mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

senzory chladič - Kuno+David
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2571
Stránka 1 z 3

Autor:  Brumla [ 07 červenec 2013 11:45 ]
Předmět příspěvku:  senzory chladič - Kuno+David

Ahoj chlapáci,

koukal jsem do zásob a senzory na spínání ventilátoru mám - sice starší ale funkční... Když jsem měnil chladič dával jsem nové a tyto mi zbyly...
Příloha:
senzory.jpg
senzory.jpg [ 227.28 KiB | Zobrazeno 14267 krát ]

Autor:  Kuno [ 07 červenec 2013 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

Díky i za Davida-tedy hlavně za něj,mě auto "šlape" ale těmi čidly to není,při nasimulování vysoké teploty,sepnou relátka ale sahary se neroztočí. Dál jsme se nedostali anžto bych musel vypustit vodu,skrz přístup a navíc nějaký expert zašrouboval to první čidlo tak "dobře",že bez odpojení dolní hadice bylo nemožné odjistit zajištovací západku konektoru čidla.

Autor:  Brumla [ 07 červenec 2013 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

Ahoj,

musím konstatovat, že u Davida pořád přetrvává závada co tam měl již před havárí jeho motoru, na chlazení si ztěžoval již předtím... Můj typ jsou uhlíky v motoru ventilátoru (je to chronická závada u vozů nad 150 tisíc). GT bez funčních větráků nelze uchladit, při běžném užívání se závada projevuje v celku nenápadně, při rozumné plynulé jízdě to náporák vcelku zvládá, pokud není chladič moc zanesený (myslím tím lamely, kamínky a mouchami) při jízdě po městě je to už špatné, ale na první pohled není nic znát, pouze po odstavení auta je pod ním vždy louže jak to vyprskne z expanzky přepadem. Tím se ovšem ztrácí voda a poněkolikáté se pak rozsvítí 'divadlo' (kontrolka). Motor větráku se dá buď koupit a nebo rozebrat a uhlíky vyměnit (zde na fóru se to již popisovalo). Mluvím teď o tom velkém větráku....

Autor:  Kuno [ 07 červenec 2013 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

sehnali jsme komplet sahary i s chladičem a věřím,že i s čidly. Jak to vše dál dopadlo,ví pouze David.

Autor:  enemdym [ 07 červenec 2013 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

Ahoj, řeším větrák klimy aktuálně take, za jakych podmínek "podpoří" v realu větrák chladiče vody. Hodnoty, při kterých má papírově spouštět, znám, zbývá správnou funkci ověřit.

Autor:  enemdym [ 08 červenec 2013 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

Máte odpozorovane, kdy sepne klimovy větrák nebo jak jej uvedete do chodu?

Autor:  Kuno [ 08 červenec 2013 15:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

obecně: větrák klimy se musí roztočit hned po zapnutí klimy. Pokud se "klimačkuje" fest a v systemu vzroste tlak,jeho rychlost se ještě zvětší. Pokud druhý stupen nefunguje, po čase až čidlo vyhodnotí vysoký tlak, klima se přes spojku kompresoru vypne.Nevím,zda Ti to pomůže ale tak to funguje u jiných aut.

Autor:  Mitsi [ 08 červenec 2013 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

Kuno píše:
... Pokud se "klimačkuje" fest a v systemu vzroste tlak,jeho rychlost se ještě zvětší. Pokud druhý stupen nefunguje, po čase až čidlo vyhodnotí vysoký tlak, klima se přes spojku kompresoru vypne.Nevím,zda Ti to pomůže ale tak to funguje u jiných aut.

Druhá rychlost ventilátoru/ů na chladiči klimy souvisí s rozdílem vnější teploty prostředí a skutečné či nastavené teploty interiéru - to aby se zkrátila doba vychlazení interiéru. Při dosažení stanoveného tlaku v soustavě klimy vypne kompresor, který není konstruován jako kompresor s plynulou změnou příkonu/výkonu (tam platí poněkud jiné vztahy), vždy - to je zase ochrana před zamrznutím výparníku klimy. Tedy s "nefunkčností druhého stupně" to nemá vůbec nic společného!

Autor:  Kuno [ 08 červenec 2013 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

Při dosažení stanoveného tlaku v soustavě klimy vypne kompresor, který není konstruován jako kompresor s plynulou změnou příkonu/výkonu (tam platí poněkud jiné vztahy),

A co se děje pak dál? To jako chladí setrvačností? :grin:

Víš vůbec jak ten kompresor vypadá? :grin: a co se děje točí-li se rozdílnou rychlostí? :grin:

Jinak-to jak to popisuješ,jsou přesně příznaky poruchy klimy a ne její funkčnost.
Tedy-pokud jsem dobře pochopil,cos napsal (někde bohužel chybně vygooglil :wink: )

Autor:  enemdym [ 08 červenec 2013 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

U me je to zabavnejsi :wink:
Mam odpojeny klima system - ven slo: kompresor, chladic, hadice, nadobka chlad.media.
Sahara zachovana origos, digi panel klimy take.

Na zacatek jsem zkontroloval pojistky a rele. Privedenim napeti na konektory klima vetraku (konektory sou 2) vetrak pokazde spousti a bezi. Po vyjmuti rele a zapojeni "natvrdo" se vetrak take roztoci.

Zajimave je nasledujici: jakmile potocim klicek do polohy ON, zacnou se otacet jak vetrak klimy tak vetrak chladice (motor jeste neni nastartovan). Jakmile nastartuju, vetraky vypnou a po dosazeni spousteci teploty spina vetrak chladice, teplota zda se nevystoupa natolik, aby sepnul take vetrak klimy.

V mem pripade "odlehcenim" klimy nedokazu nijak spustit vetrak klimy, zadnym tlacitkem na digi panelu, atp.

Projdu schemata, abych zjistil, co presne je spojeno s vyrazenim vyse zminenych klima soucasti a co uz je napr. krpa v systemu.

Autor:  Kuno [ 08 červenec 2013 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

U novějších aut (např.Renault,Ford) je spouštění ventilatorů po zapnutí klíčku-v případě Renaultů nastartování tlačítkem způsoběno vadným snímačem teploty motoru,to v lepším případě,v horším je to poruchou komunikace mezi řj motoru s jinými členy.
Myslím,že v případě 3000GT to bude obdobné.

Věrák klimy v Tvém případě tlačítkem na panelu nespustíš-v systemu není tlak.
Jedině snad ten tlak zkusit nasimulovat propojením kontaktů snímače tlaku klimasystemu,pak by se ventilátor klimy měl-mohl roztočit naplno ale tím si nejsem jist,sepnutí vent.může být podmíněno i sepnutím mag.spojky kompresoru ale to je jen spekulace. Zkus,uvidíš. :wink:

Pokud Ti jde o to abys využil "volného" ventilátoru klimy k chlazení chladiče vody,spouštěj ho přes vhodné relé a pojistku,ovladačem spínání relé bude signál vytvořený silovým plus drátem od ventilatoru chladiče vody při jeho sepnutí.
Nic složitého.

Autor:  Mitsi [ 09 červenec 2013 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

Kuno píše:
Při dosažení stanoveného tlaku v soustavě klimy vypne kompresor, který není konstruován jako kompresor s plynulou změnou příkonu/výkonu (tam platí poněkud jiné vztahy),

A co se děje pak dál? To jako chladí setrvačností? :grin:

Víš vůbec jak ten kompresor vypadá? :grin: a co se děje točí-li se rozdílnou rychlostí? :grin:

Jinak-to jak to popisuješ,jsou přesně příznaky poruchy klimy a ne její funkčnost.
Tedy-pokud jsem dobře pochopil,cos napsal (někde bohužel chybně vygooglil :wink: )

Mně už snad ani nepřekvapuje, že člověk, kterého živí autoopravárenství, neví zhola nic o věcech, které jsou ve světě běžné už několik desítek let, ovšem zatím nedospěly až do praxe českého či moravského venkova nebo maloměsta, kde jde stále ještě jenom o to, aby se to vůbec pohybovalo, pokud možno na naftu, o nějakých výrobytcích komfortu a zároveň aktivní bezpečnosti, jako je např. právě klimatizace, ani nemluvě. Jinak bych totiž snad musel uvěřit tomu, že všechny klimy, které jsem kdy užíval v mých autech už od r. 1990, přičemž některá z nich byla ještě o pár let starší výroby, musely být dozajista porouchané, a to již od nova. :twisted:

P.S.: Kompresor klimy s neregulovaným příkonem/výkonem spíná a vypíná v rámci stanovených mezí regulace pouze proto, aby udržoval v systému klimy tlak stanovený mezemi oné regulace. A větrák/-y na chladiči klimy běží pouze tehdy, pokud kompresor zrovna pracuje/je připnutý, jinak ne, poněvadž to prostě není zapotřebí. V tomhle není vůbec žádný rozdíl ve srovnání s chladničkou, kterou je dnes snad vybavena už každá domácnost!

Autor:  Kuno [ 09 červenec 2013 14:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

No pokud se ti snad jedná o to,kdo měl dřív auto s klimou tak věz,že já v roce 1988 vlastnil R fuego s manualem. :grin:

Mitsi,existuje alespon jedinný obor lidské činnosti,ve kterém bys-dle tvého mínění nebyl expertem? :grin:
Co takhle vážná hudba,lékařství,historie.....?
Divím se,že ještě nejsi držitelem Nobelovy ceny-i když moudry cos sis vymyslel....ty "informace"...... ovšem zatím nedospěly až do praxe českého či moravského venkova nebo maloměsta....takovými kydy ji nezískáš,ty chladničko. :grin:
Raději už sem ty svoje výmysly nepiš,píš tam kde ti to žerou.
Tys nikdy nikomu nic seriozně neporadil,nepomohl,ty si jen prudič co se naváží do druhých léčíc si tak zřejmě své malé ego.
Anebo malého ptáka.

Jako ten brouk Pytlík. :grin:

Autor:  Brumla [ 09 červenec 2013 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

enemdym píše:
Zajimave je nasledujici: jakmile potocim klicek do polohy ON, zacnou se otacet jak vetrak klimy tak vetrak chladice (motor jeste neni nastartovan). Jakmile nastartuju, vetraky vypnou a po dosazeni spousteci teploty spina vetrak chladice, teplota zda se nevystoupa natolik, aby sepnul take vetrak klimy.


Ahoj Radime, teď jsem to zkoušel u sebe:

a) vypnutý panel klimy - klíček ON - netočí se nic
b) klima v režimu auto - klíček ON - točí se malý větrák
c) klima v režimu ECON nebo bez 'vločky' - klíček ON - netočí se nic

po nastartování se stav nemění - nikdy se mi u studeného auta nezapnou oba větráky...

Čau Pavel

Autor:  Mitsi [ 09 červenec 2013 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: senzory chladič - Kuno+David

Kuno píše:
No pokud se ti snad jedná o to,kdo měl dřív auto s klimou tak věz,že já v roce 1988 vlastnil R fuego s manualem. :grin:

Mitsi,existuje alespon jedinný obor lidské činnosti,ve kterém bys-dle tvého mínění nebyl expertem? :grin:
Co takhle vážná hudba,lékařství,historie.....?
Divím se,že ještě nejsi držitelem Nobelovy ceny-i když moudry cos sis vymyslel....ty "informace"...... ovšem zatím nedospěly až do praxe českého či moravského venkova nebo maloměsta....takovými kydy ji nezískáš,ty chladničko. :grin:
Raději už sem ty svoje výmysly nepiš,píš tam kde ti to žerou.
Tys nikdy nikomu nic seriozně neporadil,nepomohl,ty si jen prudič co se naváží do druhých léčíc si tak zřejmě své malé ego.
Anebo malého ptáka.

Jako ten brouk Pytlík. :grin:

Mám nejmenšího ptáka v celé střední a východní Evropě - v klidovém stavu! :mrgreen:

Jinak se musím omluvit: nějak mi nedocvaklo, že ve Zlíně znají jen chladničky s pasivním chladičem na zádi a ty s chladičem vespod skříně ofukovaným tangenciálním větrákem tam ještě nedorazily... :razz:


P.S.: Na rádoby odborníky a chytráky všeho druhu já mám obzvláště vyvinutý čich, v tvém případě mi bohužel trvalo o něco déle, než jsem na to přišel. Ostatně to jediné mne mrzí.

P.P.S.: "Odborníka" tvého kalibru bych ke svému autu nepřipustil blíže, jak do vzdálenosti min. 5 metrů - to aby se nepodělalo strachy už jen z toho, že by ses v něm snad měl hrabat.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/