mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
výfuk-nahrazení serie https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2514 |
Stránka 9 z 11 |
Autor: | Tom [ 18 prosinec 2013 12:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Mitsi píše: Kuno píše: Do nahrazování litinových svodů zatím nejdu... Problémem litinových svodů je - kromě nestejné délky větví - nestejnoměrnost průřezu/světlosti větví a hrubost vnitřního povrchu. Naopak výhodou je jejich tepelná kapacita. Jak jsem už zmínil, za první a základní krok "ladění výfukového traktu" považuji právě svody. Tudíž nerezovými svody nic nezkazíme JU ? Předpokládám, že je lepší včetně parohů |
Autor: | enemdym [ 18 prosinec 2013 13:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Brumla píše: Mitsi píše: Tom píše: Tím bych nakousl moji myšlenku pokud dám já do turbíny ten lehce ochuzený výfuk nerez bude to dělat rachot budiž pojede mě to stejně nebo hůř? Podle mého lajckého pohledu při vysokých otáčkách to bude spíše lepší ale to se jezdí minimálně proto se tážu na nízké popř. střední otáčky?....... Turbína homogenizuje proudění, tedy výfukový trakt turbomotoru je sám o sobě tišší než u atmosféry. Je tu však jiný problém, který může způsobit odstranění protitlaku za turbínou, a to zejména při vysokých otáčkách: "surge"! Nevím, jak se tomu říká česky, v zásadě jde však o odtržení proudnic na lopatkách turbíny s následnou ztrátou průchodnosti a extrémními vibracemi rotoru turbíny. Ahoj, No, udělal jsem náskedující: eleminoval prekaty, nahradil T pipe Y pipe, zvětšil přůměr trubek, eliminoval hlavní kat, koncový tlumič Remus 558093 0549R a 558093 0549L - no a výsledek? Zvuk dobrý, váha nižší, nerez, výkon dole špatný, výšší střední otáčky a vysoké otáčky OK - celkově na draka - budu předělávat až bude čas. Větší průměry znamenají nižší rychlost proudění plynů a menší otáčky rotoru turba, auto je na spodek mrtvé, stejnou zkušenost má i Radim.... Ahoj Má zkušenost ze ztráty spodku je ale pro případ T-spoj redukovan plus trubky o menším průměru, tj. obě větve průměr vnitrku 49mm. |
Autor: | enemdym [ 18 prosinec 2013 13:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Mitsi píše: Kuno píše: Do nahrazování litinových svodů zatím nejdu... Problémem litinových svodů je - kromě nestejné délky větví - nestejnoměrnost průřezu/světlosti větví a hrubost vnitřního povrchu. Naopak výhodou je jejich tepelná kapacita. Jak jsem už zmínil, za první a základní krok "ladění výfukového traktu" považuji právě svody. Svody u TT jsou jeden litina a druhý železo. Ladít svod u TT dle mého názoru nebude mít takový efekt jak u NA. |
Autor: | enemdym [ 18 prosinec 2013 13:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Tom píše: Mitsi píše: Kuno píše: Do nahrazování litinových svodů zatím nejdu... Problémem litinových svodů je - kromě nestejné délky větví - nestejnoměrnost průřezu/světlosti větví a hrubost vnitřního povrchu. Naopak výhodou je jejich tepelná kapacita. Jak jsem už zmínil, za první a základní krok "ladění výfukového traktu" považuji právě svody. Tudíž nerezovými svody nic nezkazíme JU ? Předpokládám, že je lepší včetně parohů Myslíš prekaty a svody (= parohy). Na prodej byly na bazosu prekaty DNP, než sem se rozhybal, byly pryč. |
Autor: | Tom [ 18 prosinec 2013 15:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Dnes mě ješte napadlo nikde není uvedena síla nerezu proč o tom píšu. Bavil jsem se před rokem se vzduchařem přižemž dělají také velké komíny dávají nerez 1 mm viděl ho schořatý jako papír díky tomu, že chytli saze tak nevím jen úvaha pokud je to ten samý nerez nečekejme, že vydrží tolik co klasická trubka jako slitina čehosi (určitě origo výfuk potrubí není klasické železo to je tady asi všem jasné |
Autor: | Kuno [ 18 prosinec 2013 15:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Origo potrubí GT je normální železo s povrchovou úpravou,Co-čkem dobře svařitelné. |
