nohou z plynu" dochází v tomto režimu k vyřazení vstřiků a auto má tedy nulovou spotřebu.Pokud bys chtěl bržděním motorem pokračovat až do zastavení vozidla,před tím než se motor ocitne v krtiticky nízkých otáčkách a jsou splněny některé další podmínky,tento system se vyřadí a řj si může sama přidat tak aby nedocházelo k cukání podtočeného motoru. V tomto okamžiku je možno pozorovat charakteristické cuknutí a auto se "jakoby rozjede".
Nevím jistě jak je to u Vašich TT ale mě tento system takto,stejně jako u jiných aut funguje.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 červen 2013 21:19 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Chlapi, tip s vehicle speed sensorem vyšel :clap: .
Při rozpojeném konektoru snímače rychlosti z převodovky cukání zmizelo.
Proměřím stávající čidlo a porovnám s náhradním. Vyměním a zkusím.

Jinak potvrzuju, ze i TT umí jet bez plynu, takže nucený volnoběh má také (zaměřil sem se na to při zkušební jízdě s vypojeným snímačem rychlosti).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 červen 2013 21:16 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Takto vypada onen nahradni dil (vehicle speed sensor) pro TT.
Pro TT ma konektor - s rychlomerem "spojen" elektronicky; pro atmosfery je bez konektoru a je spojen s rychlomerem kabelem.
Ještě sem jej neodzkoušel.

Počet zubu na šněku: 27 (tj. pro 1.generaci do unora roku 1993; 2.generace ma jiz zubu 28).


Přílohy:
sensor2.jpg
sensor2.jpg [ 52 KiB | Zobrazeno 5424 krát ]
sensor1.jpg
sensor1.jpg [ 66.82 KiB | Zobrazeno 5424 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 červen 2013 20:30 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Cidlo rychlosti vymeneno za nahradni, zavada setrvava stejna, grafy stejne (rusivy prubeh "cukani").
Po odpojeni konektoru opet ok.

Nove blikla navic chyba lambda sondy (zadni).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 červen 2013 22:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Chtělo by to schema zapojení-zjistit kam všude ty dráty ze snímače rychlosti vedou.
Tuším,že jsi v minulosti měnil přístrojovku nebo tachometr. Zkus zpátky ustavit,tu co tam byla i když tacho nepojede. Zapojení přístrojovky nebo jejích patic se může mírně lišit a pokud jednotka nedostává - tedy dostává ....nelinearní signály (doufám,že je to správné slovo :grin: ) o rychlosti,potažmo zatížení spolu se systemem výkonového obohacování...atd.. může přerušovat signál na vstřiky a od toho ta "cukatura".
Pokud si "myslí",že auto stojí a dalších podmínek k akceleraci netřeba, akceleruje O.K.

Ale možná že jen kecám,jsem přeci je nedouk-jak mne zde kdosi nazval. :grin:
Jen se divím,že tu chybí jeho jistě bezchybný,diskusi nepřipouštějící názor na řešení Tvého problému.
Dočkáme se? :grin:

P.S. Mne osobně by celkem bavilo takový problem řešit ale budu si muset pár měsíců počkat než si pořídím tu TT verzi. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 červen 2013 22:42 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kuno píše:
Chtělo by to schema zapojení-zjistit kam všude ty dráty ze snímače rychlosti vedou.
Tuším,že jsi v minulosti měnil přístrojovku nebo tachometr. Zkus zpátky ustavit,tu co tam byla i když tacho nepojede. Zapojení přístrojovky nebo jejích patic se může mírně lišit a pokud jednotka nedostává - tedy dostává ....nelinearní signály (doufám,že je to správné slovo :grin: ) o rychlosti,potažmo zatížení spolu se systemem výkonového obohacování...atd.. může přerušovat signál na vstřiky a od toho ta "cukatura".
Pokud si "myslí",že auto stojí a dalších podmínek k akceleraci netřeba, akceleruje O.K.

Ale možná že jen kecám,jsem přeci je nedouk-jak mne zde kdosi nazval. :grin:
Jen se divím,že tu chybí jeho jistě bezchybný,diskusi nepřipouštějící názor na řešení Tvého problému.
Dočkáme se? :grin:

P.S. Mne osobně by celkem bavilo takový problem řešit ale budu si muset pár měsíců počkat než si pořídím tu TT verzi. :grin:


Ahoj, tu původní přistrojovku (budíky) už mám nachystané, že je šoupnu zpět, protože...

:!:
... se obávám, že jsem se dopustil souběžně chyby překladu, nepochopení manuálu a docela mě zmátl také CAPS... :oops: :roll: (s čistým svědomím omyl přiznám).

VEHICLE SPEED SENSOR neni to, co je na výše zmíněných fotkách. Výše je SPEEDOMETER GEAR!
- SPEEDOMETER GEAR je poháněn soukolím převodovky a posílá signál (u TT) do budíku rychloměru.
- VEHICLE SPEED SENSOR (tzv. "reed switch") - je přímo v budíku rychloměru - převádí rychlost na pulzy, které pak posílá do ŘJ. Tady se domnívám, bude můj problém!

Mylně jsem řešil speedometer gear, ikdyž chybový kód jasně říká, že je závada na vehicle speed sensoru (reed switch).

V další kole tedy výměna budíků za původní.

PS: Zkuste si do CAPSu schválně zadat díl MB622090, co vypíše za název dílu... :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 06:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
já protože neumím anglicky používám název snímač rychlosti. A to je to,co je na fotách nahoře. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 09:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Běžně se vyskytují tři "zdroje", odkud ŘJ motoru čerpá informaci o tom, zda se vůz pohybuje nebo ne:
- snímač rychlosti v převodovce (např. ten na vložených fotkách), který zároveň slouží jako zdroj impulzů pro rychloměr vozu (někdy do výsledku zobrazované hodnoty rychlosti kecá ŘJ motoru, jindy ne, tzn. že impulzy od tohoto čidla se zpracovávají samostatně);
- snímač pohybu v náhonu rychloměru integrovaný přímo do "náboje" budíku rychloměru (takhle to měly řešené starší vozy Mitsubishi ještě s mechanickým náhonem rychloměru - bowdenem se strunou);
- od ŘJ ABS přes čidla na kolech.

Setkal jsem se i s jednoúčelovým samostatným čidlem v převodovce obdobou snímače polohy klikovky či vačky a dokonce i se snímačem na jednom z hnacích hřídelů kola, ale to jsou vyloženě okrajové záležitosti.

Momentálně řeším poruchu ABS na Mazdě mé kolegyně, kde se nefunkčnost systému ABS promítla jak do "odstavení" protiprokluzu (to je logické), tak i do ztráty fukce vypínání vstřiků při nuceném volnoběhu (to už je méně logické, zvláště pak za situace, kdy tempomat funguje zcela normálně). Naopak mne nepřekvapuje, že na chod motoru pod plynem to nemá vůbec žádný vliv: inu ve srovnání s MMC málo vyspělá řídící elektronika...

Tak co třeba tohle?
enemdym píše:
... ABS mám v poruše...


P.S.: Ta Mazda si teď bere v převážně městském provozu o litr na 100 km víc. Že neodstavuje vstřiky při nuceném volnoběhu, to je vidět na PP, ale i cítit - jízda po městě je díky absenci "cuknutí" při opětovném zapojení vstřikování nad úrovní volnoběhu příjemnější.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 11:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi: Tohle jsme už sice věděli ale každopádně (minimálně za mne) díky za nekonfliktní a smysluplnou reakci.
Takto zde debatovat MÁ smysl. :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 12:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Mitsi: Tohle jsme už sice věděli ale každopádně (minimálně za mne) díky za nekonfliktní a smysluplnou reakci.
Takto zde debatovat MÁ smysl. :clap:

Pokud jste věděli, že by to mohlo mít souvislost s nefunkčním ABS (jakože nic podobného mi přinejmenším otevřená část předchozí debaty nenapověděla), pak lituji, že jsem se vůbec snažil přispět svou troškou do mlýna, a slibuji, že se to už nebude opakovat. Poněvadž takto debatovat fakt postrádá veškerý smysl!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 13:10 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
Tak co třeba tohle?
enemdym píše:
... ABS mám v poruše...


Ahoj,

tím ABS to asi nebude, jednak enemdym ho v poruše léta a jezdil jak drak, a já ho nuceně vypínám - tedy v podstatě uvádím do poruchy, protože GT vypínač ABS nemá, také a na jízdu to nemá žádný vliv.... Pokusím se večer podívat do podrobných elektromanuálů s čím by mohlo čidlo na převodovce souviset a možná se podaří nějaká ta teorie :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 14:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi:S ABS to fakt souvislost v tomto případě nemá-viz Brumla a mé info od Enemdyma,tak se prosím hned nerozčiluj,protože každý postřeh k řešenému problému má v tpmto případě smysl.
Mne by spíš zajímalo,zda jdou signaly ze snímače prvně do jednotky a pak na budík tachometru (to v případě,že ma auto tzv.centrální jednotku jako třeba Renault) nebo prvně na přístrojovku,tak je ev.signal nějak "upraven" a pak do jednotky-prostě konkretnější info,protože mám za to,že zatím se bavíme velmi velmi obecně.
To by zřejmě pomohlo k dalším krokům.
Ale třeba už to má Enemdym o.k. :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 21:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
...zda jdou signaly ze snímače prvně do jednotky a pak na budík tachometru (to v případě,že ma auto tzv.centrální jednotku jako třeba Renault) nebo prvně na přístrojovku,tak je ev.signal nějak "upraven" a pak do jednotky...


Mitsi píše:
...
- snímač rychlosti v převodovce (např. ten na vložených fotkách), který zároveň slouží jako zdroj impulzů pro rychloměr vozu (někdy do výsledku zobrazované hodnoty rychlosti kecá ŘJ motoru, jindy ne, tzn. že impulzy od tohoto čidla se zpracovávají samostatně);...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 červen 2013 22:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
To pořád příliš příliš obecné info a nic to neřeší.
Máme-li se nějak dobrat pravděpodobných příčin poruchy tak si nejprve musíme ujasnit,jak celý system funguje,ne?
Mne zajímá,jak je to u 3000 GT,potažmo Mitsubishi přesně?
To že info ze snímače si bere nejenom tachometr ale i řj je jasné,protože auto majiteli po odpojení snímače necuká.
Dokonce i řj u dokonalejšího jednobodu MUSÍ vědět,zda se auto pohybuje či ne.
ŘJ do impulsů senzoru rychlosti NIJAK "nekecá" vyhodnocuje dle nich pouze zda a jakou rychlostí se auto pohybuje a info posílá ev. na palubovku-tachometr.
Jaký je tedy rozdíl v řízení vstřikování při akceleraci za jízdy a akceleraci když auto stojí?

U GM bych závadu viděl i bez diagnostiky na poruchu nebo nefunkčnost výkonového obohacování,které funguje pouze za jízdy a řídí-aktivuje se dle polohy škrtící klapky,info o pohybu vozidla ze snímače rychlosti a info ze senzoru absolutního tlaku.
Vzhledem k tomu,že senzor klapky i snímač rychlosti majitel seznal O.K,zbývá jen snímač absolutního tlaku.
Poruchu v el.vedení atd..tentokrát neuvažuji.
Aaaa.... jsem jen nedouk :grin: a u Mitsubishi to bude jistě "zase" jinak. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz