mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

zábavnější GT - jiná cesta
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2639
Stránka 2 z 5

Autor:  Tom [ 04 leden 2014 23:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Mám jeden mezinápravový diferenciál navíc ale je špatný když jsem ho dal do auta auto jelo jako by klouzala spojka přitom jsem na něm nic na první pohled nepoznal jak vlasně ve stručnosti funguje přes olej ? poučte mě dík

Autor:  spc [ 05 leden 2014 01:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Tom píše:
Mám jeden mezinápravový diferenciál navíc ale je špatný když jsem ho dal do auta auto jelo jako by klouzala spojka přitom jsem na něm nic na první pohled nepoznal jak vlasně ve stručnosti funguje přes olej ? poučte mě dík


A viscous coupling is a mechanical device which transfers torque and rotation by the medium of a viscous fluid. It is made of a number of circular plates with tabs or perforations, fitted very close to each other in a sealed drum. Alternate plates are connected to a driving shaft at one end of the assembly and a driven shaft at the other end. The drum is filled with a dilatant fluid, often silicone-based. When the two sets of plates are rotating in unison, the fluid stays cool and remains liquid. When the plates start rotating at different speeds, the shear effect of the tabs or perforations on the fluid will cause it to heat and become nearly solid because the viscosity of dilatant fluids rapidly increases with shear. The fluid in this state will effectively glue the plates together and transmit power from one set of plates to the other. The size of the tabs or perforations, the number of plates, and the fluid used will determine the strength and onset of this mechanical transfer.

Autor:  Tom [ 05 leden 2014 12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Dík Takže buď jsou desky omletý nebo není olej olej tam je to jsem kontroloval pokud mám omletý desky tak to zjistím pokud to je vůbec možné.

Cituji, Když se dvě sady desek se otáčejí v souzvuku, tekutina zůstává chladný a zůstává kapalný. Když se desky se začnou otáčet při různých rychlostech, se smykový účinek karet nebo perforací na kapaliny způsobí, že se teplo, a stát se téměř pevný, protože viskozita dilatační tekutin rychle se zvyšuje s smyku.

Původní majitel měl vpředu gumy 235/45/17 a v zadu 255/45/17 pokud je moje laická dedukce správná přední kola v podstatě nezabírala pokud byl olej ohřátý už jsem to tady někde psal to by mohlo vysvětlovat, že je diferák odpravený.

Autor:  Mitsi [ 05 leden 2014 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Tom píše:
...Původní majitel měl vpředu gumy 235/45/17 a v zadu 255/45/17 pokud je moje laická dedukce správná přední kola v podstatě nezabírala pokud byl olej ohřátý už jsem to tady někde psal to by mohlo vysvětlovat, že je diferák odpravený.

Předpokládám, že ona viskózní spojka (nejedná se o diferenciál) obstarává připojení zadku, nikoli předku. Pak je ta dedukce správná, akorát naopak: po odpravení spojky vlivem rozdílného rozměru kol vpředu a vzadu už nezabíral zadek (nikoli předek), jelikož viskózní spojka není konstruována na to, aby v permanentním záběru dokázala dlouhodobě kompenzovat rozdílné otáčky vstupního a výstupního hřídele. To by tam musel být ještě i skutečný mezinápravový diferenciál.

Autor:  Tom [ 05 leden 2014 14:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Pokud by plnohodnotně zabíral jen předek muselo by auto hrabat jako předohrab ono se to chovalo jako automat vysoké otáčky a sotva to jelo.
Pokud je má dedukce správná všichni co mají 4 koly by měly mít stejné pneu nebo alespoň stejný obvod pneu ( průměr)

Autor:  Mitsi [ 05 leden 2014 14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Tom píše:
... ono se to chovalo jako automat vysoké otáčky a sotva to jelo.

To by ovšem nasvědčovalo tomu, že ona spojka je stále ještě funkční a prostě se to pere kvůli rozdílné velikosti kol vpředu a vzadu.

Tom píše:
Pokud je má dedukce správná všichni co mají 4 koly by měly mít stejné pneu nebo alespoň stejný obvod pneu ( průměr)

Ano, přesně tak.

Autor:  spc [ 05 leden 2014 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Tom píše:
Pokud by plnohodnotně zabíral jen předek muselo by auto hrabat jako předohrab ono se to chovalo jako automat vysoké otáčky a sotva to jelo.
Pokud je má dedukce správná všichni co mají 4 koly by měly mít stejné pneu nebo alespoň stejný obvod pneu ( průměr)


Ano, je to tak - rovnaky obvod pneu je nutnost inak na VR4 odide VCU.
Podla mna dost velka nevyhoda, pretoze vzadu je tak velka diera na kolesa, ze si to uplne pyta vecsie pneu...

btw. by ma zaujimalo jak je to s pouzivanim dojazdovky - musi to byt fasa pocit, ze si dodrbavam VCU po defekte

Autor:  enemdym [ 05 leden 2014 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Tom píše:
Dík Takže buď jsou desky omletý nebo není olej olej tam je to jsem kontroloval pokud mám omletý desky tak to zjistím pokud to je vůbec možné.

...


Ahoj, jak si ověřoval, že v VCU je olej?
"Desky" se dle mého názoru nemohou omlect, ale upéct a spojit desky zadní a přední nápravy... ve výsledků praskne obal VCU. Toť mé chápání.

Autor:  enemdym [ 05 leden 2014 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

spc píše:

...

btw. by ma zaujimalo jak je to s pouzivanim dojazdovky - musi to byt fasa pocit, ze si dodrbavam VCU po defekte


Pokud jsou obuta kola do orig.rozměru pneu, pak je orig.dojezdovka rozměry (obvodem) přizpůsobena a poškození zadního VCU nehrozí (orig.dojezdovku sem při zkoušení na předek kvůli velikosti brzdicu nedostal, tj. usuzuju, že při defektu na předku se musí přehodit kolo ze zadu a dojezdovku dát tam).

Autor:  enemdym [ 05 leden 2014 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Pekny popis VCU s obrazky a vysvetlenim viz
http://www.stealth316.com/2-awd.htm (3 strana)

Autor:  Kuno [ 05 leden 2014 17:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

nerozumímanglicka alepředpokládám správně,že transfer case je to co nesprávně nazýváme mezinápr.diferencial?
Protože já tam v těvh řezech nevidím nic,co by dif.připomínalo,ba ani nijaké viscozní spojky,lamely...atd.
Pokud se nepletu,tak je to převod hnací síly dozadu natvrdo,ne?

Autor:  enemdym [ 05 leden 2014 17:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

V nazaznosti na viewtopic.php?f=50&t=2420&start=120
Obrázek,
zajimalo by me, co kolega rador87 pozoroval, jakmile se mu vystupni hridel v tisicihranu "protocila" (jestli k tomuto fatalnimu scenari doslo). Domnivam se, ze se tim hridel pohanejici zadni napravu volne toci, cimz se stredni VCU snazi vyrovnat otacky predku a zadku, zahriva se kapalina ve VCU, ta se tim uzavira a auto by melo byt schopno dal jet jen po prednich (... do okamziku, nez to odnese take VCU prehratim) :think: :?:

Autor:  enemdym [ 05 leden 2014 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Kuno píše:
nerozumímanglicka alepředpokládám správně,že transfer case je to co nesprávně nazýváme mezinápr.diferencial?
Protože já tam v těvh řezech nevidím nic,co by dif.připomínalo,ba ani nijaké viscozní spojky,lamely...atd.
Pokud se nepletu,tak je to převod hnací síly dozadu natvrdo,ne?


transfer case / rozvodovka
Obrázek

stredni VCU
Obrázek

Autor:  Kuno [ 05 leden 2014 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Příloha:
Poznámka: ta hřídel s visc.spojkou ale není ložena v tom transferu,ne? Aspon z tohoto řezu tomu tak rozumím.
jb-5mgopen.jpg
jb-5mgopen.jpg [ 33.5 KiB | Zobrazeno 5033 krát ]




Takže ta viskozní spojka JE v převodovce a nikoliv v obalu toho,co nazýváme transfer.

Autor:  enemdym [ 05 leden 2014 17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: zábavnější GT - jiná cesta

Kuno píše:
Příloha:
jb-5mgopen.jpg




Takže ta viskozní spojka JE v převodovce a nikoliv v obalu toho,co nazýváme transfer.


Ano, centralni diff = VCU je v prevodovce (tj. 9 / 9a).

Transfer (rozvodovka) "pouze" prevadi nahon na zadek smerem z prevodovky na kardan (tj. o 90°).

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/