mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Motor 3000GT trošku rady bude???
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2562
Stránka 4 z 5

Autor:  horajs [ 11 červen 2013 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

To asi ne ale je tam třeba popsáno co vše se musí dělat při výměně spojky a nebo při usazování klikovky dle servisních pokynů Mitsubishi.Že by se třeba dalo reklamovat za špatně odvedenou práci a oprava by šla na servis :think:

Autor:  Kuno [ 11 červen 2013 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

to můžeš reklamovat i bez toho.V případě,že máš zakázkový list z opravy,kde je popsán druh závady a nejlépe i fakturu za opravu s rozepsanými úkony a použitým materialem.Na takovouto opravu máš záruku půl roku na práci a dva roky na použitý material.
Jestli Ti auto někdo zgenerálkuje a začne ti "mlátit" pomalu už na cestě ze servisu,udělej to.
No a pokud byla následně měněna spojka a auto začlo mlátit,zkus reklamovat i tam. Ty jako spotřebitel nejsi povinen vědět čím to je.
Prostě.předals nemlátící auto k opravě spojky,ta byla provedena a auto mlátí....to přece nejde,ne?

Autor:  horajs [ 11 červen 2013 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

To já vím.Ale bude to mít háček v tom že ten majitel to dal někam do dílny ke známím a ty mu dělají i jiné auto tak si je asi nechce rozhádat jinak to taky nechápu proč to tam nereklamoval :think: :think: :think: :think: :think: :think:

Autor:  Mitsi [ 11 červen 2013 19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Kuno píše:
Pokud je auto s dvouhmotou,snad. Jinak ne,není důvod.
Ona ta doporučení se zde vykládají zrovna je třeba,že? :grin: .

Rád bych znal ten důvod v případě dvouhmoťáku? To není provokativní otázka, prostě jen zájem o podstatu věci.

Kuno píše:
A jak tam ta vůle "naroste"? :grin: Tím,že se šlape na spojku? :grin: .

Ta vůle tam vznikne tak, že u odstaveného motoru sešlápneš spojkový pedál, přes spojkové ložisko vyvineš tlak na talířovou pružinu přítlačáku, tím přes setrvák natlačíš kliku na její axiální "ložisko", z něho tak vytlačíš i ten zbytek oleje, který tam případně ještě zůstal, a teprve poté startuješ - s téměř "suchým" místem, jež je rozhodující pro axiální vůli kliky. Při každém startu "se spojkou" se tak ony dosedací plochy opotřebí více, než je zdrávo, a hlavně násobně víc, než sice rovněž "se spojkou", ovšem když už je motor v chodu, tj. funguje jeho mazání.

Kuno píše:
Protože montování dvouhmot do běžných aut je hloupost,uživateli nepřináší absolutně žádné výhody a mám dojem,že za ten svkělý "počin" akorát někdo dostal dobře zaplaceno. :grin:

Zkus se někdy svézt v autě s motorem osazeným dvouhmoťákem, a pak s tímtéž motorem, který už ale někdo v rámci "opravy" (fuj!) osadil klasickým setrvákem, a určitě odvoláš, cos napsal! Mně sice dnešní velká rozšířenost dvouhmoty také není po chuti, ale zároveň uznávám, že se jedná o řešení podstatně jednodušší, než např. vyvažovací hřídele na klikovém mechanismu (tyhle dvě věci si přitom nutně nemusejí konkurovat, ale mohou se vzájemně doplňovat), a z hlediska "uživatelské příjemnosti spojky" dokonce bezkonkurenční.

Kuno píše:
Víš,že u některých desetiletých aut výměna sady s dvouhmotou převýší min.polovinu ´časové ceny vozu? A to uvažuji material z tzv.druhovýroby. :think: .

To je mi známo. No a co má být? Vždyť lidé v duchu principů stádního chování např. prahnou po ojetých dieselech, což je určitě ještě mnohem horší volovina (přinejmenším z hlediska kritéria "náklady rizik vs. zůstatková hodnota ojetiny").

Kuno píše:
Proč by se jinak zcela běžně sady s dvouhmotami při poruše nebo výměnném intervalu nahrazovaly kity v klas.provedení?

Protože je to výrazně lacinější. Z ještě přijatelného dieselového "plombovytřasu" tím však uděláš "plombovytřas" už zcela nepřijatelný!

Kuno píše:
Můžeš mi prosím popsat rozdíly v axialu nebo jeho uložení-či co... třeba toho Fiatu a třeba Renaulta. To abychom si vyjasnili nač ten axial tam vlastně je?
Jinak je Tvá odpověd silně demagogická. :grin: :grin: :grin:

A nač tam ten axiál tedy je? No přece abys v zatáčce (u příčně uloženého agregátu) či při brzdění (u podélně uloženého) neztratil klikovku :!: :mrgreen:
Teď vážně: třeba jsi sám zaregistroval, že rozdíly nejsou pouze v rozměrech "těchže" dílů v "každém" motoru, ale také v konstrukčním provedení uzlů - viz např. axiální spojková ložiska některých francouzských vozů tzv. "ve stálém záběru", kterým ani moc nevadí, když řidič-kopyto to své levé kopyto stále drží na spojkovém pedálu. A až se k tobě, jako "nezávislému" (jak předpokládám) autoopraváři, dostane vlna auťáků napříč všemi značkami osazených stop-start systémem, který jejich uživatelé skutečně v provozu využívali, tak budeš mít o výdělek postaráno. Tedy tomu buď rád!

Kuno píše:
P.S. dal jsem si práci zjistit odkud takové a další "zaručené" info pocházejí a hle:
http://www.autoweb.cz/tyden-s-naftou-di ... -kupujici/

Ten redaktor Vaculík by se neměl plést do věcí o kterých ví h.vno. Tam jsou bludy ja cyp.(napsal jsem to slovo správně s tvrdým y? :grin: ) Mate veřejnost a člověku znalému jsou jeho kydy akorát k smíchu.

Ten "redaktor" má na strojárně (tuším, že ČVUT, ale ruku do ohně za to nedám, byť jsem měl to potěšení se s ním potkat) vystudovanou konstrukci auťáků, řadu let pracoval v "Česaně" (tedy jestli vůbec tušíš, co to je) jako konstrutér, veškerý svůj čas věnuje shánění kvalifikovaných informací tzv. přímo od zdroje a rovněž budování kontaktů v daném oboru v ČR i v zahraničí, jako redaktor řady motoristických perodik objezdil tisíce novinářských předváděček, stovky autosalonů a navštívil desítky výrobních provozů automobilek přinejmenším po celé Evropě. Ale ty jsi nepochybně "znalejší" a tvoje "kydy" dozajista nejsou ani trochu "k smíchu" (hospodským žvanilům, pardon - "dobře zorientované veřejnosti") :!:

Autor:  Mitsi [ 11 červen 2013 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

horajs píše:
Ale no tak já chtěl vědět co by to mohlo dělat ne aby jste se tady dohadovaly...

Důrazně se ohrazuji proti tomu, že jsem označován za ženu, a to i kdyby Kuno čirou náhodou byl/a žena! :razz:

Autor:  Mitsi [ 11 červen 2013 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

horajs píše:
... dle servisních pokynů Mitsubishi.Že by se třeba dalo reklamovat za špatně odvedenou práci a oprava by šla na servis :think:

Mitsi píše:
... Do servisů jsem se pak nuceně vrátil až o mnoho let později, kdy už přišly na řadu nové vozy a s nimi "povinné" (kvůli záruce) servisní prohlídky. A nic se změnilo, pořád stále stejná nekompetentnost, a to až do té míry, že jsem se opakovaně raději vzdal záruky, než abych musel tohle snášet.
... Proto považuji téměř všechny automechaniky a lidi se kolem toho motající za svého druhu novodobé loupežníky (čest a sláva výjimkám)! A odtud také moje reakce na to, co se tu občas objeví.

Autor:  Brumla [ 11 červen 2013 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

horajs píše:
Jasně já si vážím každé rady :clap: :clap: :clap: víc hlav víc rozumu.A tak náhodou servisní manual někde????


Ahoj,
servisní manuály mám, ale jsou obsáhlá monstra řádově 800-900 stran, v pdf-ku to má řádově 50-90MB a to Ti emailem nepošlu, vždy na srazu spolu s enemdymem manuály rozdáváme na CD či vám je nahrajeme na flash disk... Navíc jsou strukturované a ještě rozdělené dle roku výroby. Jen samotný manuál jen na motor 6G72 má 80MB :lol:

Autor:  3000LS [ 11 červen 2013 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

i ja jsem se chtel jit zeptat soudniho znalce na auta na neco konkretniho, nez sem se dovedel ze onen soudni znalec chodi pro rozumy do servisů ... :smile:

Autor:  horajs [ 11 červen 2013 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Brumla píše:
horajs píše:
Jasně já si vážím každé rady :clap: :clap: :clap: víc hlav víc rozumu.A tak náhodou servisní manual někde????


Ahoj,
servisní manuály mám, ale jsou obsáhlá monstra řádově 800-900 stran, v pdf-ku to má řádově 50-90MB a to Ti emailem nepošlu, vždy na srazu spolu s enemdymem manuály rozdáváme na CD či vám je nahrajeme na flash disk... Navíc jsou strukturované a ještě rozdělené dle roku výroby. Jen samotný manuál jen na motor 6G72 má 80MB :lol:

A tak se to nedá třeba někde uložit aby se to dalo stáhnout???Třeba na ulozto.cz :think:

Autor:  enemdym [ 11 červen 2013 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Brumla píše:
horajs píše:
Jasně já si vážím každé rady :clap: :clap: :clap: víc hlav víc rozumu.A tak náhodou servisní manual někde????


Ahoj,
servisní manuály mám, ale jsou obsáhlá monstra řádově 800-900 stran, v pdf-ku to má řádově 50-90MB a to Ti emailem nepošlu, vždy na srazu spolu s enemdymem manuály rozdáváme na CD či vám je nahrajeme na flash disk... Navíc jsou strukturované a ještě rozdělené dle roku výroby. Jen samotný manuál jen na motor 6G72 má 80MB :lol:


to horajs
jak moc manual potrebujes? Je to tu všechno, stačí hledat. V pravem hornim rohu je tlacitko "hledat", po vlozeni hesla "manuál" či "manual" máš odpověď... Upřímně - obdivuju Brumlovu trpělivost.

Autor:  Mitsi [ 11 červen 2013 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

3000LS píše:
... soudni znalec chodi pro rozumy do servisů ... :smile:

Měl by ovšem vědět, že úplně nejvíc se dozví od hlavního reklamačního technika pro danou značku na daném trhu. Samozřejmě jen v případě, že dotyčný se bude ochoten o své poznatky dělit.

Autor:  Brumla [ 11 červen 2013 20:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

horajs píše:
A tak se to nedá třeba někde uložit aby se to dalo stáhnout???Třeba na ulozto.cz :think:


Ahoj,
manuály pro GT sbírám cca 10 let a aktuální složka má cca 12GB to nikam nahrávat nebudu, nezlob se, i při rychlém připojení je to na hodiny a hodiny, fakt s tím nebudu ztrácet čas.....sorry

Autor:  horajs [ 11 červen 2013 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Brumla píše:
horajs píše:
A tak se to nedá třeba někde uložit aby se to dalo stáhnout???Třeba na ulozto.cz :think:


Ahoj,
manuály pro GT sbírám cca 10 let a aktuální složka má cca 12GB to nikam nahrávat nebudu, nezlob se, i při rychlém připojení je to na hodiny a hodiny, fakt s tím nebudu ztrácet čas.....sorry

V pohodě zeptat jsem se musel O:-)

Autor:  Kuno [ 11 červen 2013 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Mitsi:


....Rád bych znal ten důvod v případě dvouhmoťáku? To není provokativní otázka, prostě jen zájem o podstatu věci.

Vždyt už jsem to psal-omlouvá se tím jeho poruchovost. Ti "dokonalejší" dokonce mluví o nutnosti vypínání spojky při zhasínání motoru.

....Ta vůle tam vznikne tak, že u odstaveného motoru sešlápneš spojkový pedál, přes spojkové ložisko vyvineš tlak na talířovou pružinu přítlačáku...

To vím a zní to samozřejmě logicky ale to bychom mohli podobně uvažovat o provozu "nasucho" první vteřiny po startu v podstatě u všech mazaných součástí motoru. Za všechny jmenuji třeba turbo.
Uvažovat o nějakém "vytlačení" oleje.... to tam nic nezbude ani v mazacích kanálech?Olejové čerpdlo přece plačí olej už v průběhu své první otáčky a to právě do kliky.... A co "ta" viskozita ? To fakt pojede těch několik vteřin a otáček než chytne motor nasucho? To snad ne...To může tvrdit akorát ten Vaculík. Téměř všechy nové auta přece neumožnují start bez sešláplé spojky...Proč,když je to pro jejich motory tak škodlivé?
Navíc není seriozně zdokumentovaný jedinný případ,kdy by se tak stalo.

...Zkus se někdy svézt v autě s motorem osazeným dvouhmoťákem, a pak s tímtéž motorem, který už ale někdo v rámci "opravy" (fuj!) osadil klasickým setrvákem, a určitě odvoláš, cos napsal! Mně sice dnešní velká rozšířenost dvouhmoty také není po chuti, ale zároveň uznávám, že se jedná o řešení podstatně jednodušší, než např. vyvažovací hřídele na klikovém mechanismu (tyhle dvě věci si přitom nutně nemusejí konkurovat, ale mohou se vzájemně doplňovat), a z hlediska "uživatelské příjemnosti spojky" dokonce bezkonkurenční.
Myslíš,že jsem to nikdy neudělal? Opravdu si myslíš,že jsem jen internetový kecal? Nahradil jsem těch dvojhm.sad kity s klasickým provedením spojky několik desítek a GARANTUJI Ti,že to nemáš šanci poznat rozdíl.

....Protože je to výrazně lacinější. Z ještě přijatelného dieselového "plombovytřasu" tím však uděláš "plombovytřas" už zcela nepřijatelný!

No to teda výrazně lacinější VŮBEC není!!! Ustavuješ totiž nový sertvačník ale máš pokoj,že se to zas nerozsype.
Jak jsem psal,rozdíl nepoznáš za tím si stojím!

...Ten "redaktor" má na strojárně (tuším, že ČVUT, ale ruku do ohně za to nedám, byť jsem měl to potěšení se s ním potkat) vystudovanou konstrukci auťáků, řadu let pracoval v "Česaně" (tedy jestli vůbec tušíš, co to je) jako konstrutér, veškerý svůj čas věnuje shánění kvalifikovaných informací tzv. přímo od zdroje a rovněž budování kontaktů v daném oboru v ČR i v zahraničí, jako redaktor řady motoristických perodik objezdil tisíce novinářských předváděček, stovky autosalonů a navštívil desítky výrobních provozů automobilek přinejmenším po celé Evropě. Ale ty jsi nepochybně "znalejší" a tvoje "kydy" dozajista nejsou ani trochu "k smíchu" (hospodským žvanilům, pardon - "dobře zorientované veřejnosti") :!:

No a jak jsem čekal-končíme klasicky osobními invektivami,že?
To se stává když dchází argumenty ale já jsem na to od Tebe zvyklý... :grin:
At vystudoval co chce,píše kokotiny a to v ZÁKLADNÍCH PRINCIPECH! Klidně můžeme některé z nich rozebrat. Některé jeho "odbornosti" jsem si přečetl když ani nezná provedení systemu pohonu 4.4 plus příd.převodovka u vozu Lada NIVA co si mám o jeho "vědomostech" myslet? Stejně tak zcestné jsou jeho komentáře k poruchám systemu CR u dieselmotorů.
Přístup k nějakým datům jistě má ale co je to platné,když nechápe souvislosti? Pak logicky píše hlouposti.
Když něco takového plácnu já,tak se nic neděje...ale takovýto studovaný a fundovaný všemi vážený "odborník"???

Začínám mít pochybnosti,zda jím nejsi práve Ty. :grin:

P.S
Píšeš:....(hospodským žvanilům, pardon - "dobře zorientované veřejnosti")

Tím jako myslíš ostatní majitele GT,kteří čtou co tu píšu?!

Autor:  Mitsi [ 11 červen 2013 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 3000GT trošku rady bude???

Kuno píše:
Vždyt už jsem to psal-omlouvá se tím jeho poruchovost. Ti "dokonalejší" dokonce mluví o nutnosti vypínání spojky při zhasínání motoru.

To má být odpověď na mou otázku? Mně zajímá technická podstata onoho doporučení, nikoli výmluvy výrobce vozu.

Kuno píše:
To vím a zní to samozřejmě logicky ale to bychom mohli podobně uvažovat o provozu "nasucho" první vteřiny po startu v podstatě u všech mazaných součástí motoru. Za všechny jmenuji třeba turbo.

Když to vezmu od konce: turbína se roztočí, až když se na ni dostane tlak výfukových plynů, tj. v době, kdy jsou její ložiska již mazána. Jinak se všechny mazané části motoru logicky nejvíce opotřebovávají právě při studeném startu, rozdíl je však v tom, jakému tlaku jsou v dané chvíli ty které díly vystaveny a kolik na nich zbylo oleje od doby předchozího běhu.

Kuno píše:
Uvažovat o nějakém "vytlačení" oleje.... to tam nic nezbude ani v mazacích kanálech?Olejové čerpdlo přece plačí olej už v průběhu své první otáčky a to právě do kliky.... A co "ta" viskozita ? To fakt pojede těch několik vteřin a otáček než chytne motor nasucho? To snad ne...To může tvrdit akorát ten Vaculík.

Nasaď si tlakoměr na hlavní olejový kanál a zkus si sám, za jak dlouho v něm naběhne provozní tlak po studeném startu motoru, který neběžel pouhých 24 hodin, a pak se ozvi s výsledkem. Pozor, kontrolky (tlaku) mazání soudobých vozů jsou nafixlované!!! Jinak "viskozita" oleje tohle neřeší, tohle je o vlastnostech základového oleje. Jenže ty skutečně syntetické (PAO, esterové) se dnes už prakticky na trhu nevyskutují, všechno to jsou HC oleje.

Kuno píše:
Téměř všechy nové auta přece neumožnují start bez sešláplé spojky...Proč,když je to pro jejich motory tak škodlivé?
Navíc není seriozně zdokumentovaný jedinný případ,kdy by se tak stalo.

To je úplně stejná otázka, jako proč dnešní motory po studeném startu prakticky neznají zvýšený/studený volnoběh, když jim to z hlediska (potřeby) mazání (studeného motoru) vyloženě škodí? Proč vůbec nějaký stop-start systém? Proč výrobci používají LL intervaly výměny oleje, "doživotní náplně" atd. atd.? Protože bagr! Pardon, protože bezpečnost (ženský za volantem),protože spotřeba paliva (přesněji platná metodika jejího měření), protože ekologie (byť třeba pseudo)...

Kuno píše:
Myslíš,že jsem to nikdy neudělal? Opravdu si myslíš,že jsem jen internetový kecal? Nahradil jsem těch dvojhm.sad kity s klasickým provedením spojky několik desítek a GARANTUJI Ti,že to nemáš šanci poznat rozdíl.

Asi ne v porovnání s bezvadným dvouhmoťákem, poněvadž pak je buď chyba v tom, že to nevnímáš, nebo já jsem přecitlivělý. Ten rozdíl je dostatečně výrazný i v případě původního koncernového 1,8T motoru, tj. benzínového!

Kuno píše:
No to teda výrazně lacinější VŮBEC není!!! Ustavuješ totiž nový sertvačník ale máš pokoj,že se to zas nerozsype.

Jaký je rozdíl v ceně dílů? Obvykle trojnásobný. A v ceně práce? Žádný, poněvadž i "nový dvouhmotový setrvačník" bys musel nějak namontovat.

Kuno píše:
No a jak jsem čekal-končíme klasicky osobními invektivami,že?

Já s tím nezačal.

Kuno píše:
To se stává když dchází argumenty ale já jsem na to od Tebe zvyklý... :grin:

Očekávám argumenty, ale žádné alespoň trochu věrohodné nenacházím.

Kuno píše:
At vystudoval co chce,píše kokotiny a to v ZÁKLADNÍCH PRINCIPECH! Klidně můžeme některé z nich rozebrat. Některé jeho "odbornosti" jsem si přečetl když ani nezná provedení systemu pohonu 4.4 plus příd.převodovka u vozu Lada NIVA co si mám o jeho "vědomostech" myslet?

No a teď jsme u jádra pudla: 20 let jsem se pohyboval mezi konstruktéry, vývojáři, technology a zkušebními techniky, asi proto mi není jedno, když někdo zcela od věci znevažuje jejich vzdělání, um a odvedenou práci. Neberu to osobně, nejsem konstruktér, mohl bych se zachovat typicky česky, tj. v duchu hesla, že co mne nepálí... Jenže já jsem s nimi solidární, chovám k nim úctu a obdiv a především cítím pokoru, když vidím, co a za jakých (často mizerných) podmínek dokázali uvést až do sériové výroby.

Kuno píše:
Stejně tak zcestné jsou jeho komentáře k poruchám systemu CR u dieselmotorů.
Přístup k nějakým datům jistě má ale co je to platné,když nechápe souvislosti? Pak logicky píše hlouposti.
Když něco takového plácnu já,tak se nic neděje...ale takovýto studovaný a fundovaný všemi vážený "odborník"???

Dojdi se přeptat do dobrého dieselservisu s několika stolicemi Hartridge, třeba sám pochopíš, kdo tu píše hlouposti!

Kuno píše:
Začínám mít pochybnosti,zda jím nejsi práve Ty. :grin:

Rád bych o autech jednou věděl alespoň čtvrtinu (to by mi ke spokojenosti úplně stačilo) toho, co ví on!

Kuno píše:
Tím jako myslíš ostatní majitele GT,kteří čtou co tu píšu?!

Ať chceme nebo ne, každé otevřené diskusní fórum je jen vzorkem společnosti "tam venku".

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/