mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

vule v rizeni
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2544
Stránka 3 z 4

Autor:  Kuno [ 28 duben 2013 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Mitsi: Ona firma nevyrábí a nedodává "jen tak nějaké gufera",v nabídce má samo i dvoubřitá a specialní gufera na vysoké tlaky v hydraulice a do žádného auta bych nedal nic,co by připomínalo gumičku ustřihlou z duše na kolo. :wink:
Nejsem zas takový elév a nějaké :wink: to servo jsem už opravil (s pomocí produktů té firmy) a doted všechny jezdí.
To,že se tu na různé věci ptám,neznamená,že bych o tom neměl žádného povědomí jen se ujištuji,že mne po rozdělání nebude čekat nějaké nemilé překvápko,protože se řídím pravidlem:O čem si nejsem absolutně jist,že zvládnu-do toho raději "nelezu."

Autor:  Kuno [ 28 duben 2013 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Enemdym:To bys byl vééélmi hodný. :grin: Děkuji dopředu.

Autor:  enemdym [ 28 duben 2013 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

opravná sada serva kupovaná pro 4WS

Přílohy:
kit5.jpg
kit5.jpg [ 93.34 KiB | Zobrazeno 6635 krát ]
kit4.jpg
kit4.jpg [ 196.48 KiB | Zobrazeno 6635 krát ]
kit3.jpg
kit3.jpg [ 83.17 KiB | Zobrazeno 6635 krát ]
kit2.jpg
kit2.jpg [ 83.94 KiB | Zobrazeno 6635 krát ]
kit1.jpg
kit1.jpg [ 82.25 KiB | Zobrazeno 6635 krát ]

Autor:  Mitsi [ 29 duben 2013 13:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Kuno píše:
Mitsi: Ona firma nevyrábí a nedodává "jen tak nějaké gufera",...

Pokud se Tě to dotklo, tak se omlouvám! Tebou prvotně zvolená formulace na mne totiž dýchla poněkud jiným podtextem ...

Autor:  Kuno [ 29 duben 2013 16:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Mitsi: Nedotklo. A i kdyby jsem dlouho "splachovací" :grin:
Ve středu ráno to asi rozdělám a pak poreferuji jak to s těmi kroužky a gufery vlastně je.

Autor:  Kuno [ 01 květen 2013 14:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Hlásím,že už nekapu. :grin: Řízení opraveno,vyměnil jsem 4 gufera,z toho dvě jsou úplně normální-běžná "konfekce" (na domek řízení) plus jeden gumový O kroužek,vše cca za 200kč. Ložiska jsem měl OK a ty kroužky (bílé) co jsou v sadě netřeba měnit,nemají s utěsněním serva nic společného.
Vytáhnout řízení není nic složitého,vše jde hezky povolit a s trochou šikovnosti a dobrým vercajkem je to práce pro jednoho cca na 45 minut.

P.S Kdo má vůli v řízení,(mrtvý chod),zkuste si nastavit-zvětšit předpětí přítlačného segmentu tyče řízení. Je to ta velká matice na imbus s kontrovacím podložkošroubem. :wink:,myslím,že budete úspěšní. Já byl.

Autor:  Mitsi [ 01 květen 2013 22:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Kuno píše:
Hlásím,že už nekapu. :grin: Řízení opraveno,vyměnil jsem 4 gufera,z toho dvě jsou úplně normální-běžná "konfekce" (na domek řízení) plus jeden gumový O kroužek,vše cca za 200kč.

Gratuluji! To u Volva to mají, panečku, jinak posichrované: rozměry jejich gufer existují jen u nich, jenže je samostatně neprodávají - maximální vejvar na prodeji celých skříní (tečou rády, často a silně) zajištěn!

Kuno píše:
P.S Kdo má vůli v řízení,(mrtvý chod),zkuste si nastavit-zvětšit předpětí přítlačného segmentu tyče řízení. Je to ta velká matice na imbus s kontrovacím podložkošroubem. :wink:,myslím,že budete úspěšní. Já byl.

Bacha, nepřehnat: kritickou mezí je takové "přišponování", při níž se volant ještě sám vrací do přímého směru!

Autor:  Brumla [ 02 květen 2013 08:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Kuno píše:
Vytáhnout řízení není nic složitého,vše jde hezky povolit a s trochou šikovnosti a dobrým vercajkem je to práce pro jednoho cca na 45 minut.


Ahoj, konečně se někdo 'nebojí' se do něčeho pustit :clap: - jen připomínám, že u AWD je demontáž řízení trochu obtížnější, nicméně jde to docela dobře jak jsem už psal...

Autor:  Kuno [ 02 květen 2013 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Mitsi:....Bacha, nepřehnat: kritickou mezí je takové "přišponování", při níž se volant ještě sám vrací do přímého směru...

Naprostý souhlas.

No a s těmi gufery na řídící tyče-samozřejmě to byly trošku "laborace" ale zastávám názor,že pokud člověk chápe,jak,co a proč funguje může si dovolit bez zásadních změn lecos nahradit,upravit nebo udělat jinak.

Zítra mi přivezou Galanta také 6 válec a...-taky mu z prava teče servo... :grin: Co jsem se zběžně díval,je to řízení jinak,tak uvidíme,zda budu také úspěšný.... :grin:

Je pravda,že u reasfirmy vyjde oprava řízení na cca 8-15 tis. a to ho člověk ještě musí dovézt vymontované.
Když tak nad tím uvažuji,je to příjemný výdělek-za práci na cca max. hodinu. :think:

Autor:  Kuno [ 02 květen 2013 10:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Brumla: Zdravím.
U 4 kolky to bude jistě náročnější ale čímpak bychom se pak bavili,ne? :grin:
Pro mne bylo nejhorší vybalancovat ven stabilizátor. Tam šlo milimetry.
Demontoval jsem pouze ty podélné nosníky,svody výfuku (tu část,co jsem tam měl kdysi to T napojení :grin: ) a stabilizátor. Pak už jen samotné řízení.
Vše zespodu bez otevření kapoty motoru.
Jak jsem už psal,šlo to vše velmi dobře demontovat jak na novém autě. Asi dobrý matroš :grin: -aaa hlavně v tom nebyl přede mnou "vlezený" nikdo jiný.

Autor:  Brumla [ 02 květen 2013 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Kuno píše:
Demontoval jsem pouze ty podélné nosníky,svody výfuku (tu část,co jsem tam měl kdysi to T napojení :grin: ) a stabilizátor. Pak už jen samotné řízení.


....no u AWD je třeba navíc sundat 'T case' tedy přední rozvodovku a podvázat kardan... Na zvedáku to jde, pod autem na špalkách je to trochu opruz, ale i v těchto podmínkách se to dá udělat :lol:

Autor:  Paavo [ 03 květen 2013 23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Kuno: ten sroub, jaks psal, pro vymezeni mrtveho chodu se nachazi kde? To je ten u vstupu tyce do rizeni, odhadem velikost 6-8

Autor:  Kuno [ 04 květen 2013 12:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Je to šroub na obrovský imbus a je kontrován obrovskou podložkou se závitem čtvercového tvaru. Pod ním je pružina a takový "přitláčecí segment".
Pak je tam ještě jeden a pod ním je matice fixující pastorek řízení uložený v ložisku-tak tento to není.
Nevím,jestli jsem to srozumitelně popsal,tak kdybys cokoliv chtěl,tel: 603324542. Poradím,budu-li moci. :grin:

Autor:  Kuno [ 04 květen 2013 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

To "přitažení" řízení není samospasitelné,(eliminujete tím ev. vůle mezi pastorkem a samotným hřebenem řidící tyče) protože pokud máte vůli v ložiskách pastorku,nepomůže. Většínou(u jiných aut) bývá vůle v tom spodním ložisku,co je pod tím druhým šroubem. Horní uložení-ložisko pastorku je u GT "na jehličkách".
Spodní ložisko bude rozměrově "konfekční" a neměl by být problem ho běžně v dobré kvalitě do ceny 100Kč koupit.

P.S. Nerozumuji tu furt příliš moc? :grin:

Autor:  Paavo [ 05 květen 2013 17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: vule v rizeni

Tak u me nakonec se v mrtve zone neprenasi pohyb volantu do rizeni-pri sevreni posledniho kloubu ridici tyce neni citit zadny pohyb. Je mozne, aby se vymackal prostredni kloub a tam vznikla vule? Je toto mozne resit?

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/