mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 21 květen 2024 13:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 08:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Spc: ještě jednou díky za názor. :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 13:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 listopad 2005 17:48
Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Rok výroby: 1991
Kuno píše:
Spc: Ahoj,jsem rád,žes mi k tomu co mne zajímá něco napsal.

...... zaroven dochadza k zhorseniu vyfuku ci dokonca az k ciastocnemu spetnemu nasavaniu vyfukovych plynov do spal. priestoru.
K tomuto jevu ale myslím dochází částečně vždy a je přímo úměrný délce překrytí ventilů.
Důvodem mých "laborací" je fakt,že žádný seriový výfuk nezaručí příznivý výplach spal.prostoru válce,protože výrobce je při konstrukci výfuku mimo jiné omezen plněním emisních a hlavně zvukových limitů.

Já uvažuji,že rázovovou vlnu ve spal.prostoru když je píst v HÚ a ventily ve střihu,která umožní výplach spal. prostoru válce "zabíjí" nejvíce právě jakákoliv nežádoucí turbulence,překážka,restrikce ve výfuku a tou je prakticky každý špatný spoj,svár,vlnovec,tlumič nebo ohyb.
U GT bych jako první takovou překážku označil T napojení.
Pokud ho odstraníme prodlouží se výkonová část výfuku ( tím myslím část,které úprava-změna má výrazný vliv na výplach (já tomu říkám průvan :grin: ve spal.prostoru) po kat nebo až další tlumič.

Chci zkusit výfuk vyrobit bez těch malých tlumičů,těch ohybů cca ve střední části,prostě pouze hladkou trubku bez zatáček až dozadu,zachovat rozdvojení a na každou větev tlumič.
Pod stromeček prý od manželky dostanu G-Tech (jestli budu hodný) :grin: tak budu moci měřit změny. :grin:


Ahoj,taky jsem dělal pokusy s výfukem u atmosféry.Nejdřív jsme odstranili tu prostřední část s tlumičem a rezonátorem
a nahradili jí rovnou trubkou.Mělo to pěknej zvuk ale vůbec to nejelo a hodně střílelo do výfuku.Sháněl jsem nějaké informace ale většinou firmy výfuky měněj a principu vědí kulový.O motorech Mitsubishi se traduje,že jsou hodně náchylný na změnu výfuku i sání.Znám lidi co maj Corvetu nebo Camaro s úplně otevřenýma výfukama a tam to vůbec nevadí.
Nyní mám výfuk Borla ,lazený svody OBX,místo katu jenom propojku a naprostá spokojenost.Vytáčí se to skvěle
a zvuk taky moc pěknej,hlasitější ale ne únavnej.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 17:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ledacos se dá spočítat dle jistých pouček, ladacos se dnes dá počítačově nasimulovat, ale jistotu má člověk až na motorové brzdě. A když se vymění např. vačky, je stejně hned všechno jinak. Pokud bych se měl pouštět do "ladění" výfukového traktu u atmosféry, začnu stejně dlouhými svody, resp. vždy stejnými délkami po dvou válcích, s návazným spojením těch větví do jedné po "další délce". Rezonátor by měl být někde na dvojnásobku této délky, koncový tlumič pak rezonančního, nikoli absorbčního provedení. A tom, zda se ladění povedlo či ne, svědčí už např. to, že dojde k roztažení intervalu mezi min. a max. průměrnou spotřebou a rovněž to, že z koncovky výfuku odcházejí plyny vyloženě horké, nikoli pouze vlažné, tzn. že nestačily odevzdat své teplo expanzí ve výfukovém traktu. Teď samozřejmě zcela opomíjím hlučnost a exhalace.

Berte to, prosím, jako poněkud jiný pohled na probírané téma.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 18:10 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
Kuno píše:
Pod stromeček prý od manželky dostanu G-Tech (jestli budu hodný) :grin: tak budu moci měřit změny. :grin:


Ahoj, jaký G-Tech budeš mít? (pokud vydržíš být hodnej ještě týden :grin: ) Já měl půjčený nějaký takovýhle: http://www.highperformanceparts.cz/gtech-pro/telemetrie-gtech-pro-ss-super-street-fanatic-precision-series-performance-meter.14292 a ne na každém autě to fungovalo...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 21:21 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
To se někdo má já tak hodnej asi nikdy nepořídím bejt dlouhodobě :think:

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 21:26 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Mitsi píše:
Ledacos se dá spočítat dle jistých pouček, ladacos se dnes dá počítačově nasimulovat, ale jistotu má člověk až na motorové brzdě. A když se vymění např. vačky, je stejně hned všechno jinak. Pokud bych se měl pouštět do "ladění" výfukového traktu u atmosféry, začnu stejně dlouhými svody, resp. vždy stejnými délkami po dvou válcích, s návazným spojením těch větví do jedné po "další délce". Rezonátor by měl být někde na dvojnásobku této délky, koncový tlumič pak rezonančního, nikoli absorbčního provedení. A tom, zda se ladění povedlo či ne, svědčí už např. to, že dojde k roztažení intervalu mezi min. a max. průměrnou spotřebou a rovněž to, že z koncovky výfuku odcházejí plyny vyloženě horké, nikoli pouze vlažné, tzn. že nestačily odevzdat své teplo expanzí ve výfukovém traktu. Teď samozřejmě zcela opomíjím hlučnost a exhalace.

Berte to, prosím, jako poněkud jiný pohled na probírané téma.


Nemyslím, že tady na tomto foru někdo má na to ladit výfuk profesionálně (bez urážky kohokoliv)
Pokud se nepletu větší paseku výměna výfuku způsobí u atmosfery než u turba.
Souhlasím s mtsim, že pokud něco změníte vačky vstřiky je všechno jinak z toho by mělo tedy plynou výfuk dělat jako poslední ovšem u nás co pořád něco postupně vylepšujeme bychom se toho výfuku nedočkaly nikdy
Nikdo z nás tady nemá auto ,, speciál 1000 koní na sprinty a podobně potom by to smysl mělo tím myslím vyledat někoho kdo se tím zabývá tuto diskuzi beru dobrou na to abychom to pokud možno udržely na stejné úrovni jako to je u originálu.
Tím bych nakousl moji myšlenku pokud dám já do turbíny ten lehce ochuzený výfuk nerez bude to dělat rachot budiž pojede mě to stejně nebo hůř? Podle mého lajckého pohledu při vysokých otáčkách to bude spíše lepší ale to se jezdí minimálně proto se tážu na nízké popř. střední otáčky?.......

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 22:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Tom: jak Ti to pojede uvidíš,až to opravdu vyzkoušíš. Já osobně si myslím,že si za dodržení určitých parametrů můžeš polepšit.
Nejsi totiž omezován hlučností a emisemi a pokud máš jakési tech. zázemí a dokážeš si na výfuku dělat sám,nevidím důvod proč to nezkusit.


Ani při výrobě nového modelu auta se nevyrobí jeden druh-typ výfuku,který se montuje a basta!
Přesto že konstruktéři mají obrovské tech.zázemí,vyrobí se i šest sedm typů výfuku a ten,který při provozních zkouškách vyhoví nejlépe,ten se pak na nová auta montuje.
Zítra zajedu na rozumy za jedním pánem :wink: a poslechnu si jeho názor.
Staví motory na vrchařské závody a jeho jméno je celorepublikovým pojmem tak uvidím jestli mne vykope do řiti nebo pochválí-jak "za mlada."


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 23:20 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Jenže já chtěl koupit nerez ze států :roll:
Proto mě zajímá názor Radima pokud má něco podobného jestli řeší pouze hluk nebo taky něco jiného

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 23:37 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Kuno píše:
Spc: ještě jednou díky za názor. :clap:


Niet zaco, mne tiez kedysi ini poradili a tak som si s vyfukom vynimocne neuzival obvykle problemy...
(okrem tej hitech klapky `made in USA`
Teraz to len oplacam :wink:

Mam aj tu spominanu klapku za tymi rezonatormi, takze viem posudit aj upravu vyfuku znacne otvorenu - a je to veru dost hukot no bez pazvukov a `falosnych tonov`...
Pocul som nahravky zvuku par nestastnikov co odstranili tie `male dzamora` a bolo to dost osklive.

Inak takisto neodporucam babrat sa so zvodami (tie liatinove trojzubce), pretoze original vobec nie su tak zle a ten zisk nestoji za tie mastne prachy co stoja ladene custom zvody...
U 3000ky je jednoznacne najhorsia cast downpipe.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 00:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tom píše:
Tím bych nakousl moji myšlenku pokud dám já do turbíny ten lehce ochuzený výfuk nerez bude to dělat rachot budiž pojede mě to stejně nebo hůř? Podle mého lajckého pohledu při vysokých otáčkách to bude spíše lepší ale to se jezdí minimálně proto se tážu na nízké popř. střední otáčky?.......

Turbína homogenizuje proudění, tedy výfukový trakt turbomotoru je sám o sobě tišší než u atmosféry. Je tu však jiný problém, který může způsobit odstranění protitlaku za turbínou, a to zejména při vysokých otáčkách: "surge"! Nevím, jak se tomu říká česky, v zásadě jde však o odtržení proudnic na lopatkách turbíny s následnou ztrátou průchodnosti a extrémními vibracemi rotoru turbíny.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 08:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Spc: Do nahrazování litinových svodů zatím nejdu,včera jsem udělal znovu tu první část,cca po kat.

za názor děkuji samozřejmě i Mitsimu a dalším.

Titan: Promin,zapoměl jsem Ti odpovědět,měl bych mít to na cos dal odkaz. Co na tom nefungovalo?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 08:29 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
to Kuno:
celý přístroj funguje na "odhadu" nebo alespon ten, co jsem měl půjčený tak byl. Tj snímá to přetížení a určuje přesnou polohu přes GPS a na základě toho to spočítá zrychlení 0-100 a podle toho to vyplivne číslo kolik máš kobylek pod kapotou. Pro ten výpočet tam zadáváš i váhu auta, atd... Abys dostal dobré číslo, tak musíš předvést i perfektní rozjezd a řazení - každá chyba (prokluzování kola při rozjezdu, pomalé zakvedlání klackem) Ti zhorší čas a přístroj tak vyhodí nižší výkon motoru.
A ted co nefungovalo - když jsme to dali na slabé auto typu favorit, tak to vypočítávalo nesmysl vedle nesmyslu - nerealně slabý výkon. V té době jsem ještě GT neměl, ale zkoušel sem to na 170 konovým přibližovadle a výkonu byl na X jízdách vypočítám jestli si dobře pamatuju v rozmezí ca 140 - 175 koní. 140 koní bych bral, ale u 10 let starého auta s 150tis km najeto a většíma + širšíma kolama dost pochybuju, že by mi přibilo 5 koní navrh oproti originálu co má mít když vyjede z továrny. Ale kdo ví, možná mohla být tenkrát špatně zadaná váha auta, atd... :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 08:47 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
Tom píše:
Tím bych nakousl moji myšlenku pokud dám já do turbíny ten lehce ochuzený výfuk nerez bude to dělat rachot budiž pojede mě to stejně nebo hůř? Podle mého lajckého pohledu při vysokých otáčkách to bude spíše lepší ale to se jezdí minimálně proto se tážu na nízké popř. střední otáčky?.......

Turbína homogenizuje proudění, tedy výfukový trakt turbomotoru je sám o sobě tišší než u atmosféry. Je tu však jiný problém, který může způsobit odstranění protitlaku za turbínou, a to zejména při vysokých otáčkách: "surge"! Nevím, jak se tomu říká česky, v zásadě jde však o odtržení proudnic na lopatkách turbíny s následnou ztrátou průchodnosti a extrémními vibracemi rotoru turbíny.

Ahoj,

No, udělal jsem náskedující: eleminoval prekaty, nahradil T pipe Y pipe, zvětšil přůměr trubek, eliminoval hlavní kat, koncový tlumič Remus 558093 0549R a 558093 0549L - no a výsledek? Zvuk dobrý, váha nižší, nerez, výkon dole špatný, výšší střední otáčky a vysoké otáčky OK - celkově na draka - budu předělávat až bude čas. Větší průměry znamenají nižší rychlost proudění plynů a menší otáčky rotoru turba, auto je na spodek mrtvé, stejnou zkušenost má i Radim....

Ahoj


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 09:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Titan píše:
...Ale kdo ví, možná mohla být tenkrát špatně zadaná váha auta, atd... :?:

Akcelerometry/G sensory prodělaly za poslední dva roky obrovský vývoj, jehož hnacím motorem jsou aplikace v X-koptérách. Proto soudobý přístroj je už o něčem jiném, než ten před pár lety.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 09:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Do nahrazování litinových svodů zatím nejdu...

Problémem litinových svodů je - kromě nestejné délky větví - nestejnoměrnost průřezu/světlosti větví a hrubost vnitřního povrchu. Naopak výhodou je jejich tepelná kapacita. Jak jsem už zmínil, za první a základní krok "ladění výfukového traktu" považuji právě svody.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz