mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 01:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říjen 2007 17:05 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pod "roztemovanou" stopkou ventilu míním to, že materiál "neodešel", jen je poněkud přeformován do šířky, prostě "zplacatělý", a to do té míry, že ventil třeba ani neprotáhneš dříkem. A to, co "přibylo na šířce", samozřejmě chybí na délku.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říjen 2007 20:12 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Jojo, tvuj vyklad je mi jasny, ja se jen zminoval o tom poskozeni vahadla, ze sem u 4 dalsich videl vadu temer na identickem miste stycne plochy s ventilem, a to sice v miste, ktere spise odpovida samotnemu okraji ventilu (proto, pokud se material ventilu roztemuje od stredu smerem k vnejsimu obvodu - kde puvodne nebyl - mohlo by prave toto "narosteni" zpusobit vadu na vnejsi casti plochy vahadla... a nebo se jedna o vyrobni kaz, a nebo taky proste o projev unavy materialu, auto slavilo v kvetnu 16 let a spoustu dilu tam bylo jeste originalnich, nic neni na veky...).


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 říjen 2007 09:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud se materiál stopky ventilu "roztáhl" tak, že způsobil poškození vahadla na bocích "zářezu" a nikoli v dosedací ploše, není podle mého názoru bezpodmínečně nutné vahadlo měnit. To stranové poškození by po výměně ventilu nemělo vadit, spíše naopak: ono je totiž potřeba, aby zářez ve vahadle nijak nebránil samovolnému pootáčení ventilu a větší stranová vůle ve vahadle tomuto požadavku prospívá.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 listopad 2007 22:09 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
...fotky tech zminovanych vahadel, resp. poskozena dosedaci plocha vahadlo-ventil


Přílohy:
1194206954_a64dd7165cd6770870a228188c934db8.jpg
1194206954_a64dd7165cd6770870a228188c934db8.jpg [ 330.93 KiB | Zobrazeno 5350 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 listopad 2007 22:10 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
...2


Přílohy:
1194207012_789aba692ae4a60b0bea4682cdba48c3.jpg
1194207012_789aba692ae4a60b0bea4682cdba48c3.jpg [ 321.88 KiB | Zobrazeno 5342 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 listopad 2007 22:11 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
...3 (detail - mene poskozene vahadlo)


Přílohy:
1194207155_a999a3610482ee6633b4f31e41f5023b.jpg
1194207155_a999a3610482ee6633b4f31e41f5023b.jpg [ 249.11 KiB | Zobrazeno 5342 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 listopad 2007 22:14 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
...4 (detail - total KO)

PS: ventily sou ok, dosedaci plocha na strance ventilu (driku) neni roztemovana, delka ventilu v mezich (neni limitni)


Přílohy:
1194207370_9a290a386f69059a0b7f10115d24a599.jpg
1194207370_9a290a386f69059a0b7f10115d24a599.jpg [ 243.37 KiB | Zobrazeno 5331 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 listopad 2007 22:22 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
este pohled do "utrob" nadzdvihatka


Přílohy:
1194207734_a4fd492e0587ca144054bcbc2e45e76a.jpg
1194207734_a4fd492e0587ca144054bcbc2e45e76a.jpg [ 403.41 KiB | Zobrazeno 5350 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 listopad 2007 19:30 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
V prvnim kroku zkusim stavajici nadzdvihatka procistit a zjistit jejich stav Valve Lash Adjuster Cleaning. Domnivam se totiz, ze takhle ponicene vahadlo nemuseji v kazdem pripade znamenat nefunkcni nadzdvihatko.

Jak sem zminil, dosedaci plocha ventilu se nejevi jako roztemovana, o bezproblemovem vysunuti ventilu skrz simerink se moc zminovat nebudu (simerinky taky menim), ale spis bych vyzdvihnul delky ventilu, ktere jsou velmi blizko rozmerum novych, nejsou ani zdaleka limitni.

Pruziny ventilu - opet premereno, v norme.

Vacky - rozmery OK.

Podotknu, ze jsem jednoznacne nezpozoroval stav "mekke nadzdvihatko = ponicene vahadlo". Pri mekkem nadzd. bylo i vahadlo OK, ba naopak, byly take pripady, kdy bylo nadzd. tvrde (presto, ze bylo stlaceno vackou) a vahadlo bylo KO.
Mam za to, ze vahadla jsou jeste originalni (tudiz 16let stara). Pri pohledu na funkcni plochu vahadlo-ventil tam toho moc na vahadle nezbylo. Koupim nove vahadla a porovnam rozdil funkcni dosedaci plochy s ventilem - pokud, jak predpokladam, bude rozdil mezi opotrebovanym a novym velky, priklonim se k tomu, ze klepani ventilu mohlo zpusobit i opotrebovane vahadlo. Pokud se klepani objevi znovu, ukazu pak taky na nadzdvihatka (pokud je po testu s diesl.cistenim nevyradim zrovna).

Co vy na to?
Budu rad za vase nazory.


:?

PS: To nadzdvihatko na fotce nahore je jednine, o kterem zatim muzu rict, ze to ma uz za sebou. Kdyz sem ho tahal ven, zustala mi pulka v ruce - ta "objimka" (krouzek) zkratka uz nedokazal udrzet dily pri sobe. Po naslednem ohledani vypadalo jak uz jednou otevreny vrsek (objimka nedolehala po cele plose obvodu). Jak napotvoru, to bylo to posledni nadzdvihatko, co v hlave zustalo... jak jinak.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 11 září 2012 22:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Toto tema je už téměř mrtvé ale tento do pátku sem napíšu své poznatky při výměně vadných nadzvihátek.
:grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 12 září 2012 21:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Takže-po sundání ventilového víka hlavy (té dostupnější) :grin: šlo celkem malou silou zatlačit jednen jedinný lifter. Po jeho výměně nepříjemné klepání ustalo.
Mohu tedy tvrdit,že vadný lifter lze opravdu poznat pokud jde po vymontování v prstech stlačit. Také napíši,že lifter-jako celek se ve svém uložení v hlavě,kde je volně zasunut neotáčí ani nepohybuje-není důvod,takže se tam nemůže ani nijak zadřít...atd. Pokud se zadřou,opotřebí...vnitřní části lifteru,zařízení neudrží tlak,vzniknou nežádoucí vent. vůle a klepot.

No ale toto jsem už dávno věděl...jen..jen jsem si chtěl být jist,že u GTčka je to také tak abych tu nebyl u mnohých za hlupáka. :grin: :grin: :grin:

V dobrém rozmaru jsem se jal s radostí navíc ještě měnit mot. olej. Předchozí majitel mne ujištoval,že olej je vyměněný tak jsem mu věřil a dnes po ujetí cca 2500 mil (auto mám cca 3 měsíce :grin: )jsem olej vyměnil.
Jaké bylo moje překvapení,když původně ustavený ol. filtr jaksi postrádal uvnitř zpětný ventil. :shock:
Zítra mrknu do katalogu a podle jeho čísla si odvodím,do kterého auta správně patří. Osobně tipuji Š Felicia 1.3 :grin: :grin:
Ze zkušenosti vím,že u aut s hydr.systémem vymezování vent. vůlí ventil v ol. filtru nikdy nechybí.

Namontoval jsem tedy ten správný s ventilem,nalil olej přijel domů no a ted Vám to tu píšu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 13 září 2012 10:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... Také napíši,že lifter-jako celek se ve svém uložení v hlavě,kde je volně zasunut neotáčí ani nepohybuje-není důvod,takže se tam nemůže ani nijak zadřít...atd. ...

Mylný závěr, resp. předpoklad: na vnějším těle hydroštelu je jasně vidět, že koná i axiální pohyb v díře uložení! Kromě toho musí mít možnost se samovolně pootáčet, stejně jako ventily, jinak se začne v té díře šprajcovat. Obdobně ventily musejí mít možnost samovolného pootáčení, jinak "nečistí" dosedací plochu ventilového sedla. Tohle jsem si nechtěně na vlastní kůži vyzkoušel, když mi v servisu v rámci záručního servisního zásahu dali na ventily o průměru stopky 6,1 mm vahadla o šířce zářezu pro onu stopku pouze 6,0 mm. Materiálově tvrdší stopky ventilů si sice udělaly místo v zářezech vahadel, ale zůstaly "kouslé", tj. bez možnosti samovolného pootáčení. Výsledkem byly netěsnosti v sedlech výfukových ventilů, následkem čehož válce ztrácely kompresi.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 13 září 2012 11:33 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Kuno píše:
... Také napíši,že lifter-jako celek se ve svém uložení v hlavě,kde je volně zasunut neotáčí ani nepohybuje-není důvod,takže se tam nemůže ani nijak zadřít...atd. ...


Ahoj,

většinou se přidře buď talčná část s 'kuličkou' ale častěji ten vnitřní váleček (dáse říci ventilek) s pružinkou viz. foto nahoře na stránce. Výsledkem je buď zcela tuhé zdvihátko nebo naopak volně pohblivá část s 'kuličkou'. Tak, že zdvihátka jako taková se přidřít mohou :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 13 září 2012 14:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
... se přidře buď talčná část s 'kuličkou' ale častěji ten vnitřní váleček (dáse říci ventilek) s pružinkou viz. foto nahoře na stránce. Výsledkem je buď zcela tuhé zdvihátko nebo naopak volně pohblivá část s 'kuličkou'. ...

Jen bych dodal, že tato inkriminovaná část hydroštelu není na obrázku shora rozebraná - kuličku s další pružinkou není vidět. Často bývá problém v tom, že tento "ventilek" již není na 100% funkční, poněvadž kulička či dosedací plocha jsou buď opotřebované anebo je vnitřní komora tohoto ventilku plná bordelu, např. separovaného aditiva z Castrolu Magnatec. :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvody + ventily
PříspěvekNapsal: 13 září 2012 17:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Nevím,nechci se přít.Věřím,že celé zdvihátko má v díře,v které je uloženo možnost pohybu. Mne zajímalo proč a jaká síla jím hýbe. Nějakou axialní vůli mít musí,jinak by ho nebylo možné prsty vytáhnout.
Radialně se při správné funkci stěží pohne,když je v podstatě ve svém uložení neustále dotláčeno pružinou ventilu přes vahadélko.

Každopádně-pro mne je důležité,že "necvakám"

P.S Nevzpomínám si na značku ale dělal jsem auto,kde byly nadzdvihátka do svého uložení-děr upevněny převlečnými maticemi.


četl jsem předchozí debatu...menší dírka versus větší dírka....
Nemůže to být tak,že v při mírné netěsnosti vnitř. mechanismu větší díra umožní dostat do systemu více oleje a tím vlastně prodloužit jeho životnost?
Je to jen má úvaha a nemusí být spráná ale jiný důvod mne nenapadá.

P.S Neumím se možná přesně vyjadřovat písemnou formou tak prosím o shovívavost. :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz