mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 13 květen 2024 22:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: turbo doruda
PříspěvekNapsal: 26 duben 2007 23:10 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ahoj chlapaci, chtel bych se vas zeptat - tech co jezdite na stock turbinach, estli se vam nekdy turbina rozpalila po jizde doruda? Me se tak stalo u zadniho turba. Jela se ostrejsi jizda, tak 4-5 minut a po zastaveni a dochlazovani turbinek na volnobeh sme si vsimli, ze zadni "zari". Predni je schovana pod stitem, tak nevim, estli na tom byla stejne. Zabyvali ste se nekdo dodatecnym prisunem chladneho vzduchu k zadni turbine? Dik!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2007 07:25 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Tuším, že rudá je dobrá jde to i do bíla - prakticky do průhledna z toho bych strach neměl. :lol:

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 září 2007 12:20 
Offline

Registrován: 24 duben 2007 11:52
Příspěvky: 16
Automobil: Dodge Stealth R/T
Typ motoru: TwinTurbo
Rok výroby: 1992
Obě turba po zastavení (po "jízdě na turba") září doruda. Nejpatrnější je to v noci při odstavení na temném místě. Po jízdě "na turba" a zastavení nechávám tak cca 3 minuty běžet motor na volnoběh, turba po vychladnutí chytí normální barvu - už nezáří - a teprve potom vypínám motor. Takovýto postup jsem někde četl, jinak prý hrozí "nějaký problém s turby".
Jaký postup máte před vypnutím motoru vy?
Necháváte motor chvilku běžet na volnoběh před vypnutím i když při jízdě turba nepoužíváte?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 září 2007 13:08 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
1) dojíždím vklidu poslední kilometr tím by se mělo turbo ochladit a nemělo by docházet k zapečení oleje.
Říká se před vyjetím 1 cigáro a po dojetí 1 cigáro vzhledem ktomu, že jsem nekuřák tak to řeším takto.

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: turbo
PříspěvekNapsal: 26 září 2007 13:21 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
Jo, tohle se bezne musi delat, u Eva je to dokonce napsano na samolepce na dverich, ze se musi motor po tvrde jizde nechat vychladit alespon 1 minutu. Otazka ale je, co je to "hard drive", ze? Obecne se trdi, ze tak od 150km/h na dalnici, ale zalezi na aute, pro Evo je stopadesatka jen lehtani, normalni cestovni rychlost je na dvoustovce a pres... :-)

Ja ale pouzivam turbotimer Apexi, ktery sleduje zatez turbokompresoru prubezne a kdyz prijedu na parkoviste, muzu okamzite vypnout motor (resp.klicek ze zapalovani) a motor zustane bezet na volnobeh podle toho, jak jsem mu nakladal. Je to velmi prekticke, auto ukrast nejde , jde jen na ten volnobeh a nelze pridat plyn a navic to Apexi ukazuje i tlak a jeho historii.

Jinak se tohle dochlazovani se ma delat u vsech preplnovanych aut, i u turbodieslu...vzdycky me dojme, kdyz prijede cipek kravatak s Prasatem TDI na dalnicni pumpu, vypne hned motor a s sirokym usmevem pana cest se jme tankovat...s takovou mu to turbo moc kilometru nevydrzi...ale to ve sve tupohlavosti zjisti az za chvili...

Jinak technicky se samozrejme jedna o dochlazovani olejem (turbo je napojene na mazaci okruh motoru) a pokud se motor vypne hned, kdyz je turbo hodne zahrate (vysokotlake turbo jde u turbo - benzinu az do rentgenove pruhlednosti) tak se olej v loziskach zacne skvarit a turbo se poskodi. Pokud se necha olej recirkulovat na volnobeh, tak se za tu aspon cca 1 minutu trochu zchladi a olej uz nevari.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 září 2007 14:08 
Offline

Registrován: 31 leden 2007 19:38
Příspěvky: 25
Bydliště:
ahoj
u 3000 snesou turba opravdu hodně, po dojetí stačí 1 minuta volnoběh, rudé je mám čacto, ale do bíla se mi nepodařilo, ideální je dávat olej 10w-60,
jezdím pouze dálnice a naplno. :twisted:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 září 2007 21:53 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
vetsinou dojizdim klidnou jizdou (pijanko plazeni, razeni v nizkych tockach) a pak jeste chvilku spocnu na mirne zvyseny volnobeh.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz