mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Cidlo seslapnute spojky
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2608
Stránka 5 z 5

Autor:  spc [ 03 říjen 2013 22:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Titan píše:
spc píše:
Titan píše:
to Mitsi:
expresion dal otazku a dostal na ní odpověd, která dle návodu byla napsaná nejspíš někdy mezi roky 99-04. A dle fora z kterýho je odkaz stažen a nikdo si tam za celou dobu nestěžuje na "dočasnou funkčnost" nebo následný "vyhoření auta", tak je to nejspíš dobrý postup a problém vyřeší. Tedy tečka a nepotřebuju dál rozebírat a dloubat se v něčem co už udělal dávno někdo jiný a přišel i s funkčním řešením.


Dovolim si nesuhlasit - je urcite dobre vediet aj preco riesenie funguje a analyzovat dopredu jeho ucinnost...
Chytremu cloveku asi nestaci argument, ze `zatial nikto nevyhorel` :neutral:

Prave preto som sa snazil tu dovod co najlepsie popisat aj analyticky (a to ja som nemal ziadny navod z netu ale cele som si to musel `vyzrat` sam - az neskor som zistil ze plno ludi malo identicke skusenosti a riesenie sa +- zhoduje)

Pre ludi co maju hlbsi zaujem je urcite dolezite vediet aj odpoved na `preco?` :smile:
Ale tiez asi uprednostnuju co najkonsolidovanejsiu bez spusty prilis vseobecnych odbociek...


Ano, je dobré vědět jak to funguje - však to také na tom foru, odkud je ten návod převzatý, popsaný je.
A něco co už někdo vymyslel tak aby to fungovalo a praxe ukázala, že to i funguje, nepotřebuju znovu ověřovat a pídit se po tom do všech detailů. Obzvlášt když nejsem mechanik a potřebuji jen vyřešit problém.

Když tu ironicky uvedu příklad tak trochu mimo mísu: píchneš kolo a necháš si ho zalepit. Před lepením se taky ptáš na použité lepidlo, zkoumáš jeho vlastnosti a propočítáváš zda-li udrží tlak, atd...? Nebo prostě věříš, že to zalepení někdo navrhnul tak aby bylo opravdu funkční a máš to podložený i dalšíma co si nechávaj kola lepit a jezdí na nich bez problému?
Vím, že je to příklad co se nedá srovnávat - případný následky kdyby to funkční nebylo a auto mělo vyhořet / ujít pneu. Ale i tak, prostě věřím tomu co je tam popsáno a X lidma vyzkoušeno a ověřeno roky provozu. Takže mi to stačí a za hloupého se nepovažuji.


Nuz poviem ti, ze som si pozrel tu stranku na zaciatku tohto vlakna a teoreticky popis pozadia je `velmi vlazny` az po vyslovene zly! :neutral:

Ten chlapik evidentne nema ani schemu zapojenia resp. ju necital/nevie pochopit... (Essentially, the wiring coming from the ignition switch acts as the trigger for the relay, and the relay powers the starter solenoid)
Ak si pozries schemu na stranke 16-15, tak nespinas zo spinacky nejake blbe rele ale priamo `mastnu` cievku pastorku - ktory az funguje ako nejake rele a jeho pohyb zopne samotny motor starteru.

A to je OBROVSKY ROZDIEL, ak by realita bola ako popisana v linku, tak mitsi by mal naozaj pravdu, ze pridanie dalsieho rele by malo sancu mierne pomoct jedine ak by sa jednalo o rele s cievkou pracujucou na mensom prude... (co je ale tiez realne, bezne automobilove rele maju cievku 120ohm a bezne `obycajne rele` do 10A maju cievku 400ohm pre 12V- co je menej nez tretinovy prud) :!:

Autor:  Kuno [ 03 říjen 2013 22:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Mitsi: Já žil v iluzi,že ta moje 3000GT nebyla vyrobena v USA i když je to "emerická verze" a prodala se prvně na Floridě. Pletu se?

Autor:  spc [ 03 říjen 2013 23:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Kuno píše:
Mitsi: Já žil v iluzi,že ta moje 3000GT nebyla vyrobena v USA i když je to "emerická verze" a prodala se prvně na Floridě. Pletu se?


On si robi len `prdel` - pochybujem ze by nevedel, ze vsetky 3kgt boli vyrobene v Nagoya tovarni v japonsku... :wink:

Autor:  Kuno [ 03 říjen 2013 23:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

spc píše:
Kuno píše:
Mitsi: Já žil v iluzi,že ta moje 3000GT nebyla vyrobena v USA i když je to "emerická verze" a prodala se prvně na Floridě. Pletu se?


On si robi len `prdel` - pochybujem ze by nevedel, ze vsetky 3kgt boli vyrobene v Nagoya tovarni v japonsku... :wink:


Jedinné štěstí,už jsem chytl bobky,že se do rána mi "potento" spinačka. :grin:

Autor:  Mitsi [ 04 říjen 2013 07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

No tak si na přístrojovku šoupneš tlačítko: se divím, že to mezi tuzery ještě nefrčí, vždyť by byli "in". Jenže to by se v tom museli vyznat...

Autor:  Mitsi [ 04 říjen 2013 07:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Zřejmě si budu muset změnit ten podpis dole. MMC mě se.e tím, že mi už dlouho nemá co nabídnout (jako nový vůz), a teď jste mi ještě navíc vysvětlili, že její auťáky vlastně vždycky stály za ho.no. Ach jo! :sad:

Autor:  Kuno [ 04 říjen 2013 14:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Mitsi píše:
No tak si na přístrojovku šoupneš tlačítko: se divím, že to mezi tuzery ještě nefrčí, vždyť by byli "in". Jenže to by se v tom museli vyznat...


Dát tam to tlačítko není problem a není ani problem blokace opětovného nechtěného startu. Je to jen jedno ree navíc ale já si nechci kurvit auto nějakým tlačítkem.

Autor:  Kuno [ 04 říjen 2013 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Mitsi píše:
Zřejmě si budu muset změnit ten podpis dole. MMC mě se.e tím, že mi už dlouho nemá co nabídnout (jako nový vůz), a teď jste mi ještě navíc vysvětlili, že její auťáky vlastně vždycky stály za ho.no. Ach jo! :sad:


Jejda...myslím,že nikdo z nás nebude tvrdit,že Mitsubishi je na houby značka. To by přece popřel sebe sama,ne? :wink:
Určitě je ale dle mého názoru lepší-kvalitnější provedením než Ford a fšecky francůzské. :lol:

Autor:  Mitsi [ 04 říjen 2013 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Kuno píše:
...tlačítko není problem a není ani problem blokace opětovného nechtěného startu. Je to jen jedno ree navíc ...

A s čím bys ten ovládací obvod dodatečného relé "blokačně" svázal? Přes diodu s kontrolkou mazání? Vlastně by stačilo jen to jedno zde diskutované relé, jehož cívka by byla za běhu motoru, tj. při zhasnuté kontrolce tlaku mazání, blokována proti sepnutí obvodu cívky startéru.

Autor:  Mitsi [ 04 říjen 2013 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Kuno píše:
Jejda...myslím,že nikdo z nás nebude tvrdit,že Mitsubishi je na houby značka. To by přece popřel sebe sama,ne? :wink:
Určitě je ale dle mého názoru lepší-kvalitnější provedením než Ford a fšecky francůzské. :lol:

Já snad po exkurzu tímto vláknem uvěřím i tomu, že motor mého auta zkolaboval po téměř 250 tis. km intenzivního využívání jeho výkonového potenciálu následkem výrobní vady, nikoli podvodného (zaplatil jsem za N95) natankování paliva s vysokým obsahem biolihu...

Autor:  Kuno [ 04 říjen 2013 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Mitsi píše:
Kuno píše:
...tlačítko není problem a není ani problem blokace opětovného nechtěného startu. Je to jen jedno ree navíc ...

A s čím bys ten ovládací obvod dodatečného relé "blokačně" svázal? Přes diodu s kontrolkou mazání? Vlastně by stačilo jen to jedno zde diskutované relé, jehož cívka by byla za běhu motoru, tj. při zhasnuté kontrolce tlaku mazání, blokována proti sepnutí obvodu cívky startéru.



Treba s pres dobijeni by to bylo nejsnadnejsi.

Autor:  Mitsi [ 04 říjen 2013 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

Tak do toho bych osobně nešel: kontrolka dobíjení představuje pro regulátor přesně definovanou zátěž, která se po pověšení čehokoli dalšího na tento obvod samozřejmě změní. Ránou jistoty by pak byl napěťový spínač, jenže ten stojí zbytečně moc peněz. Zato v případě okruhu spínače kontrolky mazání u aut z té doby (pozor, dnes je tomu jinak!) o nic nejde.

Autor:  Kuno [ 04 říjen 2013 18:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

A kdo říkal,že to budu napojovat na kontrolku dobíjení?
Já jsem přece psal,že to dělat nebudu vůbec tak to dál ani nechci řešit.
Navíc-pokud bych to tlačítko tak moc chtěl,nevím,proč bych vymýšlel jakousi blokaci nechtěného startování za běhu motoru? Nejsem osel abych startoval běžící motor,manželka také ne tak proč?
Když už bych to tlačítko dělal,chtěl bych samozřejmě i el.zámek na volant abych nemusel točit klíčkem a ještě mačkat start tlačítkem.
A vůbec-k čemu by mi to bylo,když mám fungujicí system od MMC,ne?

Autor:  Mitsi [ 06 říjen 2013 22:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

No vidíš, navíc by ta úprava nebyla dostatečně blbuvzdorná - ve stylu blokace startéru, pokud není sešlápnut spojkový pedál. :razz: A k tomu roubovat další relé na výrobcem poddimenzovaný systém je jako montovat duši do bezdušové gumy namísto nalezení průpichu a řádné opravy. :mrgreen:

Autor:  Kuno [ 06 říjen 2013 22:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cidlo seslapnute spojky

no vídíš,nakonec se shodneme. :clap:

Stránka 5 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/