mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 02:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 12:37 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Mitsi píše:
Kuno píše:
Do nahrazování litinových svodů zatím nejdu...

Problémem litinových svodů je - kromě nestejné délky větví - nestejnoměrnost průřezu/světlosti větví a hrubost vnitřního povrchu. Naopak výhodou je jejich tepelná kapacita. Jak jsem už zmínil, za první a základní krok "ladění výfukového traktu" považuji právě svody.


Tudíž nerezovými svody nic nezkazíme JU ?
Předpokládám, že je lepší včetně parohů

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 12:53 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Tom píše:
Jenže já chtěl koupit nerez ze států :roll:
Proto mě zajímá názor Radima pokud má něco podobného jestli řeší pouze hluk nebo taky něco jiného


Taky sem pokukoval po Borla / Tanabe, ale cena je vysoká a mám rozdelany custom home made vyfuk, takže ho patří dokončit. Mám na něm redukovany T-spoj a dál 2 samostatné větve. Takto bez tlumení velmi hlučné a s ne priliš uspokojivým pocitem z průběhu vyplachovani. Proto obě větve propojim X-spojem, následně na kazdou dál přijde rezonator a nakonec zadní tlumič. S pricne uloženým motorem nebudou vetve stejně dlouhé.

Vzadu asi takto (ale bez toho malého H-propojeni)


Přílohy:
IMG_1003.jpg
IMG_1003.jpg [ 498.64 KiB | Zobrazeno 6318 krát ]


Naposledy upravil enemdym dne 18 prosinec 2013 13:21, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 13:02 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Mitsi píše:
Tom píše:
Tím bych nakousl moji myšlenku pokud dám já do turbíny ten lehce ochuzený výfuk nerez bude to dělat rachot budiž pojede mě to stejně nebo hůř? Podle mého lajckého pohledu při vysokých otáčkách to bude spíše lepší ale to se jezdí minimálně proto se tážu na nízké popř. střední otáčky?.......

Turbína homogenizuje proudění, tedy výfukový trakt turbomotoru je sám o sobě tišší než u atmosféry. Je tu však jiný problém, který může způsobit odstranění protitlaku za turbínou, a to zejména při vysokých otáčkách: "surge"! Nevím, jak se tomu říká česky, v zásadě jde však o odtržení proudnic na lopatkách turbíny s následnou ztrátou průchodnosti a extrémními vibracemi rotoru turbíny.

Ahoj,

No, udělal jsem náskedující: eleminoval prekaty, nahradil T pipe Y pipe, zvětšil přůměr trubek, eliminoval hlavní kat, koncový tlumič Remus 558093 0549R a 558093 0549L - no a výsledek? Zvuk dobrý, váha nižší, nerez, výkon dole špatný, výšší střední otáčky a vysoké otáčky OK - celkově na draka - budu předělávat až bude čas. Větší průměry znamenají nižší rychlost proudění plynů a menší otáčky rotoru turba, auto je na spodek mrtvé, stejnou zkušenost má i Radim....

Ahoj


Má zkušenost ze ztráty spodku je ale pro případ T-spoj redukovan plus trubky o menším průměru, tj. obě větve průměr vnitrku 49mm.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 13:07 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mitsi píše:
Kuno píše:
Do nahrazování litinových svodů zatím nejdu...

Problémem litinových svodů je - kromě nestejné délky větví - nestejnoměrnost průřezu/světlosti větví a hrubost vnitřního povrchu. Naopak výhodou je jejich tepelná kapacita. Jak jsem už zmínil, za první a základní krok "ladění výfukového traktu" považuji právě svody.


Svody u TT jsou jeden litina a druhý železo. Ladít svod u TT dle mého názoru nebude mít takový efekt jak u NA.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 13:12 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Tom píše:
Mitsi píše:
Kuno píše:
Do nahrazování litinových svodů zatím nejdu...

Problémem litinových svodů je - kromě nestejné délky větví - nestejnoměrnost průřezu/světlosti větví a hrubost vnitřního povrchu. Naopak výhodou je jejich tepelná kapacita. Jak jsem už zmínil, za první a základní krok "ladění výfukového traktu" považuji právě svody.


Tudíž nerezovými svody nic nezkazíme JU ?
Předpokládám, že je lepší včetně parohů


Myslíš prekaty a svody (= parohy).
Na prodej byly na bazosu prekaty DNP, než sem se rozhybal, byly pryč.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 15:19 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Dnes mě ješte napadlo nikde není uvedena síla nerezu proč o tom píšu.
Bavil jsem se před rokem se vzduchařem přižemž dělají také velké komíny dávají nerez 1 mm viděl ho schořatý jako papír díky tomu, že chytli saze tak nevím jen úvaha pokud je to ten samý nerez nečekejme, že vydrží tolik co klasická trubka jako slitina čehosi (určitě origo výfuk potrubí není klasické železo to je tady asi všem jasné

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 15:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Origo potrubí GT je normální železo s povrchovou úpravou,Co-čkem dobře svařitelné.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 15:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
TT-čkáři: To co nazýváte pre-katy to jsou OPRAVDU katalyzátory? Opravdu?

Totiž: Občas dělám motorky a tam se u některých typů zhusta nazývají katalyzátory restrikce ve výfucích omezující výkon.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 16:02 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kuno píše:
TT-čkáři: To co nazýváte pre-katy to jsou OPRAVDU katalyzátory? Opravdu?

Totiž: Občas dělám motorky a tam se u některých typů zhusta nazývají katalyzátory restrikce ve výfucích omezující výkon.


Ano, TT má 3 katy, 1 velký součástí výfuku a 2 malé, po jednom za každým turbem, tj. před T-spojem. Slangove prekat anglicky downpipe.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 16:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
...Slangove prekat anglicky downpipe.
Anlicky sice neumím ale ted tomu nějak nevěřím ještě víc. Škoda že nemám TT,prověřil bych ten prekat zevnitř. :wink:
Ale samozřjmě se nechci přít,byl o jen takový záblesk mysli,když jsem uvažoval proč Vám to s novými výfuky zespodu nejede.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 16:19 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kuno píše:
...Slangove prekat anglicky downpipe.
Anlicky sice neumím ale ted tomu nějak nevěřím ještě víc. Škoda že nemám TT,prověřil bych ten prekat zevnitř. :wink:
Ale samozřjmě se nechci přít,byl o jen takový záblesk mysli,když jsem uvažoval proč Vám to s novými výfuky zespodu nejede.


Zevnitř v prekatech je sice levný matroš, ale furt plnící funkci
katu. Tato restrikce je většinou odstraněna při ladění jako první (kladivo-majzl metoda, obal zůstává).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 16:26 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
enemdym píše:
Kuno píše:
...Slangove prekat anglicky downpipe.
Anlicky sice neumím ale ted tomu nějak nevěřím ještě víc. Škoda že nemám TT,prověřil bych ten prekat zevnitř. :wink:
Ale samozřjmě se nechci přít,byl o jen takový záblesk mysli,když jsem uvažoval proč Vám to s novými výfuky zespodu nejede.


Zevnitř v prekatech je sice levný matroš, ale furt plnící funkci
katu. Tato restrikce je většinou odstraněna při ladění jako první (kladivo-majzl metoda, obal zůstává).


No a toje dle tvého názoru správně či nikoliv :?:

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 18:59 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
Titan píše:
...Ale kdo ví, možná mohla být tenkrát špatně zadaná váha auta, atd... :?:

Akcelerometry/G sensory prodělaly za poslední dva roky obrovský vývoj, jehož hnacím motorem jsou aplikace v X-koptérách. Proto soudobý přístroj je už o něčem jiném, než ten před pár lety.


Bylo to v létě loňského roku a ten G-Tech byl nově kupovaný. A vzhledem k tomu, že ten na který sem dával odkaz se už minimálně rok prodává (podle data videjek na youtube), tak předpokládám, že to byl ten samý...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 18 prosinec 2013 19:12 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Tom píše:
enemdym píše:
Kuno píše:
...Slangove prekat anglicky downpipe.
Anlicky sice neumím ale ted tomu nějak nevěřím ještě víc. Škoda že nemám TT,prověřil bych ten prekat zevnitř. :wink:
Ale samozřjmě se nechci přít,byl o jen takový záblesk mysli,když jsem uvažoval proč Vám to s novými výfuky zespodu nejede.


Zevnitř v prekatech je sice levný matroš, ale furt plnící funkci
katu. Tato restrikce je většinou odstraněna při ladění jako první (kladivo-majzl metoda, obal zůstává).


No a toje dle tvého názoru správně či nikoliv :?:


Zopakuji: je to většinou první krok úprav...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výfuk-nahrazení serie
PříspěvekNapsal: 19 prosinec 2013 10:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Origo potrubí GT je normální železo s povrchovou úpravou,Co-čkem dobře svařitelné.

Tohle mne překvapuje, poněvadž zatím u všech mých vozů Mitsubishi byl celý výfukový trakt z nerezu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 161 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz