mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 21 květen 2024 17:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 30 listopad 2013 21:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 listopad 2013 08:13
Příspěvky: 28
Bydliště: Mohelnicko
Automobil: Mitsubishi 3000GT
Rok výroby: 1991
Kuno píše:
Abych se vrátil k původnímu ténatu této diskuse.

Mám v úmyslu (přes zimu) výfuky na svém autě více otevřít a restrikci výfuku ovlivnovat pomocí klapky-podobně jako u TT s tím rozdílem,že regulace bude probíhat plynule v závislosti na otáčkách nebo zatížení motoru.
Co Vy na to? Zabýval se někdo z Vás něčím podobným? Nebo je to blbost,která mi nic kromě měnícího se zvuku výfuku v různých otáčkách nic nepřinese?

Dobrej napad,rizeny podle otacek,na to jsem moc zvedavej,jak to bude bublat.Dej jsem potom vyvojove planky,jak to zacalo a konecny vysledek. Hodne zdaru pri realizaci


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 09 prosinec 2013 21:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 listopad 2013 08:13
Příspěvky: 28
Bydliště: Mohelnicko
Automobil: Mitsubishi 3000GT
Rok výroby: 1991
Kuno píše:
Abych se vrátil k původnímu ténatu této diskuse.

Mám v úmyslu (přes zimu) výfuky na svém autě více otevřít a restrikci výfuku ovlivnovat pomocí klapky-podobně jako u TT s tím rozdílem,že regulace bude probíhat plynule v závislosti na otáčkách nebo zatížení motoru.
Co Vy na to? Zabýval se někdo z Vás něčím podobným? Nebo je to blbost,která mi nic kromě měnícího se zvuku výfuku v různých otáčkách nic nepřinese?


Lado,pasoval by me tam toto vyusteni vyfuku od motoru ve tvaru Y,kdyz to je na turbo?

http://www.ebay.com/itm/OBX-Turbo-Down- ... 93&vxp=mtr


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 10 prosinec 2013 00:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
nejsem si stopro jist ale myslím,že ne.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 10 prosinec 2013 17:04 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
hmm parada a super cena, len ten dovoz z USA..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 14 prosinec 2013 21:54 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Kdo mě ho doveze v baťohu
http://www.ebay.com/itm/J2-4-DUAL-TIP-M ... 4578244%26

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 15 prosinec 2013 11:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Tom píše:


Hmm...jak se tak na to dívám-těch tlumičů tam moc není. :grin: to bude asi fest bengál. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 15 prosinec 2013 12:34 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Má to silencery, ale bez nich bude hukot zarucen


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 15 prosinec 2013 13:31 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Vy jste asi nezkoušely turbínu bez vejfuku já jo turbo to fest rozseká takže ten zvuk není jako u atmosféry bude to v pohodě.
Tak by mě zajímalo jestli by do toho někdo šel taky jsem našel e-bay.cz kde dovážejí díly z ameriky poměrně za rozumný peníz

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 15 prosinec 2013 14:50 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Tom píše:
Vy jste asi nezkoušely turbínu bez vejfuku já jo turbo to fest rozseká takže ten zvuk není jako u atmosféry bude to v pohodě.
Tak by mě zajímalo jestli by do toho někdo šel taky jsem našel e-bay.cz kde dovážejí díly z ameriky poměrně za rozumný peníz


Právě, že zkousek proběhlo dostatečně. Naky pátek neresim nic jiného, než jak to ztlumit.
Tento vyfuk z ebay bude mít bez silenceru nad 75dB (max. hodnota pro street), tipnul bych cca 95dB, což je i blízko horní hranice pro zavodaky (rallycross cca 100dB)...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 15 prosinec 2013 20:28 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
enemdym píše:
Tom píše:
Vy jste asi nezkoušely turbínu bez vejfuku já jo turbo to fest rozseká takže ten zvuk není jako u atmosféry bude to v pohodě.
Tak by mě zajímalo jestli by do toho někdo šel taky jsem našel e-bay.cz kde dovážejí díly z ameriky poměrně za rozumný peníz


Právě, že zkousek proběhlo dostatečně. Naky pátek neresim nic jiného, než jak to ztlumit.
Tento vyfuk z ebay bude mít bez silenceru nad 75dB (max. hodnota pro street), tipnul bych cca 95dB, což je i blízko horní hranice pro zavodaky (rallycross cca 100dB)...


Je tam také díl který se dá prohodit za kat což by mělo ztlumit

Tak to je super myslím, že moje ninja 750 zxr má dosti přes 100 db zvuk maže za mnou což mě nevadí jen při dlouhé cestě 200 - 300 km z toho trochu hučí v hlavě

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 16 prosinec 2013 15:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Zdravím,protože nastal čas rekonstrukce mého stávajícího výfuku,chtěl bych znovuoživit debatu,kterou jsme tu kdysi vedli.
Sám v tom absolutně tápu a není mi jasná spousta věcí-tedy hlavně ta spousta tvrzení o:

1.Vznikající rázové vlně. Zde mi není dostatečně jasné kdy a hlavně JAK ta vlna vzniká.

2.Nutnosti protitlaku nebo chcete-li restrikci? ve výfuku. To nechápu vůbec proč by mělo být bráněno v odvodu spalin?

3.Od vyjasnění těchto otázek se odvíjí výroba "mého" nového výfuku.

Já na ně "jakési" odpovědi mám ale uvědomuji si že nejsem nejchytřejší :wink: a chci znát názor jiných.... protože víc hlav přece víc ví. Ne? :wink:

Rád bych Vás všechny včetně Mitsiho pozval k výměně názorů a doufám,že bude věcná a konstruktivní. :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 16 prosinec 2013 18:49 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Kuno píše:
Zdravím,protože nastal čas rekonstrukce mého stávajícího výfuku,chtěl bych znovuoživit debatu,kterou jsme tu kdysi vedli.
Sám v tom absolutně tápu a není mi jasná spousta věcí-tedy hlavně ta spousta tvrzení o:

1.Vznikající rázové vlně. Zde mi není dostatečně jasné kdy a hlavně JAK ta vlna vzniká.

2.Nutnosti protitlaku nebo chcete-li restrikci? ve výfuku. To nechápu vůbec proč by mělo být bráněno v odvodu spalin?

3.Od vyjasnění těchto otázek se odvíjí výroba "mého" nového výfuku.

Já na ně "jakési" odpovědi mám ale uvědomuji si že nejsem nejchytřejší :wink: a chci znát názor jiných.... protože víc hlav přece víc ví. Ne? :wink:

Rád bych Vás všechny včetně Mitsiho pozval k výměně názorů a doufám,že bude věcná a konstruktivní. :smile:



skusim ti to objasnit takto:
motor mas konstruovany pocitajuc s nejakou restrikciou, lebo ta POSOBI OBOMA SMERMI!
t.j. vyfukove ventily mozu byt este otvorene aj ked piest je uz na opacnej ceste (kvoli roznej dynamike plynov pri roznych otackach, moze to pomoct lepsie vyprazdnit spalovaci priestor)
takisto posobi urcity `scavenging` efekt, ked prud vo vyfuku `nacucava` za sebou aj obsah spalovacej komory.

ked tu restrikciu prilis znizis, zmenia sa miestne tlaky resp. rychlosti plynu v ramci vyfukovej sustavy, a tieto procesy narusis...
pri vysokych otackach benefity z odstranenia restrikcie zvyknu beztak prevazit a zaroven prud spalin je dost rychly aby vyprazdnovanie slapalo...
no problem nastava pri nizkych otackach, kedy nielen ze beztak ta restrikcia na vystupe zdaleka tak nezavazi, ale zaroven dochadza k zhorseniu vyfuku ci dokonca az k ciastocnemu spetnemu nasavaniu vyfukovych plynov do spal. priestoru.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 16 prosinec 2013 20:32 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Kuno píše:
Abych se vrátil k původnímu ténatu této diskuse.

Mám v úmyslu (přes zimu) výfuky na svém autě více otevřít a restrikci výfuku ovlivnovat pomocí klapky-podobně jako u TT s tím rozdílem,že regulace bude probíhat plynule v závislosti na otáčkách nebo zatížení motoru.
Co Vy na to? Zabýval se někdo z Vás něčím podobným? Nebo je to blbost,která mi nic kromě měnícího se zvuku výfuku v různých otáčkách nic nepřinese?



Nie moc dobry napad...

velke tlaky kladu velke naroky na masivnost a teda nejake rychle a plynule prepinanie je tazke...
btw. u TT sa jedna o jednu z najporuchovejsich veci na aute (takme vsade je casom nefunkcne).
teploty tiez nepomahaju spolahlivosti...

teraz z ineho sudka - ano mam takyto system a konecne po X upravach je aj spolahlivy a kvalitny (povodne kupovane v USA no sralo sa to jak dive).
prepina plynule no pochopitelne dost pomaly kvoli silnemu prevodu.
samozrejme manualne, obavam sa ze pri `automatickej onanovacke` by to odislo rychlo aj v tomto robustnom stave.

prakticky nevyuzivam, uz ani `neohurujem` - nejak som z toho asi vyrastol :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 16 prosinec 2013 23:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Spc: Ahoj,jsem rád,žes mi k tomu co mne zajímá něco napsal.

...... zaroven dochadza k zhorseniu vyfuku ci dokonca az k ciastocnemu spetnemu nasavaniu vyfukovych plynov do spal. priestoru.
K tomuto jevu ale myslím dochází částečně vždy a je přímo úměrný délce překrytí ventilů.
Důvodem mých "laborací" je fakt,že žádný seriový výfuk nezaručí příznivý výplach spal.prostoru válce,protože výrobce je při konstrukci výfuku mimo jiné omezen plněním emisních a hlavně zvukových limitů.

Já uvažuji,že rázovovou vlnu ve spal.prostoru když je píst v HÚ a ventily ve střihu,která umožní výplach spal. prostoru válce "zabíjí" nejvíce právě jakákoliv nežádoucí turbulence,překážka,restrikce ve výfuku a tou je prakticky každý špatný spoj,svár,vlnovec,tlumič nebo ohyb.
U GT bych jako první takovou překážku označil T napojení.
Pokud ho odstraníme prodlouží se výkonová část výfuku ( tím myslím část,které úprava-změna má výrazný vliv na výplach (já tomu říkám průvan :grin: ve spal.prostoru) po kat nebo až další tlumič.

Chci zkusit výfuk vyrobit bez těch malých tlumičů,těch ohybů cca ve střední části,prostě pouze hladkou trubku bez zatáček až dozadu,zachovat rozdvojení a na každou větev tlumič.
Pod stromeček prý od manželky dostanu G-Tech (jestli budu hodný) :grin: tak budu moci měřit změny. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 17 prosinec 2013 04:09 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
1/ cele je to o kompromisoch, ten princip som popisal snad celkom OK a ked ti to pomoze tak davam ruku doohna za pravdivost tejto teorie pri 3000gt (dost som sa s tym natrapil v minulosti)

2/ aj restrikcii je viac druhov, ohyby a hrany sposobujuce turbulencie, alebo aj hladucke no uzke potrubie nutiace plyny prudit vysokou rychlostou

3/ riesit vyfuk po prvy rezonator silno odporucam - je to bezkonkurencne najvdacnejsi mod co sa tyka vykonu na atmosfere vzhladom k peniazom, a kym sa to neprezenie tak ani lowrpm citelne netrpi...

4/ robit si vlastny vyfuk `bez tych malych tlmicov`(predtlmice, rezonatory) krajne neodporucam.... teda nemam to vyskusane na sebe, pretoze som dal na zle skusenosti typkov z USA
(silne rezonancie, kovovy drncivy zvuk)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz