mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 07:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2013 11:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Přátelé,jak řešíte denní světla?
Já tam sice mám jakési od vietnamců :smile: ale uvažuji o jiných. Včera na STK mi technik říkal,že můžu použít jako DS klidně mlhovky-samozřejmě přepojené na funkci DS,anžto nejsou povinné...tak jsem z toho akýsi zmetěný. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2013 12:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 červenec 2011 01:40
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha
Automobil: Dodge Stealth RT
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1993
Mně to vyhovuje jak to mám: tj. zavřené mrkačky a svítím štěrbinou. Žádný policajt mě jaktěživ nezastavil. A pokud by i zastavil, nevěřím, že bych si to s ním nevysvětlil.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2013 14:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... Včera na STK mi technik říkal,že můžu použít jako DS klidně mlhovky-samozřejmě přepojené na funkci DS,anžto nejsou povinné...tak jsem z toho akýsi zmetěný. :grin:

Nesmysl! Pro denní svícení lze kromě standardního osvětlení vozidla v režimu potkávacích/tlumených světel použít výhradně světlomety k danému účelu homologované, tj. zásadně nikoli mlhovky či poziční světla. Takové světlomety podléhají homolohaci dle technického předpisu EHK č. 48 a musejí být namontovány a zapojeny podle předpisu (tuším) č. 87. Na jejich krycím skle pak musí být vylito označení RL (případně DRL), číslo homologačního předpisu (48) a číslo národní akreditované zkušebny té země, kde prošly homologací (v případě ČR E8 v kroužku).

Osobně jsem si pořídil, namontoval a už delší dobu k plné spokojenosti používám denní svícení od Philipsu 2x4 diody se samostatným spínacím relé, které ty světlomety automaticky zapíná po dosažení provozního napětí v palubní síti (tj. po roztočení alternátoru) a vypíná po zapnutí standardního osvětlení vozidla (stačí parkovačky).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2013 15:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 červenec 2011 01:40
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha
Automobil: Dodge Stealth RT
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1993
Mitsi to má nastudované přesně, takže pokud to děláte jinak, třeba jako já, pak vědomě porušujete předpisy. Nicméně můžu říct, že jestli někdo najdete správná homologovaná světla, tak jejich instalaci zvážím, zvlášť když by se daly dát do těch štěrbin a byly by za rozumnou cenu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2013 16:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
David píše:
Mitsi to má nastudované přesně...

Mitsi to nemusí studovat, úplně postačí, pokud si vzpomene, u čeho svého času, kdy se to formulovalo, byl...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2013 20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi: To je sice možné ale popíšu situaci přesně:
Za mnou na STK lince stál PT Cruiser který ta DS takto měl vyřešeny a když jsem se na to technika ptal,řekl mi,co mi řekl.
Když si vzpomenu kolik koncernových aut co potkávám to má takto řešeno,napadá mne,že si z těch norem a předpisů asi lidi moc nedělají.

Osobně si myslím,že povinnost svítit ve dne je blbost a zastávám názor,že kdo přes den nevidí má si koupit brýle nebo odevzdat řidičák.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 14 srpen 2013 09:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... Za mnou na STK lince stál PT Cruiser který ta DS takto měl vyřešeny a když jsem se na to technika ptal,řekl mi,co mi řekl.

Technik na STK je ten, kdo by měl odpovídat za správnou implementaci platných technických předpisů. Že ty předpisy ani nezná, to je... (každý si doplňte, co libo jest)

Kuno píše:
Když si vzpomenu kolik koncernových aut co potkávám to má takto řešeno,napadá mne,že si z těch norem a předpisů asi lidi moc nedělají.

Nějak mi není jasné, na co narážíš. Jestli na to, co u novějších koncernových vozů vypadá jako mlhovky, čím se ve dne svítí a co v noci slouží k přisvěcování vnitřní části zatáček, tak to jsou řádně homologované světlomety pro denní svícení osazené k tomu účelu speciálně vyvinutou žárovkou.

Kuno píše:
Osobně si myslím,že povinnost svítit ve dne je blbost a zastávám názor,že kdo přes den nevidí má si koupit brýle nebo odevzdat řidičák.

Jsem stejného názoru! A třebaže se nepočítám mezi motorkáře, považuji plošné denní svícení za něco, co nejvíce poškozuje právě je.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 14 srpen 2013 10:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Ahoj, to s těmi techniky.....no bude to tak. :wink:

Ad koncernové vozy: Měl jsem na mysli to,že x majitelů prostě ty mhlovky zruší,přepojí a používají je jako denní,využívajíc toho,že na novějších typech to funguje jak popisuješ a na cestě policajt rozdíl nepozná nebo spíše ani poznat nechce.

S tím svícením ve dne: Jsem potěšen,že se shodneme. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2013 23:18 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Tak po dlouhé době jste mě tady řekněme slušně nasrali.
spec. kuno:
Denní svícení vymyslel leda debil"
Co mě na tom všem vadí |? předek auta OK ale zamyslel se někdo nad zadkem ?
asi nikdo.
Denní svícení by mě osobně nevadilo pokud by svítil také zadek.
V roce 2005 jsem to načudil s valníkem do černého auta které zastavilo na přechodu,
V té době se lámala povinost svít většina aut svítila tato paní nesvítila a já jel utahanej proti slunci.
Nebudu tady tvrdit, pokud by svítila neboural bych ale pokud máte řadu aut co svítí a mezi nimi jede jedno co nesvítí je lehce přehlédnutelné.
PS: Jak může někdo na mitsu použít denní svícení :?: praskají vám snad žárovky :idea:

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2013 08:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tom píše:
... předek auta OK ale zamyslel se někdo nad zadkem ?
asi nikdo.
Denní svícení by mě osobně nevadilo pokud by svítil také zadek.

Tady je vysvětlení:
- O tom, jak řešit "viditelnost" auta zpředu, se začalo uvažovat v době, kdy doznaly výrazného rozšíření světloměty s "čočkou", které - pokud nejsou zasazeny do nějakého ozdobného rámečku - nevykazují žádnou odrazivost.
- To se navíc časově sešlo s módou "žádné chromové ozdoby", kterou tehdy koncern zblbnul zbytek Evropy.
- Zadek problém nebyl, tam byly povinné odrazky vždy, třebaže i to dokázali někteří výrobci po vzoru tuzerů podělat zatmavenými kryty luceren.
- Nějakou dobu se zdálo, že východiskem bude uzákonění "stříbrných" rámečků nečinných ploch předních světlometů. Jistou vlaštovkou v tomto směru byly tehdejší modely Hyudaie. Nakonec se to však zvrhlo směrem k denním světlometům, resp. k dennímu svícení.

Tom píše:
...Nebudu tady tvrdit, pokud by svítila neboural bych ale pokud máte řadu aut co svítí a mezi nimi jede jedno co nesvítí je lehce přehlédnutelné.

Toto je ovšem naprosto zjevný argument proti dennímu svícení!

Tom píše:
PS: Jak může někdo na mitsu použít denní svícení :?: praskají vám snad žárovky :idea:

Právě že na mitsu denní svícení rozhodně ano: to kvůli "pružnému" volnoběhu, který dodatečný příkon zapnutých světel zásadním způsobem - na rozdíl od "běžných" aut s jednoduchým řešením volnoběhu - ovlivňuje! :idea:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2013 11:22 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Právě že na mitsu denní svícení rozhodně ano: to kvůli "pružnému" volnoběhu, který dodatečný příkon zapnutých světel zásadním způsobem - na rozdíl od "běžných" aut s jednoduchým řešením volnoběhu - ovlivňuje! :idea:[/quote]

To mě zajímá:Takže pokud mám zapnutá světla velký odběr proudu ovlivňuje volnoběh ?
To že altík má větší odpor je normální při zatížní.

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2013 13:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Ano,ovlivnuje stejně jako zapnutí klimy nebo zvýšené zatížení při "práci" servočerpadla.
Můj názor,který nikomu nevnucuji je ten,že zavedení denního svícení u nás byla mimo jiné primárně snaha dostat více peněz do státní kasy. Nevím ani,existuje-li nějaká seriozní studie jak svícení ve dne ovlivniho nehodovost.
Proto znovu opakuji,kdo nevidí ve dne-k očnímu nebo vrátit řidičák. :grin:

A...nakonec-nutit majitele aut s výklopnými světlomety aby jimi svítili i ve dne je úchylné :grin: a uplatnování tohoto nařízení naprosto zkur.í design auta při jeho provozu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2013 14:35 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Tom píše:
Právě že na mitsu denní svícení rozhodně ano: to kvůli "pružnému" volnoběhu, který dodatečný příkon zapnutých světel zásadním způsobem - na rozdíl od "běžných" aut s jednoduchým řešením volnoběhu - ovlivňuje! :idea:


To mě zajímá:Takže pokud mám zapnutá světla velký odběr proudu ovlivňuje volnoběh ?
To že altík má větší odpor je normální při zatížní.[/quote]

Nie, mitsi to ma trocha pomylene -> to nie dodatocny prikon zapnutych svetiel zvysuje volnobezne otacky, samotne zopnutie spinaca svetiel (slapnutie na brzdu, resp. zapnutie vyhrievania skla) `povie` ECU aby zvysila idle otacky (primitivne privedenie +12V na jeden pin) aj keby tam nebola ziadna zataz...

Mitsu to teda neriesila zdaleka tak sofistikovane akoby sa patrilo :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2013 22:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
Nie, mitsi to ma trocha pomylene -> to nie dodatocny prikon zapnutych svetiel zvysuje volnobezne otacky, samotne zopnutie spinaca svetiel (slapnutie na brzdu, resp. zapnutie vyhrievania skla) `povie` ECU aby zvysila idle otacky (primitivne privedenie +12V na jeden pin) aj keby tam nebola ziadna zataz...

Tak onen "primitivní" systém poznal již v době, kdy ještě neexistovalo ESP, že otáčím volantem a dokonce jak moc razantně jím otáčím (díky snímači úhlového otáčení volantu), poznal, že se auto pohybuje (díky napojení na rychloměr, resp. na snímač rychlosti) atd. atd. Co je primitivnější? Dodatečná reakce na pád volnoběhu vlivem zátěže nebo jeho zvýšení ještě předtím, než by došlo k jeho pádu? Z mého pohledu je odpověď zcela jednoznačná!

spc píše:
Mitsu to teda neriesila zdaleka tak sofistikovane akoby sa patrilo :sad:

Že by? Znám jediné další auto mimo Mitsubishi, které to tak mělo: BMW 850i. Nebo je ti snad milejší např. baterie ventilků přídavného vzduchu, které dělají totéž, bohužel jen v rámci limitů "světlosti" každého z těch ventilků a připojených propojovacích hadiček?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2013 22:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tom píše:
To mě zajímá:Takže pokud mám zapnutá světla velký odběr proudu ovlivňuje volnoběh ?
To že altík má větší odpor je normální při zatížní.

Jde o to, že bez zapnutých světel jede motor za volnoběhu "na baterku", tj. altík se jen volně protáčí, zatímco při zapnutých světlech už musí altík makat, což představuje dodatečnou zátěž, na kterou musí ŘJ motoru reagovat, mj. tím, že nepouští volnoběh tak nízko, aby se motor jen převaloval.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz