mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 22:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 16:42 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
jop, ale stale potrebuju tu redukci.
Nakonec jsem ted objednal za par supu z ebay adapter na 3"" tj 76mm, pak koupin nejaky KN tady..

http://www.ebay.com/itm/130494342987?it ... 60&vxp=mtr


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 18 září 2013 19:05 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Použít filtr typu "hříbek" namísto filtru do originálního boxu je zvláště u atmosféry od Mitsubishi (má laděné sání) rovněž výborný způsob, jak zabít průběh křivky točivého momentu motoru!


Heh, a v com spociva ta `exkluzivna` vyladenost? V tom ze nasava horuci vzduch rovno od motora? :lol:


Pokial mas na mysli VIC system, tak ten predsa zostane v plnej funkcnosti zachovany aj po instalacii `hribu` - aj ked suhlas, ze hrib sam o sebe je skutocne viacmenej len dizajnovy prvok...

Osobne mam tiez `hrib`, ale aspon dvojity (vecsia plocha ako origo filter) a samozrejme v utesnenom boxe s nasavanim vzduchu z kapoty. Plus je vyhoda, ze je cistitelny.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 08:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mám na mysli rezonanční komoru, kterou je buď samotný box (to platilo dříve, kdy v motorovém prostoru ještě býval dostatek místa a vešel se tam box ve tvaru "kýblu") a/nebo přinejmenším jednu rezonanční komoru na filtbox napojenou. To se použitím "hříbku" napojeného přímo na hadici sání zruší. Kromě toho jsem se ještě nesetkal s tím, že by sání u vozů Mitsubishi bralo vzduch přímo z motorového prostoru: vstupní otvor sání dříve brával vzduch spoza krytů podběhu kola, později ze štěrbiny mezi kapotou a přední příčkou. Obecně pak platí, že pro výhodný průběh křivky točáku je třeba mít u atmosférického motoru sací trakt co nejdelší.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 13:41 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Mám na mysli rezonanční komoru, kterou je buď samotný box (to platilo dříve, kdy v motorovém prostoru ještě býval dostatek místa a vešel se tam box ve tvaru "kýblu") a/nebo přinejmenším jednu rezonanční komoru na filtbox napojenou. To se použitím "hříbku" napojeného přímo na hadici sání zruší. Kromě toho jsem se ještě nesetkal s tím, že by sání u vozů Mitsubishi bralo vzduch přímo z motorového prostoru: vstupní otvor sání dříve brával vzduch spoza krytů podběhu kola, později ze štěrbiny mezi kapotou a přední příčkou. Obecně pak platí, že pro výhodný průběh křivky točáku je třeba mít u atmosférického motoru sací trakt co nejdelší.


Viem ktory box mas na mysli, no ten je tam pre podobny ucel ako male rezonatory na vyfukovom potruby (t.j. so zvysovanim vykonu maju pramalo spolocne).

Samotny hrib by nemal mat signifikantny vplyv na funkciu rezonatora (miesto hlavneho odporu je priblizne zhodne resp. prud vzduchu je pri karmax-vortex metrickom systeme beztak `tvarovany` a to az za filtrom)

Ano, kvalitne standardne riesenie je spominane `ze štěrbiny mezi kapotou a přední příčkou`, no u 300GT to nejak nezvladli poriesit takze je vzduch nasavany od motora (aj z tych obrazkov to vidis, ze odvsadial je znacny odpor iba smerom od motora relativne `plac`)
Podobne napriklad totalne nezvladli cast od zvodov po hlavny kat atd...
Nie je to zdaleka uplne dokonale auto :wink:


p.s.
je ziaduci nielen priebeh krutaku pri nizkych otackach , ale (stonasob to plati pri sportovom aute) aj vykon vo vysokych otackach kde naopak plati, ze restrikcia nasavania ma byt co najmensia (pretoze vzduch beztak ziska dostatocnu rychlost vo vztahu k objemu a prave zacina byt problem dostatocneho plnenia na nulovy podtlak do zavretia ventilov)-> t.j. to je prave dovod existencie pekneho mitsu VIC systemu, ktory som jednoznacne zachoval aj s turbo ECU!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 14:20 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
spc píše:
Ano, kvalitne standardne riesenie je spominane `ze štěrbiny mezi kapotou a přední příčkou`, no u 300GT to nejak nezvladli poriesit takze je vzduch nasavany od motora (aj z tych obrazkov to vidis, ze odvsadial je znacny odpor iba smerom od motora relativne `plac`)
Podobne napriklad totalne nezvladli cast od zvodov po hlavny kat atd...
Nie je to zdaleka uplne dokonale auto :wink:


Ahoj, no není, ale konstruváno bylo někdy kolem roku 1989, no a na tu dobu to není až tak tragické :grin: Ale s tím nasáváním vzduchu jim křivdíte, na spodním dílu originálního airboxu je hubice (nástavec), který míří vpravo dolu do prostoru pod pojiskovou skříň k hornímu rohu chladiče a tam je plastový navadeč vzduchu, který chladný vzduch procházející maskou směřuje tímto směrem. Bohuže většina GT co jsem viděl měla ty naváděcí plasty k chladiči, intercoolerům a hubici airboxu 'postrácených' na mém to původně také nebylo a musel jsem to poshánět, stejně jako plastové deflektory směřující vzduch k předním brzdám co jsou uchycené na spodních ramenech. Někdy si myslím, že prostě po opravách či haváriích opravili 'plechařinu' a na ty poměrně drahé plasty se vyprdli - ale to není vina konstruktéra :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 15:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
... Bohuže většina GT co jsem viděl měla ty naváděcí plasty k chladiči, intercoolerům a hubici airboxu 'postrácených' na mém to původně také nebylo a musel jsem to poshánět, stejně jako plastové deflektory směřující vzduch k předním brzdám co jsou uchycené na spodních ramenech. Někdy si myslím, že prostě po opravách či haváriích opravili 'plechařinu' a na ty poměrně drahé plasty se vyprdli - ale to není vina konstruktéra :lol:

Právě že bych se silně divil, kdyby to konstruktéři od Mitsu odflákli! A to "nové" řešení, tj. vstup sání v prostoru "štěrbiny" kapoty, rozhodně nepovažuji za lepší, než ono "původní" (v případě zájmu to rozepíšu).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 15:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
... Viem ktory box mas na mysli, no ten je tam pre podobny ucel ako male rezonatory na vyfukovom potruby (t.j. so zvysovanim vykonu maju pramalo spolocne)...

Nikde jsem netvrdil, že to má něco společného se "zvyšováním výkonu" (pod tím se obvykle rozumí max. výkon motoru), ale rozhodně je to důležité z hlediska průběhu křivky točivého momentu, tj. s výkonem ve vztahu k určitým otáčkám. A jelikož motor obvykle neprovozujeme výhradně v otáčkách jeho max. výkonu, je pro nás průběh točáku mimořádně důležitým faktorem, který mj. určuje charakter motoru. Rezonátor navíc max. výkon obvykle nijak neomezuje, poněvadž ony "restrikce" v sání jdou na vrub jiným prvkům.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 15:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Tak třeba zde to moc nerezonátoruje. :grin:
Příloha:
e4-fiat-128-sc.jpg
e4-fiat-128-sc.jpg [ 273.74 KiB | Zobrazeno 8049 krát ]


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 16:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Také to nemá jedinou škrticí klapku! Ostatně ty "famfáry" jsou tam hlavně z důvodu dostatečně jiného řešení přípravy směsi: vstřikovací ventily paliva jsou před klapkami.

A běda, jak Ti tam vlídne kamínek! :lol: Viděl jsem takový motor po rozebrání a nebyl to pěkný pohled...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 17:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Klapky nebo "pravítkové" šoupátka dle provedení to samozřejmě má a mít musí. Podobné se dávaly do VAZ Metalex nebo š 130 RS aaa...v těch dost "hrabal". :lol:
Možná bych u rodičů ještě jedno někde vyhrabal....
Každopádně to s tím kamínkem nebo čímkoliv co "lítá" stopro souhlas.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 19:29 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
... Viem ktory box mas na mysli, no ten je tam pre podobny ucel ako male rezonatory na vyfukovom potruby (t.j. so zvysovanim vykonu maju pramalo spolocne)...

Nikde jsem netvrdil, že to má něco společného se "zvyšováním výkonu" (pod tím se obvykle rozumí max. výkon motoru), ale rozhodně je to důležité z hlediska průběhu křivky točivého momentu, tj. s výkonem ve vztahu k určitým otáčkám. A jelikož motor obvykle neprovozujeme výhradně v otáčkách jeho max. výkonu, je pro nás průběh točáku mimořádně důležitým faktorem, který mj. určuje charakter motoru. Rezonátor navíc max. výkon obvykle nijak neomezuje, poněvadž ony "restrikce" v sání jdou na vrub jiným prvkům.


Minimalne v pripade tejto platformy bolo empiricky dokazane ze vplyv rezonatoru (AKYKOLVEK - aj pozitivny aj negativny) je na urovni CHYBY MERANIA...

Dajme tomu, ze existuju auta, kde je tento vplyv aspon meratelny, tak aj tak urcite nestoji za take velkolepe bububu mudrovanie a onanovanie nad touto temou :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 19:36 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
spc píše:
Ano, kvalitne standardne riesenie je spominane `ze štěrbiny mezi kapotou a přední příčkou`, no u 300GT to nejak nezvladli poriesit takze je vzduch nasavany od motora (aj z tych obrazkov to vidis, ze odvsadial je znacny odpor iba smerom od motora relativne `plac`)
Podobne napriklad totalne nezvladli cast od zvodov po hlavny kat atd...
Nie je to zdaleka uplne dokonale auto :wink:


Ahoj, no není, ale konstruváno bylo někdy kolem roku 1989, no a na tu dobu to není až tak tragické :grin: Ale s tím nasáváním vzduchu jim křivdíte, na spodním dílu originálního airboxu je hubice (nástavec), který míří vpravo dolu do prostoru pod pojiskovou skříň k hornímu rohu chladiče a tam je plastový navadeč vzduchu, který chladný vzduch procházející maskou směřuje tímto směrem. Bohuže většina GT co jsem viděl měla ty naváděcí plasty k chladiči, intercoolerům a hubici airboxu 'postrácených' na mém to původně také nebylo a musel jsem to poshánět, stejně jako plastové deflektory směřující vzduch k předním brzdám co jsou uchycené na spodních ramenech. Někdy si myslím, že prostě po opravách či haváriích opravili 'plechařinu' a na ty poměrně drahé plasty se vyprdli - ale to není vina konstruktéra :lol:


Este si pomerne dobre pametam na ten `honosny plastovy vyrobok` - kedze casto pozeram na nahradu ktoru som si miesto neho vyrobil...
Ta `hubice` by sa dala este akotak tolerovat na atmosfere u ktorej je pod poistkovou skrinou priestor a dajme tomu privod vzduchi zvonku, no TT tam maju este aj horuci intercooler!!! :shock:

To riesenie je podobne zufale ako downpipe (najme u atmosfery) - t.j. `nejako to ide ale k vyladenosti to ma sakra daleko` :sad:

p.s.
mimochodom ECU ma senzor teploty nasavaneho vzduchu, tak kto si naozaj mysli ze tato konstrukcia je taka skvela, staci si pustit dataloger a moze sledovat do akych vysiek to u neho rastie...
V podstate staci po dlhej jazde otvorit kapotu a porovnat zhruba teplotu vonku a tu zeravu sajbu co sa nanho vyvali spod kapoty.


Naposledy upravil spc dne 19 září 2013 19:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 19:42 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Brumla píše:
... Bohuže většina GT co jsem viděl měla ty naváděcí plasty k chladiči, intercoolerům a hubici airboxu 'postrácených' na mém to původně také nebylo a musel jsem to poshánět, stejně jako plastové deflektory směřující vzduch k předním brzdám co jsou uchycené na spodních ramenech. Někdy si myslím, že prostě po opravách či haváriích opravili 'plechařinu' a na ty poměrně drahé plasty se vyprdli - ale to není vina konstruktéra :lol:

Právě že bych se silně divil, kdyby to konstruktéři od Mitsu odflákli! A to "nové" řešení, tj. vstup sání v prostoru "štěrbiny" kapoty, rozhodně nepovažuji za lepší, než ono "původní" (v případě zájmu to rozepíšu).


To ze to `brouk pytlik` nepovazuje za lepsie je znacne irelevantne...
Uz len fakt, ze sa vyrobcovia aut snazia co najcastejsie spravit nasavanie prave z tejto spary (t.j. do motora je nasavany vzduch s teplotou vonkajsieho) hovori nieco ine :wink:

Asi tie `udesne bububu nevyhody` (nasatie vody? vecsie znecistenie filtra?) su zanedbatelne oproti nevyhodam nasavania zeraveho vzduchu od motora.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 20:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
spc:Hmmm,zajímavé čtení. Protože samo nevím vše,chtěl bych se zeptat:
Měl by u atmosfery vliv na výkon IC? Pokud ano, jaký? a...vřadit ho do traktu před váhou vzduchu nebo tak jak u turboverze až za ní?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Vzduchovy filtr K&N
PříspěvekNapsal: 19 září 2013 20:18 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
spc píše:
Ta `hubice` by sa dala este akotak tolerovat na atmosfere u ktorej je pod poistkovou skrinou priestor a dajme tomu privod vzduchi zvonku, no TT tam maju este aj horuci intercooler


Ahoj, ten je o dost nížeji, výškovė zhruba v ose kola. Navíc je tam přepážka - podběh a horký vzduch odchåzí lamelamy u předních kol. I hadice z něj sou vedeny poněkud stranou. Jiným slovy, není to super, ale snažili se to řešit. :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz