mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Zapalovaci svicky
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2595
Stránka 3 z 4

Autor:  Brumla [ 31 srpen 2013 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Kuno píše:
Jelen jsem z toho,že tam mohou být i měděné,protože po přečtení předchozích debat o vhodnosti svíček pro Mitsubishi jsem nabyl dojmu,že dát tam obyč. měděnky rovná se svatokrádeži. :lol:


Ahoj, no záleží do jakého motoru - 6G72 je klasický robustní motor, nevidím v tom rozpor, není to žádné GDI-čko :grin:

Autor:  Mitsi [ 31 srpen 2013 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

No vždyť jde "jenom" o zapalovací výkon, tedy o jeden z hlavních faktorů správného zážehu ve válci jakožto zdroje energie! Proč tedy neušetřit na svíčkách... :twisted:

Autor:  spc [ 31 srpen 2013 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Kuno píše:
Jelen jsem z toho,že tam mohou být i měděné,protože po přečtení předchozích debat o vhodnosti svíček pro Mitsubishi jsem nabyl dojmu,že dát tam obyč. měděnky rovná se svatokrádeži. :lol:


Nie, ak mas nato nervy, kazdu chvilu ich menit (hovorim hlavne o zadnej hlave), tak medene mozu byt dokonca lepsia volba (napr. na zavodne vozy) kvoli specifickym vlastnostiam medi...

platinove a iridiove sa pouzivaju hlavne kvoli trvanlivosti a s tym suvisiacej skoro `bezudrzbovosti`

Autor:  Mitsi [ 01 září 2013 01:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Pánové, zjistěte si laskavě něco o konstrukci svíček: výrok "měděná" svíčka se vztahuje k jejímu "vnitřku", zatímco "platinová" či "iridiová" k jejím elektrodám! Jinými slovy, i platinová či iridiová svíčka může být zároveň měděná, zatímco žádná svíčka nemá měděné elektrody! :idea:

Bezkonkurenčně nejvyšší zapalovací výkon by z fyzikálního hlediska měly svíce s elektrodami tvaru dvou jehel proti sobě, přičemž iridiovky od Denso se tomuto ideálu nejvíce blíží. Proto také mají největší zapalovací výkon. To iridium je tam nikoli kvůli elektrickým vlastnostem, ale právě kvůli odolnosti vůči opálení. Výrobce se orientuje buď výhradně na maximalizaci zapalovacího výkonu, nebo na výdrž, případně se snaží o obojí, jenže to je pak o ceně.

Autor:  Kuno [ 01 září 2013 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

spc: Kldně bych je měnil častěji,pokud by byly v jiných vlastnostech výrazně lepší než ty iridiové. Jsou?

Autor:  spc [ 01 září 2013 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Kuno píše:
spc: Kldně bych je měnil častěji,pokud by byly v jiných vlastnostech výrazně lepší než ty iridiové. Jsou?


Bolo to uz davnejsie, co som to skumal, takze prosim brat s rezervou a radsej overit, ale co si pametam tak z teorie a praxe:

-`copper` su lacne, ale malo vydrzia, no maju pre system zapalovania asi naj vlastnosti
-`platinum` su drahsie, vydrzia mnohonasobne dlhsie no v niektorych parametroch su inferiorne medenym
-`iridium` su tiez drahsie, vydrzia tiez mnohonasobne dlhsie ako medene, no pre system zapalovania su lepsie ako platinum

ak si spravne pametam tak platinum su dodavane aj spolu s novym vozom a davane pri vymene v autorizaku, ja som si zvolil iridiove z pochopitelnych dovodov :smile:

Je to uz naozaj spusta rokov co som `hltal` tieto informacie, no matne sa mi zda ze vyznam to ma hlavne pre extremne ladene preplnovane motory (kde je zapalovanie kriticky faktor), teda ani nie je standardne TT, ktore tlaci `par PSI`.

Tiez som sice ladil zapalovanie (zvysenie primarneho napetia - RIP, vykonnejsie nove cievky - OK), no prakticky ziadny velky rozdiel - len vtedy som mal to obdobie ked som chcel ladit asi vsetko :lol:

Autor:  expresion [ 01 září 2013 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Na 3sx pisou ,ze pro nejake ladeni atd jsou lepsi ty medene protoze ,kdyz neco pokurvite nebo nestavite dobre tak dojebete jenom ty medene a ty tolik nestojej...... mozna az to clovek udela dobre tak pak je dobre dat tam drahe iridiovky..

Autor:  spc [ 01 září 2013 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Jedno z prvych co google vyhodil...

http://mechanics.stackexchange.com/ques ... dium-plugs

a je tam toho uz dnes spuuuuustu :wink:

Autor:  expresion [ 01 září 2013 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Ja uz se rozhodl..... do meho GT ted prijdou iridiove NGK typ BKR8EIX .....

http://www.3sx.com/store/comersus_viewI ... oduct=1168

Autor:  Mitsi [ 02 září 2013 05:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

expresion píše:
Na 3sx pisou ,ze pro nejake ladeni atd jsou lepsi ty medene protoze ,kdyz neco pokurvite nebo nestavite dobre tak dojebete jenom ty medene a ty tolik nestojej...... mozna az to clovek udela dobre tak pak je dobre dat tam drahe iridiovky..

Nesmysl! Volba příliš teplé svíčky ohrožuje motor, přičemž v případě těch obyč. to platí dvojnásob - kvůli jejich úzkému teplotnímu rozsahu. Ostatně Brumla to zde už psal. No a v případě poškození motoru již nebude nutno hloubat nad lepšími svícemi.

Autor:  Mitsi [ 02 září 2013 05:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

expresion píše:
Ja uz se rozhodl..... do meho GT ted prijdou iridiove NGK typ BKR8EIX .....

http://www.3sx.com/store/comersus_viewI ... oduct=1168

Pravá iridiovka od NGK má na prvním místě v označení vždy I, tohle je pouze laciná (a tím rozhodně nemyslím přemrštěnou cenu u daného prodejce) náhražka. Ale i kdyby to pravá iridiovka od NGK byla, ekvivalentu od Denso se stejně nevyrovná! Zvolený typ je navíc o dva stupně studenější, než by pro neladěnou atmosféru měl být, tedy se ty svíce nikdy nedostanou na svou provozní teplotu, zabijí výkon a jízdní projev, spotřebu, exhalace. Ale komu není rady...

Autor:  norad [ 02 září 2013 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Nemusí se jednat o "nějakou náhražku", NGK používá dva různé způsoby značení svých výrobků (i když jsem nepochopil důvod) a tohle by měla podle toho IX být iridiová zapalovací svíčka.

norad

Autor:  Mitsi [ 02 září 2013 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

norad píše:
...i když jsem nepochopil důvod...

Důvod je prostý: zblbnout zákazníka!
Tady
http://ngksparkplugs.com/part_finder/ca ... esults.asp
je možno se doklikat až k vysvětlení, totiž že ona lacinější řada používá středovou elektrodu pouze ze slitiny iridia, tj. nikoli z čistého iridia, jako je tomu v případě "pravých" iridiovek od NGK s I na začátku označení. Co tam však nikde není, to je rozdílná výrobní technologie používaná NGK a Denso, která v praxi vede k horším výsledkům u NGK. Můžete tomu věřit, nemusíte, vaše věc a vaše rozhodnutí vydat více svých peněz za horší výrobek.

Autor:  norad [ 02 září 2013 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Tak ono mně je to v podstatě jedno, já tam v květnu nacpal platinu od NGK a teď nemám důvod to měnit jen proto abych byl in. Jenom to musím ještě časem doplnit kvalitními kabely, mimochodem nemáte někdo nějaký konkrétní tip? Přemýšlím nad sadou od Magnecoru, jenom je ta sranda trochu dražší.

norad

Autor:  Kuno [ 02 září 2013 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapalovaci svicky

Zkusím poptat kabely u "svého" dodavatele a dám vědět.

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/