mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 00:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 22 září 2013 14:38 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Zdravim,

mam takovy zvidavy dotaz, jak vlastne funguje zapalovani u 6G72.... ono tam je totiz jedna civka na dva valce.Raz jsem od kohosi slysel,ze ten "druhy" zazeh je vlastne aby se spalilo mozne zbyle palivo ,ktere mohlo zustat po zazehu...

Jak to vlastne u toho motoru je,

a) zazech probiha ve dvou valcich soucasne (tudiz ,ze to jsou takove dva trivalcove HTP ,ktere jedou spolecne spolu v uhlu 60 stupnu)
b) zazech probiha vzdy pouze v jednom valci.

Nevite o nejake animacce kde je to jde krasne videt?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 22 září 2013 15:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Obecně:žádné spálení zbytku paliva atd....Tomu systemu zapalování se říká princip "hluché" jiskry-je použita jedna cívka společná pro dva válce. Probíhá asi takto:
Jeden pálí,druhý se v tu chvíli nachází někde cca kolem dolní úvrati a tam právě přeskakuje ona "hluchá" jiskra.
Takže jiskra se objevuje opravdu současně ve dvou válcích ale v jednom z nich vždy "zbytečně". :grin:
Ten princip je trošku složitější ale nemá smysl ho zde podrobněji vypisovat.
Takto to funguje na čtyřválcích a na 6V to bude stejné.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 22 září 2013 17:40 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
takze zazeh probiha opravdu jenom v jednom valci u GT.... zbyle jsou ve fazich stlacovani,nasavani atd?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 22 září 2013 18:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
expresion píše:
takze zazeh probiha opravdu jenom v jednom valci u GT.... zbyle jsou ve fazich stlacovani,nasavani atd?


pokud probíhá v jednom válci zážeh tak v tom párovém (to je ten,s kterým má společnou cívku) tak v tom se jiskra vytvoří v ten samý okamžik ale píst je ve fázi tuším... počátek výfuku-tedy v dolní úvrati.

P.S.Někdo tu psal,že jiskra na GT je nic moc tak mne napadá,zda by šlo použít vhodné cívky a to na každý válec zvlášt,samozřejmě by se musely zjistit parametry původních aby to nebylo kontraproduktivní.
Kdysi-cca před dvěma lety jsem jako provizorní řešení zákazníkovi ustavil 4 cívky místo dvou zdvojených a auto jezdí v pohodě dosud a řešení provizorní,přešlo do řešení "nafurt" :grin:. Origo náhradní díl byl totiž v druhovýrobě dočasně nedostupný a značkový stál ukrutné peníze. Stálo to trošku laborací se zapojením ale nic těžkého.
Takže...?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 12:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... Takže jiskra se objevuje opravdu současně ve dvou válcích ale v jednom z nich vždy "zbytečně". :grin:

V tom také spočívá hlavní nevýhoda tohoto systému: cca dvojnásobné opotřebení jiskřiště svíček.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 13:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Mitsi: dík za doplnění,toto jsem zapomněl zmínit. Při použití 4 cívek,jak jsem psal výše by to tak nebylo a myslím,že i jiskra by byla jak se mezi námi říká "výživnější". :grin:
Přes zimu to asi zkusím předělat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 14:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... i jiskra by byla jak se mezi námi říká "výživnější". :grin:

Může být, ale také nemusí - záleží na tom, jak jsou ty cívky konstruovány. Silně totiž pochybuji o tom, že by konstruktér prostě jen nechal rozdělit energii pro jiskru na dva výboje. Ostatně ty dvojcívky jsou vždy citelně větší, než jednocívky. Osobně se domnívám, že uvnitř dvojcívek jsou dva sekundáry, ale s jistotou to nevím. Usuzuji tak z toho, že už jsem se setkal se závadou dvojcívky, která pálila "jen na jednu stranu".

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 16:38 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
Osobně se domnívám, že uvnitř dvojcívek jsou dva sekundáry, ale s jistotou to nevím. Usuzuji tak z toho, že už jsem se setkal se závadou dvojcívky, která pálila "jen na jednu stranu".


Ahoj,
U GT na 100% pouze jedno vinutí na sekundáru....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 16:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Já cívku zevnitř neviděl takže nevím. Vím ale že ta druhá,zbytečná jiskra je vždy výrazně slabší a tuším že se tvoří obráceně.Zitra v práci mrknu do manualů od GM jak je to přesně a doplním. Už si houby pamatuji.... :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 16:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Také myslím,že vinutí je jen jedno jinak by byly jednodušší cívky dvě.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 16:43 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Kuno píše:
Mitsi: dík za doplnění,toto jsem zapomněl zmínit. Při použití 4 cívek,jak jsem psal výše by to tak nebylo a myslím,že i jiskra by byla jak se mezi námi říká "výživnější". :grin:
Přes zimu to asi zkusím předělat.


Ahoj Kuno,
no myslím, že u GT to předělat nejde, z ECU jdou do výkonové 'Power unit' což jsou spínací tranzistory pod vlastními cívkami pouze 3 signály a spoječný vodič, tedy by jsi musel doplnit elektronický obvod, který by Ti generoval zbývající signály dle polohy kliky - což čistě teoreticky lze, ale myslím, že ta práce za to nestojí :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 16:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
3 signály...hmm tak to bych se akorát nezbavil těch hluchých jisker ale jinak by to mělo fungovat,ne?

generovat zbývající signály,to bych asi musel také pilovat kamsi zářezy či co... :grin: tak to ne.
Ty tři signály na zapalování 6V stačí díky těm dvoum zpřaženým válcům ale zas to pálí i když nemusí....

P.S.Dnes jsem bez závad prošel STK ale asi budu musel sehnat aspon zadní oranž.blinkry. Měl jsem dojem,že někteří na STK na to blbě čučeli. :grin: Nevíte někdo o nějakých?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 19:52 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
ahoj
a neni to nahodo tak ze palijo zaraz 2 valce ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: 6G72 zazehy - ciste se zvedavosti
PříspěvekNapsal: 23 září 2013 20:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
máš pravdu,pálijoo ale jen jeden z nich je v taktu expanze,druhý je ve výfuku.
Jinak bychom měli dvojité HTP. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz