mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 21:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 04 leden 2014 23:21 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Mám jeden mezinápravový diferenciál navíc ale je špatný když jsem ho dal do auta auto jelo jako by klouzala spojka přitom jsem na něm nic na první pohled nepoznal jak vlasně ve stručnosti funguje přes olej ? poučte mě dík

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 01:06 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Tom píše:
Mám jeden mezinápravový diferenciál navíc ale je špatný když jsem ho dal do auta auto jelo jako by klouzala spojka přitom jsem na něm nic na první pohled nepoznal jak vlasně ve stručnosti funguje přes olej ? poučte mě dík


A viscous coupling is a mechanical device which transfers torque and rotation by the medium of a viscous fluid. It is made of a number of circular plates with tabs or perforations, fitted very close to each other in a sealed drum. Alternate plates are connected to a driving shaft at one end of the assembly and a driven shaft at the other end. The drum is filled with a dilatant fluid, often silicone-based. When the two sets of plates are rotating in unison, the fluid stays cool and remains liquid. When the plates start rotating at different speeds, the shear effect of the tabs or perforations on the fluid will cause it to heat and become nearly solid because the viscosity of dilatant fluids rapidly increases with shear. The fluid in this state will effectively glue the plates together and transmit power from one set of plates to the other. The size of the tabs or perforations, the number of plates, and the fluid used will determine the strength and onset of this mechanical transfer.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 12:02 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Dík Takže buď jsou desky omletý nebo není olej olej tam je to jsem kontroloval pokud mám omletý desky tak to zjistím pokud to je vůbec možné.

Cituji, Když se dvě sady desek se otáčejí v souzvuku, tekutina zůstává chladný a zůstává kapalný. Když se desky se začnou otáčet při různých rychlostech, se smykový účinek karet nebo perforací na kapaliny způsobí, že se teplo, a stát se téměř pevný, protože viskozita dilatační tekutin rychle se zvyšuje s smyku.

Původní majitel měl vpředu gumy 235/45/17 a v zadu 255/45/17 pokud je moje laická dedukce správná přední kola v podstatě nezabírala pokud byl olej ohřátý už jsem to tady někde psal to by mohlo vysvětlovat, že je diferák odpravený.

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 13:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tom píše:
...Původní majitel měl vpředu gumy 235/45/17 a v zadu 255/45/17 pokud je moje laická dedukce správná přední kola v podstatě nezabírala pokud byl olej ohřátý už jsem to tady někde psal to by mohlo vysvětlovat, že je diferák odpravený.

Předpokládám, že ona viskózní spojka (nejedná se o diferenciál) obstarává připojení zadku, nikoli předku. Pak je ta dedukce správná, akorát naopak: po odpravení spojky vlivem rozdílného rozměru kol vpředu a vzadu už nezabíral zadek (nikoli předek), jelikož viskózní spojka není konstruována na to, aby v permanentním záběru dokázala dlouhodobě kompenzovat rozdílné otáčky vstupního a výstupního hřídele. To by tam musel být ještě i skutečný mezinápravový diferenciál.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 14:09 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Pokud by plnohodnotně zabíral jen předek muselo by auto hrabat jako předohrab ono se to chovalo jako automat vysoké otáčky a sotva to jelo.
Pokud je má dedukce správná všichni co mají 4 koly by měly mít stejné pneu nebo alespoň stejný obvod pneu ( průměr)

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 14:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tom píše:
... ono se to chovalo jako automat vysoké otáčky a sotva to jelo.

To by ovšem nasvědčovalo tomu, že ona spojka je stále ještě funkční a prostě se to pere kvůli rozdílné velikosti kol vpředu a vzadu.

Tom píše:
Pokud je má dedukce správná všichni co mají 4 koly by měly mít stejné pneu nebo alespoň stejný obvod pneu ( průměr)

Ano, přesně tak.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 16:17 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Tom píše:
Pokud by plnohodnotně zabíral jen předek muselo by auto hrabat jako předohrab ono se to chovalo jako automat vysoké otáčky a sotva to jelo.
Pokud je má dedukce správná všichni co mají 4 koly by měly mít stejné pneu nebo alespoň stejný obvod pneu ( průměr)


Ano, je to tak - rovnaky obvod pneu je nutnost inak na VR4 odide VCU.
Podla mna dost velka nevyhoda, pretoze vzadu je tak velka diera na kolesa, ze si to uplne pyta vecsie pneu...

btw. by ma zaujimalo jak je to s pouzivanim dojazdovky - musi to byt fasa pocit, ze si dodrbavam VCU po defekte


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 16:38 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Tom píše:
Dík Takže buď jsou desky omletý nebo není olej olej tam je to jsem kontroloval pokud mám omletý desky tak to zjistím pokud to je vůbec možné.

...


Ahoj, jak si ověřoval, že v VCU je olej?
"Desky" se dle mého názoru nemohou omlect, ale upéct a spojit desky zadní a přední nápravy... ve výsledků praskne obal VCU. Toť mé chápání.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 16:47 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
spc píše:

...

btw. by ma zaujimalo jak je to s pouzivanim dojazdovky - musi to byt fasa pocit, ze si dodrbavam VCU po defekte


Pokud jsou obuta kola do orig.rozměru pneu, pak je orig.dojezdovka rozměry (obvodem) přizpůsobena a poškození zadního VCU nehrozí (orig.dojezdovku sem při zkoušení na předek kvůli velikosti brzdicu nedostal, tj. usuzuju, že při defektu na předku se musí přehodit kolo ze zadu a dojezdovku dát tam).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 16:57 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Pekny popis VCU s obrazky a vysvetlenim viz
http://www.stealth316.com/2-awd.htm (3 strana)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 17:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
nerozumímanglicka alepředpokládám správně,že transfer case je to co nesprávně nazýváme mezinápr.diferencial?
Protože já tam v těvh řezech nevidím nic,co by dif.připomínalo,ba ani nijaké viscozní spojky,lamely...atd.
Pokud se nepletu,tak je to převod hnací síly dozadu natvrdo,ne?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 17:11 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
V nazaznosti na viewtopic.php?f=50&t=2420&start=120
Obrázek,
zajimalo by me, co kolega rador87 pozoroval, jakmile se mu vystupni hridel v tisicihranu "protocila" (jestli k tomuto fatalnimu scenari doslo). Domnivam se, ze se tim hridel pohanejici zadni napravu volne toci, cimz se stredni VCU snazi vyrovnat otacky predku a zadku, zahriva se kapalina ve VCU, ta se tim uzavira a auto by melo byt schopno dal jet jen po prednich (... do okamziku, nez to odnese take VCU prehratim) :think: :?:


Naposledy upravil enemdym dne 05 leden 2014 17:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 17:14 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kuno píše:
nerozumímanglicka alepředpokládám správně,že transfer case je to co nesprávně nazýváme mezinápr.diferencial?
Protože já tam v těvh řezech nevidím nic,co by dif.připomínalo,ba ani nijaké viscozní spojky,lamely...atd.
Pokud se nepletu,tak je to převod hnací síly dozadu natvrdo,ne?


transfer case / rozvodovka
Obrázek

stredni VCU
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 17:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Příloha:
Poznámka: ta hřídel s visc.spojkou ale není ložena v tom transferu,ne? Aspon z tohoto řezu tomu tak rozumím.
jb-5mgopen.jpg
jb-5mgopen.jpg [ 33.5 KiB | Zobrazeno 4961 krát ]




Takže ta viskozní spojka JE v převodovce a nikoliv v obalu toho,co nazýváme transfer.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: zábavnější GT - jiná cesta
PříspěvekNapsal: 05 leden 2014 17:38 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kuno píše:
Příloha:
jb-5mgopen.jpg




Takže ta viskozní spojka JE v převodovce a nikoliv v obalu toho,co nazýváme transfer.


Ano, centralni diff = VCU je v prevodovce (tj. 9 / 9a).

Transfer (rozvodovka) "pouze" prevadi nahon na zadek smerem z prevodovky na kardan (tj. o 90°).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz