Kuno píše:
spc:Hmmm,zajímavé čtení. Protože samo nevím vše,chtěl bych se zeptat:
Měl by u atmosfery vliv na výkon IC? Pokud ano, jaký? a...vřadit ho do traktu před váhou vzduchu nebo tak jak u turboverze až za ní?
Podla mojich informacii by mal skor degradujuci vplyv -> t.j. uchladil by relativne k TT len minimalne a zaroven je to dost silna restrikcia na vstupe, ktoru turbo ked je to ziaduce `nejak pretlaci` ale u atmosfery je nasavanie riesene cisto podtlakom motora a takato restrikcia by max vykon motora mohla znacne zosekat.
Vezmime si modelovy priklad - vonku je 30, nasavany vzduch pod kapotou ma 70-80 stupnov, aj ten najparadnejsi intecooler by ho dokazal zrazit cca na 50 (ziadny IC nema 100% ucinost aby ochladil bleskove interny plyn na teplotu externeho).
U TT je stlaceny vzduch doslovne `zeravy` (nechcem hadzat nejake cisla ako jasnu pravdu, skus trocha pogooglit, velmi zalezi hlavne od urovne preplnania - na nejakych 40 PSI ci 9 PSI), dajme tomu 150 a ten IC ho zrazi na nejakych 70.
Teda logicky u atmosfery ma ovela vecsi vyznam riesit `cold air intake`, ked budes nasavat vzduch 30 stupnovy jak vonku (plus par stupnov co sa ti stihne ohriat kym dojde na miesto urcenia), TT pod boostom je to v zasade jedno (vid hore) a nejaku rolu to hra len pri nizkom zatazeni bez boostu.
Podotykam, ze ani od CAI sa nedaju cakat ziadne `zazraky` v zmysle zvysenia vykonu (v chladnom pocasi je to +- jedno) - skor zabranenie poklesu vykonu v horucavach a pri zatazovani.