mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

tak jsem se toho pustil....
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2565
Stránka 1 z 2

Autor:  Brumla [ 10 červen 2013 07:46 ]
Předmět příspěvku:  tak jsem se toho pustil....

Ahoj,

tak jsem se konečně pustil do plánované preventivní opravy rozvodů, vodní a olejové pumpy... Je to docela pracná (ne složitá) oprava, přístup je nic moc a je potřeba vyndat mnoho dílů okolo aby se k tomu nějak mohlo. Nyní jsem tak v necelé polovině opravy, mám odstrojeno a vyndanou vodní pumpu, tu nyní vyměním a budu pokračovat demontáží výfuku a rzvodvky abych sundal olejovou vanu a moh vyměnit olejovou pumpu. Po její výměně je pak snadná výměna rozvodového řemene a kladek.... No a pak to celé zase smontovat :lol:

Přílohy:
příprava.jpg
příprava.jpg [ 408.56 KiB | Zobrazeno 9262 krát ]
šmorajs.jpg
šmorajs.jpg [ 887.54 KiB | Zobrazeno 9262 krát ]
budeme čistit.jpg
budeme čistit.jpg [ 432.09 KiB | Zobrazeno 9262 krát ]
vodní pumpa.jpg
vodní pumpa.jpg [ 378.65 KiB | Zobrazeno 9262 krát ]

Autor:  Kuno [ 10 červen 2013 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

at se vše bez problémů podaří! :clap:

Autor:  Mitsi [ 10 červen 2013 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Pod tím jedním zubem rozvoďáku na kolečku klikovky (označil jsi to místo červeným kroužkem) je něco "nalepeného" nebo o co se jedná?

Jinak hydraulický napínák už asi moc nenapíná...

Autor:  Brumla [ 10 červen 2013 12:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Mitsi píše:
Pod tím jedním zubem rozvoďáku na kolečku klikovky (označil jsi to místo červeným kroužkem) je něco "nalepeného" nebo o co se jedná?

Jinak hydraulický napínák už asi moc nenapíná...


Ahoj, byl tam 'namačnutý' nějaký drek - tmel nebo co, šlo to vydloubnout ale co to bylo a jak se to tam dostalo netuším, jinak to bylo vcelku čisté.... Napínák, rolny i řemen mám připravené nové, namontuji později až po osazení vodní pumpy, protože z hlav pořád trochu cintá, tak ať mi to na to nekape :smile: Jinak napínák ještě nějak tlačí, po demontáži se pístek ihned vysunul, ale dávat zpět ho nebudu nemá to cenu....

Autor:  Mitsi [ 10 červen 2013 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Díky, Brumlo, za informace!

Autor:  Kuno [ 10 červen 2013 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

já se sice ještě do toho nepustil ale ve čtvrtek asi rozdělám převodovku,začíná se mi ozývat nějaké ložisko.

Autor:  rador87 [ 10 červen 2013 18:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

uz dlhsie ma hneva ze cely motor mam zospodu zasrany od oleja (tecie to odneviemkam a poloos to rozhadze po celom motore a podvozku :cry: ) ale pozeram, niesom jediny :grin: inak toto som uz par krat tiez robil, tak prijemny relax :smile:

Autor:  Kuno [ 10 červen 2013 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

rador87 píše:
uz dlhsie ma hneva ze cely motor mam zospodu zasrany od oleja (tecie to odneviemkam a poloos to rozhadze po celom motore a podvozku :cry: ) ale pozeram, niesom jediny :grin: inak toto som uz par krat tiez robil, tak prijemny relax :smile:


dokud to člověka baví tak je to fajn. :grin:

Autor:  Brumla [ 28 červen 2013 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Ahoj,

tak jsem postoupil je o kousek a hotovo ještě nemám, jednak nestíhám a také mě zdržel prasklý šroub (nebo utržený) u olejového čerpadla, který jsem musel odvrtávat z bloku - brrrr 4 hodiny v pr.... Proto to tam také trochu teklo. Nyní mám vyměněné obě pumpy a usazený rozvodový řemen + nové kladky a napínák. Ještě preventivně vyměním ojniční ložiska, nejsou níjak brutálně poškozená ale když to mám otevřené udělám to, protože mi to ušetří hodně práce - vyměním to tzv. od spodu což je práce na cca 2 hod. Poškození vypadá na špínu v oleji, fakt je že ve vaně byl starý karbon když jsem ji vyplachoval, no uvidíme....

Přílohy:
řemen tam je pumpy vymenene.jpg
řemen tam je pumpy vymenene.jpg [ 356.12 KiB | Zobrazeno 9170 krát ]
vana dole nova pumpa.jpg
vana dole nova pumpa.jpg [ 323.24 KiB | Zobrazeno 9170 krát ]
neni to tak lze ale pujdou ven.jpg
neni to tak lze ale pujdou ven.jpg [ 282.78 KiB | Zobrazeno 9170 krát ]
uz cekaji na vymenu.jpg
uz cekaji na vymenu.jpg [ 194.85 KiB | Zobrazeno 9170 krát ]

Autor:  Brumla [ 07 červenec 2013 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Tak oprava včera dokončena, po krátké projížďce vše suché, uvidíme jak dál zda se něco nevyvrbí :lol:
Ještě jednou děkuji 'enemdymovi' za rychlé poskytnutí dílu na opravu - díky!

Přílohy:
drazí pozůstalí.jpg
drazí pozůstalí.jpg [ 270.66 KiB | Zobrazeno 9109 krát ]
vadičky.jpg
vadičky.jpg [ 216.83 KiB | Zobrazeno 9109 krát ]

Autor:  Kuno [ 07 červenec 2013 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Brumla: Myslíš,že bych měl ty šály preventivně vyměnit také? Sice auto jede bez jakýchkoliv pazvuků ale na tacho je 160 tis.mil aaaa jen Bůh ví kolik doopravdy. :think:

Autor:  Brumla [ 07 červenec 2013 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Ahoj Kuno,
no já jsem příznivcem plánovaných preventivních oprav :lol: U mě byla geneze taková, že jsem měl 90 tisíc na rozvodech co jsem už já na tom to autě dělal a doposud neměnenou vodní a olejovou pumpu (tam jsem stáří neznal). Měl jsem problémy s tlakem oleje.... Tedy můj plán byl jasný, udělat rozvody a protože pumpy jsou demontovatelné pouze po demontáži rozvodů tedy i pumpy a protože olejová pumpa nejde vyměnit bez demontáže olejové vany, tak šla dolů i vana a i když byla dole vana kouknul jsem na šály a preventivně je vyměnil (stojí cca 700). Moje doporučení - zkontroluj tlak oleje, při 2500 otáčkách za jízdy by jsi měl mít ručičku přes symbol olejničky u stupnice budíku, pokud je ručička pod je to špatné, pumpa je již opotřebovaná. Druhá věc s tím souvisejícví je hromadíci se bordel v olejové vaně (to Tobě znalého dieselů nemusím vyprávět, u GT to není tak zlé, ale za nějakou dobu je tam šmorajzu dost) a postupné zanesení sacího sítka - u GT je sítko sací trubky velmi těsně v takovém tom kruhovém výlisku na dnu olejové vany - tam nesmí být žádné poškození zmáčnutím, neboť to okamžitě část sítka zaslepí! No když budeš mít vanu dole, tak ty šály také jistě uděláš protože je to prostě příležitost se k tomu dostat. U šál pozor na správnou volbu rozměru - vyndat ložisko a podívat se ukraje zezadu co je tam napsáno - např. STD nebo jiný údaj....

Autor:  Kuno [ 07 červenec 2013 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Chápu. Kdo je připraven,není překvapen. :grin: Každpádně s těmi rozměry šálů,Tě oslovím až to budu dělat.
Ad tlak oleje,po zahřátí na volnoběh mi klesne ale už se zvýšením otáček na nějakých 1500 rafika "skočí" do poloviny-i přes své dráhy,tak snad to ještě dostačuje.
Díky za rady. :clap:

Autor:  enemdym [ 08 červenec 2013 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Hoja, kdyz se tak divam na detailni fotodokumentaci Brumly a jen sem tam reakce (ale cca 200x zobrazene fotky), to nejsou zadne dotazy, jak se to dela? Kde si na co dat pozor, kde si ulehcit zivot, atp.? :think:

Asi to vsichni uz delali nekolikrat a pak je to rutina a nuda komentovat...

Zeptam se tedy treba sam: Brumlo, das komentar k tem bilym skrtkam, cos pouzil na obepnuti "stareho" remene k vackovym remenicim pred demontazi?

Autor:  Kuno [ 08 červenec 2013 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: tak jsem se toho pustil....

Sice ne u GT ale u jiných aut hodněkrát.
Pokud chceš vědět jak se to děláí,raději mi brnkni,rád Ti řeknu,co to zhruba obnáší.
Psát nic nebudu a to z důvodů,které jsou Ti jasné. :grin:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/