Autor: | Kuno [ 18 prosinec 2013 15:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
TT-čkáři: To co nazýváte pre-katy to jsou OPRAVDU katalyzátory? Opravdu? Totiž: Občas dělám motorky a tam se u některých typů zhusta nazývají katalyzátory restrikce ve výfucích omezující výkon. |
Autor: | enemdym [ 18 prosinec 2013 16:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Kuno píše: TT-čkáři: To co nazýváte pre-katy to jsou OPRAVDU katalyzátory? Opravdu? Totiž: Občas dělám motorky a tam se u některých typů zhusta nazývají katalyzátory restrikce ve výfucích omezující výkon. Ano, TT má 3 katy, 1 velký součástí výfuku a 2 malé, po jednom za každým turbem, tj. před T-spojem. Slangove prekat anglicky downpipe. |
Autor: | Kuno [ 18 prosinec 2013 16:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
...Slangove prekat anglicky downpipe. Anlicky sice neumím ale ted tomu nějak nevěřím ještě víc. Škoda že nemám TT,prověřil bych ten prekat zevnitř. Ale samozřjmě se nechci přít,byl o jen takový záblesk mysli,když jsem uvažoval proč Vám to s novými výfuky zespodu nejede. |
Autor: | enemdym [ 18 prosinec 2013 16:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Kuno píše: ...Slangove prekat anglicky downpipe. Anlicky sice neumím ale ted tomu nějak nevěřím ještě víc. Škoda že nemám TT,prověřil bych ten prekat zevnitř. Ale samozřjmě se nechci přít,byl o jen takový záblesk mysli,když jsem uvažoval proč Vám to s novými výfuky zespodu nejede. Zevnitř v prekatech je sice levný matroš, ale furt plnící funkci katu. Tato restrikce je většinou odstraněna při ladění jako první (kladivo-majzl metoda, obal zůstává). |
Autor: | Tom [ 18 prosinec 2013 16:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
enemdym píše: Kuno píše: ...Slangove prekat anglicky downpipe. Anlicky sice neumím ale ted tomu nějak nevěřím ještě víc. Škoda že nemám TT,prověřil bych ten prekat zevnitř. Ale samozřjmě se nechci přít,byl o jen takový záblesk mysli,když jsem uvažoval proč Vám to s novými výfuky zespodu nejede. Zevnitř v prekatech je sice levný matroš, ale furt plnící funkci katu. Tato restrikce je většinou odstraněna při ladění jako první (kladivo-majzl metoda, obal zůstává). No a toje dle tvého názoru správně či nikoliv |
Autor: | Titan [ 18 prosinec 2013 18:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Mitsi píše: Titan píše: ...Ale kdo ví, možná mohla být tenkrát špatně zadaná váha auta, atd... Akcelerometry/G sensory prodělaly za poslední dva roky obrovský vývoj, jehož hnacím motorem jsou aplikace v X-koptérách. Proto soudobý přístroj je už o něčem jiném, než ten před pár lety. Bylo to v létě loňského roku a ten G-Tech byl nově kupovaný. A vzhledem k tomu, že ten na který sem dával odkaz se už minimálně rok prodává (podle data videjek na youtube), tak předpokládám, že to byl ten samý... |
Autor: | enemdym [ 18 prosinec 2013 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Tom píše: enemdym píše: Kuno píše: ...Slangove prekat anglicky downpipe. Anlicky sice neumím ale ted tomu nějak nevěřím ještě víc. Škoda že nemám TT,prověřil bych ten prekat zevnitř. Ale samozřjmě se nechci přít,byl o jen takový záblesk mysli,když jsem uvažoval proč Vám to s novými výfuky zespodu nejede. Zevnitř v prekatech je sice levný matroš, ale furt plnící funkci katu. Tato restrikce je většinou odstraněna při ladění jako první (kladivo-majzl metoda, obal zůstává). No a toje dle tvého názoru správně či nikoliv Zopakuji: je to většinou první krok úprav... |
Autor: | Mitsi [ 19 prosinec 2013 10:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Kuno píše: Origo potrubí GT je normální železo s povrchovou úpravou,Co-čkem dobře svařitelné. Tohle mne překvapuje, poněvadž zatím u všech mých vozů Mitsubishi byl celý výfukový trakt z nerezu. |
Stránka 9 z 11 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |