mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 22 květen 2024 09:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 14:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... já myslel,že u čtyřtaktu je nejlépe,když jdou spaliny co nejdříve a s co nejmenším odporem ven a to hlavně na počátku akcelerace. ...

Poměrně dlouhý příspěvek se mi nepodařilo odeslat a zmizel, nechce se mi to znovu psát, tak jen stručně:

Ve výfukovém i sacím traktu dochází k pulzacím se zbytkovou energií, které je vhodné využít ke zlepšení výplachu válců. Proto serióznější výrobci tyto trakty rezonančně ladí. Kdo pak záměrně odstraní rezonanční elementy v přesvědčení, že s co nejpřímějšími rourami o co největší světlosti motor lépe dýchá, ten si v lepším případě zhorší průběh točivého momentu (zvláště při akceleraci z nižších otáček), v horším případě i špičkový výkon motoru.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 15:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Zdravím. Ano četl jsem možná i toto pojednání ale....
Co si představují pod pojmem "výplach" ?
Já znám pouze sání,komprese,expanze,výfuk. O žádném taktu zvaném výplach nevím. Připouštím samozřejmě,že nevím vše :grin: a proto mne zajímá kdy ten "výplach" probíhá.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 15:20 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
...mne zajímá kdy ten "výplach" probíhá.

Obvykle v době "překrytí" ventilů, tj. v časovém úseku, kdy výfukové jsou "ještě" otevřeny a sací "už" otevřeny. Úvodní slovo "obvykle" jsem užil proto, že v éře kontinuálního řízení časování a v některých případech i zdvihu sacích i výfukových ventilů může být ledaccos jinak: motor např. nepotřebuje škrt. klapku, obejde se bez klasického EGR, poněvadž naopak nenechá spalovací prostor řádně vypláchnout a část zplodin natlačí v rámci kompresního zdvihu do sání, atp.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 15:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
V případě systému VTEC (např.Honda) takový okamžik nastává ale při "pevném" časování si to nějak nedokážu představit aby byly v HÚ otevřeny sací ventily zároven s výfukovými.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 16:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... při "pevném" časování si to nějak nedokážu představit aby byly v HÚ otevřeny sací ventily zároven s výfukovými.

Tak až si zase budeš hrát s nějakým motorem s pevným časováním, všimni si, že v momentu "střihu ventilů" není válec uzavřen dokonale dosednuvšími ventily ani z jedné strany, tj. ze strany výfuku a sání. Ten překryv se samozřejmě v závislosti na časování toho kterého motoru liší.
(Možná se dopouštím terminologických prohřešků, ale snad mi bude odpuštěno...)

Tohle je ovšem jenom jedna část věci.
Ta druhá a navíc o dost důležitější spočívá v tom, aby právě v momentě otevření sacího ventilu k němu přišla z traktu sání pulzní vlna vzniklá následkem zavření sacího ventilu jiného válce, tedy aby si píst v tom válci nemusel celý objem jaksi nasát sám, ale aby mu v tom něco, co by jinak přišlo vniveč, pomohlo. Totéž, ovšem v opačném gardu, pak platí na straně výfuku.
Celé se to pochopitelně chová dynamicky, tedy je to závislé přinejmenším na otáčkách a zatížení motoru.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 19:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
já uvažuji takto:Válec je ve fázi výfuku,píst jde nahoru,výf.ventily jsou otevřené,sací zavřené.
sací se mohou začít otevírat až v hú-ne dříve (jinak to fouká do sání) ale v ten moment už musí být výfukové zavřené-jinak by docházelo k sání z výfuku.
Myslím,že prostě nemůže existovat doba,kdy jsou dostatečně SV i VV otevřeny současně,tak aby k nějakému podstatnému výplachu spal.komory válce došlo. Snad jen přesně v hú v tom Tebou popisovaném střihu (překrytí ventilů) ale to si myslím je zanedbatelné a navíc si nedokážu představit co způsobí ten "výplach" (navíc "zrovna správným" směrem sání-výfuk)když bezprostředně po hú nastává takt sání,kdy už musí být výf. ventil dokonale uzavřený.
Nevím,jestli dokážu dostatečně srozumitelně popsat,co mám na mysli. :sad:


......aby právě v momentě otevření sacího ventilu k němu přišla z traktu sání pulzní vlna vzniklá následkem zavření sacího ventilu jiného válce, tedy aby si píst v tom válci nemusel celý objem jaksi nasát sám, ale aby mu v tom něco, co by jinak přišlo vniveč, pomohlo. Totéž, ovšem v opačném gardu, pak platí na straně výfuku.....

Hmm...tak takto do hloubky jsem neuvažoval,no ale at je jak chce-není právě pro podporu té pulzní vlny výhodný co nejprůchodnější výfuk,tak aby odvod spalin nebyl ničím bržděn?
No ale raději toho nechme,jak jsem psal-neumím se písemně dokonale vyjadřovat,tak at nedojde k nějakému nepochopení. :grin:

Spíše bych se Tě zeptal na něco jiného,na vhodnost a hlavně nezávadnost užití mot.oleje s podílem Castor oilu u 3000GT.Nejde mi o mazací schopnosti,,,atd ale pouze o tu vůni.
To víš,nostalgie z mládí. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 20:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já Ti rozumím. Chtěl jsem jen naznačit, že se současným otevřením ventilů či posunem jejich střihu mimo HÚ se dá různě kouzlit a že konstruktéři některých značek si s tím dokázali pohrát už i v minulosti, a to právě s využitím oněch tlakových rezonančních pulzů v sacím, resp. výfukovém traktu. Díky tomu pak vůbec nemusí platit, že např. otevření sacího ventilu (samozřejmě při otevřeném výfukovém!) před dosažením HÚ pístu v rámci výfukového taktu čtyřdobého atmosférického motoru nutně vede k přefuku výfukových plynů do sání (kde je u "atmosféry" podle logické poučky navíc podtlak, že?). Extrémním příkladem ze současnosti je pak benzínový dvoulitr Mazdy, který nemá problém ani při extrémním kompresním poměru 14:1(!) spalovat benzín o oktanovém čísle 95 a ještě podávat výborné výkony.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Myslím,že si spolu jistě výživně "podisputujeme" někdy na nějakém srazu. :grin:

Co ten ricin? Máš nějaké zkušenosti? Dřív to tak hezky vonělo na různých rallye. C


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 20:41 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
...no ale at je jak chce-není právě pro podporu té pulzní vlny výhodný co nejprůchodnější výfuk,tak aby odvod spalin nebyl ničím bržděn?

Právě že tohle platí úplně naopak: bez rezonátoru, který průchod plynů potřebným způsobem brzdí, ty pulzní vlny jednak nebudeš mít přesně tam a přesně tehdy, kde a kdy je potřebuješ mít, a současně právě ony Ti zase jakoby proti logice v praxi zajistí větší průchodnost traktu, než jakou teoreticky prostým "nedynamickým" výpočtem má. Asi to také nedokážu napsat dostatečně srozumitelně, ale představ si to třeba tak, že najednou dokážeš protáhnout hada o průměru trupu 5cm trubkou o vnitřní světlosti 3 cm.

Kuno píše:
... vhodnost a hlavně nezávadnost užití mot.oleje s podílem Castor oilu u 3000GT.Nejde mi o mazací schopnosti,,,atd ale pouze o tu vůni. ...

Neznám žádný motorový olej, který by obsahoval ricinový olej. Pokud je mi známo (sám modelařím a nějaký ten spalovák jsem také už měl), tak tyhle dvě věci se vzájemně nesnášejí, přičemž použítí v motoru jedné automaticky vylučuje druhou. Ricinový olej se dnes používá snad jen k mazání vysoce výkonných a točivých závodních motorů, a to ještě jen pro krátké závody.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 21:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Shell takový olej dělá s označením tuším advancet,je pro dvoutakty i čtyřtakty a tuším i jiné značky.
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... inovany-1l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... s-CB-40-1l
Kolem r.1980 voněly ricinem všechny rallye auta. Bohužel nevím zda to bylo díky mot.oleji nebo (myslím,že peavděpodobněji) se přidával ricin do benzinu.
Nemám v tom jasno ale kdyby mi GT taky tak vonělo,měl bych ho ještě radši. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 21:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Co jsem tak hledal, nejde nikdy o směsku klasického, tj. ropného oleje s ricinovým, ale max. o "synteticky" posílený (tj. nejspíše syntetickými estery) ricinový olej, vždy "čistý", tedy bez jakýchkoli aditiv, což mj. znamená, že nemůže splnit žádnou z existujících kvalitativních norem, což samozřejmě neznamená, že špatně maže. Pokud je mi známo, tak sám se - na rozdíl od ropných olejů - nespaluje, proto dělá v případě motorů mazaných směsí, což mohou být i 4T, takový bordel ve výfuku a všude za ním. Navíc brzy rosolovatí a oxiduje, což mj. znamená, že po odstavení bez řádného vyčištění a nakonzervování s tím motorem už po dvou týdnech nepohneš, jak je zalepený! Nějak si neumím představit, že (a proč vlastně) bych tohle měl lít do benzínového motoru v normálním autě. Mně navíc smrdí - a že jsem se ho načichal!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 04 duben 2013 22:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
no mě právě voní :grin: a marně přemýšlím co a možná i proč vlastně tehdy před cca 30ti lety do těch závodních aut(F131 Abarth,Opel Ascona,Vaz MTX,Porsche 911,Š130RS...atd) lili když smrděla-voněla ricinem na sto honů.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 05 duben 2013 07:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přiznám se, že na smrad a šedobílý kouř ricinového oleje si vůbec nevzpomínám, zato na omamnou vůni tetraetyolova, kterého v tom benzínu pro závody bylo mnohem více - kvůli ochraně ventilů/jejich sedel a odolnosti vůči detonačnímu spalování těch laděných motorů, dodnes a se slzou v oku.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 07 duben 2013 12:09 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
tiez by som rad dal prec katalyzator, staci tam dat "holu ruru" alebo aspon taketo nieco: http://www.highperformanceparts.cz/nahr ... 9198.11037

PS: zvody a prekaty by ostali povodne, koncove casti vyfukov od katalyzatora mam remus-y, lamda sondy nebudu robit problemy?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 07 duben 2013 12:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud je katalyzátor ještě dobrý, je lepší ho vymontovat a schovat. Pak na jeho místo patří vždy rezonátor, nejlépe laděný přímo pro daný motor, např. dle Tvého odkazu. V žádném případě se nesmí nahradit hladkou rourou, výrazně se zhorší průběh točáku motoru v nízkých a středních otáčkách!

V případě. že kat je už mrtvý, je možno ho "vytlouct" a vrátit zpět. I potom se zhorší průběh točáku, ale nebude to tak výrazné a "úprava" je navíc zadarmo.

Co se týče lambd, předpokládám, že stará 3000 GT je mají vždy pouze před katem, nikoli i za ním. Potom lambdy při odstranění katu neodhalí žádný problém, tedy to není třeba řešit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz