mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 18:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 21 červen 2009 21:14 
Ahoj Hosi, muzete mi poradit s necim.Tedka v destivem pocasi se mi obcas stane ,ze mi to pri startovani zapiska....asi rozvody...takovy ten zvuk jak kdyz se tre guma.Jsou to rozvody? Mel bych je radsi vymenit? Parkrat jsem si vsiml ,ze to pisklo i pri pridavani plynu.Jinak rozvody se menili pri 69tis milich a ted mam najeto 97tis.

Dekuji za radu.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 21 červen 2009 22:51 
Tezko rict, co ti tam muze piskat,ale rozvody bych netipoval.
Zkus vzit treba WD sprej a strikni na klinovy remen serva, nebo treba na drazkovany remen alternatoru. Pokud je nektery z nich volny, tak muze sem tam proklouznout = muze se jednat o tebou popisovany zvuk.

Rozvodovy remen nerapiska, je na ozubenych vackach, ten muze jen preskocit a pak to je radost... to bys poznal (volny rozvodak, ktery by mohl vest ke skaze, by mohl zpusobit nefunkcni hydraulicky napinak, ale pokud se rozvody delaly v 69k a menil se, tak by mel fungovat a byt vporadku.

Kdyztak to zkus blize popsat.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 22 červen 2009 02:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Rozvodový řemen určitě ne, řemen/řemeny pohonu příslušenství určitě ano. Vezmi mýdlo (musí být suché, aby ti nevyklouzlo) a za běhu motoru ho přidrž na vnitřní činné ploše řemenu (bacha, nejedná se o příliš bezpečnou operaci!). Určitě to dočasně zabere. Podle toho poznáš, že se jedná právě o řemen, event. o který. Řemen bude pravděpodobně volnější, ale důvodem může být i odcházející akumulátor, který si přes alternátor bere hlavně po startu hodně proudu a jeho pohon to vzhledem k napnutí řemenu už nevezme. Pokud je to tento případ, není vhodné problém řešit výrazným utažením řemenu - hrozí, že ti odejdou ložiska...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 22 červen 2009 18:42 
Asi to vypada na problem s akumulatorem jak jsi doporucil Mitsi....stalo se mi to potom co jsem delsi dobu sedel v aute a poslouchal radio a voltaz baterkz klesla mirne pod 12V (podle meraku na pal.desce).Dneska mi to pisklo zase po startu a jeste to na jednicku trosku pocuklo dopredu a volnobehove otacky s nejakeho duvody vyrostly na 2500....normalne jsou chvili na 2tis.Jdu tedka tu baterku trosku dobit...necham ji tak na 2-3h nabijet a uvidime.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 23 červen 2009 07:48 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
No alternátor volnoběžné otáčky neovlivňuje, jsou ovlivněny ECU - po startu je možné, že motor je studený tak otáčky mohou být chvíly vyšší, ale také je tam zaveden signál od klimatizace, když zapne spojka od kompresoru tak se automaticky zvýší otráčky motoru - možná je to ten případ. Co se týká takového toho skřípání/pískání během a těsně po startu tak to bych spiš typoval na odcházející ložisko v kladkách řemenu, jsou tam 2. Jedna je napínací, druhá naváděcí, GT na ty kladky dost trpí. Řemen je společný pro alternátor a klimačku...Psal jsi, že máš najeto cca 150 tisíc tak je docela možné, mě odešly po cca 100 tisících.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 23 červen 2009 11:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě jedna věc: pokud je tam už dvouhmotová řemenice na klikovce, mohlo dojít k separaci pryžového spojení mezi jejím "srdcem" a vnější částí, po níž běží řemeny. Problém se akusticky projevuje pískáním po startu a při akceleraci, které je typické pro volný řemen. Jenomže v tomto případě nepomůže jeho utažení - nepříjemný zvuk prostě nezmizí. Projevy jsou nejznatelnější na studeném motoru, s jeho ohříváním ustupují. Stejnou tendenci pak projevují potíže s dobíjením slabého akumulátoru: největší odběr proudu (potřeba dobíjení) je po delším odstavení vozu, naopak po nějakém čase (ohřátí motoru a tím pádem i řemenic a řemenů) příkon dobíjecí soustavy klesne, což pak klade menší nároky na přenos síly na řemenici alternátoru.

Jestliže je alternátor a kompresor klimy hnán jedním řemenem, jsou nároky na přenos síly o to větší, oč je klima výkonnější, resp. oč větší jsou nároky na klimování. Současně hraje roli i aplikovaná konstrukce kompresoru: připojení spojky starších "neregulovaných" kompresorů znamená "pecku" do systému jeho náhonu, která extrémně namáhá všechny kladky a ložiska v nich, včetně ložisek alternátoru a "tlumiče" dvouhmotové řemenice klikovky. Novější konstrukce kompresoru s regulovaným výkonem (tedy spíše příkonem) je k náhonu nesrovnatelně šetrnější - "měkké" připojení s postupným náběhem příkonu; některé systémy jsou dokonce připojeny trvale, nemají ani spojku (stálý minimální odběr na úrovni 2% výkonu kompresoru) a "zapnutí" klimy v daném případě znamená pouze "regulaci směrem nahoru".

Třebaže odběr výkonu přes řemenici pohonu klimy je v případě jejího zapnutí větší, než odběr výkonu přes řemenici alternátoru, volnější řemen má v případě pohonu klimy menší tendenci prokluzovat, jelikož tady jde o převod spíše do pomala ve srovnání s pohonem alternátoru tzv. do rychla - řemenice klimy je o obvykle dost větší, než řemenice alternátoru.

Pokud jde o vyběhaná ložiska v kladkách, ta se zvukově projevují jinak, a to zejména co do teplot, kdy jsou nezvyklé zvuky nejzřetelnější. Zde nějak nechápu politiku výronců, kteří vždy předepisují lhůtu výměny kladek rozvodů (standardně s výměnou řemenu/řemenů), ale nikdy (alespoň jsem se s tím zatím nesetkal) lhůtu výměny kladek řemenů pohonu příslušenství, jakoby se tyhle vůbec neopotřebovávaly...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 23 červen 2009 18:23 
Brumlo jake mas volnobezne otacky hned ze startu jak je studeny motor?....me se vzdycky vyskoci na 2tis a padaji na normalni hodnotu pod tech 1tis az kdyz je motor zahraty tak,ze kurzor teploty vody je cca v 1/4 budiku.

Jinak co jsem trosku dobil akumulator , otacky nevyskakuji k 2,5tis jak minule.A piskani jsem zatim jeste neslysel ,ale mel jsem zatim jenom 2 jizdy do prace a domu a prilis neprselo ......

K tomu jestli to dela zapla klima to asi tezko.... jezdim bez klimy,protoze vubec nefunguje.Skoro vubec nechladi.Auto cca 2 roky stalo jednomu sberateli v garazi a asi uz tam nebude zadna kapalina nebo neco takoveho.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 23 červen 2009 19:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
ŘJ automaticky zvyšuje volnoběžné otáčky motoru okamžitě při aktivaci kompresoru, a to bez ohledu na to, zda je okruh klimy funkční či ne. Teprve následně zasahuje systém regulace volnoběhu, který ho upraví na vhodnou předprogramovanou hodnotu s přihlédnutím k řadě souvisejících parametrů.

Pokud jde o přílišné zatížení motoru "neočekávaně" vysokým odběrem výkonu alternátorem, regulace volnoběhu zasahuje až se zpožděním a ŘJ se může zachovat "nevypočitatelně" - v tom smyslu, že někdy drží volnoběh pod obvyklou úrovní, jindy naopak nad ní. U vozů Mitsubishi jsem se setkal s oběma variantami a jsem přesvědčen např. i o tom, že algoritmu ŘJ značně neprospívá např. dodatečně domontovávané "automatické spínače" povinného celodenního svícení.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Piskani --- asi rozvody.
PříspěvekNapsal: 24 červen 2009 09:00 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,
hned po startu cca 1600 ale jen tak půl minuty pak, okolo 1000, při zahřátém motoru cca 800, když sepne klima tak cca 1200. I hodně studené GT (jezdím i v zimě) neřve jako jako stará škodovka, otáčky jsou zvýšené jen trochu.... Pokud jsou v pořádku všechna čidla a krokový motorek pod klapkou tak to ECU uřídí dost dobře, auto nechcípá ani necuká :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 78 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz