mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 15 květen 2024 22:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 07 duben 2013 16:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
když jsem zákazníkovi na jeho přání vytloukl zničený kat a nechal tam ten jeho obal,auto dostalo hnusný plechový zvuk.
Když jsem ho nahradil mírně větší trubkou-průchozí bylo to vždy lepší a auto líp jelo.
Toliko moje zkušenost.
Já mám místo katu silnou trubku a dělal jsem to tak i na svých bývalých kárách.
Nechci samozřejmě zpochybnovat výzkumy odborníků ale...sám dobře vím,že něco je teorie ale jiná je praxe. :grin:

Dnes jsem zkoušel to své auto po úpravě svodů a nahrazení první poloviny výfuku jednou tak silnou trubkou a vůbec to není horší.
Auto jde líp do otáček a má hezký,ve vyšších otáčkách hvízdavý zvuk.
Alespon uživateli David odsud se zvuk líbil,tak to doufám potvrdí. :grin:,takže jsem se asi "trefil" a další "akce pokus-omyl" nebude mít pokračování.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 07 duben 2013 17:15 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mitsi píše:
...V žádném případě se nesmí nahradit hladkou rourou, výrazně se zhorší průběh točáku motoru v nízkých a středních otáčkách! ...


Opět se budu opakovat - kdo nezkusí, neví. Vymontuj originál a zachovej v garáži, nahraď a projeď. Pak porovnej a uvidíš.
Vrtat se v tom je přece zábava, ikdyž třeba pak dáš originál nazpět...
O čem jiném se chcete na srazech bavit? O "uvažoval sem, že udělám" a nebo "udělal sem s takovým a takovým výsledkem"...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 07 duben 2013 19:09 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
ano urcite povodny by som zachoval pre pripad zhorsenia pripadne pre EK... ale ked uz clovek ma investovat do vyroby rury alebo toho rezonatoru tak sa radsej opytam pre a proti... hoci ako tak zistujem univerzalny rezonator taktiez nemusi byt ok, teda pokial sa bude dat zohnat original na 3000GT z hpp.cz tak to skusim a dam vediet...

len nech uz je jar aby clovek v tom garazi nezmrzol :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 07 duben 2013 19:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... Auto jde líp do otáček a má hezký,ve vyšších otáčkách hvízdavý zvuk. ...

Nenech se unést subjektivními dojmy: odměř si pružná zrychlení na jednotlivé kvalty a dost možná budeš nepříjemně překvapen, resp. zklamán!

P.S.: Trochu mi to přípomíná exhibice motorových pil (další moje ujetost) - není problém to poštelovat tak, aby to výborně chytlo, skvěle šlo do závratných otáček, mělo nádherný zvuk a přitom to pořezalo několik málo koleček z polene, na skutečnou práci se ovšem takové nastavení ani trochu nehodí, poněvadž bych za pár desítek minut tvrdého nasazení přidřel píst ve válci.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 07 duben 2013 20:17 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
rador87 píše:
tiez by som rad dal prec katalyzator, staci tam dat "holu ruru" alebo aspon taketo nieco: http://www.highperformanceparts.cz/nahr ... 9198.11037

PS: zvody a prekaty by ostali povodne, koncove casti vyfukov od katalyzatora mam remus-y, lamda sondy nebudu robit problemy?


Ahoj, to z odkazu je jen roura, měl jsem to v ruce, žádná věda, myslím si, že ten tvar je zvolen proto, aby to budilo zdání sportovního katu.... U turbo motorů je třeba s průřezy opatrně, plyny totiž musejí vykonat práci v turbech a protože platí cosi podobného jako rovnice kontinuity, tak zvýšení průřezu znamená snížení tlaku a rychlosti proudění plynů a to má výrazný vliv na rychlost odezvy turba, tedy pozor na to....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 07 duben 2013 21:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi: Myslím,že nepodléhám subj.dojmům,to co jsem si vždy dělal-upravoval na svých autech (a zdaleka ne vždy byl výsledek poplatný úsilí) posuzuji spíše víc kriticky a navíc jsem už usedlejší skoropadesátník. :grin:
Mám takovou "zkušební trasu",kde jsem auto nesčetněkrát projížděl už když jsem odstranoval "odborné"zásahy předchozího majitele a z toho důvodu mám představu,jak auto na této trase jede.
Pravdou je,že nemám srovnání,jak vlastně jet má,nicméně jsem si jist,že nyní jezdí podstatně lépe,než když jsem ho přivezl.

P.S jsem toho názoru,že je lepší hledat způsoby aby něco to šlo,než vymýšlet důvody proč to něco nepujde. Myslím že to bezezbytku platí zváště při "opečovávání,úpravách i opravách" 3000GT.
A navíc-kdo nic nedělá-nic nepokazí. :grin: :grin: :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 04:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
P.S jsem toho názoru,že je lepší hledat způsoby aby něco to šlo,než vymýšlet důvody proč to něco nepujde. Myslím že to bezezbytku platí zváště při "opečovávání,úpravách i opravách" 3000GT.
A navíc-kdo nic nedělá-nic nepokazí. :grin: :grin: :grin:

Jsem stejného názoru, ovšem zároveň se domnívám, že co nejsem schopen odměřit, tím si nemohu být jistý, a navíc zrovna u Mitsubishi bych nepochyboval o tom, že konstruktér byl při smyslech, když něco udělal právě tak, jak to udělal.

To první píšu na základě mé praxe leteckého modeláře (např. s výběrem kombinace motor-vrtule jsem se u mnou již shora zmíněného éra strefil až na podeváté!) a spolupodílu na ladění dvoulitrového (tedy původně jen 1,8 převrtané na 2,0) atmosférického motoru od MMC, z něhož se nakonec podařilo vydolovat přes 240PS, což si ovšem vyžádalo mnoho motohodin práce na brzdě, to druhé pak rovněž na základě poměrně bohatých osobních zkušeností s výrobky nejen této značky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 10:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
s tím se dá souhlasit.
....konstruktér byl při smyslech,...no tak toto v jiných případech a značkách určitě neplatí,příkladů mohu uvádět X a třeba to zrovna to T napojení mi tak vůbec nepřijde ale to je věc názoru a osobního rozhodnutí každého majitele co si se svým autem udělá.
Myslím,že většina z nás bere GT jako hobbycar a toto forum to jenom potvrzuje.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 10:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
....konstruktér byl při smyslech,....zrovna to T napojení mi tak nepřijde ale to je věc názoru a osobního rozhodnutí každého majitele co si se svým autem udělá. ...

Jestli jde o to tvarově prapodivné spojení větví výfukového traktu od předních a zadních válců pod, resp. těsně za motorem, tak zrovna tohle místo je z hlediska rezonančního naladění klíčové! Ano, každý si to může zku.vit, jak uzná za vhodné, já jsem se pouze snažil ušetřit, když se to na synově Galantu 2,5 V6 24V začalo sypat vlivem koroze. Ušetřil jsem houby, neboť po několika marných (z hlediska projevu motoru) pokusech o nějakou náhradu jsem nakonec stejně pořídil drahý originál.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 12:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
hmm...takže v tom případě je mi záhadou proč to T napojení zrušil třeba Brumla a další,proč se prodává dokonce nerezový díl,kde je napojení už ve tvaru Y. Že bychom si to všichni dobrovolně kurvili? :grin:
Mám dojem,že se naše debata zbytečně hrotí a to je škoda. Já nemám problém přiznat,když udělám něco na houby ale pokud to co udělám splní mé očekávání,nevidím důvod proč to neobhajovat,zvláště když mi auto po tého úpravě jede lépe. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 13:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... proč se prodává dokonce nerezový díl,kde je napojení už ve tvaru Y. Že bychom si to všichni dobrovolně kurvili? :grin:

Prodává se to, co je někdo ochoten koupit. Pár příkladů zde na fóru už padlo, já s gustem přidám další:

http://stores.ebay.com/DriftEffects/OIL ... 4585424015

Úplná kravina, přesněji řečeno přímo dokonalé kurvítko, přesto se to prodává a dokonce znám člověka, který se bude bít za to, že jedině tohle a už nikdy ne sériové provedení odvzdušnění karteru. Ale přesto platí, že "každý sám svého štěstí strůjcem"!

P.S.: Zrovna o víkendu jsem se velmi pobavil, když jeden samozvaný rádce na youtube vehementně tvrdil, že ty hydroštely vymontované z hlavy motoru Mazdy 626, které jsou tvrdé, jsou vadné, poněvadž jsou zablokované, tedy je bude třeba vyměnit, a naopak ty, co volně stlačené mezi prsty pruží, jsou OK. :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 13:18 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Kuno píše:
hmm...takže v tom případě je mi záhadou proč to T napojení zrušil třeba Brumla a další,proč se prodává dokonce nerezový díl,kde je napojení už ve tvaru Y. :grin:


Ahoj, mě prostě přední část výfuku 'dosloužila' a stejně tak katy, no tak jsem to nahradil díly od JAPSPEEDu, což není nic moc co do kvality zpracování ale v té sadě co jsem to koupil to bylo prostě 'levné'.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 14:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tomu rozumím, sám nejsem příznivcem toho cpát do ojetiny zbytečné peníze (za předražené originální díly) a v některých případech jsem dokonce učinil lepší zkušenost s neoriginálními. Jenže když ta náhrada zkazí charakter motoru, kvůli němuž udržuji právě tu a ne jinou ojetinu, pak ... Tím zároveň nechci říct, že by neexistovala "lepší" náhrada, jenže když o ní nevím nebo ji nazaplatím ...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 17:31 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, záleží jaká kriteria na to použiješ, ty díly od JAPSPEEDu jsou z tenčího materiálu, jistě nevydrží stejně jako původní díly, ale vzhledem ke stáří auta to není tak zásadní, ale díky tomu ty díly jsou výrazně lehčí... Co se týká toho napojení, nejsem s to přesně zhodnotit vliv, ale pro 'atmosféru' existuje i profi lazené potrubí, které je tzv 6 na jedna, tedy lazené svody od každého válce nakonec svedeny do jedné centrální roury, nádhera. U turbo verze bych si s těmi pulzacemi nebyl tak jistý a to ze dvou důvodů, jednak jsou tam vždy svody 3 na 1 z jedné řady válců a za nimi je 'prekat' což je poměrně velký restriktor a pak se teprve ty roury spojují do hlavní roury... a za druhé, i turbo tedy jeho naháněná část, bych řekl vlivem mechanické setrvačnosti případné pulzy v proudění plynů 'vyžehlí'... Je to samo jen teorie, ale u běžných motorů má sladění výfuku a sání zásadní význam ale u turbomotoru tento efekt klesá, nebo se moc neřeší, důkazem budiž to, že atmosféziská vezre GT má systém sání s proměnou délkou a spirálovými komorani, kdežto turbo vezre to zcela postrádá....


Přílohy:
T_pipe.jpg
T_pipe.jpg [ 409.48 KiB | Zobrazeno 9391 krát ]
Y_pipe.jpg
Y_pipe.jpg [ 399.2 KiB | Zobrazeno 9391 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 08 duben 2013 17:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud je na horním obrázku původní provedení, tak u Galanta 2,5 V6 to vypadá úplně jinak. Navíc u turbomotoru je to s laděním sání a výfuku o něčem jiném, to je jasné.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz