mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 09:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 16 září 2013 21:24 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Lamela ma cca 25tis km.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 16 září 2013 22:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
enemdym píše:
Lamela ma cca 25tis km.

Pokud jsi sjel lamelu za 25 tis.km nebude to unaveným talířem-to by Ti klouzala a viděl bys na ní stopy po spálení anebo by se obložení díky vysokým teplotám úplně rozpadlo. Velmi razantním stylem jízdy bys docílil téhož.
Opotřebení vlivem nesprávně nastavenéhovolného chodu spojky vzhledem ke konstrukci hydr.systému neuvažuji.
Zbývá pouze možnost zlozvyku poměrně mnoha řidičů a to jízda s levou nohou neustále opřenou o pedal spojky.
Podle mých zkušeností je to jeden z hl. důvodů drastického snížení životnosti.
V Tvém případě si ale takovou hloupost ani netroufám uvažovat. :grin:

Dle mého názoru byl na třecí obložení použit nekvalitní nebo nevhodný material....anebo...TT spojka má opravdu tak malý proběh ale to se mi nezdá....budou Ti to muset upřesnit majitelé TT.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 17 září 2013 10:25 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

no pokud nemáš kontrolu nad tím co tam kdo namontoval před tebou, tak kvalitu použité lamely nemůžeš zcela vyloučit. Já mám na té současné lamele najeto 55 tisíc, předchozí jsem měnil preventivně při výměně převodovky protože nerad dělám něco 2x. Ta původní byla sjetá poměrně pravidelně... Laboroval jsem se špatnou funkcí vybavování spojky snad půl roku, nakonec výměna vnitřku (originální kit od M) ovládacího válce a opětovné - pracné seřízení zdvihů toho blbě komplikovaného přenosu polohy pedálu na válec. Ta pitomost s tím posilovače spojky to učinila prakticky tak obtížně seřiditelné (v manuálu je to raz dva :lol: ), že bych je nakopal do pr.... Navíc ovládací válec je naprosto příšerně přístupný a demontáž a montáž je na hodiny práce - mluvím teď o TT. No ale na závěr nyní bych řekl, že pracuje téměř bez chyby - záměrně píši téměř protože občas se stane, že se spojka jakoby 'zapomene' a zareguje o něco později než pustím pedál - čím to, fakt nevím a už nemám sílu to řešit, naštěstí je to jen občas ale buď to škubne nebo klouzne. Druhá věc co mě se.. je, že po 200 tisících pedál spojky při sešlápnutí vrže (koukal jsem na ty pouzdra a vložky a nemohu najít kde to vrže) protože řadím s mezi plynem tak poslouchat to vrzání není úplně v poho, když si jdu zajezdit tak se mi do zvuku motoru a odfukování blow off ozvývá to vrzání no to je pecka :twisted:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 17 září 2013 12:35 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Ahoj,

no pokud nemáš kontrolu nad tím co tam kdo namontoval před tebou, tak kvalitu použité lamely nemůžeš zcela vyloučit. Já mám na té současné lamele najeto 55 tisíc, předchozí jsem měnil preventivně při výměně převodovky protože nerad dělám něco 2x. Ta původní byla sjetá poměrně pravidelně... Laboroval jsem se špatnou funkcí vybavování spojky snad půl roku, nakonec výměna vnitřku (originální kit od M) ovládacího válce a opětovné - pracné seřízení zdvihů toho blbě komplikovaného přenosu polohy pedálu na válec. Ta pitomost s tím posilovače spojky to učinila prakticky tak obtížně seřiditelné (v manuálu je to raz dva :lol: ), že bych je nakopal do pr.... Navíc ovládací válec je naprosto příšerně přístupný a demontáž a montáž je na hodiny práce - mluvím teď o TT. No ale na závěr nyní bych řekl, že pracuje téměř bez chyby - záměrně píši téměř protože občas se stane, že se spojka jakoby 'zapomene' a zareguje o něco později než pustím pedál - čím to, fakt nevím a už nemám sílu to řešit, naštěstí je to jen občas ale buď to škubne nebo klouzne. Druhá věc co mě se.. je, že po 200 tisících pedál spojky při sešlápnutí vrže (koukal jsem na ty pouzdra a vložky a nemohu najít kde to vrže) protože řadím s mezi plynem tak poslouchat to vrzání není úplně v poho, když si jdu zajezdit tak se mi do zvuku motoru a odfukování blow off ozvývá to vrzání no to je pecka :twisted:


Ahoj. Lamelu sem měnil já, historie známa. Prověřím vnitřnosti v první řadě endoskopem.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 17 září 2013 19:54 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Takze nejspis
5) vytekle lozisko

Endoskopem zjisten mastny vnitrek prevodovky, po hmatu to neni olej, ale lepkava oranzovo-cervena hmota, cili predpokladam vazelina z loziska.


Přílohy:
foto4.jpg
foto4.jpg [ 189.38 KiB | Zobrazeno 4938 krát ]
foto3.jpg
foto3.jpg [ 133.37 KiB | Zobrazeno 4938 krát ]
foto2.jpg
foto2.jpg [ 133.58 KiB | Zobrazeno 4938 krát ]
foto1.jpg
foto1.jpg [ 119.92 KiB | Zobrazeno 4938 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 17 září 2013 21:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
já nevím ale mazivo z ložiska jsem mnohokrát viděl rozstříkané dokola po skříni spojky ale nikdy ne na lamele-obložení.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 07:48 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Zkusím ještě detailněji posoudit stav a tloušťku obložení lamely (de to těžko, malo mista). S jistotou ale budu moct říct víc až po loupnuti prevodovky.

Mám brouka v hlavě s dalším zjištěním, co sem zaregistroval - a to axialni pohyb kliky při seslapnuti spojky... Mám to nahrane, během dne dám odkaz na video.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 09:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je toho tam 6 stran:
http://www.oleje.cz/forum/startovanie-b ... t5356.html

Jinak si ještě dobře pamatuji, když se vypínací ložisko spojky na Š1000MB muselo přimazávat převodovým olejem. Na pevné části ložiska zaklesnuté do vidličky byl nahoře nálitek ve tvaru vaničky zaplněný filcem s "odpadem"/dírkou dolů, do ložiska. Strefit se na ten filc ve vaničce olejničkou nebylo zase až tak snadné, stejně jako odhadnout "správné" množství oleje, tedy o zaolejování toho, co zaolejované být nemuselo a určitě ani nemělo, nebyla nouze. Přesto si nepamatuji, že by někdy byl problém s tím, že by se ten olej dostal až na lamelu, která by kvůli tomu prokluzovala. Typickým projevem opotřebení lamely pak byla situace, kdy při vytočení motoru proti kopci na dvojku a po přeřazení na trojku z toho najednou byl "skoro automat".

Já vím, Š1000MB není 3000GT, konstrukční základ řešení spojky je však (až na talířovou pružinu přítlačáku a tlumič torzních kmitů v lamele) stejný. Ostatně u vozů Mitsubishi jsem často objevoval prvky staré dobré české konstruktérské školy, akorát dovedené technologicky a materiálově do dokonalosti. Kuno určitě potvrdí, že hydraulické ovládání spojky např. u vozů Audi z 80. a 90. let je naprostá pakárna ve srovnání s hydraulikou spojky u vozů Mitsubishi (bez posilovače ovládání spojky) z téže doby, která je v zásadě stejná, jako ta u mnou zmíněné Š1000MB.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 09:54 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
Je toho tam 6 stran:
Ostatně u vozů Mitsubishi jsem často objevoval prvky staré dobré české konstruktérské školy, akorát dovedené technologicky a materiálově do dokonalosti.


To spis soudruzi opisovali od zapadaku a zjednodusovali :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 10:05 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
To spis soudruzi opisovali od zapadaku a zjednodusovali :D

Kdybys o tom něco věděl, tak bys tohle nemohl napsat! Rozhodně to až do konce 60. let neplatilo.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 10:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi: Ano,Kuno potvrdí celý Tvůj komentář a dodá,že např. i stará BMW má podobně "genialní" řešení ovládání spojky jako ta Audi...anebo to jen Kuno správně nechápe. :grin:

Ad ax.vůle kliky:Viděl jsem motory (Fiat,Vaz...) co měly vůli i 3 mm,přesto bez problemů fungovaly.

P.S. Já měl také lamelu sjetou,že mi klouzala při přeřazování vyšších rychlostí a proto,že jsem ze "staré školy",udělal jsem si pracovní víkend,před tím koupil vhodné obložení,přenýtoval a spojka mi neklouže ale ani neunáší. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 10:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
anebo to jen Kuno správně nechápe. :grin:

To jen Kuno a Mitsi nechápou, proč je třeba k naplnění okruhu hydraulického ovládání spojky nutně mít vakuovou pumpu (nebo alespoň příslušně upravenou autopumpičku).

Kuno píše:
spojka... neunáší. :grin:

Mohu se zeptat, co to znamená?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 10:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Unášením myslím stav když při sešláplém pedálu spojky dochází k obtížnému zařazení jedničky nebo zpátečky doprovázené "počítáním" zubů. :grin:
Způsobuje to boční házivost lamely a dochází pak i při plně sešlápnutém pedálu-vypnutí spojky k onomu unášení mezi přítl.talířem a setrvačníkem. Prostě řečeno spojka se plně a dokonale nevypne.
Stejná situace nastane při vyhřátí nebo únavě některých přítl.pružin talíře spojky.
Nevím jestli jsem to dokázal dobře popsat ale ještě dodám,že díky tomuto jevu bývají často a zbytečně rozebírány převodovky-protože podle majitelů aut jaksi "špatně řadí".
Když nastane "idealní" situace a "když už je ta převodovka dole a rozebraná",vymění se i spojka (která jedinná byla vadná) tak opravář vlastně ani neví,co opravil a zákazník neví co zaplatil... :grin:
Nicméně všichni jsou spokojení, že vadná "převodovka je opravena". :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 10:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Díky za vysvětlení, už chápu! Jen jsem nevěděl, že se tomu tak říká.

K věci samotné bych dodal ještě jednu možnou příčinu "unášení": ložisko uprostřed setrvačníku. A to nenapadne vyměnit snad vůbec nikoho!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz - K.O. spojka ?
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 11:38 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
Je toho tam 6 stran:
http://www.oleje.cz/forum/startovanie-b ... t5356.html

Jinak si ještě dobře pamatuji, když se vypínací ložisko spojky na Š1000MB muselo přimazávat převodovým olejem. Na pevné části ložiska zaklesnuté do vidličky byl nahoře nálitek ve tvaru vaničky zaplněný filcem s "odpadem"/dírkou dolů, do ložiska. Strefit se na ten filc ve vaničce olejničkou nebylo zase až tak snadné, stejně jako odhadnout "správné" množství oleje, tedy o zaolejování toho, co zaolejované být nemuselo a určitě ani nemělo, nebyla nouze. Přesto si nepamatuji, že by někdy byl problém s tím, že by se ten olej dostal až na lamelu, která by kvůli tomu prokluzovala. Typickým projevem opotřebení lamely pak byla situace, kdy při vytočení motoru proti kopci na dvojku a po přeřazení na trojku z toho najednou byl "skoro automat".

Já vím, Š1000MB není 3000GT, konstrukční základ řešení spojky je však (až na talířovou pružinu přítlačáku a tlumič torzních kmitů v lamele) stejný. Ostatně u vozů Mitsubishi jsem často objevoval prvky staré dobré české konstruktérské školy, akorát dovedené technologicky a materiálově do dokonalosti. Kuno určitě potvrdí, že hydraulické ovládání spojky např. u vozů Audi z 80. a 90. let je naprostá pakárna ve srovnání s hydraulikou spojky u vozů Mitsubishi (bez posilovače ovládání spojky) z téže doby, která je v zásadě stejná, jako ta u mnou zmíněné Š1000MB.


Ahoj,
v GT má být ve skříni spojky 'sucho' - žádné přimazávání se nekoná, ložisko má trvalou náplň, jediné mazivo co se přidává je při montáži a třecí plošky tyček a kolíčků. Konstrukce je zcela moderní, klasická jednoduchá vypínací páka a kompaktní vypínací ložisko, naprostý jednoduchý standard - píčo.... je na straně u ovládacího válce a pedálu, kam u TT v pašovali naprostý bazmek s podobě posilovače spojky - myšleno snížení ovládací síly na pedál spojky - to je opravdu bazmek!


Přílohy:
clutch.pdf [94.59 KiB]
189 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz