Kuno píše:
Nevím,nechci se přít.Věřím,že celé zdvihátko má v díře,v které je uloženo možnost pohybu. Mne zajímalo proč a jaká síla jím hýbe. Nějakou axialní vůli mít musí,jinak by ho nebylo možné prsty vytáhnout.
Axiálně s ním hýbe tlak oleje přiváděného dírkou vývrtu v díře jeho uložení v hlavě motoru. Když namontuješ nový hydroštel, plochy dotyku na jeho těle s vnitřní plochou díry v hliníkové hlavě motoru jsou celistvě jednotné. Když vytáhneš jetý hydroštel, na těchto plochách je zřetelně vidět, že konal v díře i axiální pohyb. Ostatně častým případem "cvakání" jsou právě vydřené plochy v tom hliníku, takže ani výměna hydroštelu nepomůže - olej uniká kolem jeho těla.
Kuno píše:
Radialně se při správné funkci stěží pohne,když je v podstatě ve svém uložení neustále dotláčeno pružinou ventilu přes vahadélko.
Jestliže koná axiální pohyb, musí mít možnost konat (v daném případě zcela samovolně) i radiální pohyb. Faktem ovšem je, že si časem najde nějakou tu pro něj ideální polohu a v té obvykle "radiálně" setrvává. Jenže musí mít možnost si tu ideální polohu nejprve najít.
Kuno píše:
četl jsem předchozí debatu...menší dírka versus větší dírka....
Nemůže to být tak,že v při mírné netěsnosti vnitř. mechanismu větší díra umožní dostat do systemu více oleje a tím vlastně prodloužit jeho životnost?
To, co jediné rozhoduje o tlaku a množství k hydroštelu přiváděného oleje, je tlak v mazacím kanálu krmícím "díry" pro hydroštely a průměr vývrtu onoho kanálu. To první, tj. primárně tlak, se dá ovlivnit změnou tlaku na přívodu (zvýšením tlaku v systému mazání motoru) a/nebo omezením tlakových ztrát kolem uložení těl hydroštelů v jejich dírách v hlavě (viz první odrážka shora). To druhé se dá zvětšit zvětšením průměru vývrtu, ale je to náročné a s nejistým výsledkem, tak proč to dělat? Kde v tom figuruje velikost dírek v samotném hydroštelu, zejména na vstupu oleje do jeho těla? Nikde! Nemůžeš do něj přece dostat více oleje, resp. jeho větší tlak, než máš k dispozici na vstupu.
To samozřejmě nevylučuje, že hydroštely s "větší dírkou" jsou prostě lepší - nikoli tou větší dírkou, ale lepším provedením.