mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Motor 3000GT trošku rady bude???
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2562
Stránka 2 z 5

Autor:  Talon [ 06 červen 2013 23:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Tak nejsem ještě úplně rozhodnutej a je to nedostatkový zboží. :think: Je v autě s možností poslechu a svezení. Jelikož chci dodge stejně přestavět a musel bych ho stejně vyndat a mám tu ješte nějaký další tak bych ho možná prodal, ale opravdu ještě nevím. Dej nějakou nabídku a uvidíme, klidně do sz.

Autor:  rador87 [ 06 červen 2013 23:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

brumla - ako je to s tymi klukovkami a materialom? niekde som cital ze klukovky su pouzitelne u vsetkych 6G72

horajs - tiez som daval uplne nove salky, aj komplet klukovku ale kedze som nevedel ze olejove cerpadlo tlaci malo, musel som zohnat nove a opat to rozobrat a zalozit, ked uz sa robi takato GO je dobre vymenit olejove aj vodne cerpadlo aby s tym bol pokoj...

PS: co som sa stretol s ludmi co mali VR4 a dali prebrusit kluku, nikomu to dlho nevydrzalo...

Autor:  horajs [ 07 červen 2013 07:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

rador87 píše:
brumla - ako je to s tymi klukovkami a materialom? niekde som cital ze klukovky su pouzitelne u vsetkych 6G72

horajs - tiez som daval uplne nove salky, aj komplet klukovku ale kedze som nevedel ze olejove cerpadlo tlaci malo, musel som zohnat nove a opat to rozobrat a zalozit, ked uz sa robi takato GO je dobre vymenit olejove aj vodne cerpadlo aby s tym bol pokoj...

PS: co som sa stretol s ludmi co mali VR4 a dali prebrusit kluku, nikomu to dlho nevydrzalo...

A tak nevíš proč to nevydrží??myslíš že by to dělalo olejový čerpadlo???

Autor:  horajs [ 07 červen 2013 07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Talon píše:
Tak nejsem ještě úplně rozhodnutej a je to nedostatkový zboží. :think: Je v autě s možností poslechu a svezení. Jelikož chci dodge stejně přestavět a musel bych ho stejně vyndat a mám tu ješte nějaký další tak bych ho možná prodal, ale opravdu ještě nevím. Dej nějakou nabídku a uvidíme, klidně do sz.

Rád bych ti dal nabídku ale nemůžu hovořit za něj.Byl bych radši kdyby si mě napsal cenu do SZ já bych mu ji řekl a když by souhlasil tak by se mohl s tebou spojit a domluvit.Takhle by to bylo nejrozumější co myslíš. :smile:

Autor:  Brumla [ 07 červen 2013 07:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

rador87 píše:
brumla - ako je to s tymi klukovkami a materialom? niekde som cital ze klukovky su pouzitelne u vsetkych 6G72

horajs - tiez som daval uplne nove salky, aj komplet klukovku ale kedze som nevedel ze olejove cerpadlo tlaci malo, musel som zohnat nove a opat to rozobrat a zalozit, ked uz sa robi takato GO je dobre vymenit olejove aj vodne cerpadlo aby s tym bol pokoj...

PS: co som sa stretol s ludmi co mali VR4 a dali prebrusit kluku, nikomu to dlho nevydrzalo...


Ahoj,

DOHC 6G72 je velmi dobrý motor, se blok oceli a hlavy z hliníkové slitiny a je schopen dodávat i více než 500HP s přeplňováním. V roce 1993 (od června 1992 výrobně-datum auta) bylo změněho a zesíleno uložení vík hlavního ložíska na klice - upevnění 4-mi šrouby (původní blok používá 2 šrouby) a také bylo poprvé u tohoto motoru použita kovaná nitridovaná-ocelová kliková hřídel (původní byla z litiny). Vzhledem k tomu, novější nitridované-ocel kliková hřídel [MD318150] je uvedena jako náhradní díl za všechny roky, je možné ji použít i pro opravy starších bloků. Většina 'nepovedených' oprav na klice je způsobena špatnám zúhlováním, tedy tím, že klika je jakoby posunuta trochu více vpřed či vzad ve vodorovném směru, tlak na pánvičky je nerovnoměrný a brzo 'umřou'... To je také možná důvod proč to u toho motoru odešlo po opravě spojky, při montáži tam vyvolali tlak na kliku ta se o kousek posunula a pánvičky zachytly o okraj broušené plochy čepu - protočí se spolehlivě :lol: Normálně je to vymezeno pomocí pomocných ložisek, ale u starších motorů je tam již vůle.

Autor:  horajs [ 07 červen 2013 09:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Dobře Brumlo ale co teď stím???

Autor:  rador87 [ 07 červen 2013 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Ahoj,

DOHC 6G72 je velmi dobrý motor, se blok oceli a hlavy z hliníkové slitiny a je schopen dodávat i více než 500HP s přeplňováním. V roce 1993 (od června 1992 výrobně-datum auta) bylo změněho a zesíleno uložení vík hlavního ložíska na klice - upevnění 4-mi šrouby (původní blok používá 2 šrouby) a také bylo poprvé u tohoto motoru použita kovaná nitridovaná-ocelová kliková hřídel (původní byla z litiny). Vzhledem k tomu, novější nitridované-ocel kliková hřídel [MD318150] je uvedena jako náhradní díl za všechny roky, je možné ji použít i pro opravy starších bloků. Většina 'nepovedených' oprav na klice je způsobena špatnám zúhlováním, tedy tím, že klika je jakoby posunuta trochu více vpřed či vzad ve vodorovném směru, tlak na pánvičky je nerovnoměrný a brzo 'umřou'... To je také možná důvod proč to u toho motoru odešlo po opravě spojky, při montáži tam vyvolali tlak na kliku ta se o kousek posunula a pánvičky zachytly o okraj broušené plochy čepu - protočí se spolehlivě :lol: Normálně je to vymezeno pomocí pomocných ložisek, ale u starších motorů je tam již vůle.[/quote]

- díky za info, a plati to len u DOHC? SOHC pouzivali nadalej liatinove kluky?

Autor:  Brumla [ 07 červen 2013 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

horajs píše:
Dobře Brumlo ale co teď stím???


no opravit.... a věnovat pozornost tomuhle viz. příloha,

Přílohy:
6g72.pdf [641.74 KiB]
327 krát

Autor:  Brumla [ 07 červen 2013 10:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

rador87 píše:
- díky za info, a plati to len u DOHC? SOHC pouzivali nadalej liatinove kluky?


to, fakt nevím protože je v tom trochu bordel, motorů 6G72 jsou vyrobeny milióny a jsou i Pajerech a dodávkách a variant je spousta - rozebrat prohlídnout a hledat označení na dílech, to jediná opravdu spolehlivá cesta jak něco zjistit....

Autor:  rador87 [ 07 červen 2013 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

no ano lebo tiez som sa s par stretol, z VR4 mam 2 kusy a su take akoby do zlatistej farby a potom z nejakej dodavky dodge 6G72 SOHC ale ta je taka cierna, inak oznacenia som nenasiel a vaha je rovnaka u vsetkych...

PS: do kolko sa da zhruba brusit 1mm je uz asi extrem, mam tu jednu klukovku original z VR4 ale jedna ojnica bola totalne rozbita, ma to volu ako pisem min. 1mm, asi ju hodim dnes do srotu...

Autor:  horajs [ 07 červen 2013 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

A tak myslíš že když už se protočily dvakrát takže to nevadí????Zase přebrousit kliku dát nový šály a upasovat vůle dle toho co jsi mě poslal :think:

Autor:  Brumla [ 07 červen 2013 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Ahoj,

ty 'zlaté' jsou ty novější..... 1 mm na průměru je na vyhození, myslím že největší pánvičky jsou 0.5 ale nevím to jistě - chce to zjistit na webu např. u Clevite, podle stavu kliky a sady pánviček provést nabroušení, na tolerance jsou tabulky - pokud s tím nemáte ale chlapi zkušenosti, nechte to udělat.....

Autor:  horajs [ 07 červen 2013 11:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Brumla píše:
Ahoj,

ty 'zlaté' jsou ty novější..... 1 mm na průměru je na vyhození, myslím že největší pánvičky jsou 0.5 ale nevím to jistě - chce to zjistit na webu např. u Clevite, podle stavu kliky a sady pánviček provést nabroušení, na tolerance jsou tabulky - pokud s tím nemáte ale chlapi zkušenosti, nechte to udělat.....

Nojo to bylo dělaný v servise.Asi nevěděli oč se jedná :???:

Autor:  rador87 [ 07 červen 2013 23:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

poznate niekoho kto to zarucene dobre urobi? kolko asi taka sranda stoji?..ja by som tu moju tiez dal spravit, nech ju mam do zalohy, pripadne mam tu druhy non turbo DOHC 96 motor a ten by sa dal komplet poskladat...

inak aj u nas je jeden dobry servis na motory, robia kadeco ale ked som im doniesol piest na vytlacenie capu, nevedeli z akeho motora to je...

Autor:  horajs [ 08 červen 2013 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Takže změna ohledně toho motoru jak jsem se dozvěděl od majitele. :think: Motor při sešlápnutý spojce jde bez sebemnšího rachotu.Jakmile se spojka pustí ozíva se kovové ramplování.
OTÁZKA:mohl by to dělat špatně uchycený(volný) setrvák???Když by byly protočený znova šály jak jsem psal dělalo by to rachot i při sešlápnuté spojce???

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/