mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 21:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 07:46 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

tak jsem se konečně pustil do plánované preventivní opravy rozvodů, vodní a olejové pumpy... Je to docela pracná (ne složitá) oprava, přístup je nic moc a je potřeba vyndat mnoho dílů okolo aby se k tomu nějak mohlo. Nyní jsem tak v necelé polovině opravy, mám odstrojeno a vyndanou vodní pumpu, tu nyní vyměním a budu pokračovat demontáží výfuku a rzvodvky abych sundal olejovou vanu a moh vyměnit olejovou pumpu. Po její výměně je pak snadná výměna rozvodového řemene a kladek.... No a pak to celé zase smontovat :lol:


Přílohy:
příprava.jpg
příprava.jpg [ 408.56 KiB | Zobrazeno 9197 krát ]
šmorajs.jpg
šmorajs.jpg [ 887.54 KiB | Zobrazeno 9197 krát ]
budeme čistit.jpg
budeme čistit.jpg [ 432.09 KiB | Zobrazeno 9197 krát ]
vodní pumpa.jpg
vodní pumpa.jpg [ 378.65 KiB | Zobrazeno 9197 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 10:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
at se vše bez problémů podaří! :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 12:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pod tím jedním zubem rozvoďáku na kolečku klikovky (označil jsi to místo červeným kroužkem) je něco "nalepeného" nebo o co se jedná?

Jinak hydraulický napínák už asi moc nenapíná...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 12:49 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
Pod tím jedním zubem rozvoďáku na kolečku klikovky (označil jsi to místo červeným kroužkem) je něco "nalepeného" nebo o co se jedná?

Jinak hydraulický napínák už asi moc nenapíná...


Ahoj, byl tam 'namačnutý' nějaký drek - tmel nebo co, šlo to vydloubnout ale co to bylo a jak se to tam dostalo netuším, jinak to bylo vcelku čisté.... Napínák, rolny i řemen mám připravené nové, namontuji později až po osazení vodní pumpy, protože z hlav pořád trochu cintá, tak ať mi to na to nekape :smile: Jinak napínák ještě nějak tlačí, po demontáži se pístek ihned vysunul, ale dávat zpět ho nebudu nemá to cenu....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 14:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Díky, Brumlo, za informace!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 16:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
já se sice ještě do toho nepustil ale ve čtvrtek asi rozdělám převodovku,začíná se mi ozývat nějaké ložisko.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 18:18 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
uz dlhsie ma hneva ze cely motor mam zospodu zasrany od oleja (tecie to odneviemkam a poloos to rozhadze po celom motore a podvozku :cry: ) ale pozeram, niesom jediny :grin: inak toto som uz par krat tiez robil, tak prijemny relax :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 10 červen 2013 20:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
rador87 píše:
uz dlhsie ma hneva ze cely motor mam zospodu zasrany od oleja (tecie to odneviemkam a poloos to rozhadze po celom motore a podvozku :cry: ) ale pozeram, niesom jediny :grin: inak toto som uz par krat tiez robil, tak prijemny relax :smile:


dokud to člověka baví tak je to fajn. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 28 červen 2013 11:28 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

tak jsem postoupil je o kousek a hotovo ještě nemám, jednak nestíhám a také mě zdržel prasklý šroub (nebo utržený) u olejového čerpadla, který jsem musel odvrtávat z bloku - brrrr 4 hodiny v pr.... Proto to tam také trochu teklo. Nyní mám vyměněné obě pumpy a usazený rozvodový řemen + nové kladky a napínák. Ještě preventivně vyměním ojniční ložiska, nejsou níjak brutálně poškozená ale když to mám otevřené udělám to, protože mi to ušetří hodně práce - vyměním to tzv. od spodu což je práce na cca 2 hod. Poškození vypadá na špínu v oleji, fakt je že ve vaně byl starý karbon když jsem ji vyplachoval, no uvidíme....


Přílohy:
řemen tam je pumpy vymenene.jpg
řemen tam je pumpy vymenene.jpg [ 356.12 KiB | Zobrazeno 9105 krát ]
vana dole nova pumpa.jpg
vana dole nova pumpa.jpg [ 323.24 KiB | Zobrazeno 9105 krát ]
neni to tak lze ale pujdou ven.jpg
neni to tak lze ale pujdou ven.jpg [ 282.78 KiB | Zobrazeno 9105 krát ]
uz cekaji na vymenu.jpg
uz cekaji na vymenu.jpg [ 194.85 KiB | Zobrazeno 9105 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 07 červenec 2013 11:42 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Tak oprava včera dokončena, po krátké projížďce vše suché, uvidíme jak dál zda se něco nevyvrbí :lol:
Ještě jednou děkuji 'enemdymovi' za rychlé poskytnutí dílu na opravu - díky!


Přílohy:
drazí pozůstalí.jpg
drazí pozůstalí.jpg [ 270.66 KiB | Zobrazeno 9044 krát ]
vadičky.jpg
vadičky.jpg [ 216.83 KiB | Zobrazeno 9044 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 07 červenec 2013 16:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Brumla: Myslíš,že bych měl ty šály preventivně vyměnit také? Sice auto jede bez jakýchkoliv pazvuků ale na tacho je 160 tis.mil aaaa jen Bůh ví kolik doopravdy. :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 07 červenec 2013 17:52 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj Kuno,
no já jsem příznivcem plánovaných preventivních oprav :lol: U mě byla geneze taková, že jsem měl 90 tisíc na rozvodech co jsem už já na tom to autě dělal a doposud neměnenou vodní a olejovou pumpu (tam jsem stáří neznal). Měl jsem problémy s tlakem oleje.... Tedy můj plán byl jasný, udělat rozvody a protože pumpy jsou demontovatelné pouze po demontáži rozvodů tedy i pumpy a protože olejová pumpa nejde vyměnit bez demontáže olejové vany, tak šla dolů i vana a i když byla dole vana kouknul jsem na šály a preventivně je vyměnil (stojí cca 700). Moje doporučení - zkontroluj tlak oleje, při 2500 otáčkách za jízdy by jsi měl mít ručičku přes symbol olejničky u stupnice budíku, pokud je ručička pod je to špatné, pumpa je již opotřebovaná. Druhá věc s tím souvisejícví je hromadíci se bordel v olejové vaně (to Tobě znalého dieselů nemusím vyprávět, u GT to není tak zlé, ale za nějakou dobu je tam šmorajzu dost) a postupné zanesení sacího sítka - u GT je sítko sací trubky velmi těsně v takovém tom kruhovém výlisku na dnu olejové vany - tam nesmí být žádné poškození zmáčnutím, neboť to okamžitě část sítka zaslepí! No když budeš mít vanu dole, tak ty šály také jistě uděláš protože je to prostě příležitost se k tomu dostat. U šál pozor na správnou volbu rozměru - vyndat ložisko a podívat se ukraje zezadu co je tam napsáno - např. STD nebo jiný údaj....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 07 červenec 2013 21:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Chápu. Kdo je připraven,není překvapen. :grin: Každpádně s těmi rozměry šálů,Tě oslovím až to budu dělat.
Ad tlak oleje,po zahřátí na volnoběh mi klesne ale už se zvýšením otáček na nějakých 1500 rafika "skočí" do poloviny-i přes své dráhy,tak snad to ještě dostačuje.
Díky za rady. :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 08 červenec 2013 21:33 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Hoja, kdyz se tak divam na detailni fotodokumentaci Brumly a jen sem tam reakce (ale cca 200x zobrazene fotky), to nejsou zadne dotazy, jak se to dela? Kde si na co dat pozor, kde si ulehcit zivot, atp.? :think:

Asi to vsichni uz delali nekolikrat a pak je to rutina a nuda komentovat...

Zeptam se tedy treba sam: Brumlo, das komentar k tem bilym skrtkam, cos pouzil na obepnuti "stareho" remene k vackovym remenicim pred demontazi?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: tak jsem se toho pustil....
PříspěvekNapsal: 08 červenec 2013 21:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Sice ne u GT ale u jiných aut hodněkrát.
Pokud chceš vědět jak se to děláí,raději mi brnkni,rád Ti řeknu,co to zhruba obnáší.
Psát nic nebudu a to z důvodů,které jsou Ti jasné. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz