mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 21:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 05 červen 2013 12:40 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Kajinek píše:
Koukám,že všechny debaty s Mitsim mají stejný konec :clap: Vím akorát,že když si kupuješ nový auto,tak prodejce doporučuje pro zajíždění jízdu např. po dálnici ustálenou rychlostí,není to jejich výmysl,jsou to pokyny od výrobce.Patrně chtějí aby si zákazník motor co nejdříve zničil.


...no moje rada zní: jezdit delší trasy (alespoň 20km) aby se motor ohřál (ne 3km do konzumu), členité trasy a hodně řadit, držet spíš vyšší otáčky aby byl motor dobře mazán a oběh oleje byl větší a hlavně NEPODTÁČET, žádných 40 na 5° nebo tak :lol:

Moc prosím přispívající aby zakládali nová témata, aby jsme se v tom vyznali a také proto, aby po roce někdo nehledal zajíždění motoru - ve srazu Buchlov, to fakt málokoho napadne, že tam k tomu něco najde :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 05 červen 2013 13:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Své reakce obvykle omezuji na případy, kdy nesouhlasím či mám závažné připomínky k tomu, co se tu objeví. V daném případě však udělám výjimku - aby to nevypadalo, že vždy jen se vším nesouhlasím - a napíšu, že s tímhle
Brumla píše:
...no moje rada zní: jezdit delší trasy (alespoň 20km) aby se motor ohřál (ne 3km do konzumu), členité trasy a hodně řadit, držet spíš vyšší otáčky aby byl motor dobře mazán a oběh oleje byl větší a hlavně NEPODTÁČET, žádných 40 na 5° nebo tak :lol:

jsem zcela v souladu!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 05 červen 2013 15:58 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Jeden postřeh ze života, co se aut, techniky a oprav týče (nereaguju na nikoho tu z fóra, to nemám za potrebi, jen mi to tak nahlas vrtá hlavou): znám praktiky opraváře bez vyučení, kteří naprosto pohrdají teorií. Metodou pokus omyl se ale časem propracovali k uspěšným opravám, pochopili princip věci prakticky. Pak znám i teoretiky, kteří sou machři na problematiku, ale pracují jen pusou. Super teoretika a praktika v jedné osobě sem eště nepotkal. Dva světy? Každého baví něco?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 05 červen 2013 17:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
Jeden postřeh ze života ...


Mohu Tě ujistit, že takoví jsou, bohužel jich je velmi málo: málokdo z těch praktiků je vůbec ochoten si připustit, že by při práci měl také přemýšlet (a teď nenarážím na někoho konkrétního odsud), naopak teoretici toho jen hubou mnoho neudělají.

Vezmu-li příklad Kuna, ten si nechá v rámci GO motoru vlastně všechno někde udělat, přitom sám ho "jenom" (a tím teď rozhodně nehodlám snižovat význam tohoto druhu práce!) rozebere, a pak zase poskládá, přičemž zřejmě vůbec netuší, jaký druh honování mu na válcích tam, kde si to zadal, udělali, a jaké to má konsekvence z hlediska následných požadavků na motorový olej. Mne opravy aut neživí, ale pokud mám kde, tak jsem schopen si sám udělat prakticky všechno, co se obejde bez sloupového zvedáku, "žirafy", pece a dusíku, ke kterým bohužel přístup nemám. A není mi zatěžko odvézt díly kvalifikovanému brusiči s dobře vybavenou dílnou 200 km daleko, kterého jsem hledal hodně dlouho a jemuž plně důvěřuji. Navíc si mohu poručit, co a jak chci udělat, a pokud je to realizovatelné a nejedná se o blbost, dotyčný mi vyjde vstříc. To je ona pestrost světů!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 05 červen 2013 22:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Jasně-oni v těch brusírnách vůbec neví jakým způsobem se co brousí oni jsou vlastně hlupáci a brousí všechno jak se jim zrovna chce,že? :grin: ....no to jsou zas perly...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 06 červen 2013 08:43 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
enemdym píše:
Jeden postřeh ze života, co se aut, techniky a oprav týče (nereaguju na nikoho tu z fóra, to nemám za potrebi, jen mi to tak nahlas vrtá hlavou): znám praktiky opraváře bez vyučení, kteří naprosto pohrdají teorií. Metodou pokus omyl se ale časem propracovali k uspěšným opravám, pochopili princip věci prakticky. Pak znám i teoretiky, kteří sou machři na problematiku, ale pracují jen pusou. Super teoretika a praktika v jedné osobě sem eště nepotkal. Dva světy? Každého baví něco?


a co já ????? :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 06 červen 2013 08:49 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
... a jedna ze zivota
za dob minuleho rezimu se v csad brno udelala go na sluzebnim aute tim zpusobem , ze se tam pisty natloukly, motor nesel nastartovat. Tak se do kufru nalozilo par metraku cementu(zadohrab) a auto se tahalo po place a zajizdelo ...
lepsi motor tam neznali ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 06 červen 2013 11:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Jasně-oni v těch brusírnách vůbec neví jakým způsobem se co brousí oni jsou vlastně hlupáci a brousí všechno jak se jim zrovna chce,že? :grin: ....no to jsou zas perly...

V okruhu 20 km mám brusírny rovnou tři, ale vozím si nechat dělat věci 200 km daleko. A proč? Inu proto, že když si do kterékoli z těch blízkých brusíren zadám např. "srovnání kotoučů", dostanu je pouze přesoustružené, a to v celé ploše, která zdaleka ne celá je činná. Jenže já je chci po soustružení také přebrousit, srazit jejich vnější okraje, resp. jejich činné plochy do kónusu, na vnitřním okraji činných ploch chci pro změnu "odpíchnout věnečky" o šířce nějaké 3 mm na tloušku třísky (do cca 0,1 mm), aby mi na těch okrajích nevznikaly rantly, případně přebrousit i jejich dosedací plochy vůči náboji kola a/nebo disku.

A to už vůbec nemluvím o případech, kdy si k němu donesu něco nového, co potřebuji přizpůsobit na míru dle vlastních požadavků.

Jsou snad mé požadavky z kategorie perel?


P.S.: Dotyčného brusiče živí hlavně dvě věci: zakázková výroba dílů pro UL a renovace součástek specializovaných zemědělských mechanismů. Bohužel vůbec nedělá opravy bloků motorů, tedy ani honování. Proto opakuji svou prosbu o kontakt na někoho, kdo na to má nejen honovací mašinu, ale především ví, co a jak.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 06 červen 2013 11:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
3000LS píše:
... a jedna ze zivota
za dob minuleho rezimu se v csad brno udelala go na sluzebnim aute tim zpusobem , ze se tam pisty natloukly, motor nesel nastartovat. Tak se do kufru nalozilo par metraku cementu(zadohrab) a auto se tahalo po place a zajizdelo ...
lepsi motor tam neznali ...

Dodnes si živě vybavuji silný zážitek z vůbec první opravy, kterou jsem si musel nechat udělat ve značkovém servisu na prvním vlastním voze (F125P, samozřejmě ojetý), na níž jsem byl nucen urvat nezanedbatelný peníz z tehdy velmi skromného rozpočtu již početné rodiny (tři děti), a která mne přesvědčila, že raději nikdy více. Důvodem byla nesehnatelnost zadních brzdových kotoučů jako ND mimo oficiální servisní síť. Třmeny jsem měl po renovaci (vlastnoruční), nové brzdové desky jsem jim donesl. Ze servisu jsem nedojel ani pár km: automechanik tam nedal jednu z podložek šroubů držáků třmenů, takže inkriminovaný šroub šel z druhé strany až těsně k povrchu kotouče, do kterého v zatáčkách kvůli již vyměklému ložisku náby kola vydřel slušnou drážku. Navíc nenechal dostatečnou vůli na bowdenech ruční brzdy, tedy jsem brzy skončil se spálenými novými deskami (ne všude je možno hned zastavit, když má řidič nějaký technický problém), přehřátými novými kotouči a zpěněnou brzdovkou v okruhu zadních brzd (tehdy byla "nejlepší" ta zelená s bodem varu "za nova" 190 st. C).

Do servisů jsem se pak nuceně vrátil až o mnoho let později, kdy už přišly na řadu nové vozy a s nimi "povinné" (kvůli záruce) servisní prohlídky. A nic se změnilo, pořád stále stejná nekompetentnost, a to až do té míry, že jsem se opakovaně raději vzdal záruky, než abych musel tohle snášet. Mohl bych napsat román na pokračování o tom, co všechno je v autoopravárenství možné, třeba by se stal bestsellerem, bohužel (nebo naštěstí) na to nemám čas.

Proto považuji téměř všechny automechaniky a lidi se kolem toho motající za svého druhu novodobé loupežníky (čest a sláva výjimkám)! A odtud také moje reakce na to, co se tu občas objeví.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 06 červen 2013 15:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Aha...tak to u nás na Moravě jde za peníze cokoliv :grin: z toho,cos popsal. Pokud si ochoten zaplatit za takové "nabroušení" kotouče cca 1200-1500kč-není problém. Nevím ale jestli se to u kotoučů užívaných v sériovkách vůbec vyplatí,je to racingová záležitost-ale jak jsem psal,jde to.
Brusiči motorů jsou tu v okolí dva a oba živily výhradně motory,jeden dokonce stavil motory na "vrchařské závody."
Uznávám,že kovoobráběč,kterého se primárně živí...řekněme zámečnicé práce (nehledat ironii prosím) má o opravách motrů (i když je je třeba schopen udělat,má-li vybavení) male povědomí,protože to ke své hlavní činnosti nepotřebuje.
Věř mi,že toho co myslím není třeba nikterak "školit" co a jak má udělat.
A jestli se o to pokusíš dostaneš mezi dveřmi takového facana až se ti zatmí před očima. :grin: Je totiž ještě ze "staré školy." :grin: :grin: :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 22:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Aha...tak to u nás na Moravě jde za peníze cokoliv :grin: z toho,cos popsal. Pokud si ochoten zaplatit za takové "nabroušení" kotouče cca 1200-1500kč-není problém. Nevím ale jestli se to u kotoučů užívaných v sériovkách vůbec vyplatí,je to racingová záležitost-ale jak jsem psal,jde to.

Ano, vozím si věci ke Znojmu: jak jsem už napsal, je to 200 km daleko. Používám kotouče (mám jich několik sad...), u kterých se mi to rozhodně vyplatí, třebaže platím citelně méně, než jsi uvedl (ale zase zaplatím za cestu, ovšem rozhodující je pro mne výsledek).

Kuno píše:
... Věř mi,že toho co myslím není třeba nikterak "školit" co a jak má udělat.
A jestli se o to pokusíš dostaneš mezi dveřmi takového facana až se ti zatmí před očima. :grin: Je totiž ještě ze "staré školy." :grin: :grin: :grin:

Já jsem zákazník, já zadávám zakázku, já vím, co a proč (nikoli jak - to věcí řemeslníka) chci udělat, a já také platím (a na částku přitom moc nehledím). Od řemeslníka neočekávám kecy ve stylu "proč to nejde", ale kvalitně odvedenou práci! Jeho "empirická moudra" mne zajímají jen do té míry, do jaké jsou moje požadavky realizovatelné z hlediska dostupných technologických postupů a disponibilního technického vybavení (nemohu od něj chtít něco, na co nemá mašinu).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 07:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
......Já jsem zákazník, já zadávám zakázku, já vím, co a proč (nikoli jak - to věcí řemeslníka) chci udělat, a já také platím (a na částku přitom moc nehledím). Od řemeslníka neočekávám kecy ve stylu "proč to nejde", ale kvalitně odvedenou práci! Jeho "empirická moudra" mne zajímají jen do té míry, do jaké jsou moje požadavky realizovatelné z hlediska dostupných technologických postupů a disponibilního technického vybavení (nemohu od něj chtít něco, na co nemá mašinu).

Ano,to platí v případě,že nabídka takovýchto prací přesahuje poptávku nebo jsou obě alespon v rovnováze.
V tomto a podobných případech je to mírně :wink: jinak,což samotřejmě neznamená,že je to pro nás jako zákazníky idealní stav. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 07:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Ano,to platí v případě,že nabídka takovýchto prací přesahuje poptávku nebo jsou obě alespon v rovnováze. ...

Ty snad nemáš zájem na tom, aby se vracel zákazník, který ti nosí dost práce, o ceně ani trochu nesmlouvá a dokáže ocenit inovativní přístup k řešení problémů?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 10:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
aqno ale ten "můj" opravář má takových zákazníků tolik,že nestačí zdaleka všechny uspokojit.
To že máš prachy a jsi ochoten platit není ani v dnešní době bezvýhradně určující.
Holt některá odvětví lidské činnosti nelze srovávat s nákupem rohlíků v supermarketech. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zajíždění - bylo Buchlov
PříspěvekNapsal: 11 červen 2013 11:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Znam napr. vinare, kteri si vybiraji sve zakazniky. Presto to povazuji za kratkozrake, ponevadz situace "na trhu" se muze rychle zmenit a zakaznik ma neco, cemu se rika "spotrebitelska pamet" a na co muze ten, kdo stoji na strane nabidky, potom rychle dojet.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz