mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 20:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 18:21 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Titan píše:
expresion píše:
Aha, tedka jsem to precetl ten tvuj navod a to bude mozna ono...... delalo to i predtim tak 5x do roka a starter mam navic ted repasovany.
Prokonzultuju to s mechanikem a zkusime to tak udelat !

Btw kupoval jsi ty komponenty co tam pise? Kde?


Kupoval jsem co píšou, ale ne všechno - jako např. držák pojistky, atd... V podstatě jsem si vystačil s relém, pojistkou a kabeláží... :)
A kupoval jsem to v "mototechně".

Tohle celé je o "odlehčení" příslušného kontaktu ve spínací skříňce pomocí spínacího relé. A abych ulahodil spc, napíšu, že onen kontakt ve spínací skříňce tedy MMC zřejmě proudově poddimenzovala anebo ho měla sama proudově odlehčit pomocí vnějšího relé už v konstrukci. Nebo že by byl jednoduše opotřebovaný používáním? Pak ovšem ani zmiňovaná úprava, která patří k tomu nejprimitivnějšímu, co v oboru autoelektriky existuje (už kdysi dávno se takhle odlehčovalo např. kontaktu dálkových světel na levé páčce pod volantem škodovek řady 105/120, než to konečně zavedli rovnou ve fabrice), na dlouho nepomůže. Osobně bych začal důkladným prostříkáním spínací skříňky nějakým přípravkem na kontakty!


Clovece vidis, zas plno mudrych rad a pritom o tejto konkretnej situacii nic konkretne nevies!

-spinacia skrinka (sama o sebe) to nebude, jednoducho cele vedenie ma prilis vysoky odpor (spinacka, kable, konektory, minimalne 2 rele atd...) a teda staci zaoxidovanie nejakeho kontaktu (alebo ciastocne vsetkych) + opotrebovanie starteru az pastorok `nema dost sily` v niektorych polohach zarazit sa do zotrvacnika a zapnut starter!
Ak riesis tuto situaciu len ciastkovo, tak sice pride k docasnemu zlepseniu (novy starter hladsie chodi, repas spinacky ci prestriekane kontakty docasne o nieco znizia prechodovy odpor), ale problem sa neustale vracia :sad:

-mozes tu `krutit nosom` nad primitivnostou riesenia tohto systemoveho problemu, no realita je taka, ze je v praxi skutocne 100% ucinne...

-ze to `na dlho nepomoze` je s prepacenim KOKOTINA jak hrom! Poddimenzovany system, ktory ma problem preniest zopar amperov bez prilisneho poklesu napetia totiz prenesie 30MILIamperov potrebnych pre rele lavou zadnou aj 100 rokov po smrti majitela auta :shock:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 18:31 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
spc píše:
inak poviem ti, ze ludova mudrost `toho kto ma najviac co povedat je obvykle najmenej pocut` z mojich skusenosti naozaj plati
:wink:

Jestli máš pocit, že o tom víš nejvíc třeba právě ty, pak mi není jasné, proč sem vůbec přispíváš. Ti největší borci se přece o své unikátní know-how dle citované lidové moudrosti nedělí! Nebo jak to tedy je?[/quote]

-mozno neuveris, ale tymto som nenarazal na teba konkretne... nespochybnujem, ze v hlave mas spustu relevantnych vedomosti z roznych oblasti

-mozno neuveris, ale dodatok v style `to plati aj pre mna` uz bol napisany no som ho zmazal `nech tolko neblabotam o sebe`... kolko krat si aj nadavam ze `co si derem klavesnicu` :wink:

ale ked uz sme pri mne:
-mam urcite hranice (ktore si az bolestne obcas uvedomujem, ked naozaj potrebujem pomoc) za ktore nejdem a priznavam si to...
-ani vo vnutri tychto hranic neviem zdaleka `vsetko a na 100%`
-niekedy dokonca aj ked nieco viem, staci aj uplne sprosty omyl (napriklad otocit nieco naopak) a je z toho dezinformacia
-v mnohych pripadoch ani necitim tu istotu, tak sa radsej spytam na nazor ineho a som zan vdacny
-vsetci mudri ludia, ktorych som stretol, si ziskali uctu aj tym, ze sa nehrali na neomylnych (aj ked nato mali najviac pravo)... hlavne to zbadas pri sposobe, ako reaguju ked niekde pochybia


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 18:47 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
To co spominas je prave ten opacny extrem (a je nekorektne obhajovat svoj extremizmus poukazovanim na biedu opacneho).

Nekorektní je něco nějak udělat napoprvé, doslova na koleně, a hned tvrdit, že takhle je to lépe, než to udělal konstruktér, technolog, výrobce... A vždy mne dokáže nadzvednout, když to tu čtu, poněvadž nikdo z těch, kdož ony rádoby chyby konstruktéra, technologa, výrobce tzv. napravuje, ani netuší, kolik marných pokusů při hledání optimálního řešení konstruktér a technolog absolvoval a výrobce zaplatil. Asi to bude tím, že jsem se v komunitě oněch lidí z vývoje aut 20 let pohyboval, tak jsem se zřejmě nakazil a stal se alergickým na projevy neúcty k jimi odvedené práci.

Z hlediska sociální psychologie je velmi zajímavým momentem diametrální rozdílnost příznivců aut a příznivců jiných záležitostí - sám za sebe to mohu srovnat přinejmenším s oblastí cestování a s modelařinou: jestliže třeba na veřejně dostupná uživatelská hodnocení ubytovacích kapacit pro turisty se lze dostatečně spolehnout a snad žádný modelář nemá problém přiznat např. to, že hledání "nejvýkonnější" varianty omotorování jeho letounu ho stálo pětinásobek ceny samotného draku (poněvadž vybíral z několika motorů v kombinaci s mnoha vrtulemi a kužely, které si musel pořídit, aby měl co s čím srovnávat), tak v motorismu funguje výhradně zaslepenost, ať už jedním anebo druhým směrem. A já se zde v rámci snahy o vyváženost pouze snažím - obrazně řečeno - nastavit zrcadlo, které, jak známo, obraz stranově převrací (kdo to nechápe, ať si vezme třeba noviny a zkusí si je přes zrcadlo přečíst).

Presne pre toto vyvazovanie ludi, co naopak zas hocico rozrypu bez toho aby o tom aspon nieco vedeli, som ta ak si spominas vyzdvihoval....

No fakt to prehanas - a robis tym teoretikom `medvediu sluzbu`... Teoreticky fanatik stylu co tvrdi ze `150 je OK, pretoze je to v norme a 149.999999999 je ZLE, lebo to nie je podla normy` kladuci autorov noriem a kontrukterov na `uroven bohov`
(pricom su to mozno aj slusni odbornici, ale LEN LUDIA tlaceni casom, majuci svoje zle dni, obcas lenivi, obcas pod vplyvom roznych okolnosti zvonka)
neziskava teorii `opravneny respekt` u populacie, ale naopak sposobuje zhnusenie a odpor :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 18:53 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
Pánové, jsem tu na foru nejspíš služebně nejmladší, ale když jsem se tu registroval, tak jsem čekal, že to tu bude na trochu jiné úrovni - viz tento topic a nebo spíš každý topic - k tématu jsou dva, tři příspěvky a zbytek je o honění si ega nad jiným tématem. Jděte už s tím do pr... a nebo alespoň na jednou už navrhovaný samostatný topic třeba pojmenovaný "honění si trika". Když sem přijde někdo nový a něco se snaží na foru najít, tak nikdy nemůže uspět, protože nemá čas trávit měsíce pročítáním fora a v něm věcí netýkajících se dané věci... proto se taky znovu založí nový duplicitní topic kterých je tu na stejné téma spousta a to hned několikrát. :twisted: :twisted: :twisted:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 19:01 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
spc píše:
Osobne len vynimocne komentujem tvoje `vseobecne` reci, pretoze o inych autach neviem skoro nic konkretne a tak to aj zostane...
No uz mnohokrat sa ukazalo, ze o nasich vozoch specificky vlastne nic nevies, napriek tomu tu bezne `poucujes` a vyslovujes kategoricke sudy - a pritom citujem `měl jsem příležitost jednorázově si vyzkoušet i dlouhodobě používat ` (doraz na vyskusat a pouzivat!), kdezto na nejake objektivne hodnotenie je treba ovela viac!!!)

Jenže to obecné nemůže být bez konkrétního a naopak! A co je "objektivní" hodnocení, jaká kritéria zohledňuje? Tvoje hodnocení je snad objektivní? O co ho vlastně opíráš? Dělal jsi snad chromatografický rozbor složení materiálů či zkoušky tvrdosti povrchové úpravy ploch pohyblivých dílů? Co zrovna o tomhle víš?

Já auta hodnotím z pohledu informovaného uživatele s obecně platnými, ale i velmi specifickými požadavky na jejich vlastnosti. A z tohoto pohledu je mi úplně jedno, že nevím (a jsem tomu rád, resp. se dokonce obávám, že bych kdy musel zvědět), odkud který drát na jakém pinu ŘJ motoru vlastně vede. Důležitá je pro mne výhradně funkce, kterou zajišťuje, nebo naopak postrádá. Teď nenarážím ani tak na poruchu či funkční chybu, ale na úplnou absenci funkce, která danému vozu prostě nebyla dána do vínku (viz např. naše debata o "pružném volnoběhu").

Jinak opět a znovu doporučuji alespoň začít srovnávat: pak se totiž věci začnou jevit v jiném světle!



Lenze v tom je prave ten problem -> mas siroky zaber vseobecnych teoretickych vedomosti ale bez potrebnej `praktickej hlbky` :sad:

Potom tu kategoricky radis majitelom 3000iek na zaklade vseobecnej teorie pripadne vseobecnej praxe!!!

A hadaj, ake informacie su cennejsie (a v konkretnej situacii objektivnejsie) pre majitela tohto auta co ma konkretny problem (startovanie)???
`Blabotanie a mudrovanie` vseobecneho teoretika, alebo reci cloveka co (vy)riesil PRESNE rovnaku situaciu plus hltal informacie od desiatok dalsich rovnakym problemom postihnutych???

Rozdiel medzi nami je ten, ze pre teba je teoria primarna `modla` - ja sa o teoriu zacnem zaujimat, az ked sa snazim co najlepsie pochopit `how it works` konkretnej praktickej situacie a v rozsahu potrebnom pre tento ucel...
(a tym nechcem povedat, ze moj pristup je `najspravnejsi`!!!)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 19:14 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Titan píše:
Pánové, jsem tu na foru nejspíš služebně nejmladší, ale když jsem se tu registroval, tak jsem čekal, že to tu bude na trochu jiné úrovni - viz tento topic a nebo spíš každý topic - k tématu jsou dva, tři příspěvky a zbytek je o honění si ega nad jiným tématem. Jděte už s tím do pr... a nebo alespoň na jednou už navrhovaný samostatný topic třeba pojmenovaný "honění si trika". Když sem přijde někdo nový a něco se snaží na foru najít, tak nikdy nemůže uspět, protože nemá čas trávit měsíce pročítáním fora a v něm věcí netýkajících se dané věci... proto se taky znovu založí nový duplicitní topic kterých je tu na stejné téma spousta a to hned několikrát. :twisted: :twisted: :twisted:


Clovece, ale to je realita... Plati to uplne vseobecne a napriklad kolkym `balastom` som sa ja musel kedysi prekusavat (a to este v anglictine) aby som sa dostal k relevatnym informaciam.... :neutral:
Ludia maju jednoducho sklon aspon trochu podliehat aj emociam a nespravat sa cisto racionalne.

A sklamem ta - obvykle proces pokracuje tak, ze prave ti co aj nieco hodnotne napisu casom rezignuju a radsej `idu do prdele`... a zostane len banda handrkujucich sa `simpanzov` :sad:
(co sa stalo aj s 3si.org - stare `klasy` sa uz uplne odmlcali a nepisem tam preto uz dlho ani ja)

A presne `v duchu tohto prispevku` si neodpustim malu podjebavku -> mozno by bolo zaujimave spravit statistiku pomeru obsahu typu `honeni si trika` ku uzitocnym informaciam v style ` A.M. a B.M. (po a pred mitsim) :mrgreen:



p.s.
a mimochodom tento popisovany jav tiez nie je a priori `zly`, pretoze dalsia ista cesta do pekla pre forum je `uschnut` -> ked absencia `stavy` a ta strohost demotivuje ludi prispievat....
A zaroven kym pri rastucom `balaste` rastie aj uzitocny obsah tak v podstate sa jedna o jav pozitivny :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 19:38 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
Ale právě pro tu volnou debatu aby to tu neuschlo tu může být samostatnej topic kde to pojede jak na volným chatu.
Odborná rada by měla zustat odbornou a jen k tématu. S nadsázkou se dá říct, že svíčky se víc řeší pod topicem klimatizace, olej pod pneu atd... Takhle to tu je jak debata u pivka - z tématu na téma bez žádného řádu. Až něco budu hledat, tak i když se to tu už řešilo, tak chtě nechtě musím založit nový topic na stejné téma a nejspíš si i vyslechnu at prohledám forum, protože to tu už někde je - a to je kamen urazu - nic nenajdu a hledání mě po přečtení prvního topicu kde se řeší všechno jiné jen ne to co je v názvu, přestane bavit.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 20:03 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Titan píše:
Ale právě pro tu volnou debatu aby to tu neuschlo tu může být samostatnej topic kde to pojede jak na volným chatu.
Odborná rada by měla zustat odbornou a jen k tématu. S nadsázkou se dá říct, že svíčky se víc řeší pod topicem klimatizace, olej pod pneu atd... Takhle to tu je jak debata u pivka - z tématu na téma bez žádného řádu. Až něco budu hledat, tak i když se to tu už řešilo, tak chtě nechtě musím založit nový topic na stejné téma a nejspíš si i vyslechnu at prohledám forum, protože to tu už někde je - a to je kamen urazu - nic nenajdu a hledání mě po přečtení prvního topicu kde se řeší všechno jiné jen ne to co je v názvu, přestane bavit.


Mas uplnu pravdu - ale otazka skor znie, ci by takato `regulacia` nebola skor kontraproduktivna:


-kto by to reguloval? ake by mal pravomoci? bolo by prospesne pre tak male forum riskovat ze pre znechutenie z regulacii by bolo zdecimovane?
-predstava, ze uzivatelia vobec prakticky mozu (z pohladu ineho) triedit a delit svoje texty na `relevantne` a `balast` je naivna
-ak by to aj hypoteticky akotak zvladali, je otazne ci by to aj robili a rovno by sa radsej na cely `regulovany shit` nevyprdli...
-vobec `zivelnost a prirodzenost` s `regulaciou a organizovanim` idu dokopy asi ako ohen a voda... stoji to za to riziko ze nam `ohnik zhasne` a zostane `zorganizovana mrtvola`???
-nie je nas tu snad tak vela, ze by tento `chaos` bol neunosny a prekusat sa k zaujimavym info prilis obtiazne


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 20:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Titan píše:
Ale právě pro tu volnou debatu aby to tu neuschlo tu může být samostatnej topic kde to pojede jak na volným chatu.
Odborná rada by měla zustat odbornou a jen k tématu. S nadsázkou se dá říct, že svíčky se víc řeší pod topicem klimatizace, olej pod pneu atd... Takhle to tu je jak debata u pivka - z tématu na téma bez žádného řádu. Až něco budu hledat, tak i když se to tu už řešilo, tak chtě nechtě musím založit nový topic na stejné téma a nejspíš si i vyslechnu at prohledám forum, protože to tu už někde je - a to je kamen urazu - nic nenajdu a hledání mě po přečtení prvního topicu kde se řeší všechno jiné jen ne to co je v názvu, přestane bavit.


S tím se dá souhlasit ale to by tu musel být nějaký na 3000GT technicky zdatný moderator co by to tu nějak vedl.
Dovedl bych si představit někoho,jako je Brumla,spc i další,co vlastní GT delší dobu a jeho opravám se osobně věnují,jsou přístupní odlišným názorům....
Prostě-pokud chceme pořádek,bez přirozených autorit nebo jakéhosii "vůdce" se neobejdeme.
Fugovalo to dobře při stavu ohrožení už ve starém Římě. :grin:

I když mě osobně současný stav nevadí,alespon je zábava a něco se děje.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 20:31 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
spc píše:
Titan píše:
Ale právě pro tu volnou debatu aby to tu neuschlo tu může být samostatnej topic kde to pojede jak na volným chatu.
Odborná rada by měla zustat odbornou a jen k tématu. S nadsázkou se dá říct, že svíčky se víc řeší pod topicem klimatizace, olej pod pneu atd... Takhle to tu je jak debata u pivka - z tématu na téma bez žádného řádu. Až něco budu hledat, tak i když se to tu už řešilo, tak chtě nechtě musím založit nový topic na stejné téma a nejspíš si i vyslechnu at prohledám forum, protože to tu už někde je - a to je kamen urazu - nic nenajdu a hledání mě po přečtení prvního topicu kde se řeší všechno jiné jen ne to co je v názvu, přestane bavit.


Mas uplnu pravdu - ale otazka skor znie, ci by takato `regulacia` nebola skor kontraproduktivna:


-kto by to reguloval? ake by mal pravomoci? bolo by prospesne pre tak male forum riskovat ze pre znechutenie z regulacii by bolo zdecimovane?
-predstava, ze uzivatelia vobec prakticky mozu (z pohladu ineho) triedit a delit svoje texty na `relevantne` a `balast` je naivna
-ak by to aj hypoteticky akotak zvladali, je otazne ci by to aj robili a rovno by sa radsej na cely `regulovany shit` nevyprdli...
-vobec `zivelnost a prirodzenost` s `regulaciou a organizovanim` idu dokopy asi ako ohen a voda... stoji to za to riziko ze nam `ohnik zhasne` a zostane `zorganizovana mrtvola`???
-nie je nas tu snad tak vela, ze by tento `chaos` bol neunosny a prekusat sa k zaujimavym info prilis obtiazne


Myslel jsem to tak, že by se v topicu řešilo jen to co je v jeho názvu. A ne, že někdo položí otazku, někdo se mu na ni pokusí odpovědět a další ho hned zteoretizuje na uplně jiném příkladu než na co se první ptal. Pak už debata jede na uplně jiné téma, které se ještě desetkrát změní a původní otázka a topic je kde? Tohle snad každý jedinec s jakýmkoliv mozkovým potencialem dokáže pochopit a řídit se tím bez nutnosti aby to tu někdo musel moderovat. Sami tohle forum utváříme a snad nepotřebujeme žádného diktátora v podobě administratora který bude poroučet, zakazovat a banovat. Vše je to o lidech co tu jsou. A jak jsi sám řekl - není nás tu mnoho. Tedy se snad dokážeme ovládat a ctít nějaká nepsaná pravidla...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 20:32 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Kuno píše:
Titan píše:
Ale právě pro tu volnou debatu aby to tu neuschlo tu může být samostatnej topic kde to pojede jak na volným chatu.
Odborná rada by měla zustat odbornou a jen k tématu. S nadsázkou se dá říct, že svíčky se víc řeší pod topicem klimatizace, olej pod pneu atd... Takhle to tu je jak debata u pivka - z tématu na téma bez žádného řádu. Až něco budu hledat, tak i když se to tu už řešilo, tak chtě nechtě musím založit nový topic na stejné téma a nejspíš si i vyslechnu at prohledám forum, protože to tu už někde je - a to je kamen urazu - nic nenajdu a hledání mě po přečtení prvního topicu kde se řeší všechno jiné jen ne to co je v názvu, přestane bavit.


S tím se dá souhlasit ale to by tu musel být nějaký na 3000GT technicky zdatný moderator co by to tu nějak vedl.
Dovedl bych si představit někoho,jako je Brumla,spc i další,co vlastní GT delší dobu a jeho opravám se osobně věnují,jsou přístupní odlišným názorům....
Prostě-pokud chceme pořádek,bez přirozených autorit nebo jakéhosii "vůdce" se neobejdeme.
Fugovalo to dobře při stavu ohrožení už ve starém Římě. :grin:

I když mě osobně současný stav nevadí,alespon je zábava a něco se děje.


No dakujem za lichotku :smile: , ale co sa mna tyka tak takuto `spinavu pracu` by som urcite nerobil... (a typujem, ze ani brumla)
A skutocne si kladiem skor otazku, ci je takyto poriadok v takomto mikrosvete naozaj ziaduci.
(Apriori nie som proti regulaciam ako takym, ale az ked naozaj neexistuje ina moznost)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 20:37 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Titan píše:
A ne, že někdo položí otazku, někdo se mu na ni pokusí odpovědět a další ho hned zteoretizuje na uplně jiném příkladu než na co se první ptal. Pak už debata jede na uplně jiné téma, které se ještě desetkrát změní a původní otázka a topic je kde? ...


Pochopil som spravne, ze narazas ma mitsiho?
Lebo moj nazor je, ze ani jeho uloha zas nie je az tak `negativna` - napr. neboji sa kritizovat a jeho komentare primeju obcas napisat aj veci na ktore by sa inak `zabudlo` :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 20:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
OK, tak tedy výhradně k věci samé. Pro dlouhodobě úspěšné řešení je třeba především odpovědět na následující otázky, a od odpovědí na ně se pak bude odvíjet další postup:

1/ Je ten spínací obvod cívky startéru proudově poddimenzovaný už z výroby, nebo jen časem vzrostly přechodové odpory na konektorech ve vedení?
- Pokud je poddimenzovaný, klidně tam rovnou šoupnu odlehčovací relé, ovšem musím si dát bacha, odkud vytáhnu "silovou šťávu" (dimenzace zdrojového obvodu, jeho řádné jištění) a jaké vodiče použiji pro silovou část obvodu.
- Pokud ne, pak musím řešit především ty přechodové odpory, jelikož doplněním dalšího elementu, navíc často pochybné kvality (teď narážím na to, jaká relé jsou dnes ke koupi), dlouhodobou spolehlivost daného okruhu rozhodně nezvýším!

2/ Je problém způsoben "únavou"/opotřebením kontaktů spínací skříňky a jak to poznám?
(No nejspíše právě oním prostříknutím skříňky kontaktolem! :idea: )
- Pokud ano, pak odlehčovací relé určitě pomůže, ovšem nemusí to být na dlouho. Principiálnějším řešením by bylo - tedy samozřejmě kromě výměny té skříňky za bezvadnou - vytažení obvodu spínání cívky startéru mimo skříňku a použití tlačítka, jak je to dnes u aut obvyklé (zde by však bohužel chybělo jištění proti použití startéru za běhu motoru).
- Pokud ne, pak se musím vrátit k obvodu a hledat tam. Je přitom dost možné, že problém vězí ve špatně repasovaném startéru (všechny silové kontakty na přemostění, které ovládá cívka pastorku, se mají měnit) a/nebo v samotné cívce startéru (ta se při repasi obvykle nemění).

3/ No a nakonec je tu ještě jedna možnost, totiž že se vlivem opotřebení ložisek startéru (i ta by se měla při repasi měnit) vlivem vůlí jeho rotor při startování tzv. šprajcne a silový okruh už není schopen dodat dostatek zvýšeného proudového nároku startéru na překonání počátečního odporu. Jinými slovy: ovládání cívky pracuje správně, pastorek cívka zasune, silové přemostění se propojí, jenže ten startér má příliš velký proudový nárok, takže není schopen při jeho omezeném přísunu překonat ono první "trhnutí z místa". Tohle se nejlépe vyzkouší paralelním připojením dalšího akumulátoru v dobré kondici a s vysokým startovacím proudem, pokud možno přímo na kontakt před oním silovým můstkem na startéru (nevím, jak se tomu správně říká).

Bylo to dost konkrétní? Bylo to teoreticky správně?
Teď vážně: tohle je z ryze empirické praxe!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 20:52 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
spc píše:
Titan píše:
A ne, že někdo položí otazku, někdo se mu na ni pokusí odpovědět a další ho hned zteoretizuje na uplně jiném příkladu než na co se první ptal. Pak už debata jede na uplně jiné téma, které se ještě desetkrát změní a původní otázka a topic je kde? ...


Pochopil som spravne, ze narazas ma mitsiho?
Lebo moj nazor je, ze ani jeho uloha zas nie je az tak `negativna` - napr. neboji sa kritizovat a jeho komentare primeju obcas napisat aj veci na ktore by sa inak `zabudlo` :wink:


je pravdou, že mitsi je hlavním strůjcem teorií na vše možné jen ne k tématu, ale zrovna tak je pravdou, že ostatní ho nedokážou v tomhle ignorovat a nechají se unést a jedou v tom s ním a výsledkem je debata vždy o něčem jiném.

Debatování a třeba i to kritizování je náplní fora, takže v tomhle ten problém určitě není.
Šlo mi jen o informativní hodnotu tohohle fora a možnost v něm rychle vyhledat potřebné informace. Chápu, že lidi který GT vlastní už nějakou dobu nepotřebujou vyhledávat ve starých tématech, ale pro nové majitele, případně čerstvě příchozí je tu dost těžký a časově náročný cokoliv najít...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cidlo seslapnute spojky
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2013 21:09 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
to Mitsi:
expresion dal otazku a dostal na ní odpověd, která dle návodu byla napsaná nejspíš někdy mezi roky 99-04. A dle fora z kterýho je odkaz stažen a nikdo si tam za celou dobu nestěžuje na "dočasnou funkčnost" nebo následný "vyhoření auta", tak je to nejspíš dobrý postup a problém vyřeší. Tedy tečka a nepotřebuju dál rozebírat a dloubat se v něčem co už udělal dávno někdo jiný a přišel i s funkčním řešením.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz