mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 13:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 10 únor 2013 14:41 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, měl jsem v minulosti 4 GT, 2 předokolky a 2x AWD u dvou jsem o převodovce jak se říká nevěděl, naprosto bez problémů a naopak mu těch druhých dvou (1x FWD a 1x AWD) jsem s převodovkami měl naprosto neskutečné problémy, vypadávaly kvalty, nešly řadit rychlosti ani s meziplynem a sporťák u kterého blne řazení je pro vztek. U tohoto auta co mám teď byla převodovka také vadná, zpátečku jsem nezařadil a vydřené přesouváky komplikovali i řazení ostaních stupňů. Když jsem auto od holanďana koupil, tak jsem asi jako první po 120 tisících vypustil olej z převodovky a kromě svinstva tam bylo také hodně vody, kde se tam vzala nevím.... Nakonec, s ohledem na náklady, jsem tuto převodovku neopravoval (a pořád na opravu čeká v dílně) a pořídil jsem zánovní z rozvaleného GT ze švédska. Převodovka byla skoro nová, měla najeto pouze 6800mil namontoval jsem ji a naplnil ne zrovna levným Valvoline, no řadilo to na prd, bez meziplynu jsem si svižně nezajezdil, no vyměnil jsem několikrát náplň, ale nic moc, nejlepší byla nakonec opravdu ta Tutela..... ale pak jsem měl možnost svézt se v GT od 3000LS a zjistil jsem, že pořád to u mě není ono, prostě 3000LS GT-čko řadilo stále lépe, synchrony mu pracovaly narosto lehce a řazení bylo i při rychlém přeřazování naprosto hladké... A tak jsem koupit ten Dia Queen a opravdu je to s ním lepší a....... tedy za to vlastně může 3000LS, že jóóó´ :lol: :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 10 únor 2013 18:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
Hlavne ze to maze a jede :)

Když to blbě řadí za studena i za tepla (kromě zahřívací fáze), pak s tím není žádná radost jezdit. Někomu je to však zřejmě jedno...

A aplikace klasického GL-5 vcelku spolehlivě odrovná synchrony!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 10 únor 2013 20:17 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
expresion píše:
Hlavne ze to maze a jede :)

Když to blbě řadí za studena i za tepla (kromě zahřívací fáze), pak s tím není žádná radost jezdit. Někomu je to však zřejmě jedno...

A aplikace klasického GL-5 vcelku spolehlivě odrovná synchrony!


Nasel jsem ve starych fakturach, nalili mi tam Mogul SynTrans 75W-90 ... podle netu to je GL-4+


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 10 únor 2013 20:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je to GL4, GL5 a nemá explicitně uvedenu vhodnost pro hypoidní soukolí, což výrobce převodovky výslovně požaduje, třebaže u FWD žádné hypoidní soukolí není!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 23 březen 2013 22:20 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
Zdravim, tak ako je to vlastne s tym olejom do prevodovky? Nasiel som originalny manual transmission - service manual a tam sa uvadza olej:

API clasification GL-4 or hihger, viscosity 75W-90 to 75W-85W

v manualy pre auto je uvedene:

hypoid gear oil API clasification GL-4 SAE 75W-90 or 75W-85W

podla toho vsetkeho by tam mohol ist napr. tento olej: http://www.mader.sk/prevodovy-olej-gear ... a-75w90-5l
na obale ma napisane rovnake parametre, mozem ho teda pouzit? jedna sa samozrejme o AWD


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 23 březen 2013 22:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
rador87 píše:
... na obale ma napisane rovnake parametre, mozem ho teda pouzit? ...

Ale to nejsou ony "parametry", o které tu běží! Pominu-li zcela neznámé hodnoty viskozity, které jsou v daném případě nedohledatelné (zkus někde najít technické listy k olejům Starline), tak výrobce explicitně předepisuje hypoidní olej a naopak vylučuje použití oleje API GL-5! :idea:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 11:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
hmm..to je nějaké divné. Mne učili,že hypoidní olej nalitý do převodovky způsobí slepení synchronizačních kroužků a tím obtížné řazení rychlostí.
Je ale pravdou že to bylo skoro před 30-ti lety. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 12:28 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
strana 22-6

http://www.stealth316.com/misc/3S_AWD_t ... manual.pdf

ozaj, este mi tak napadlo co by mi tam naliali ak by som siel s vymenou oleja do origo mitsu servisu???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 14:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
hmm..to je nějaké divné. Mne učili,že hypoidní olej nalitý do převodovky způsobí slepení synchronizačních kroužků a tím obtížné řazení rychlostí.
Je ale pravdou že to bylo skoro před 30-ti lety. :grin:

Měli Tě především poučit o tom, že klasický hypoidní olej nevratně poškodí bronzové synchrony. A tady ještě z bronzu jsou, právě proto tam nesmí přijít GL-5!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 14:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
rador87 píše:
... co by mi tam naliali ak by som siel s vymenou oleja do origo mitsu servisu???

Nalili by Ti tam "nějaký" olej, poněvadž originální nemají. V lepším případě by Ti to za studena neřadilo, v horším bys brzy přišel o synchrony.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 16:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi píše:
Kuno píše:
hmm..to je nějaké divné. Mne učili,že hypoidní olej nalitý do převodovky způsobí slepení synchronizačních kroužků a tím obtížné řazení rychlostí.
Je ale pravdou že to bylo skoro před 30-ti lety. :grin:

Měli Tě především poučit o tom, že klasický hypoidní olej nevratně poškodí bronzové synchrony. A tady ještě z bronzu jsou, právě proto tam nesmí přijít GL-5!


No..tehdá v r.1982 asi existovaly pouze nějaké základní typy hypoidního oleje do klas. diferencialů,proto mne zřejmě nepoučili dostatečně. :grin:
Každopádně-pokud se olej nazývá hypoidní,čekal bych,že bude mazat právě hypoidní soukolí,nebo alespon takové,které stejnou mazací "péči" co to hypoidní vyžaduje.

Za svou praxi jsem rozdělal X převodovek ale jiný než bronzový synchron jsem ještě neviděl. :wink: Připouštím,že jsem samozřejmě neviděl vše a je možně,že Lambo nebo Porsche je má dřevěné. :grin:

P.S. Píšu to vše pouze pro jakési odlehčení debaty,nechci se dohadovat kdo toho má v kalhotách více. :grin: :grin: :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 16:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
No..tehdá v r.1982 asi existovaly pouze nějaké základní typy hypoidního oleje do klas. diferencialů,proto mne zřejmě nepoučili dostatečně. :grin:
Každopádně-pokud se olej nazývá hypoidní,čekal bych,že bude mazat právě hypoidní soukolí,nebo alespon takové,které stejnou mazací "péči" co to hypoidní vyžaduje.

Jenže např. Audi už tehdy mělo systém pohonu 4x4 s Thorsenem.

Kuno píše:
Za svou praxi jsem rozdělal X převodovek ale jiný než bronzový synchron jsem ještě neviděl. :wink: Připouštím,že jsem samozřejmě neviděl vše a je možně,že Lambo nebo Porsche je má dřevěné. :grin:

Asi neděláš na fiatech, ty mají plastové(!) synchrony už hódně dávno!

Kuno píše:
P.S. Píšu to vše pouze pro jakési odlehčení debaty,nechci se dohadovat kdo toho má v kalhotách více. :grin: :grin: :grin:

Je mi úplně jedno, co si kdo naleje do převodovky, stejně jako mi je buřt, co má kdo v kalhotách. Jen jsem chtěl upozornit na skutečnost, že volba "správného" (kdo to někdy řešil, dobře ví, proč v uvozovkách) převodového oleje speciálně do převodovek Mitsubishi je věc mnohem složitější, než to na první pohled vypadá. Útěchou nechť nám je, že majitelé Suzuki jsou na tom ještě hůř...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 16:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Vždy jsem věděl,že nic nevím. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 20:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
S hypoidním soukolím jsem se setkal poprvé v diferáku F125P z r.v. 1973. Tam se dával PP90H, stejně jako do jeho převodky řízení se šnekovým převodem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: MBC
PříspěvekNapsal: 24 březen 2013 22:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi píše:
S hypoidním soukolím jsem se setkal poprvé v diferáku F125P z r.v. 1973. Tam se dával PP90H, stejně jako do jeho převodky řízení se šnekovým převodem.

Já ty polské fiaty,Žiguly už v učení 1979-1982"sekal! jak Bata cvičky. :grin: a kolikrát ta 90H nestačila a diferáky v 60km rychlosti řvaly jak když startuje Boing.
Řešilo se to tehdá černým ruským Gost-em- 1.L za 11.60 Kčs :grin: (přesné označení si nepamatuji),který měl sice viskozitu lesního medu ale hlučnost vyřešil.
Jo...a ti co neměli Gost,přidávali jemné piliny z bukových parket a vše bylo O.K.
Jo...to byly časy.... :grin: :grin: :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz