mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Dotaz - K.O. spojka ?
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2570
Stránka 3 z 4

Autor:  enemdym [ 16 září 2013 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Lamela ma cca 25tis km.

Autor:  Kuno [ 16 září 2013 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

enemdym píše:
Lamela ma cca 25tis km.

Pokud jsi sjel lamelu za 25 tis.km nebude to unaveným talířem-to by Ti klouzala a viděl bys na ní stopy po spálení anebo by se obložení díky vysokým teplotám úplně rozpadlo. Velmi razantním stylem jízdy bys docílil téhož.
Opotřebení vlivem nesprávně nastavenéhovolného chodu spojky vzhledem ke konstrukci hydr.systému neuvažuji.
Zbývá pouze možnost zlozvyku poměrně mnoha řidičů a to jízda s levou nohou neustále opřenou o pedal spojky.
Podle mých zkušeností je to jeden z hl. důvodů drastického snížení životnosti.
V Tvém případě si ale takovou hloupost ani netroufám uvažovat. :grin:

Dle mého názoru byl na třecí obložení použit nekvalitní nebo nevhodný material....anebo...TT spojka má opravdu tak malý proběh ale to se mi nezdá....budou Ti to muset upřesnit majitelé TT.

Autor:  Brumla [ 17 září 2013 10:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Ahoj,

no pokud nemáš kontrolu nad tím co tam kdo namontoval před tebou, tak kvalitu použité lamely nemůžeš zcela vyloučit. Já mám na té současné lamele najeto 55 tisíc, předchozí jsem měnil preventivně při výměně převodovky protože nerad dělám něco 2x. Ta původní byla sjetá poměrně pravidelně... Laboroval jsem se špatnou funkcí vybavování spojky snad půl roku, nakonec výměna vnitřku (originální kit od M) ovládacího válce a opětovné - pracné seřízení zdvihů toho blbě komplikovaného přenosu polohy pedálu na válec. Ta pitomost s tím posilovače spojky to učinila prakticky tak obtížně seřiditelné (v manuálu je to raz dva :lol: ), že bych je nakopal do pr.... Navíc ovládací válec je naprosto příšerně přístupný a demontáž a montáž je na hodiny práce - mluvím teď o TT. No ale na závěr nyní bych řekl, že pracuje téměř bez chyby - záměrně píši téměř protože občas se stane, že se spojka jakoby 'zapomene' a zareguje o něco později než pustím pedál - čím to, fakt nevím a už nemám sílu to řešit, naštěstí je to jen občas ale buď to škubne nebo klouzne. Druhá věc co mě se.. je, že po 200 tisících pedál spojky při sešlápnutí vrže (koukal jsem na ty pouzdra a vložky a nemohu najít kde to vrže) protože řadím s mezi plynem tak poslouchat to vrzání není úplně v poho, když si jdu zajezdit tak se mi do zvuku motoru a odfukování blow off ozvývá to vrzání no to je pecka :twisted:

Autor:  enemdym [ 17 září 2013 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Brumla píše:
Ahoj,

no pokud nemáš kontrolu nad tím co tam kdo namontoval před tebou, tak kvalitu použité lamely nemůžeš zcela vyloučit. Já mám na té současné lamele najeto 55 tisíc, předchozí jsem měnil preventivně při výměně převodovky protože nerad dělám něco 2x. Ta původní byla sjetá poměrně pravidelně... Laboroval jsem se špatnou funkcí vybavování spojky snad půl roku, nakonec výměna vnitřku (originální kit od M) ovládacího válce a opětovné - pracné seřízení zdvihů toho blbě komplikovaného přenosu polohy pedálu na válec. Ta pitomost s tím posilovače spojky to učinila prakticky tak obtížně seřiditelné (v manuálu je to raz dva :lol: ), že bych je nakopal do pr.... Navíc ovládací válec je naprosto příšerně přístupný a demontáž a montáž je na hodiny práce - mluvím teď o TT. No ale na závěr nyní bych řekl, že pracuje téměř bez chyby - záměrně píši téměř protože občas se stane, že se spojka jakoby 'zapomene' a zareguje o něco později než pustím pedál - čím to, fakt nevím a už nemám sílu to řešit, naštěstí je to jen občas ale buď to škubne nebo klouzne. Druhá věc co mě se.. je, že po 200 tisících pedál spojky při sešlápnutí vrže (koukal jsem na ty pouzdra a vložky a nemohu najít kde to vrže) protože řadím s mezi plynem tak poslouchat to vrzání není úplně v poho, když si jdu zajezdit tak se mi do zvuku motoru a odfukování blow off ozvývá to vrzání no to je pecka :twisted:


Ahoj. Lamelu sem měnil já, historie známa. Prověřím vnitřnosti v první řadě endoskopem.

Autor:  enemdym [ 17 září 2013 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Takze nejspis
5) vytekle lozisko

Endoskopem zjisten mastny vnitrek prevodovky, po hmatu to neni olej, ale lepkava oranzovo-cervena hmota, cili predpokladam vazelina z loziska.

Přílohy:
foto4.jpg
foto4.jpg [ 189.38 KiB | Zobrazeno 4969 krát ]
foto3.jpg
foto3.jpg [ 133.37 KiB | Zobrazeno 4969 krát ]
foto2.jpg
foto2.jpg [ 133.58 KiB | Zobrazeno 4969 krát ]
foto1.jpg
foto1.jpg [ 119.92 KiB | Zobrazeno 4969 krát ]

Autor:  Kuno [ 17 září 2013 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

já nevím ale mazivo z ložiska jsem mnohokrát viděl rozstříkané dokola po skříni spojky ale nikdy ne na lamele-obložení.

Autor:  enemdym [ 18 září 2013 07:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Zkusím ještě detailněji posoudit stav a tloušťku obložení lamely (de to těžko, malo mista). S jistotou ale budu moct říct víc až po loupnuti prevodovky.

Mám brouka v hlavě s dalším zjištěním, co sem zaregistroval - a to axialni pohyb kliky při seslapnuti spojky... Mám to nahrane, během dne dám odkaz na video.

Autor:  Mitsi [ 18 září 2013 09:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Je toho tam 6 stran:
http://www.oleje.cz/forum/startovanie-b ... t5356.html

Jinak si ještě dobře pamatuji, když se vypínací ložisko spojky na Š1000MB muselo přimazávat převodovým olejem. Na pevné části ložiska zaklesnuté do vidličky byl nahoře nálitek ve tvaru vaničky zaplněný filcem s "odpadem"/dírkou dolů, do ložiska. Strefit se na ten filc ve vaničce olejničkou nebylo zase až tak snadné, stejně jako odhadnout "správné" množství oleje, tedy o zaolejování toho, co zaolejované být nemuselo a určitě ani nemělo, nebyla nouze. Přesto si nepamatuji, že by někdy byl problém s tím, že by se ten olej dostal až na lamelu, která by kvůli tomu prokluzovala. Typickým projevem opotřebení lamely pak byla situace, kdy při vytočení motoru proti kopci na dvojku a po přeřazení na trojku z toho najednou byl "skoro automat".

Já vím, Š1000MB není 3000GT, konstrukční základ řešení spojky je však (až na talířovou pružinu přítlačáku a tlumič torzních kmitů v lamele) stejný. Ostatně u vozů Mitsubishi jsem často objevoval prvky staré dobré české konstruktérské školy, akorát dovedené technologicky a materiálově do dokonalosti. Kuno určitě potvrdí, že hydraulické ovládání spojky např. u vozů Audi z 80. a 90. let je naprostá pakárna ve srovnání s hydraulikou spojky u vozů Mitsubishi (bez posilovače ovládání spojky) z téže doby, která je v zásadě stejná, jako ta u mnou zmíněné Š1000MB.

Autor:  expresion [ 18 září 2013 09:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Mitsi píše:
Je toho tam 6 stran:
Ostatně u vozů Mitsubishi jsem často objevoval prvky staré dobré české konstruktérské školy, akorát dovedené technologicky a materiálově do dokonalosti.


To spis soudruzi opisovali od zapadaku a zjednodusovali :D

Autor:  Mitsi [ 18 září 2013 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

expresion píše:
To spis soudruzi opisovali od zapadaku a zjednodusovali :D

Kdybys o tom něco věděl, tak bys tohle nemohl napsat! Rozhodně to až do konce 60. let neplatilo.

Autor:  Kuno [ 18 září 2013 10:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Mitsi: Ano,Kuno potvrdí celý Tvůj komentář a dodá,že např. i stará BMW má podobně "genialní" řešení ovládání spojky jako ta Audi...anebo to jen Kuno správně nechápe. :grin:

Ad ax.vůle kliky:Viděl jsem motory (Fiat,Vaz...) co měly vůli i 3 mm,přesto bez problemů fungovaly.

P.S. Já měl také lamelu sjetou,že mi klouzala při přeřazování vyšších rychlostí a proto,že jsem ze "staré školy",udělal jsem si pracovní víkend,před tím koupil vhodné obložení,přenýtoval a spojka mi neklouže ale ani neunáší. :grin:

Autor:  Mitsi [ 18 září 2013 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Kuno píše:
anebo to jen Kuno správně nechápe. :grin:

To jen Kuno a Mitsi nechápou, proč je třeba k naplnění okruhu hydraulického ovládání spojky nutně mít vakuovou pumpu (nebo alespoň příslušně upravenou autopumpičku).

Kuno píše:
spojka... neunáší. :grin:

Mohu se zeptat, co to znamená?

Autor:  Kuno [ 18 září 2013 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Unášením myslím stav když při sešláplém pedálu spojky dochází k obtížnému zařazení jedničky nebo zpátečky doprovázené "počítáním" zubů. :grin:
Způsobuje to boční házivost lamely a dochází pak i při plně sešlápnutém pedálu-vypnutí spojky k onomu unášení mezi přítl.talířem a setrvačníkem. Prostě řečeno spojka se plně a dokonale nevypne.
Stejná situace nastane při vyhřátí nebo únavě některých přítl.pružin talíře spojky.
Nevím jestli jsem to dokázal dobře popsat ale ještě dodám,že díky tomuto jevu bývají často a zbytečně rozebírány převodovky-protože podle majitelů aut jaksi "špatně řadí".
Když nastane "idealní" situace a "když už je ta převodovka dole a rozebraná",vymění se i spojka (která jedinná byla vadná) tak opravář vlastně ani neví,co opravil a zákazník neví co zaplatil... :grin:
Nicméně všichni jsou spokojení, že vadná "převodovka je opravena". :grin:

Autor:  Mitsi [ 18 září 2013 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Díky za vysvětlení, už chápu! Jen jsem nevěděl, že se tomu tak říká.

K věci samotné bych dodal ještě jednu možnou příčinu "unášení": ložisko uprostřed setrvačníku. A to nenapadne vyměnit snad vůbec nikoho!

Autor:  Brumla [ 18 září 2013 11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz - K.O. spojka ?

Mitsi píše:
Je toho tam 6 stran:
http://www.oleje.cz/forum/startovanie-b ... t5356.html

Jinak si ještě dobře pamatuji, když se vypínací ložisko spojky na Š1000MB muselo přimazávat převodovým olejem. Na pevné části ložiska zaklesnuté do vidličky byl nahoře nálitek ve tvaru vaničky zaplněný filcem s "odpadem"/dírkou dolů, do ložiska. Strefit se na ten filc ve vaničce olejničkou nebylo zase až tak snadné, stejně jako odhadnout "správné" množství oleje, tedy o zaolejování toho, co zaolejované být nemuselo a určitě ani nemělo, nebyla nouze. Přesto si nepamatuji, že by někdy byl problém s tím, že by se ten olej dostal až na lamelu, která by kvůli tomu prokluzovala. Typickým projevem opotřebení lamely pak byla situace, kdy při vytočení motoru proti kopci na dvojku a po přeřazení na trojku z toho najednou byl "skoro automat".

Já vím, Š1000MB není 3000GT, konstrukční základ řešení spojky je však (až na talířovou pružinu přítlačáku a tlumič torzních kmitů v lamele) stejný. Ostatně u vozů Mitsubishi jsem často objevoval prvky staré dobré české konstruktérské školy, akorát dovedené technologicky a materiálově do dokonalosti. Kuno určitě potvrdí, že hydraulické ovládání spojky např. u vozů Audi z 80. a 90. let je naprostá pakárna ve srovnání s hydraulikou spojky u vozů Mitsubishi (bez posilovače ovládání spojky) z téže doby, která je v zásadě stejná, jako ta u mnou zmíněné Š1000MB.


Ahoj,
v GT má být ve skříni spojky 'sucho' - žádné přimazávání se nekoná, ložisko má trvalou náplň, jediné mazivo co se přidává je při montáži a třecí plošky tyček a kolíčků. Konstrukce je zcela moderní, klasická jednoduchá vypínací páka a kompaktní vypínací ložisko, naprostý jednoduchý standard - píčo.... je na straně u ovládacího válce a pedálu, kam u TT v pašovali naprostý bazmek s podobě posilovače spojky - myšleno snížení ovládací síly na pedál spojky - to je opravdu bazmek!

Přílohy:
clutch.pdf [94.59 KiB]
189 krát

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/