mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

MBC
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2517
Stránka 3 z 4

Autor:  Brumla [ 10 únor 2013 14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Ahoj, měl jsem v minulosti 4 GT, 2 předokolky a 2x AWD u dvou jsem o převodovce jak se říká nevěděl, naprosto bez problémů a naopak mu těch druhých dvou (1x FWD a 1x AWD) jsem s převodovkami měl naprosto neskutečné problémy, vypadávaly kvalty, nešly řadit rychlosti ani s meziplynem a sporťák u kterého blne řazení je pro vztek. U tohoto auta co mám teď byla převodovka také vadná, zpátečku jsem nezařadil a vydřené přesouváky komplikovali i řazení ostaních stupňů. Když jsem auto od holanďana koupil, tak jsem asi jako první po 120 tisících vypustil olej z převodovky a kromě svinstva tam bylo také hodně vody, kde se tam vzala nevím.... Nakonec, s ohledem na náklady, jsem tuto převodovku neopravoval (a pořád na opravu čeká v dílně) a pořídil jsem zánovní z rozvaleného GT ze švédska. Převodovka byla skoro nová, měla najeto pouze 6800mil namontoval jsem ji a naplnil ne zrovna levným Valvoline, no řadilo to na prd, bez meziplynu jsem si svižně nezajezdil, no vyměnil jsem několikrát náplň, ale nic moc, nejlepší byla nakonec opravdu ta Tutela..... ale pak jsem měl možnost svézt se v GT od 3000LS a zjistil jsem, že pořád to u mě není ono, prostě 3000LS GT-čko řadilo stále lépe, synchrony mu pracovaly narosto lehce a řazení bylo i při rychlém přeřazování naprosto hladké... A tak jsem koupit ten Dia Queen a opravdu je to s ním lepší a....... tedy za to vlastně může 3000LS, že jóóó´ :lol: :lol:

Autor:  Mitsi [ 10 únor 2013 18:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

expresion píše:
Hlavne ze to maze a jede :)

Když to blbě řadí za studena i za tepla (kromě zahřívací fáze), pak s tím není žádná radost jezdit. Někomu je to však zřejmě jedno...

A aplikace klasického GL-5 vcelku spolehlivě odrovná synchrony!

Autor:  expresion [ 10 únor 2013 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Mitsi píše:
expresion píše:
Hlavne ze to maze a jede :)

Když to blbě řadí za studena i za tepla (kromě zahřívací fáze), pak s tím není žádná radost jezdit. Někomu je to však zřejmě jedno...

A aplikace klasického GL-5 vcelku spolehlivě odrovná synchrony!


Nasel jsem ve starych fakturach, nalili mi tam Mogul SynTrans 75W-90 ... podle netu to je GL-4+

Autor:  Mitsi [ 10 únor 2013 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Je to GL4, GL5 a nemá explicitně uvedenu vhodnost pro hypoidní soukolí, což výrobce převodovky výslovně požaduje, třebaže u FWD žádné hypoidní soukolí není!

Autor:  rador87 [ 23 březen 2013 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Zdravim, tak ako je to vlastne s tym olejom do prevodovky? Nasiel som originalny manual transmission - service manual a tam sa uvadza olej:

API clasification GL-4 or hihger, viscosity 75W-90 to 75W-85W

v manualy pre auto je uvedene:

hypoid gear oil API clasification GL-4 SAE 75W-90 or 75W-85W

podla toho vsetkeho by tam mohol ist napr. tento olej: http://www.mader.sk/prevodovy-olej-gear ... a-75w90-5l
na obale ma napisane rovnake parametre, mozem ho teda pouzit? jedna sa samozrejme o AWD

Autor:  Mitsi [ 23 březen 2013 22:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

rador87 píše:
... na obale ma napisane rovnake parametre, mozem ho teda pouzit? ...

Ale to nejsou ony "parametry", o které tu běží! Pominu-li zcela neznámé hodnoty viskozity, které jsou v daném případě nedohledatelné (zkus někde najít technické listy k olejům Starline), tak výrobce explicitně předepisuje hypoidní olej a naopak vylučuje použití oleje API GL-5! :idea:

Autor:  Kuno [ 24 březen 2013 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

hmm..to je nějaké divné. Mne učili,že hypoidní olej nalitý do převodovky způsobí slepení synchronizačních kroužků a tím obtížné řazení rychlostí.
Je ale pravdou že to bylo skoro před 30-ti lety. :grin:

Autor:  rador87 [ 24 březen 2013 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

strana 22-6

http://www.stealth316.com/misc/3S_AWD_t ... manual.pdf

ozaj, este mi tak napadlo co by mi tam naliali ak by som siel s vymenou oleja do origo mitsu servisu???

Autor:  Mitsi [ 24 březen 2013 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Kuno píše:
hmm..to je nějaké divné. Mne učili,že hypoidní olej nalitý do převodovky způsobí slepení synchronizačních kroužků a tím obtížné řazení rychlostí.
Je ale pravdou že to bylo skoro před 30-ti lety. :grin:

Měli Tě především poučit o tom, že klasický hypoidní olej nevratně poškodí bronzové synchrony. A tady ještě z bronzu jsou, právě proto tam nesmí přijít GL-5!

Autor:  Mitsi [ 24 březen 2013 14:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

rador87 píše:
... co by mi tam naliali ak by som siel s vymenou oleja do origo mitsu servisu???

Nalili by Ti tam "nějaký" olej, poněvadž originální nemají. V lepším případě by Ti to za studena neřadilo, v horším bys brzy přišel o synchrony.

Autor:  Kuno [ 24 březen 2013 16:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Mitsi píše:
Kuno píše:
hmm..to je nějaké divné. Mne učili,že hypoidní olej nalitý do převodovky způsobí slepení synchronizačních kroužků a tím obtížné řazení rychlostí.
Je ale pravdou že to bylo skoro před 30-ti lety. :grin:

Měli Tě především poučit o tom, že klasický hypoidní olej nevratně poškodí bronzové synchrony. A tady ještě z bronzu jsou, právě proto tam nesmí přijít GL-5!


No..tehdá v r.1982 asi existovaly pouze nějaké základní typy hypoidního oleje do klas. diferencialů,proto mne zřejmě nepoučili dostatečně. :grin:
Každopádně-pokud se olej nazývá hypoidní,čekal bych,že bude mazat právě hypoidní soukolí,nebo alespon takové,které stejnou mazací "péči" co to hypoidní vyžaduje.

Za svou praxi jsem rozdělal X převodovek ale jiný než bronzový synchron jsem ještě neviděl. :wink: Připouštím,že jsem samozřejmě neviděl vše a je možně,že Lambo nebo Porsche je má dřevěné. :grin:

P.S. Píšu to vše pouze pro jakési odlehčení debaty,nechci se dohadovat kdo toho má v kalhotách více. :grin: :grin: :grin:

Autor:  Mitsi [ 24 březen 2013 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Kuno píše:
No..tehdá v r.1982 asi existovaly pouze nějaké základní typy hypoidního oleje do klas. diferencialů,proto mne zřejmě nepoučili dostatečně. :grin:
Každopádně-pokud se olej nazývá hypoidní,čekal bych,že bude mazat právě hypoidní soukolí,nebo alespon takové,které stejnou mazací "péči" co to hypoidní vyžaduje.

Jenže např. Audi už tehdy mělo systém pohonu 4x4 s Thorsenem.

Kuno píše:
Za svou praxi jsem rozdělal X převodovek ale jiný než bronzový synchron jsem ještě neviděl. :wink: Připouštím,že jsem samozřejmě neviděl vše a je možně,že Lambo nebo Porsche je má dřevěné. :grin:

Asi neděláš na fiatech, ty mají plastové(!) synchrony už hódně dávno!

Kuno píše:
P.S. Píšu to vše pouze pro jakési odlehčení debaty,nechci se dohadovat kdo toho má v kalhotách více. :grin: :grin: :grin:

Je mi úplně jedno, co si kdo naleje do převodovky, stejně jako mi je buřt, co má kdo v kalhotách. Jen jsem chtěl upozornit na skutečnost, že volba "správného" (kdo to někdy řešil, dobře ví, proč v uvozovkách) převodového oleje speciálně do převodovek Mitsubishi je věc mnohem složitější, než to na první pohled vypadá. Útěchou nechť nám je, že majitelé Suzuki jsou na tom ještě hůř...

Autor:  Kuno [ 24 březen 2013 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Vždy jsem věděl,že nic nevím. :grin:

Autor:  Mitsi [ 24 březen 2013 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

S hypoidním soukolím jsem se setkal poprvé v diferáku F125P z r.v. 1973. Tam se dával PP90H, stejně jako do jeho převodky řízení se šnekovým převodem.

Autor:  Kuno [ 24 březen 2013 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: MBC

Mitsi píše:
S hypoidním soukolím jsem se setkal poprvé v diferáku F125P z r.v. 1973. Tam se dával PP90H, stejně jako do jeho převodky řízení se šnekovým převodem.

Já ty polské fiaty,Žiguly už v učení 1979-1982"sekal! jak Bata cvičky. :grin: a kolikrát ta 90H nestačila a diferáky v 60km rychlosti řvaly jak když startuje Boing.
Řešilo se to tehdá černým ruským Gost-em- 1.L za 11.60 Kčs :grin: (přesné označení si nepamatuji),který měl sice viskozitu lesního medu ale hlučnost vyřešil.
Jo...a ti co neměli Gost,přidávali jemné piliny z bukových parket a vše bylo O.K.
Jo...to byly časy.... :grin: :grin: :grin:

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/