já uvažuji takto:Válec je ve fázi výfuku,píst jde nahoru,výf.ventily jsou otevřené,sací zavřené.
sací se mohou začít otevírat až v hú-ne dříve (jinak to fouká do sání) ale v ten moment už musí být výfukové zavřené-jinak by docházelo k sání z výfuku.
Myslím,že prostě nemůže existovat doba,kdy jsou dostatečně SV i VV otevřeny současně,tak aby k nějakému podstatnému výplachu spal.komory válce došlo. Snad jen přesně v hú v tom Tebou popisovaném střihu (překrytí ventilů) ale to si myslím je zanedbatelné a navíc si nedokážu představit co způsobí ten "výplach" (navíc "zrovna správným" směrem sání-výfuk)když bezprostředně po hú nastává takt sání,kdy už musí být výf. ventil dokonale uzavřený.
Nevím,jestli dokážu dostatečně srozumitelně popsat,co mám na mysli.
......aby právě v momentě otevření sacího ventilu k němu přišla z traktu sání pulzní vlna vzniklá následkem zavření sacího ventilu jiného válce, tedy aby si píst v tom válci nemusel celý objem jaksi nasát sám, ale aby mu v tom něco, co by jinak přišlo vniveč, pomohlo. Totéž, ovšem v opačném gardu, pak platí na straně výfuku.....
Hmm...tak takto do hloubky jsem neuvažoval,no ale at je jak chce-není právě pro podporu té pulzní vlny výhodný co nejprůchodnější výfuk,tak aby odvod spalin nebyl ničím bržděn?
No ale raději toho nechme,jak jsem psal-neumím se písemně dokonale vyjadřovat,tak at nedojde k nějakému nepochopení.
Spíše bych se Tě zeptal na něco jiného,na vhodnost a hlavně nezávadnost užití mot.oleje s podílem Castor oilu u 3000GT.Nejde mi o mazací schopnosti,,,atd ale pouze o tu vůni.
To víš,nostalgie z mládí.