mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 06:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13 červen 2009 19:36 
Ahoj..Nedavno jsem byl menit brzdove desticky ma svem Stealthu 1991 a pri te prilezitosti mi i rovnali zadni brzdove kotouce.Od te doby se sem tam vyskytne takovy neprijemny hluboky (az infra) zvuk "brum" a clovek ma pocit ,ze auto trosku vibruje.Musis zastavit a kdyz se znovu rozjedu zvuk zmizi.Nevite co by to mohlo byt? Delalo to casteji po vymene, myslel jsem si to ,ze se zajizdeji kotouce a ,ze to bude asi tim.Tedka se to vyskytne sporadicky ,ale jenom dneska mi to udelalo pri jizde 3x.Taky mam pocit ,ze to spis zacina pri pravotocivych zatackach.Jinak v servise mi rekli ,ze mam mirnou vuli v cepech prednich ramen.Muze to s tim nejak souviset?

Snad se to tedka vyresi pri vymene kosti stabilizatoru a cepu prednich ramen ,na ktere jdu v pondeli,ale v kazdem pripade bych se na vas obratil.

Dekuji Pavel.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 08:18 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, je to 4x4 nebo předokolka? Kolik máš asi najeto? No je to dost divné, že Ti rovnali zrovna zadní kotoruče, ještě jsem neviděl zprohýbané zadní, vždy jen přední, zadní tak maximálně orezlé u středu a na krajích. No můj odhad je, že jim zadní kotouče šly špatně sundat (prakticky se sundávají tak 150 tisích když se mění pakny pro ruční brzdu) a jak do toho bušily tak Ti natloukly ložisko uložení kola. Nebo jsou špatně namontované pakny a drhnou o hlavy šroubů, na kterých je namontováno kolo... Nemás pocit, že když to bručí tak je auto jako by trochu bržděno?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 09:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Sice nemám 3000GT, ale přesto:

- Na 2,4GDI Space Wagon jsem už musel zadní kotouče vícekrát rovnat, a to jsou ventilované (s klasickou bubnovou brzdou uvnitř pro ručku)!

- Pokud to rovnali tzv. "na ose", nejspíše tam nevznikly dvě ideálně rovnoběžné brzdné plochy, ale konus či soudek. Už jsem se setkal s oběma těmito problémy, proto rovnání "na ose" zásadně odmítám.

- Pokud byla použita technologie soustružení bez finiše v podobě broušení (což je právě případ "rovnání na ose") a ty kotouče jsou ještě původní/originální, už nikdy se je nepodaří vyhladit do zrcadlového lesku, pročež ani nedosáhnou maximálního možného brzdného účinku.

- Pokud jsou držáky brzdových třmenů fixovány šrouby s pérovými podložkami (já to tak už nemám, ale na starém Galantu ještě byly), je možné, že je tam někdo napral bez těch podložek, tedy se jejich konce nebezpečně přiblíží k vnitřní činné ploše kotouče, a u již jetějšího vozu s volnějšími ložisky pak v zatáčkách (vždy jen pravých či naopak jen levých) přímo dřou o kotouče. Vzniklá drážka obvykle znamená úplné znehodnocení kotouče. I tento problém jsem už měl (způsobili ho ve značkovém servisu).

- Nejspíše se ovšem přikláním k verzi, že při "silové" demontáži kotoučů hnuli se snímačem/snímači ABS, který/které se teď kvůli již volnějšímu ložisku v zatáčkách dotýká/dotýkají "sluníčka" na náboji/poloose kola. Snadno se to pozná po demontáži kotouče, kdy je magnetická špička snímače ABS přímo obalená kovovými pilinami. Snímač je třeba co nejdříve správně nastavit, jinak se zničí! I tento problém jsem už řešil a opět se jednalo o výsledek "kvalitní práce" značkového servisu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 14:09 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj Mitsi, můžeš mít pravdu ale kroužek je na hřídeli dost na těsno navíc pojiíštěný tmelem, nedávno jsem u svého Steatha měnil sadu zadních ložisek a těsnící kroužky a demontáž i montáž jsem prováděl 'za tepla' jinak jsem s tím vůbec nehnul (tedy pokud bych to neprasil). Navíc hřídel je z jedné strany osazená a proti je jistěná maticí s podložkou (teď píšu o 4x4, kde jsou na zadku kardany, u 'base' je to jinak) tedy posun hřídele a tím i posun kroužku by neměl nastat, leda o vůli v ložiscích...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 14:40 
Ahoj Hosi,

dekuji za odpovedi.Nejsem moc pres auta,takze s Vasich odpovedi se mi ted hodi hlavou ,co mi s tim tam jen mohli udelat :(.
Jestli mi natloukli lozisko ,slo by to vyresit koupi novych zadnich lozisek a i novych kotoucu? Asi to vypada na to ,ze to frajeri asi spatne ze soustruzili.Jinak nejaky pocit ,ze by to brzdilo nesleduju,ale kdyz uz to zacne a pridam , frekvence toho podivneho zvuku se zvysuje.Hodne to pripomina zvuk volne nasazeneho nebo hodne podhusteneho (pichleho) kola...

Jinak mam Stealh ES FWD nahon na predek.ABS tam nemam.... ( vsecnhy relatka na ABS chybi ,takze mozna tak ABS je ,ale s nejakeho duvodu je deaktivovane)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 14:40 
Ahoj Hosi,

dekuji za odpovedi.Nejsem moc pres auta,takze s Vasich odpovedi se mi ted hodi hlavou ,co mi s tim tam jen mohli udelat :(.
Jestli mi natloukli lozisko ,slo by to vyresit koupi novych zadnich lozisek a i novych kotoucu? Asi to vypada na to ,ze to frajeri asi spatne ze soustruzili.Jinak nejaky pocit ,ze by to brzdilo nesleduju,ale kdyz uz to zacne a pridam , frekvence toho podivneho zvuku se zvysuje.Hodne to pripomina zvuk volne nasazeneho nebo hodne podhusteneho (pichleho) kola...

Jinak mam Stealh ES FWD nahon na predek.ABS tam nemam.... ( vsecnhy relatka na ABS chybi ,takze mozna tak ABS je ,ale s nejakeho duvodu je deaktivovane)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 14:51 
Jinak jeste jsem zapomel rict, ze mam najeto cca 97tis mil (asi 155tis km) a v servisu rikali ,ze ty zadni kotouce jsou totalka a ,ze to musi srovnan jinak by se my ty desticky hnedka sjely.....


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 15:47 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Hmmm předokolka, ES-ko, tedy zadní kotouče bez ventilace, pouze placky, uchycení kola je na navařený čep vlečené nápravy. V příloze máš obrázek jak to celé souvisí dohromady :-) je tam pouze pár dílů a jestli se zvuk neozývá pouze při brždění, tak bych pořád tipoval to naprásknuté ložisko - no ono asi bylo hlučné i před tím ale jak do toho mlátily tak se to ještě zhošilo - tedy můj odhad... Špatně opracované kotouče by se asi projevovali hlavně při brždění co Mitsi?


Přílohy:
zadek.jpg
zadek.jpg [ 151.29 KiB | Zobrazeno 4662 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 16:07 
Jen pri brzdeni to nedela....zacina to i pry plynulem zrychovani :( .Jinak jam pocit,ze mam i vzadu vzduchem chlazene kotouce.Myslim,ze mi to nekdo rikal kdo na to koukal blize ...ze jsou vzadu dirky s boku kokotouce.Jeste jsem si vzpomel ,ze mi to neco podobneho delali kdyz jsem brzdil s rychlosti 160+....taky podobne kmitani a divny zvuk,ale okamzite ,kdyz jsem prestal brzdit tak to prestalo.Jsem si rikal,ze mam desticky v haji nebo se zavaruji moc brzdy nebo tak neco.....


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 16:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
Ahoj Mitsi, můžeš mít pravdu ale kroužek je na hřídeli dost na těsno navíc pojiíštěný tmelem, nedávno jsem u svého Steatha měnil sadu zadních ložisek a těsnící kroužky a demontáž i montáž jsem prováděl 'za tepla' jinak jsem s tím vůbec nehnul (tedy pokud bych to neprasil). Navíc hřídel je z jedné strany osazená a proti je jistěná maticí s podložkou (teď píšu o 4x4, kde jsou na zadku kardany, u 'base' je to jinak) tedy posun hřídele a tím i posun kroužku by neměl nastat, leda o vůli v ložiscích...


OK, ale já měl na mysli seřizování polohy snímače ABS vůči tomu kroužku/"sluníčku", nikoli kroužek samotný (ani jsem nevěděl, že je demontovatelný...). Držák snímače je totiž fixován pouze jedním šroubem s hlavou šestihranu, tuším 10 mm, po jehož povolení (v případě staršího vozu nic jednoduchého) lze nastavit jeho vzdálenost od "sluníčka". V případě neopatrné manipulace s držákem třmenu, třmenem samotným a samozřejmě vlastním kotoučem se může stát, že někdo "ťukne" do toho čidla, resp. jeho držáku, a změna polohy v kombinaci s volnějším ložiskem způsobí popisovaný problém.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 16:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
touchdrum píše:
Jinak jeste jsem zapomel rict, ze mam najeto cca 97tis mil (asi 155tis km) a v servisu rikali ,ze ty zadni kotouce jsou totalka a ,ze to musi srovnan jinak by se my ty desticky hnedka sjely.....


To je v pořádku. V zásadě platí, že nové desky by nikdy neměly přijít na orezlé a/nebo nerovné kotouče.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 16:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
Hmmm předokolka, ES-ko, tedy zadní kotouče bez ventilace, pouze placky, uchycení kola je na navařený čep vlečené nápravy. V příloze máš obrázek jak to celé souvisí dohromady :-) je tam pouze pár dílů a jestli se zvuk neozývá pouze při brždění, tak bych pořád tipoval to naprásknuté ložisko - no ono asi bylo hlučné i před tím ale jak do toho mlátily tak se to ještě zhošilo - tedy můj odhad... Špatně opracované kotouče by se asi projevovali hlavně při brždění co Mitsi?


Ano, přitom nejvýrazněji se to projevuje při mírné práci s pedálem brzdy, např. v rámci parkovacích manévrů.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 16:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Návštěvník píše:
Ahoj Hosi,

dekuji za odpovedi.Nejsem moc pres auta,takze s Vasich odpovedi se mi ted hodi hlavou ,co mi s tim tam jen mohli udelat :(.
Jestli mi natloukli lozisko ,slo by to vyresit koupi novych zadnich lozisek a i novych kotoucu? Asi to vypada na to ,ze to frajeri asi spatne ze soustruzili.Jinak nejaky pocit ,ze by to brzdilo nesleduju,ale kdyz uz to zacne a pridam , frekvence toho podivneho zvuku se zvysuje.Hodne to pripomina zvuk volne nasazeneho nebo hodne podhusteneho (pichleho) kola...

Jinak mam Stealh ES FWD nahon na predek.ABS tam nemam.... ( vsecnhy relatka na ABS chybi ,takze mozna tak ABS je ,ale s nejakeho duvodu je deaktivovane)


Problém je v tom, že jak konstruktéři schválně volí "přebrzděnost na předek", tak naprostá většina uživatelů vůbec nepozná, že jim zadek prakticky nebrzdí!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červen 2009 16:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
touchdrum píše:
Jen pri brzdeni to nedela....zacina to i pry plynulem zrychovani :( .Jinak jam pocit,ze mam i vzadu vzduchem chlazene kotouce.Myslim,ze mi to nekdo rikal kdo na to koukal blize ...ze jsou vzadu dirky s boku kokotouce.Jeste jsem si vzpomel ,ze mi to neco podobneho delali kdyz jsem brzdil s rychlosti 160+....taky podobne kmitani a divny zvuk,ale okamzite ,kdyz jsem prestal brzdit tak to prestalo.Jsem si rikal,ze mam desticky v haji nebo se zavaruji moc brzdy nebo tak neco.....


To, co popisuješ na konci, je typickým projevem "křivých" kotoučů, přičemž vůle v ložisku a s tím související nerovnoměrné sjetí pneu (obvykle se jedná o tzv. "pilu" či "schody") tento projev jen dále prohlubují.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16 červen 2009 20:05 
Tak jsem uspesne absolvoval vymenu cepu, kulovych cepu rizeni a prednich a zadnich stabilizatoru.Podle toho co mi rikali v servise mechanik byl ohromen tim jak mu slo neco vzadu sundat (bohuzel uz jsem ten termin zapomel).Pry i u novejsich auta je to pry pekny problem a musi se to vysekavat nebo tak neco, takze koukali jak jim to nakonec slo a ,ze to cele stihli za jeden den. Co se tyce toho jevu, zatim se nevyskytl a auto po vymene tehle veci jezdi jako nove.Uz zadne klapani cepu nebo stabilizatoru v predu.Uz je to pohoda.Uvidim dale, jestli to zacne zase delat paseku asi necham vymenit zadni kotouce a loziska.....


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz