mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 23:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 červen 2005 09:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Laďa 007 své fórum o motorech GDI kdysi ze stejných důvodů zavřel. Pro pořádek podotýkám, že jsem to tehdy nebyl já, kdo byl účastníkem sporu (šlo o česko-slovenské "pomlčkové spory").

Ale klidně to zde zabalím! Já se totiž v těch autech a jejich motorech hrabu vlastníma rukama a rozhodně nemám zapotřebí, aby tady někdo plival špínu na mé těžce vydřené a někdy dost draze zaplacené zkušenosti. Ruce špinavé od šmíru jsou mi rozhodně příjemnější...

PS: Opravdu doporučuji důkladně si to přečíst celé - ať si každý udělá obrázek sám.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 červen 2005 12:47 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Nechci posuzovat kdo "to zacal". A byl bych rad kdyby NIKDO neodchazel. Vzdyt kazda rada od kohokoliv muze jednou nekomu pomoct s vyresenim problemu. I kdyz jsou ty rady nebo nazory vyjadrovany valecnou formou.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 červen 2005 16:11 
Mitsi píše:
Laďa 007 své fórum o motorech GDI kdysi ze stejných důvodů zavřel. Pro pořádek podotýkám, že jsem to tehdy nebyl já, kdo byl účastníkem sporu (šlo o česko-slovenské "pomlčkové spory").

Ale klidně to zde zabalím! Já se totiž v těch autech a jejich motorech hrabu vlastníma rukama a rozhodně nemám zapotřebí, aby tady někdo plival špínu na mé těžce vydřené a někdy dost draze zaplacené zkušenosti. Ruce špinavé od šmíru jsou mi rozhodně příjemnější...

PS: Opravdu doporučuji důkladně si to přečíst celé - ať si každý udělá obrázek sám.


jelikoz mam uctu ke starsim, k lidske praci a zkusenostem
omlouvam se Ti,
to myslim uprimne, sice moc nechapu cim jsem sem po Tobe plival spinua proc chces skoncit tady na foru, neznam zadnyho Ladu 007 ani jeho forum, ale neodpustim si toto.
- JK se tu ptal na rozvody,
- ja mu odpovedel co znam z vlastni zkusenosti
- tys napsal ze to jsou nesmysly a blbosti
- ja ti napsal kde muzes zjistit ze to blbosti nejsou
- ty to nezjistujes protoze mas svoje zkusenosti
- zacnes mluvit neco o napadeni tve osoby
- cokoli napisu je spatne i co se rozvodu netyka
- servis Mitsubishi si dava az 70 procent rabatu na dily
koupi tedy sroub za 100,- Kc a prodava ho za 170,-
zadny dealeri ale prodejci na tom maji nejvetsi
zasluhu, pokud delas do aut sam vis ze se vydelava na
dilech a ne na praci. Hlavne mi na tohle nic nepis moje
zena dela v mototechne.
- Auto Kelly ti taky nesedi, to je pod Tvoji uroven davat to
do auta, mel si teda poradit JK neco co schvalujes Ty.
- pises mi ze te nepresvedcim nactenymi info, tak vtom pripade budes
mit vydrenych a hodne zaplacenych zkusenosti opravdu jeste dost

- to uz vim ze debata se smekava jinam, radeji odchazim
- a nakonec na Tebe hazim spinu, urazim tvou praci atd.
to nemyslis vazne??? Treba jsi dobry mechanik a kdyz budes
naslouchat jeste zkusenejsin a nebudes si pod sebou rezat vetev jak to
nekdy v zivote byva. :shock: stanes se profikem 8)

tak teda sorry Mitsi rad Te poznam a dobrym vecem se priucim, tim je z moji strany debata o rozvodech ukoncena a nehodlam reagovat na zadny dalsi prispevek :roll: v tomto tematu :D


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 červen 2005 16:14 
Anonymous píše:
Mitsi píše:
Laďa 007 své fórum o motorech GDI kdysi ze stejných důvodů zavřel. Pro pořádek podotýkám, že jsem to tehdy nebyl já, kdo byl účastníkem sporu (šlo o česko-slovenské "pomlčkové spory").

Ale klidně to zde zabalím! Já se totiž v těch autech a jejich motorech hrabu vlastníma rukama a rozhodně nemám zapotřebí, aby tady někdo plival špínu na mé těžce vydřené a někdy dost draze zaplacené zkušenosti. Ruce špinavé od šmíru jsou mi rozhodně příjemnější...

PS: Opravdu doporučuji důkladně si to přečíst celé - ať si každý udělá obrázek sám.


jelikoz mam uctu ke starsim, k lidske praci a zkusenostem
omlouvam se Ti,
to myslim uprimne, sice moc nechapu cim jsem sem po Tobe plival spinua proc chces skoncit tady na foru, neznam zadnyho Ladu 007 ani jeho forum, ale neodpustim si toto.
- JK se tu ptal na rozvody,
- ja mu odpovedel co znam z vlastni zkusenosti
- tys napsal ze to jsou nesmysly a blbosti
- ja ti napsal kde muzes zjistit ze to blbosti nejsou
- ty to nezjistujes protoze mas svoje zkusenosti
- zacnes mluvit neco o napadeni tve osoby
- cokoli napisu je spatne i co se rozvodu netyka
- servis Mitsubishi si dava az 70 procent rabatu na dily
koupi tedy sroub za 100,- Kc a prodava ho za 170,-
zadny dealeri ale prodejci na tom maji nejvetsi
zasluhu, pokud delas do aut sam vis ze se vydelava na
dilech a ne na praci. Hlavne mi na tohle nic nepis moje
zena dela v mototechne.
- Auto Kelly ti taky nesedi, to je pod Tvoji uroven davat to
do auta, mel si teda poradit JK neco co schvalujes Ty.
- pises mi ze te nepresvedcim nactenymi info, tak vtom pripade budes
mit vydrenych a hodne zaplacenych zkusenosti opravdu jeste dost

- to uz vim ze debata se smekava jinam, radeji odchazim
- a nakonec na Tebe hazim spinu, urazim tvou praci atd.
to nemyslis vazne??? Treba jsi dobry mechanik a kdyz budes
naslouchat jeste zkusenejsin a nebudes si pod sebou rezat vetev jak to
nekdy v zivote byva. :shock: stanes se profikem 8)

tak teda sorry Mitsi rad Te poznam a dobrym vecem se priucim, tim je z moji strany debata o rozvodech ukoncena a nehodlam reagovat na zadny dalsi prispevek :roll: v tomto tematu :D


Placenta


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 červen 2005 08:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červen 2005 11:14
Příspěvky: 78
Tak panove toto je jenom forum a neni v zadnem pripade na miste z hadek na foru se nejak nastvavat ba i uplne odchazet... oba mate podobne zkusenosti a uspechy v oprave aut...kazdy jste toho docilil jinym postupem a je mozne, ze oba postupy jsou spravne.

Kazdopadne vam oboum dekuji za velmi obsahle a dokonale odpovedi a verte, ze az ten motor otevru, tak budu zkoset presne to co tady pisete.

Co se tyce oleju zkousel jsem predepsany 5w-30 se specifikaci A1,B1 ten doporucuje primo mitsubishi a nasel jsem to i v servisnim manualu. Docela jsem se zacal o oleje zajimat a docetl jsem se, ze tento olej se doporucuje sice do japonskych aut, ale pouze pokud je motor ve spickovem stavu (do 5ti let stari) Ted tam mam na zkousku mineral Texaco 15w-40 A2,B2 ten zase doporucuje pro 3000GT primo Texaco. Ale pri dalsi vymene pujdu asi do Castrolu RS 10w-60 A3,B3tento olej je pro vysoce namahane motory a hlavne diky vyzsi viskozite pri provozni teplote tolik netece a castecne resi vetsi vule ve starsim motoru...

to Placenta:

Pokud mas doma 24 puvodnich zdvihatek mozna bych o ne mel zajem pokud bych to mel otevrene a vyndaval je tak bych mohl popripade menit ty ktere mam uplne out za nejake jeste pouzitelne...samozrejme, ze bych je nechtel zdarma... a znova se prihlas potrebujem taky tve rady :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 červen 2005 11:19 
olej pouzivam Castrol RS Formula Sport 10W-60
:D menim ho a to je dost dulezity :oops: kazdejch 5000 mil, tj. 8000 km nebo 6 mesicu, :cry: :D az to budes mit rozebrany ozvi se na ty zdvihatka


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 červen 2005 11:51 
ja sem opravdu velkej debil to nad timhle jsem byl ja :oops:


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 červen 2005 13:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červen 2005 11:14
Příspěvky: 78
No na demontaz tech zvedatek se chystam nekdy v lete jeste uvidim jak na tom budu casove...dnes jsem se taky ptal v auto kelly na rozvody a 2 kladky + remen vyjde na cca 5000Kc...to jde kdyz si to udelam sam tak to je super cena.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: 20 červen 2005 06:25 
Offline

Registrován: 22 březen 2005 11:23
Příspěvky: 42
Bydliště: Brno
No, nedá mi to...

Oba píšete aji o věku a pod. Jestli jsem vás dobře pochopil, jste oba dospělí lidé. Tak se, prosím, nechovejte jako děti. Jeden má svůj názor, druhý má také svůj názor. A to je přece naprosto v pořádku! V háji by to bylo, pokud by mohl být jen jeden jediný názor.

Takže, souhrnem...

- každý máte svůj názor
- každý si nechte svůj názor, nikdo vás nenutí si myslet něco jiného (to "nechte" myslím tak, že si názor nemusíte měnit)
- jen ty názory prostě postavte vedle sebe, ať si z toho lidé vyberou co chtějí.

A hlavně už neblbněte :oops: 8)

_________________
Carisma '97, 1.8 GLSi


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červen 2005 09:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Satumo: Když tohle není "jen o názorech", ale hlavně o principech. O principech funkce a fungování některých věcí, které se prostě okecat nedají.

Jestliže Placenta dokáže napsat (cit)
"...pokud bys mel spatny hydra. vzdihatka nebudou ti tesnit ventily, bude propoustet a zrat olej, nemas kompresi, kouril by Ti motor na prd by to jelo atd

kdyz ti to vydadava zvuky i po zahrati motoru a oleje
nejdriv zkontroluj olej, malo nebo hodne, ridky, husty, mineral, syntetika
pak sundej viko na hlave a zkus zamacknout vahadlo nad zdvihatkem,
nemelo by to jit, kdyz joooooooooo jsou spatny, kdyz pujde malinko dolu a bude pruzit, mas tam vzduch tak zkus zahrat motor, pojedes 5 minut pomalu a pak motor vypni, takhle to udelej 5 krat za hodinu, tim se odvzdusni. taky zkontroluj saci sito ve vane s tesneni",

pak jen názorně prokazuje, že o těch "neokecatelných principech" neví ale zhola nic!

Načež se se mne snaží "uřvat" a zesměšnit a na podporu svých zcestných představ si bere nějakého Etzolda s jeho příručkou Jak na to. Je snad nějaký Etzold chytřejší než technici od MMC, kteří dávali dohromady originální servisní manuál, jehož jsem zřejmě jako jeden z mála privátních osob majitelem? Mimochodem, dostal jsem ho darem (proti slibu, že nebudu šířit dál jeho obsah) od MMC za "zákaznický feedback" technické povahy, kterého se jim prý silně nedostává...

Ovšem ať si každý věří, komu a čemu chce. Máme přece svobodu. Jenže svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda toho druhého: Osobně mne dokáže i potěšit, když mě někdo kompetentně zje.. (poučí), ale Placenta ze mě blbce dělat nebude!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červen 2005 12:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červen 2005 11:14
Příspěvky: 78
Ja mam taky servisni manual....poslany z kanady a je velmi obsahly. :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červen 2005 14:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 červen 2005 16:29
Příspěvky: 59
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Typ motoru: N/A DOHC
Rok výroby: 1991
No to je fakt super, s 3000GT je nas tu v republice pet a pul a hned, co se setkame, si musime davat do drzky. :? Co si mane vzpominam, tak na foru se skutecne mluvilo o sirsich dirach (3mm) pozdejsich modelu 3000GT, ktere by mely eliminovat nebo aspon uspesne potlacit lifter tick, takze v tomhle jsem s Placentou, nicmene to Placenta taky mohl napsat trosku asertivneji a nehazet okolo sebe perly typu "NEMAS s NEZNAS", coz by spolehlive vytocilo i me. Toz chlapi, jste uz tu nejakej patek, zkuste to jeste jednou a tentokrat bez emoci, prosim.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 červen 2005 21:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 14 červen 2005 22:57
Příspěvky: 214
to Mitsi jak pises ze stebe delat blbce nebudu, mas pravdu nebudu..... :D










to JK:
hydraulicke zdvihatka reguluji automaticky vuli ventilu, a pokud tato zdvihatka nepracuji spravne a vule ventilu je mala anebo naopak velka, meni se tim de fakto casovani rozvodu,
tim se nasledne snizuje komprese, tedy i vykon a motor bezi nepravidelne. V extremu se muzou ventily zkrivit a nebo propalit, stejne jako sedla. Při velke vuli ventilu to v dusledku kratkeho otevreni ventilu a tim nedostatecneho plneni valcu ztraci vykon a nepravidelne to bezi,. opotrebena voditka ventilu nezajistuji stredeni ventilu a tim je zpusobena nadmerna spotreba oleje, tedy propoustenim a nasledne spaleni oleje. Pokud budes mit spatne utesnene saci sito ve vane, nebo malo oleje, muze se stat ze nasajes vzduch který se dostane az do zdvihatek, ty pak nasledne spatne pracuji a vydavaji ony neprijemne zvuky, dále spatna komprese muze byt zavinena netesnymi nebo propalenymi ventily, a to ti udela s ventilama prave spatny zdvihatka, no proste tohle vsechno ti muzou zavinit spatny zdvihatka, proto Ti doporucuji vymenit z treti generace (3 mm)
:D :D :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 červen 2005 16:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Placenta píše:
to Mitsi jak pises ze stebe delat blbce nebudu, mas pravdu nebudu..... :D









Já si to fakt nemohu odpustit:

to JK:
hydraulicke zdvihatka reguluji automaticky vuli ventilu, a pokud tato zdvihatka nepracuji spravne a vule ventilu je mala anebo naopak velka, meni se tim de fakto casovani rozvodu,
¨
- Omyl, nemění! Hydroštely působí jako "tlumiče": jde vlastně o hydraulické tlumiče s řízeným (daném jejich konstrukcí) vyprazdňováním, které dotlačují vahadla (pokud nejde o hrníčková zdvihátka působíci přímo mezi vačkou a ventily - např. u Opelů) na vačku (vačky) tak, aby vahadla (v případě Mitsubishi navíc v kombinaci s jehlovým ložiskem) neztrácela kontakt s vačkou (vačkami). Mez maximálního stlačení hydroštelu je dána jeho konstrukcí, resp. rozměry, a pokud je zdvihátko už zcela nefunkční, prostě zůstane plně stlačené, čímž se pouze výrazně změní/zvětší vůle ventilů, nic víc. Hydroštel sice "změkčuje/zmírňuje náběh tlaku/přenosu síly" od vačky přes nahadlo na ventil, ale sám tuto sílu přenáší až v momentě plného/dorazového stlačení. Na časování rozvodu ani na zdvih ventilů to tudíž nemá žádný podstatný vliv!¨


tim se nasledne snizuje komprese, tedy i vykon a motor bezi nepravidelne.

- Opět omyl! Komprese motoru není dána funkcí zdvihátek, ale mechanickým stavem "spodku" (válce, písty, pístní kroužky) a "vršku" motoru (stav sedel vs. talířků ventilů, hladkost běhu ventilů v dřících a především stav ventilových pružin).


V extremu se muzou ventily zkrivit a nebo propalit, stejne jako sedla.

- Další omyl! Nefunkční zdvihátko sice umí způsobit rozklepání vršku stopky ventilu, a to do té míty, že ventil pak nejde vyjmout bez poškození vodítka (je třeba jej buď zabrousit nebo rovnou upálit), ale rozhodně ne zkřivení dříku či poškození sedla a už vůbec ne sedla ze spékaného kovu (axiální síla pružiny v kombinaci s dostatečnou délkou vodítka totiž úspěšně eliminují bočně působící tlaky na stopku ventilu). Následná výměna hydroštelu pak už obvykle nepomůže, jelikož ani nový hydroštel v důsledku zvětšení vzdálenosti mezi vahadlem a špičkou ventilového dříku nedokáže tuto větší vůli vymezit.


Při velke vuli ventilu to v dusledku kratkeho otevreni ventilu a tim nedostatecneho plneni valcu ztraci vykon a nepravidelne to bezi,.

- A další omyl! Při zcela nefunkčním zdvihátku dojde k rychlejšímu/ostřejšímu náběhu síly vahadla na ventil (v podstatě jde o "úder"), ale o co tento tlak rychleji nastává, o to rychleji pomíjí - prostě tam chybí funkce "tlumení". Žádné nedostatečné plnění válců se tudíž nekoná, tj. motor podává (alespoň zpočátku, lépe řečeno do opotřebení vačky/vaček a jehlových ložisek na vahadlech) stejný výkon, jako se všemi hydrošely plně funkčními. Jediným faktorem, který může (a také se tak často děje) ovlivňovat chod motoru je čidlo klepání, které vezme příliš velkou ventilovou vůli za detonační spalování, dá to vědět ŘJ, a ta pak sníží předstih zážehu, což řidič pocítí jako okamžitou ztrátu výkonu.


opotrebena voditka ventilu nezajistuji stredeni ventilu a tim je zpusobena nadmerna spotreba oleje, tedy propoustenim a nasledne spaleni oleje.

- S tím v zásadě souhlasím! Až na to, že ventilové dříky jsou dnes ve vodítkách uloženy dostatečně volně a jejich těsnění (či spíše dávkování oleje pro řádné mazání soustavy dřík/vodítko) je zajištěno miniaturními gufírky na vršcích ventilových vodítek. Tato gufírka jsou vyměnitelná a v případě vysoké spotřeby oleje "vrškem" motoru je jejich výměna obvykle dostatečnou nápravou nepříznivého stavu. Samozřejmě, že v případě extrémního opotřebení vodítek ani to nepomůže, jenže k takovému opotřebení nedochází špatnými hydroštely, ale vysokým km proběhem v kombinaci s nekvalitními používanými oleji.


Pokud budes mit spatne utesnene saci sito ve vane, nebo malo oleje, muze se stat ze nasajes vzduch který se dostane az do zdvihatek, ty pak nasledne spatne pracuji a vydavaji ony neprijemne zvuky,

- To by mne opravdu zajímalo, co je možno na sítu sacího koše utěsňovat? Klidně to síto vyhoď a nezmění se vůbec nic! Snad kromě toho, že v tomto případě dokáže olejové čerpadlo nasát v proudu oleje i např. zapomenutou matku na dně olejové vany... Pokud jde o nedostatek oleje, tak by musel být tak kritický, že se sací koš už ani nedostane pod jeho hladinu (k tomu může dojít třeba i v zatáčce). V tom případě se ovšem ihned rozsvítí kontrolka mazání na přístrojovce, poněvadž bude přerušen olejový sloupec: olejové čerpadlo neumí pracovat se vzduchem! Takže ho sice nenasaje, ale současně nedokáže zajistit tlak oleje v hlavním mazacím kanálu, což může mít pro hydroštely fatální následky. "Zavzdušnění" ovšem v provozu rozhodně nehrozí a ani v případě demontáže hlavy a "suchých/vyprázděných" olejových kanálů se stane pouze to, že hydroštely cvakají o chvilku déle, než se naplní olejem.


dále spatna komprese muze byt zavinena netesnymi nebo propalenymi ventily, a to ti udela s ventilama prave spatny zdvihatka, no proste tohle vsechno ti muzou zavinit spatny zdvihatka, proto Ti doporucuji vymenit z treti generace (3 mm)
:D :D :D


- Ale samozřejmě! (Opomíjím přitom to, že jsem ještě neviděl žádný "propálený" ventil - na rozdíl od propáleného pístu), ale pouze "podpálený" ventil.) Jenže ne "díky" zdvihátkům. Doporučení je to sice pěkné, jen není bez zajímavosti, že nová zdvihátka byla kombinována s vahadly jiného konstrukčního provedení...

Dodatek: Má vyjádření jsou v citacích shora, jen poslední bod se objevil dole v rámečku. Upravovat to nemám čas ani náladu. Zájemci o techniku si to snad už dají nějak dohromady.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 červen 2005 17:01 
to Mitsi chlape stebou je prdel :D :D :D
nic ve zlym ale ctu Tvoje prispevky i na jiinem foru a jsi vsude uplne do pismene stejny, ale tak to ma byt a vo tom to je :D :D :D :D :D :D
apropo tem technickej elaboratum tady moc lidi nerozumi ale hlavne vyhrat, vid :D :D :D

to JK ma nejlepsi informace jaky jsem kdy videl jenom je pouzit :D :D :D
ted budu mit dofcu ale uz se sem tesim jak malej kluk az mi skonci tak jdu hned sem tady je aspon :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz