mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 10:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 27 červen 2009 00:29 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Hosi potrebuju znovu Vasi pomoc, po uspesne vymene vsechn stabilizatoru,cepu a kulovych cepu rizeni mi muj stelath zacal klepat.Tusim ,ze za to muzu asi sam ,ze jsem se k nemu nechoval moc hezky.Jel jsem totiz tak 140 a zacal trosku silnejsi brzdit ..ne zase moc,ale auto se rozhoupalo tak az jsem dostal strach.Od tohoto dne mi to trosku klepe na predni naprave.Zvuk jde slysel kdyz silne tlacim na kampotu nahoru a dolu.Je jedno jestli takhle hopsam na levy nebo pravy tlumic.Je to takovy zvuk jak kdyz malinkatym kladivkem klepete na kov.Zvuk jsem nahral a dal na youtube.Zni trosku silne na tom videjku.Ve skutecnosti to tak hlasite neni ,ale proste to klepe :(

Odkaz je zde : http://www.youtube.com/watch?v=5ZG3yWpphzg

Muzete mi poradit co se mi mohlo prihodit.Muze to nejak souviset s mym prudsim brzedim?

Dekuji Pavel alias Touchdrum predtim


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 08:40 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, no z toho, že jsi silně brzdil bych si hlavu nedělal, nekoupil jsi si auto aby ses bál za to trochu vzít :-) Nejspíš to s tím vůbec nesouvisí a je to jen náhoda. Hele, příčin může být celá řada, na autě se pracovalo možná není něco zcela pevně dotažené... Pokud nemáš dílnu a zvedák tak doporučuji zajet na nejbližší STK a požádat o 'kontrolu přední nápravy' dělají to tak za stovku či dvě. Technik to vezme na jámu a pomocí desek a přizvedávadla Ti zahýbe přední nápravou, většinou se problémové místo velmi rychle ukáže - navíc většinou můžeš být u toho a tak sám uvidíš co a jak....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 10:27 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
heh, tak to jsem presne vcera udelal.Technik ,ale vypadal jak moula :( Nutil me potom skakat a koukal se vsude mozne, chvili se mu zdalo ,ze to jde s motoru a pak zase ze od kol.No ja si myslim,ze to jde jen od kol.Nicmene trasak na kontrolu cepu na chvilku pustil ,ale asi si niceho nevsim.To by asi rekl..... Porad nevim cim to :( Hodim to zpatky do Mitsini nekdy at na to mrknout.....Jinak nasel jsem na youtube dalsiho cloveka s GT co mu to dela to same a tez nevi odkad to jde:

http://www.youtube.com/watch?v=7J_k490Zhfg

Napsal jsem mu jak to vyresil, snad mi odpovi.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 10:47 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Hmmmm tak to byly vyhozené prachy.... Co všechno jste měnili při opravě, táhla (kostičky) od stabilizátoru taky? Ten zvuk a to, že je jedno kde to rozhoupeš by na to napovídaly. Na těch táhlech také není hned vidět, že jsou v háji - měnil jsem je nedávno viz. můj příspěvek........


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 11:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Na tom odkazu z youtube má dotyčný sice nádherné (sand leštěné či dokonce chromované) disky s lehké slitiny, nicméně klasické vyvažovací závaží "na límec": Takové zvěrstvo!

Pokud byly vyměněny "kosti" stabilizátoru + jeho pryžová pouzdra, zkontroloval bych ještě horní úchyt McPhersonu vůči karoserii, a to velmi důkladně, tedy:
- uchycení pístnice tlumiče vůči hodnímu "talíři" vzpěry;
- neporušenost vulkanizovaných spojů součástí "talíře";
- uchycení "talíře" tlumičové vzpěry vůči "hrnci" podběhu kola;
- stav axiálního ložiska.

Kromě toho doporučuji zkontrolovat, zda nebyly při výměně brzdových desek prohozeny šrouby, po nichž "jezdí" brzdový třmen: jeden z nich má na sobě pryžový kroužek, jehož účelem je mj. vymezit vůli, tj. zajistit, aby třmen vlivem dynamických sil neklepal. Ten šroub musí ovšem přijít do správné díry, aby tuto svou roli mohl plnit...

A zcela průserovou záležitostí by pak bylo uvolnění samotného držáku třmenu, což by vcelku odpovídalo tomu, že problém se objevil po intenzivním brzdění z vysoké rychlosti!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 12:16 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
....uchycení tlumiče to by mohlo být (pokud s tím něco dělali, samo se to neuvolní) ale ten šroub ve třenu bych asi vyloučil, dělá to když rozhoupe auto za klidu a v tomto stavu je jediná vazba na třen bzdrdová hadice... A pokud je třen tak volný, že by s ním hadice cloumala pak máš pravdu jsou v servizu pořádní průšviháři :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 17:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě by mohl být upadený držák brzdové hadice vůči karoserii v podběhu kola: při demontáži třmenu se tento sice správně má pověsit na vhodný hák z tlustšího drátu, např. vůči pružině McPhersonu, ovšem někteří mechanici se s tím ne.erou a nechají ho klidně viset na hadici a tím celou váhou právě na onom úchytu a ještě tzv. do krutu - nejenže to namáhá hadici na ohyb, ale u již orezlého úchytu na starším voze to hrozí jeho ulomením.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 20:20 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Menil jsem jenom ty kosticky, tahla asi ne.To mas asi na mysli tu horni tyc ,ktera vede primo na ten jeden cep/kloub nebo jak to nazvat te kosticky?
Zvuk se ozve zpravidla ve fazi kdy clovek prestane tlacit na tlumic a auto se vraci nahoru.Bohuzel to dela na obou kolech.Taky jsem si vsiml ,ze se mi ten zvuk parkrat zval ,kdyz jsem to zvedal.Taky to trosku cinklo kdyz polevoval tlak na kolo.Dalsi vec ,ktere jsem si vsimnul je ,ze stana o ridice se lehkce naklani na stranu.Kdyz jsem to meril u mlhovek je to na strane ridice cca o 1,5-2cm nizsi.Udelal jsem dve fotky, krome toho velkeho cepu dole co se menil jde videt ta nova kosticka i ten kulovy cep rizeni.Jestli si na fotkach neceho nezvykleho vsimnete reknete prosim.Diky.
Jinak co se tyce toho jak to jezdi, uplne perfektne.Drzi to stopu a brzdi to taky perfektne.Zadne zvlastni zvuky se neozyvaji.To cinkani jde s venci asi jen slysel ,kdyz jedu po nejake hrbolate ceste.Mimo to geometrie kterou mi delali tak v protokolu byly krasne hodnoty.Jinak problem s temi vibracemi ,na ktere jsem se ptal minule tak ty jsem nezaznamenal za ty 2-3 tydny co je to vymenene ani jednou.

To Mitsi.... ty alu kola nejsou chromovana.Jsou to stara hnusna spinava originalni alu ,s kteryma se to prodavalo :)

(heh ted se mi vybil fotak...nahraju ty fota tady hned jak se to nabije)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2009 07:24 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, táhla stabilizátoru - kostičky (tedy, že to vypadá jako kost) je na obrázku v příloze položka 85-0555. Nižší auto na straně řidiče jsou asi unavené pružiny, když 15 let jezdí jenom řidič tak to je přece jenom znát a ta jedna pružina je kratší... Nebo ohnutý tlumič, nebo vytahaná guma horního uložení, ohnutý talíř opory pera na tlumiči :-) ale asi opravdu jen ta unavená pružina - vyměnit...


Přílohy:
kloubky.jpg
kloubky.jpg [ 9.07 KiB | Zobrazeno 4621 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2009 12:10 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
jj, tak presne tyhle dilecky jsem nechaval menit.Jako mimo to , krapalo to mnohem hure predtim ,ale vedel jsem ze to sou ony a jsou vybite,cepy tak samo a cele to pujde vymenit....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: HELP again ! - klepani
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2009 14:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
(cit.) To Mitsi.... ty alu kola nejsou chromovana.Jsou to stara hnusna spinava originalni alu ,s kteryma se to prodavalo (konec cit.)

Možná jsem se přehlédl, ale šlo mi především o poškozování límce disku z hliníkové slitiny klasickým závažím.

Ovšem pokud jsou to originály, pak:
- mají přesně ty rozměrové parametry, pro které byl daný podvozek zkonstruován a naladěn;
- jsou dostatečně "pevné" (možná dokonce kované?);
- jsou výborně vyvážené a vykazují téměř ideální (z hlediska parametrů sériové výroby) ovality;
- mají zalité ocelové vložky v dírách pro matky;
- někdy mají vyvložkovanou i středicí díru, ta má v každém případě přesný rozměr, aby zapadla na trn náboje kola bez jakýchkoli dodatečných vymezovacích kroužků;
- jejich dosedací plocha přesně lícuje s dosedací plochou náboje kola.

Je to málo?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz