mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Zapalovaci svicky
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2595
Stránka 1 z 4

Autor:  expresion [ 29 srpen 2013 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Zapalovaci svicky

Tak me napadlo ,ze bychom se mohli pobavit o svickach.... prave proto ,ze to resim u sveho Volva... zda se nejake trojbodove BERU v S80 vydrzely jen asi 11 mesicu denodeniho jezdeni... auto mi za studena cuka...musim to protocit a pak je to ok.

Jake vy mate svicky v GTckach? Predchozi majitel mi rikal ,ze tam daval nejake iridiove tesne predtim nez mi to prodal... jedna pry stala ~500Kc... pravda, za 3 roky denniho jezdeni s Dodgem jsem svicky vubec neresil....

Autor:  Brumla [ 30 srpen 2013 07:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Ahoj expre,

Do GT/Stealth nonturbo, popř. TT běžně provozovaných patří Denso Iridium IK24, pro upravené turbomotory s velkým výkonem a s využíváním plného výkonu pak IK27.

Autor:  Mitsi [ 30 srpen 2013 10:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Jsem přesvědčen o tom, že do neupravené atmosféry 3000GT, která nejezdí na E85, jsou IK20 vhodnější.

Autor:  Brumla [ 30 srpen 2013 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Mitsi píše:
Jsem přesvědčen o tom, že do neupravené atmosféry 3000GT, která nejezdí na E85, jsou IK20 vhodnější.


No Mitsi nevím, ve specifikaci k 3000GT je IK22 označena jako 'Colder Plug' tedy studená, jít až na IK20 ? - já v Twin Turbu používám IK24....

Autor:  Mitsi [ 30 srpen 2013 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

No vždyť ano, IK22 je "studenější" než IK20. Tady
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... =4w-58.txt
dokonce i pro turbo uvádějí IK20. Osobně bych dal do turba minimálně IK22, spíše však IK24, na druhou stranu ovšem nevidím sebemenší důvod dávat už hodně studené IK24 do svými paramentry běžné atmosféry. A to navzdory tomu, že Denso Iridium mají bezkonkurenčně vysoký teplotní rozsah využitelnosti v rámci jednotlivých teplotních hodnot, resp. tříd.

Pozn.: Víceelektrodové svíčky jsou největší hloupost!

Autor:  Brumla [ 30 srpen 2013 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Mitsi píše:
No vždyť ano, IK22 je "studenější" než IK20. Tady
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... =4w-58.txt
dokonce i pro turbo uvádějí IK20. Osobně bych dal do turba minimálně IK22, spíše však IK24, na druhou stranu ovšem nevidím sebemenší důvod dávat už hodně studené IK24 do svými paramentry běžné atmosféry. A to navzdory tomu, že Denso Iridium mají bezkonkurenčně vysoký teplotní rozsah využitelnosti v rámci jednotlivých teplotních hodnot, resp. tříd.

Pozn.: Víceelektrodové svíčky jsou největší hloupost!


Ahoj, koukám, koukám na ten seznam v příloze a trochu liší se od doporučení v manuálu.... Ideální je to zkusit :lol: pro názornost viz. příloha....
Příloha:
spark-plugs-heat-ranges2.jpg
spark-plugs-heat-ranges2.jpg [ 63.66 KiB | Zobrazeno 10373 krát ]

Autor:  Mitsi [ 30 srpen 2013 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Brumla píše:
Ideální je to zkusit :lol:

Zkoušet teplejší svíčky může být riziko, v daném případě však nejdeme pod úroveň předpisu výrobce, naopak zkoušet studenější svíčky nepřináší kýžený výkonový a "spotřebový" efekt.

Autor:  Brumla [ 30 srpen 2013 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Mitsi píše:
Brumla píše:
Ideální je to zkusit :lol:

Zkoušet teplejší svíčky může být riziko, v daném případě však nejdeme pod úroveň předpisu výrobce, naopak zkoušet studenější svíčky nepřináší kýžený výkonový a "spotřebový" efekt.


Je to jak říkáš... u teplých svíček je třeba opatrně 'posunovat' a důkladně zvážit co vlatně dělám :lol:
Třeba zde http://www.camskill.co.uk/m7b0s2095p8570/DENSO_SPARK_PLUGS_NIPPON_DENSO_IRIDIUM_SPARKPLUGS_-_Iridium_Plug_-_Colder_Plug_GTO_3000GT_-_All_Models_GTO_3_0i_Z15A_6G72_Non_Turbo_08_94_to_07_00 nabízejí také IK22 v souladu s manuálem i když to není směrodatné :grin:

Autor:  Mitsi [ 30 srpen 2013 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Citace z toho odkazu: "1 grade colder for more boost"

Ano, IK22 je o stupeň studenější než IK20, akorát že ten výsledek/efekt bude zcela opačný!

Autor:  Brumla [ 30 srpen 2013 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Mitsi píše:
Citace z toho odkazu: "1 grade colder for more boost"

Ano, IK22 je o stupeň studenější než IK20, akorát že ten výsledek/efekt bude zcela opačný!


Ahoj, člověče jsi všímavý! Já jsem tu poznámku, úplně přehlédl.... Mají to tam jako reklamní slogan či co?

Autor:  Kuno [ 30 srpen 2013 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Myslíte,že byste poznali rozdíl kdybychom dali do jednoho a téhož GT teplejší a následně studenější svíčky?
Já myslím,že ne. :grin:

Autor:  Brumla [ 30 srpen 2013 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Kuno píše:
Myslíte,že byste poznali rozdíl kdybychom dali do jednoho a téhož GT teplejší a následně studenější svíčky?
Já myslím,že ne. :grin:


Ahoj, při normální jízdě asi ne, kdyby jsme tomu dali pořádný kopr takových 20-30minut v kopcích tak ano... Zkoušel jsem kdysi ve spolupráci přímo s Briskem jejich platinové svíčky (zapůjčli mi je) po 20-ti minutách v kopcích jsem střílel do výfuku a v motoru byly detonace jak blázen, myslel jsem, že to oddělám - není to tako pr...l jak se to na první zdá :lol:

Autor:  Kuno [ 30 srpen 2013 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Hmm...a ty Brisk byly ekvivalent k předepsaným anebo měly jiné tepelné hodnoty?

Autor:  Brumla [ 30 srpen 2013 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Ahoj,

měla to být alternativa iridiovkám, ještě bych někde vyštrachal tu přesnou specikaci, tuším BRISK PLATIN DR15YPP-1 nebo tak nějak...

Autor:  Kuno [ 30 srpen 2013 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Hmm..Já jsem dával nové svíčky-ty co jsi-jste mi zde doporučili. Původní byly jiné a předchozí majitel-é měnil v minulosti zřejmě pouze ty tři co byly přístupné. :grin: Ty zadní byly sice stejné značky ale s odtrhy tak opálenými,že to bylo jednoznačné.
Na ty nové svíčky se mi auto za studena cca minutu při akceleraci ve středních mírně "dáví" ale už po mírném ohřátí jede super,pravidelně jde za plynem v celém spektru otáček.
Je pravda,že vlastně ani nevím,jak má auto jet,neměl jsem možnost to s nikým porovnat. Svezl se s ním pouze David a ten má zas turbo,takže s ním srovnávat nemohu. :grin:

Na ty původní svíčky (byly to nějaké...tuším DENSO...xxxx.. s nápisem RACING) to nedělalo,(to "dávení") ale auto jelo podstatně hůř ale tehda mohl být na vině vlnovec mezi svody. Byla odtržena vnitřní sítovaná "ponožka" která jednoznačně omezovala odvod výf. plynů. No a v té době mi ani nefungovaly stavitené klapky v sání.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/