mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
výfuk-nahrazení serie https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2514 |
Stránka 1 z 11 |
Autor: | Paavo [ 19 prosinec 2012 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | výfuk-nahrazení serie |
Ahoj, poprosil bych skutečně zkušeného mechanika o radu. Jedná se o nahrazení celého výfuku od turba a dozadu včetně obou zadních tlumičů. Předpokládám, že by šel nejspíš pryč i katalyzátor spalin. Jedná se mi o to, jaké rozvody zvolit, zda-li od každého turba táhnout solo rouru až dozadu a nikde nespojovat, a nebo jit cestou kitů, které nahradí výfukové potrubí jakýmsi " Y ", které se pak větví k jednotlivým koncovým tlumičům. Díky za rady............naví, jak se s nahrazením továrního výfuku autí srovná? Např u BMW si auto nestežovalo, ba naopak jelo lépe...... |
Autor: | enemdym [ 22 prosinec 2012 20:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
rád bych přispěl, nicméně dotaz na zkušeného mechanika se mě netýká... em only hobbista |
Autor: | Kuno [ 22 prosinec 2012 20:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
nejsem zkušený v odlazování výfuků je to věda stejně jako ladit sání (obé by mělo probíhat současně) ale pokud bych se já do něčeho takového už pustil tak bych dělal tak aby mohly spaliny co nejdřív ven,tlumiče dát až úplně nakonec pokud vůbec nějaký tlumič dávat. Ale-jak jsem psal je to jen můj názor a určitě budou takové úpravy probíhat sytemem pokus,omyl. Tak at je těch omylů co nejméně. ![]() |
Autor: | enemdym [ 22 prosinec 2012 20:57 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie | ||
pokus omyl
|
Autor: | spc [ 22 prosinec 2012 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Kuno píše: nejsem zkušený v odlazování výfuků je to věda stejně jako ladit sání (obé by mělo probíhat současně) ale pokud bych se já do něčeho takového už pustil tak bych dělal tak aby mohly spaliny co nejdřív ven,tlumiče dát až úplně nakonec pokud vůbec nějaký tlumič dávat. Ale-jak jsem psal je to jen můj názor a určitě budou takové úpravy probíhat sytemem pokus,omyl. Tak at je těch omylů co nejméně. ![]() Mierne `uvolnit` restriktivny vyfuk je OK, ale urcite nie `hola rura`!!!! motory su stavane na urcity `backpressure`, ktory ked nie je, tak sa napriklad zle vyprazdnuje priestor valcov... Dosledky su nizsi vykon pri mensich otackach (ked su aj benefity z mensieho backpressure zanedbatelne), VYRAZNE vyssia spotreba paliva (viem to z praxe podla seba) Bezrestrikcny vyfuk moze pomoct akurat maximalnemu vykonu pri vysokych otackach, ked je motor seriovym vyfukom skutocne znacne duseny. Takisto si dobre rozmysli odstranovanie `rezonatorov` (tych malych predtlmicov) -> vysledny zvuk auta moze byt zrazu `plechovy` ci inak neprijemny... |
Autor: | spc [ 22 prosinec 2012 23:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
enemdym píše: Jak rikam, pokus omyl, nezkusis, nevis. Jednoznacnou odpoved nebo vykres vyfuku nedostanes. 90° T spoj - tam zdechaji kone (origo model vyfuku 2-1-2). Radikalni 2-2-2 nikdo nedela, je to alchymie, draha vec s odladenim, tudiz masove nezajimava, na netu jsou k nalezeni 1-2 takoveto TT projekty s fotodokumentaci. Problem s mistem u kardanovych TT (takze zbyva samo domo pro hobbisty). Zmena je znat jiz po odstraneni katu, nasledne po nahrazeni T spoje, nasledne.... kdo nic nedela (nezkusi), nic nezkazi... Kazdopadne, bez tlumicu padaji talire z policek. Zvukovy projev 2-2-2 v porovnanim s originalem 2-1-2... taky bych ho uz rad slysel. absolutny suhlas - oplati sa babrat s uvedenymi `slabinami` resp. mozno este zvody... `zadok` je OK a mozes ovela viac stratit ako ziskat |
Autor: | Paavo [ 23 prosinec 2012 01:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Ten 90°T spoj myslite napojeni z turb na.down pipe, nebo mate na mysli napojeni zadnich tlumicu? |
Autor: | enemdym [ 23 prosinec 2012 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
T spoj za turby |
Autor: | Brumla [ 23 prosinec 2012 23:45 ] | ||||||
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie | ||||||
Ahoj, enemdym má na mysli spoj výfuků každé trojice válců viz. fotky.... To jsem nedávno nahrazoval, protože původní řekněme T-pipe byla v háji, také jsem eliminoval katalyzátory a zvětšil průměry trubek a mám připravené nové svody, ty jsem ještě nenamontoval.... Povšimněte si také značné redukce hmotnosti. Má to však háček a s tím se ještě musím utkat a to je 'naladění' nějakých restriktorů za turby, protože průběh nástupu se změnil a turba nyní potřebují větší točky aby dodala dostatečný tlak... je to logické, protože platí, že s růstem průřezu klesá rychlost proudění, protože množství plynů je v podstatě stejné, také klesá tlak a tak odevzdaná práce do turba je menší, zde je vidět, že naladit celý výfuk je docela věda ![]() ![]()
|
Autor: | enemdym [ 24 prosinec 2012 00:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Ahoj Brumlo, jaky maji, prosim, nove trubky prumer? Kazda a pak po spojeni? |
Autor: | Brumla [ 24 prosinec 2012 15:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Ahoj enemdyme, mám to v poznámkách v garáži, zítra tam skočím a pošlu Ti to..... Jinak pěkný svátky všem!!!! |
Autor: | enemdym [ 25 prosinec 2012 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Brumla píše: Ahoj enemdyme, mám to v poznámkách v garáži, zítra tam skočím a pošlu Ti to..... Jinak pěkný svátky všem!!!! Ahoj, zas tak to nespěchá ![]() Zajímá mě, jaké průměry trubek inženýři / aftermarketeri napočítali (a nebo jen okopírovali originál ![]() |
Autor: | Brumla [ 25 prosinec 2012 13:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Ahoj enemdyme, tak je to 63 a 76mm, viz tento díl, to je to co jsem použil: http://www.highperformanceparts.cz/stredovy-dil-k-vyfuku-y-pipe-japspeed-mitsubishi-3000gt-gtogt4vr4-30-v6-dohc-24v-twin-turbo-90.26157 ... nejde jen o průměry, ale eliminace prekatů, které vlastně tvoří jakýsi restriktor je ten hlavní problém, absence mřížky katu a navíc větší, leštěná roura, to je opravdu velká změna ![]() Čau chlope! |
Autor: | enemdym [ 25 prosinec 2012 13:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výfuk-nahrazení serie |
Brumla píše: Ahoj enemdyme, tak je to 63 a 76mm, viz tento díl, to je to co jsem použil: http://www.highperformanceparts.cz/stredovy-dil-k-vyfuku-y-pipe-japspeed-mitsubishi-3000gt-gtogt4vr4-30-v6-dohc-24v-twin-turbo-90.26157 ... nejde jen o průměry, ale eliminace prekatů, které vlastně tvoří jakýsi restriktor je ten hlavní problém, absence mřížky katu a navíc větší, leštěná roura, to je opravdu velká změna ![]() Čau chlope! Ahoj, dík za upřesnění. Za katama každý samostatný "downpipe" z fotky nahoře má pro můj případ průměr 52 mm. |
Stránka 1 z 11 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |