mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 01 květen 2024 10:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2013 11:44 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Tom píše:
To mě zajímá:Takže pokud mám zapnutá světla velký odběr proudu ovlivňuje volnoběh ?
To že altík má větší odpor je normální při zatížní.

Jde o to, že bez zapnutých světel jede motor za volnoběhu "na baterku", tj. altík se jen volně protáčí, zatímco při zapnutých světlech už musí altík makat, což představuje dodatečnou zátěž, na kterou musí ŘJ motoru reagovat, mj. tím, že nepouští volnoběh tak nízko, aby se motor jen převaloval.


Ano, alternator kladie vecsi odpor pri zatazeni a teda zvysi spotrebu, no zbytok je
minimalne v pripade 3000GT jednoducho nezmysel a nevedomost!!!

ECU totiz nemeria zataz na alternatore, jednoducho reguluje privod vzduchu tak aby boli +- dodrzane cielove otacky, ktore su zas urcovane podla niektorych situacii zvonka:
napr. najcastejsie teplota, zapnutie A/C a pod., zo svetlami suvisi jedine to co som spominal vyssie (je to konkretne pin 24)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2013 11:52 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
Nie, mitsi to ma trocha pomylene -> to nie dodatocny prikon zapnutych svetiel zvysuje volnobezne otacky, samotne zopnutie spinaca svetiel (slapnutie na brzdu, resp. zapnutie vyhrievania skla) `povie` ECU aby zvysila idle otacky (primitivne privedenie +12V na jeden pin) aj keby tam nebola ziadna zataz...

Tak onen "primitivní" systém poznal již v době, kdy ještě neexistovalo ESP, že otáčím volantem a dokonce jak moc razantně jím otáčím (díky snímači úhlového otáčení volantu), poznal, že se auto pohybuje (díky napojení na rychloměr, resp. na snímač rychlosti) atd. atd. Co je primitivnější? Dodatečná reakce na pád volnoběhu vlivem zátěže nebo jeho zvýšení ještě předtím, než by došlo k jeho pádu? Z mého pohledu je odpověď zcela jednoznačná!

spc píše:
Mitsu to teda neriesila zdaleka tak sofistikovane akoby sa patrilo :sad:

Že by? Znám jediné další auto mimo Mitsubishi, které to tak mělo: BMW 850i. Nebo je ti snad milejší např. baterie ventilků přídavného vzduchu, které dělají totéž, bohužel jen v rámci limitů "světlosti" každého z těch ventilků a připojených propojovacích hadiček?


Nijako si konkretne nereagoval na fakt, co som spomenul -> reagoval si iba `populisticky` vymenovavanim dalsich domnelych `vymozenosti`...

`domnelych` pisem narocky, pretoze zase v tom mas gulas!!!!
Snimac natocenia volantu je pre ECU uplne neviditelny (sluzi cisto len pre potreby ECS) a ECU vidi jedine zvysenu zataz posilnovaca riadenia-> zvyseny tlak (pin 107)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2013 12:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
... Ano, alternator kladie vecsi odpor pri zatazeni a teda zvysi spotrebu, no zbytok je
minimalne v pripade 3000GT jednoducho nezmysel a nevedomost!!! ...

Tak to klidně můžeme uzavřít konstatováním, že 3000 GT to má řešeno "primitivně". Já jsem se vyjadřoval k vozům Mitsubishi obecně v tom smyslu, že použitým řešením, tj. servomotorem hýbajícím v určitém rozmezí škrticí klapkou nezávisle na jejím lankovém ovládání od pedálu plynu, předběhly dobu a hlavně veškerou konkurenci.

P.S.: Vím o tom, že některé typy to přímo takto udělané nemají.
P.P.S.: Uvítal bych informaci o tom, které jiné vozy měly snímač úhlového natočení volantu dávno před příchodem ESP.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2013 12:53 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
... Ano, alternator kladie vecsi odpor pri zatazeni a teda zvysi spotrebu, no zbytok je
minimalne v pripade 3000GT jednoducho nezmysel a nevedomost!!! ...

Tak to klidně můžeme uzavřít konstatováním, že 3000 GT to má řešeno "primitivně". Já jsem se vyjadřoval k vozům Mitsubishi obecně v tom smyslu, že použitým řešením, tj. servomotorem hýbajícím v určitém rozmezí škrticí klapkou nezávisle na jejím lankovém ovládání od pedálu plynu, předběhly dobu a hlavně veškerou konkurenci.

P.S.: Vím o tom, že některé typy to přímo takto udělané nemají.
P.P.S.: Uvítal bych informaci o tom, které jiné vozy měly snímač úhlového natočení volantu dávno před příchodem ESP.


Ved si pozri nazov vlakna resp. konkretne Tomovu otazku!!!

Od povodnej temy odbocujes postupne k principu riadenia volnobehu krokovym motorcekom az k uplne absurdnemu snimacu natacania volantu (ktory btw. NIE JE SNIMAC UHLOVEHO NATOCENIA ale `iba` snimac rychlosti tocenia volantom nerozoznavajuci ani len smer tocenia) suvisiacim iba s ECS!!!
Ale to je len dosledok tvojho sklonu, ze ked `stupis do hovna` a zahlasis nieco mylne, tak miesto priznania si chyby zacnes `odbacat od temy` a za kazdu cenu dokazovat svoju nesmiernu `chytrost` aspon v dalsej oblasti, co moze byt dokonca celkom komicke, ak aj tam zase `stupis do hovna` atd... :lol:

Mozno vies nieco o inych autach (o ktorych ja viem prd z dovodu ze ma ani chlpok nezaujimaju kedze mam 3000GT), no tvoje vedomosti konkretne o GT-ckach maju daleko k presnosti a ako tu uz niekto spominal predomnou - preco teda oxidujes prave na tomto fore a dokonca sa snazis vystupovat ako akysi `vedomostny guru`????


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2013 09:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
Ved si pozri nazov vlakna resp. konkretne Tomovu otazku!!!
Od povodnej temy odbocujes postupne k principu riadenia volnobehu krokovym motorcekom az k uplne absurdnemu snimacu natacania volantu...

Znovu jsem se podíval na název vlákna ("Denní svícení") i na Tomovu otázku:
Tom píše:
To mě zajímá:Takže pokud mám zapnutá světla velký odběr proudu ovlivňuje volnoběh ?
To že altík má větší odpor je normální při zatížní.[/quote

A odcituji i mou odpověď na onu otázku, která vlastně zazněla dříve, než byla otázka vůbec položena:
Mitsi píše:
Právě že na mitsu denní svícení rozhodně ano: to kvůli "pružnému" volnoběhu, který dodatečný příkon zapnutých světel zásadním způsobem - na rozdíl od "běžných" aut s jednoduchým řešením volnoběhu - ovlivňuje! :idea:

Může mi někdo srozumitelně vysvětlit, v čem že vlastně spočívá mé odbočení od původního tématu a proč se někomu z hlediska protiargumentace nehodí do krámu popis, byť třeba nepřesný, nedokonalý či neúplný, funkce řízení volnoběhu u vozů Mitsubishi, které je hlediska logiky zcela opačné (volnoběh není dorovnáván po jeho poklesu, ale "předrovnáván", jestli to tak lze nazvat - jiné slovo mne nenapadá) ve srovnání se "zbytkem" světa? Vždyť právě tohle je to, oč tu jde: zatímco u jiných vozů zapnutá světla z hlediska chování motoru v režimu volnoběhu téměř nepoznám, pak speciálně u Mitsubishi je v tom sakra rozdíl!

spc píše:
... (ktory btw. NIE JE SNIMAC UHLOVEHO NATOCENIA ale `iba` snimac rychlosti tocenia volantom nerozoznavajuci ani len smer tocenia) suvisiacim iba s ECS!!!

OK, třeba to není snímač úhlového natočení volantu, ale "jen" snímač rychlosti otáčení volantem, který ani nerozezná směr jeho otáčení, v každém případě jde o snímač, který mají od určitého roku výroby všechny vozy Mitsubishi vybavené systémem "pružného volnoběhu" (tedy nikoli jen vozy s ECS, což se týkalo, pokud je mi známo, pouze 3000 GT a vrcholných Galantů). A právě díky němu se mi volnoběh mírně zvýší v momentě, kdy trochu otáčím volantem, a zvýší se výrazně, pokud za volant vezmu razantně. A souvislost s denním svícením? Pokud svítím "klasicky", je odezva na pohyby volantem mdlá.

spc píše:
... Ale to je len dosledok tvojho sklonu, ze ked `stupis do hovna` a zahlasis nieco mylne, tak miesto priznania si chyby zacnes `odbacat od temy` a za kazdu cenu dokazovat svoju nesmiernu `chytrost` aspon v dalsej oblasti, co moze byt dokonca celkom komicke, ak aj tam zase `stupis do hovna` atd... :lol:

Jedno moudré české přísloví praví: "Čím víc se s hovnem mažeš, tím víc smrdí!" Ano, nejspíše jsem šlápl do hovna... Nebo snad někomu na kuří oko?

spc píše:
... Mozno vies nieco o inych autach (o ktorych ja viem prd z dovodu ze ma ani chlpok nezaujimaju kedze mam 3000GT), no tvoje vedomosti konkretne o GT-ckach maju daleko k presnosti...

Možná by nebylo od věci trochu si rozšířit oblast svého zájmu, přinejmenším směrem k dalším modelům nesoucím značku Mitsubishi. Kromě toho si představ, že já nevím ani to, které čidlo je napojeno na který pin ŘJ dokonce mého vlastního vozu, což mne nijak neznervózňuje, samozřejmě jen do momentu, než to budu nucen řešit, resp. kvůli nějakému technickému problému zjišťovat (doufám, že k tomu nikdy nedojde).

spc píše:
... a ako tu uz niekto spominal predomnou - preco teda oxidujes prave na tomto fore a dokonca sa snazis vystupovat ako akysi `vedomostny guru`????

Zřejmě máš na mysli nikoli "fórum" (jako takové), ale jeho sekci věnovanou 3000 GT. A všiml sis názvu vlákna? Denní svícení! Proč bych se nemohl vyjádřit k otázce denního svícení, která se nade vší pochybnost netýká jen a pouze vozů 3000 GT?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2013 12:15 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Vyjadruj sa pre mna za mna k comu chces - strapnujes len sam seba a co som letmo spozoroval tak naozaj tu zopar clenom co 3000ku aj skutocne maju pekne lezies na nervy :lol:

btw. a naco by asi tym vozom bez ECS bol ten snimac rychlosti tocenia volantom???? haaa? ani konkretne napr. ECU na eclipse nema nan ziadny vstup, takze ked uz tu chces tolko chytracit, tak prosim najprv uviezt typ ECU vozov mitsubishi ktore tento senzor skutocne vyuzivaju, inak je to len take tvoje typicke blablabla!!!

p.s.
ja sa ani nebudem tvarit ze mam zaujem o ine vozy - ci uz mitsu alebo dalsie, ak nieco s nimi mam riesit tak to beriem ako `nutne zlo` (vypomoc mechanikovi). Nepotrebujem si honit ego ako `niekto`chytracenim, proste sa len chcem vyznat vo vlastnom aute a tym to konci.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2013 21:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
... co som letmo spozoroval tak naozaj tu zopar clenom co 3000ku aj skutocne maju pekne lezies na nervy...

Ano, např. ten s dokonalou znalostí angličtiny, který píše tunning a dodnes si neopravil chybu ani ve vlastním nicku, má z tvého příspěvku nepochybně velkou radost! Teď už schází jen to separátní fórum, kam Mitsi nebude mít přístup, i kdyby dokázal prokázat, že všechny vozy Mitsubishi mají úplně "zbytečný" snímač. :clap:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2013 22:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Když už jsme u toho, co jsem nebo nejsem schopen prokázat, tak jen pro zajímavost připojuji dvě fotky:
Příloha:
Workshop Manual 1.JPG
Workshop Manual 1.JPG [ 74.27 KiB | Zobrazeno 10750 krát ]

Příloha:
Workshop Manual 2.JPG
Workshop Manual 2.JPG [ 78.7 KiB | Zobrazeno 10750 krát ]


A takových krabiček mám plný šuplík!

P.S.: Případné zájemce asi zklamu - když jsem dostal darem, musel jsem slíbit, že je nikdy nikam nevyvěsím.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2013 22:53 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
... co som letmo spozoroval tak naozaj tu zopar clenom co 3000ku aj skutocne maju pekne lezies na nervy...

Ano, např. ten s dokonalou znalostí angličtiny, který píše tunning a dodnes si neopravil chybu ani ve vlastním nicku, má z tvého příspěvku nepochybně velkou radost! Teď už schází jen to separátní fórum, kam Mitsi nebude mít přístup, i kdyby dokázal prokázat, že všechny vozy Mitsubishi mají úplně "zbytečný" snímač. :clap:


Kto hovori, ze ostatni su dokonali? Ja ich urcite zastavat nebudem! No konkretne tym ze pise `tunning` nikomu neublizi, a chyba je mozno prave to, ze si taky `purista` a vobec sa zaoberas aj takou prkotinou...
Potom ale ked `pan dokonaly` zahlasi nejaku relevatnu skodlivu dezinformaciu a na nu dalsiu a len sa osiva a vykruca priznat pochybenie, tak sa nemoze cudovat ze par ludi na tom pobavi...

btw. co dokazuju tie tvoje `pre zaujimavost` fotky?
Osobne tento manual vlastnim v digi-podobe niekedy od r. 2001 (a s nim kopu dalsich), takze to nie je ziadna `bomba`, a to ze ho mas takisto nic nedokazuje!!!
Ja ti tiez poslem fotky mojho tucneho nemecko-slovenskeho slovnika a pritom moja znalost nemciny je realne dost chaba.... :lol:

p.s.
STALE TU NEVIDIM CISLA ECU mitsubishi, ktore VYUZIVAJU VSTUP ZO SENZORU RYCHLOSTI TOCENIA VOLANTOM!!!!
(alebo aspon model vozidla)
Skus teda to vylestene CDcko aj pouzit a uzemni ma konkretnou zdrvujucou informaciou, alebo bud aspon chlap a priznaj si omyl...
Ja ti viem akurat konkretne na 100% povedat, ze ziadna 3000ka tento senzor pre ECU nevyuziva, a nevidim dovod preco by iny (slabsi) model mal!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 20 srpen 2013 23:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
...STALE TU NEVIDIM CISLA ECU mitsubishi, ktore VYUZIVAJU VSTUP ZO SENZORU RYCHLOSTI TOCENIA VOLANTOM!!!!
(alebo aspon model vozidla)... ziadna 3000ka tento senzor pre ECU nevyuziva, a nevidim dovod preco by iny (slabsi) model mal!

Jen namátkou: Galant 2,0 z r. 1991, Lancer 1,5 z r. 1992, Space Wagon 2,0 z r. 1995, Galant 2,0 Aut. z r. 1997 atd. atd.
Vyjmenoval jsem některé z vozů, jež jsem vlastnil a které disponovaly onou vymožeností, kterou já nazývám "pružný volnoběh" a kterážto pro svou správnou funkci potřebuje informaci o tom, co se děje s volantem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2013 07:02 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

chlapi, funguje je to trochu jinak, informace do ECU jde, ale poněkud zprostředkovaně :lol: viz. příloha
Příloha:
volnobeh.jpg
volnobeh.jpg [ 644.03 KiB | Zobrazeno 10737 krát ]


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2013 10:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přiznám se, že jsem absolutně líný někde něco vyhledávat za situace, kdy věc prostě funguje k mé plné spokojenosti. Dokonce když jsem dělal rozvody na synově Galantu 2,5 V624 a nenašel tam pohon olejového čerpadla, raději jsem zde, na fóru, položil otázku, odkud je vlastně to čerpadlo hnáno (ještě jednou díky, Brumlo!), než abych vložil příslušné CD do mechaniky počítače a přehraboval se všemi těmi položkami. Jednoduše mne to zajímalo, odpověď jsem dostal, víc jsem to neřešil, poněvadž jsem to naštěstí řešit nemusel.

Pro mne je důležité především to, že při manévrování s vozem na místě si motor sám přidává namísto toho, aby po jeho zatížení přes hydraulický posilovač řízení (pravda, které auto ještě v dnešní době vůbec má takovou klasiku?) při otáčení volantem jeho otáčky klesaly. To je také důvod, proč jsem řízení volnoběhu u Mitsubishi označil jako sofistikované (pravda, třeba to pro 3000 GT neplatí - nevím, nedokážu posoudit, s 3000 GT jsem jel v životě pouze jednou a už je to dobrých 20 let zpátky), zdaleka převyšující veškerou konkurenci. A za tím si stojím!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2013 11:27 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
Ahoj,

chlapi, funguje je to trochu jinak, informace do ECU jde, ale poněkud zprostředkovaně :lol: viz. příloha
Příloha:
volnobeh.jpg


Ano Brumla, presne toto som mu napisal hned na zaciatok este aj s cislom pinu ECU-> ked sa pozres na moj prispevok z `19 srpen 11:52` :smile:

Len on proste si furt mele svoje mudrosti a nasilu tam musi tahat uplne irelevantny snimac rychlosti tocenia volantom urceny pre ECS!!! :shock:

V tom je rozdiel medzi vami dvoma -> ty aj naozaj vies (a ak aj nevies tak si ticho), mas to auto doma, nefrajerujes tu a nevyvysujes sa nad nie tak chytrych ostatnych aj kvoli prkotinam...
Keby sa tocil film `brouk pytlik`, tak mitsi je idealny kandidat na hlavnu rolu :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2013 13:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Ten Power stearing...cosi..switch je na GT vřazen v trubkách nebo přímo na čerpadle? Ptám se,protože na tělese (majleru) řízení žádný tlak.snímač nemám.
Na druhém mém autě Chrysler PT snímač na řízení mám a užil jsem si martýria s volnoběhem (kolísání) a pomalým klesáním otáček díky jeho nesmyslným signálům až až. Od doby co jsem ho vyřadil a propojil konektor aby si řj "myslela" že netočím volantem je auto ok.


Omlouvám se za částečný O.T.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2013 13:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
... Keby sa tocil film `brouk pytlik`, tak mitsi je idealny kandidat na hlavnu rolu :lol:

A opět se to zvrhlo na osobní útok! Doporučuji všem, aby se vrátili zpět a ve vláknech, kde došlo k mému konfliktu s jakýmkoli dalším účastníkem tohoto fóra, si sami ověřili, proč a kdo první začal osobně útočit. Já to nebyl ani jednou!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz