mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 21:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 14 září 2012 11:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Nevím,nechci se přít.Věřím,že celé zdvihátko má v díře,v které je uloženo možnost pohybu. Mne zajímalo proč a jaká síla jím hýbe. Nějakou axialní vůli mít musí,jinak by ho nebylo možné prsty vytáhnout.

Axiálně s ním hýbe tlak oleje přiváděného dírkou vývrtu v díře jeho uložení v hlavě motoru. Když namontuješ nový hydroštel, plochy dotyku na jeho těle s vnitřní plochou díry v hliníkové hlavě motoru jsou celistvě jednotné. Když vytáhneš jetý hydroštel, na těchto plochách je zřetelně vidět, že konal v díře i axiální pohyb. Ostatně častým případem "cvakání" jsou právě vydřené plochy v tom hliníku, takže ani výměna hydroštelu nepomůže - olej uniká kolem jeho těla.

Kuno píše:
Radialně se při správné funkci stěží pohne,když je v podstatě ve svém uložení neustále dotláčeno pružinou ventilu přes vahadélko.

Jestliže koná axiální pohyb, musí mít možnost konat (v daném případě zcela samovolně) i radiální pohyb. Faktem ovšem je, že si časem najde nějakou tu pro něj ideální polohu a v té obvykle "radiálně" setrvává. Jenže musí mít možnost si tu ideální polohu nejprve najít.

Kuno píše:
četl jsem předchozí debatu...menší dírka versus větší dírka....
Nemůže to být tak,že v při mírné netěsnosti vnitř. mechanismu větší díra umožní dostat do systemu více oleje a tím vlastně prodloužit jeho životnost?

To, co jediné rozhoduje o tlaku a množství k hydroštelu přiváděného oleje, je tlak v mazacím kanálu krmícím "díry" pro hydroštely a průměr vývrtu onoho kanálu. To první, tj. primárně tlak, se dá ovlivnit změnou tlaku na přívodu (zvýšením tlaku v systému mazání motoru) a/nebo omezením tlakových ztrát kolem uložení těl hydroštelů v jejich dírách v hlavě (viz první odrážka shora). To druhé se dá zvětšit zvětšením průměru vývrtu, ale je to náročné a s nejistým výsledkem, tak proč to dělat? Kde v tom figuruje velikost dírek v samotném hydroštelu, zejména na vstupu oleje do jeho těla? Nikde! Nemůžeš do něj přece dostat více oleje, resp. jeho větší tlak, než máš k dispozici na vstupu. :idea:

To samozřejmě nevylučuje, že hydroštely s "větší dírkou" jsou prostě lepší - nikoli tou větší dírkou, ale lepším provedením.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 15 září 2012 11:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Chápu ale právě ol.kanálek v hlavě zásobující hyroštel má o hodně větší průměr než vstupní kanálek hydroštelu-alespon v mém případě.(staré provedení)
Takže jsem si myslel,že zvětšením dírky v hydroštelu je možno do něj dostat více oleje a eliminovat tak jeho netěsnost-alespon u mého auta to tak fungovalo,hydroštel klepal pouze na volnoběh. Již při mírně zvýšených otáčkách klepání zvolna ustávalo.

Nicméně -jak jsem psal,pro mne je důležité,že nyní už "neklepu" :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 15 září 2012 22:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
Chápu ale právě ol.kanálek v hlavě zásobující hyroštel má o hodně větší průměr než vstupní kanálek hydroštelu-alespon v mém případě.(staré provedení)

Chceš tím snad říct, že máš u nového provedení větší dírku z boku těla hydroštelu? To je totiž právě ona dírka "na vstupu".

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 15 září 2012 22:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Ahoj...jsem psal,že mi nejde písemná forma komunikace. :oops:

Vadný hydro byl s menší,nový co jsem ustavil byl s dírkou stejného průměru.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 16 září 2012 13:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... s dírkou stejného průměru.

Stejného průměru, jaký má vývrt na dně díry v hlavě pro hydroštel? To pak ano!

Samozřejmě souhlasím s tím, že nejdůležitější je neklepat. :wink:

P.S.: Prapůvodní debata se ovšem týkala jiných dírek...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 16 září 2012 16:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
....Stejného průměru, jaký má vývrt na dně díry v hlavě pro hydroštel? To pak ano! ....

U mého auta není vývrt na dně díry ale z boku,zhruba v její polovině a je o dost větší na půměru než ten co je v hydru.
Odhadem minimálně 3 krát větší.

Z tohoto faktu pramenila moje předešlá úvaha o hydrech s většími vstupními dírami.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 16 září 2012 18:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... je o dost větší na půměru než ten co je v hydru.
Odhadem minimálně 3 krát větší. ...

Tak to tedy :shock: !

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 16 září 2012 20:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Opravdu,nekecám.
Možná kdybych to napsal hned,naše "konverzace" zde by nebyla tak "výživná" :grin:

No ale-zase bychom si oba tak hezky internetově nezadisputovali. :grin: :grin: :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 17 září 2012 07:49 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

nevím co je tom divného :smile: v prostoru pro zdvihátko jsou dva otvory pro přívod oleje a na na těle zdvihátka je 'odlehčená plocha' - široký zápich mezi dvěma lapovanými (leštěnými) plochami. Lapované plochy působí při vizkozitě oleje jako těsnění a v zápichu obtéká olej. Část se ho samozřejmě protlačí otvorem v těle zdvihátka do aktivní části zdvihátka. Tím je zajištěno, že ať je zdvihátko natočeno v upevňovacím otvoru jakoliv, olej se do něj vždy dostane. Velikost otvoru na zdvihátku GT se většinou diskutuje ve spojení s otvorem pod vahadýlkem, kde 1GEN měly dírku cca 1mm a 3GEN pak až 2.5mm... Prý se tím zvýší životnost zdvihátka - no nevím nemohu to posoudit na zdvihátka 1Gen jsem najel cca 130 tisíc a 2x byla čistěná, na zdvihátka 3GEN mám zatím najeto cca 50 tisíc, bez problémů......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 17 září 2012 09:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já se podivil nad trojnásobkem průměru mazacího vývrtu ve srovnání s dírkou v boku těla hydroštelu. Ne snad proto, že bych se domníval, že ty průměry mají být stejné (samotným tělem hydra tak jako tak "protéká" naprosté minimum oleje, většina ho "uteče" kolem), jen jsem se s tak velkým rozdílem zatím nesetkal.

No a nyní se divím tomu, že v díře jsou rovnou dva vývrty: ani s tím jsem se zatím nesetkal, ovšem motor v 3000 GT jsem dosud nerozebíral. Zároveň chápu, že technologicky je jednodušší všechny ty díry provrtat středem skrz, než dělat vývrt z každé jednotlivé díry pro hydroštel do mazacího kanálu, jako je tomu např. u motorů 2,4 GDI.

Jinak hydroštely přímo do ventilových vahadel u motorů Mitsubishi a jejich licenčních odvozenin jsou vůbec ty nejmenší, jaké se kdy vyráběly.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz