mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 13:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 19 prosinec 2012 12:39 
Offline

Registrován: 09 duben 2012 19:03
Příspěvky: 125
Bydliště: Zliv u Českých Budějovic
Automobil: černá 3000GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twinturbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, poprosil bych skutečně zkušeného mechanika o radu. Jedná se o nahrazení celého výfuku od turba a dozadu včetně obou zadních tlumičů. Předpokládám, že by šel nejspíš pryč i katalyzátor spalin. Jedná se mi o to, jaké rozvody zvolit, zda-li od každého turba táhnout solo rouru až dozadu a nikde nespojovat, a nebo jit cestou kitů, které nahradí výfukové potrubí jakýmsi " Y ", které se pak větví k jednotlivým koncovým tlumičům. Díky za rady............naví, jak se s nahrazením továrního výfuku autí srovná? Např u BMW si auto nestežovalo, ba naopak jelo lépe......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 22 prosinec 2012 20:07 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
rád bych přispěl, nicméně dotaz na zkušeného mechanika se mě netýká... em only hobbista


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 22 prosinec 2012 20:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
nejsem zkušený v odlazování výfuků je to věda stejně jako ladit sání (obé by mělo probíhat současně) ale pokud bych se já do něčeho takového už pustil tak bych dělal tak aby mohly spaliny co nejdřív ven,tlumiče dát až úplně nakonec pokud vůbec nějaký tlumič dávat.
Ale-jak jsem psal je to jen můj názor a určitě budou takové úpravy probíhat sytemem pokus,omyl.
Tak at je těch omylů co nejméně. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 22 prosinec 2012 20:57 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
pokus omyl


Přílohy:
dual.jpg
dual.jpg [ 403.88 KiB | Zobrazeno 16379 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 22 prosinec 2012 21:10 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Kuno píše:
nejsem zkušený v odlazování výfuků je to věda stejně jako ladit sání (obé by mělo probíhat současně) ale pokud bych se já do něčeho takového už pustil tak bych dělal tak aby mohly spaliny co nejdřív ven,tlumiče dát až úplně nakonec pokud vůbec nějaký tlumič dávat.
Ale-jak jsem psal je to jen můj názor a určitě budou takové úpravy probíhat sytemem pokus,omyl.
Tak at je těch omylů co nejméně. :grin:


Mierne `uvolnit` restriktivny vyfuk je OK, ale urcite nie `hola rura`!!!!

motory su stavane na urcity `backpressure`, ktory ked nie je, tak sa napriklad zle vyprazdnuje priestor valcov...
Dosledky su nizsi vykon pri mensich otackach (ked su aj benefity z mensieho backpressure zanedbatelne), VYRAZNE vyssia spotreba paliva (viem to z praxe podla seba)

Bezrestrikcny vyfuk moze pomoct akurat maximalnemu vykonu pri vysokych otackach, ked je motor seriovym vyfukom skutocne znacne duseny.

Takisto si dobre rozmysli odstranovanie `rezonatorov` (tych malych predtlmicov) -> vysledny zvuk auta moze byt zrazu `plechovy` ci inak neprijemny...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 22 prosinec 2012 21:36 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Jak rikam, pokus omyl, nezkusis, nevis. Jednoznacnou odpoved nebo vykres vyfuku nedostanes.

90° T spoj - tam zdechaji kone (origo model vyfuku 2-1-2).

Radikalni 2-2-2 nikdo nedela, je to alchymie, draha vec s odladenim, tudiz masove nezajimava, na netu jsou k nalezeni 1-2 takoveto TT projekty s fotodokumentaci. Problem s mistem u kardanovych TT (takze zbyva samo domo pro hobbisty).

Zmena je znat jiz po odstraneni katu, nasledne po nahrazeni T spoje, nasledne.... kdo nic nedela (nezkusi), nic nezkazi...

Kazdopadne, bez tlumicu padaji talire z policek.
Zvukovy projev 2-2-2 v porovnanim s originalem 2-1-2... taky bych ho uz rad slysel.


Přílohy:
dual2.jpg
dual2.jpg [ 353.42 KiB | Zobrazeno 16373 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 22 prosinec 2012 23:21 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
enemdym píše:
Jak rikam, pokus omyl, nezkusis, nevis. Jednoznacnou odpoved nebo vykres vyfuku nedostanes.

90° T spoj - tam zdechaji kone (origo model vyfuku 2-1-2).

Radikalni 2-2-2 nikdo nedela, je to alchymie, draha vec s odladenim, tudiz masove nezajimava, na netu jsou k nalezeni 1-2 takoveto TT projekty s fotodokumentaci. Problem s mistem u kardanovych TT (takze zbyva samo domo pro hobbisty).

Zmena je znat jiz po odstraneni katu, nasledne po nahrazeni T spoje, nasledne.... kdo nic nedela (nezkusi), nic nezkazi...

Kazdopadne, bez tlumicu padaji talire z policek.
Zvukovy projev 2-2-2 v porovnanim s originalem 2-1-2... taky bych ho uz rad slysel.


absolutny suhlas - oplati sa babrat s uvedenymi `slabinami` resp. mozno este zvody...
`zadok` je OK a mozes ovela viac stratit ako ziskat


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 23 prosinec 2012 01:08 
Offline

Registrován: 09 duben 2012 19:03
Příspěvky: 125
Bydliště: Zliv u Českých Budějovic
Automobil: černá 3000GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twinturbo
Rok výroby: 1994
Ten 90°T spoj myslite napojeni z turb na.down pipe, nebo mate na mysli napojeni zadnich tlumicu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 23 prosinec 2012 20:51 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
T spoj za turby


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 23 prosinec 2012 23:45 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

enemdym má na mysli spoj výfuků každé trojice válců viz. fotky.... To jsem nedávno nahrazoval, protože původní řekněme T-pipe byla v háji, také jsem eliminoval katalyzátory a zvětšil průměry trubek a mám připravené nové svody, ty jsem ještě nenamontoval.... Povšimněte si také značné redukce hmotnosti. Má to však háček a s tím se ještě musím utkat a to je 'naladění' nějakých restriktorů za turby, protože průběh nástupu se změnil a turba nyní potřebují větší točky aby dodala dostatečný tlak... je to logické, protože platí, že s růstem průřezu klesá rychlost proudění, protože množství plynů je v podstatě stejné, také klesá tlak a tak odevzdaná práce do turba je menší, zde je vidět, že naladit celý výfuk je docela věda :lol: Jinak až najdeš nějakého 'opravdu zkušeného mechanika' na GT-ka tak dej vědět :lol:


Přílohy:
T-Ypipe.jpg
T-Ypipe.jpg [ 360.54 KiB | Zobrazeno 16343 krát ]
T_pipe.jpg
T_pipe.jpg [ 409.48 KiB | Zobrazeno 16343 krát ]
Y_pipe.jpg
Y_pipe.jpg [ 399.2 KiB | Zobrazeno 16343 krát ]
old.jpg
old.jpg [ 289.23 KiB | Zobrazeno 16343 krát ]
new.jpg
new.jpg [ 373.13 KiB | Zobrazeno 16343 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 24 prosinec 2012 00:47 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ahoj Brumlo, jaky maji, prosim, nove trubky prumer?
Kazda a pak po spojeni?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 24 prosinec 2012 15:15 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj enemdyme, mám to v poznámkách v garáži, zítra tam skočím a pošlu Ti to.....

Jinak pěkný svátky všem!!!!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 25 prosinec 2012 12:26 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Ahoj enemdyme, mám to v poznámkách v garáži, zítra tam skočím a pošlu Ti to.....

Jinak pěkný svátky všem!!!!


Ahoj, zas tak to nespěchá :smile:
Zajímá mě, jaké průměry trubek inženýři / aftermarketeri napočítali (a nebo jen okopírovali originál :?: )


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 25 prosinec 2012 13:16 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj enemdyme,

tak je to 63 a 76mm, viz tento díl, to je to co jsem použil:

http://www.highperformanceparts.cz/stredovy-dil-k-vyfuku-y-pipe-japspeed-mitsubishi-3000gt-gtogt4vr4-30-v6-dohc-24v-twin-turbo-90.26157

... nejde jen o průměry, ale eliminace prekatů, které vlastně tvoří jakýsi restriktor je ten hlavní problém, absence mřížky katu a navíc větší, leštěná roura, to je opravdu velká změna :lol: navíc ve spojích u originálního výfuku jsou proti - plamené kroužky ve spojích a ty tam teď také nemám, protože součástí kitu nebyly a já jsem spěchal abych to dodělal - no budu se muset k tomu vrátit a dokončit to....

Čau chlope!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 25 prosinec 2012 13:55 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Ahoj enemdyme,

tak je to 63 a 76mm, viz tento díl, to je to co jsem použil:

http://www.highperformanceparts.cz/stredovy-dil-k-vyfuku-y-pipe-japspeed-mitsubishi-3000gt-gtogt4vr4-30-v6-dohc-24v-twin-turbo-90.26157

... nejde jen o průměry, ale eliminace prekatů, které vlastně tvoří jakýsi restriktor je ten hlavní problém, absence mřížky katu a navíc větší, leštěná roura, to je opravdu velká změna :lol: navíc ve spojích u originálního výfuku jsou proti - plamené kroužky ve spojích a ty tam teď také nemám, protože součástí kitu nebyly a já jsem spěchal abych to dodělal - no budu se muset k tomu vrátit a dokončit to....

Čau chlope!


Ahoj, dík za upřesnění.
Za katama každý samostatný "downpipe" z fotky nahoře má pro můj případ průměr 52 mm.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz