mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 12:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 29 červen 2009 21:13 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
inspirace, kdyby ste nevedeli, co s penezma...

http://www.cardomain.com/ride/386674


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 12:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 červen 2005 16:29
Příspěvky: 59
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Typ motoru: N/A DOHC
Rok výroby: 1991
Pekne, pekne... inspirovan jsem si na ebay-i koupil lifters (soupatka?) z treti generace, ty s 3mm dirou na olej. Poreferuju, jak to bezi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 30 červen 2009 17:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Už jsem to sem kdysi psal (a se zlou se potázal...), ale přesto to zopakuji: 3 mm díra oproti 1 mm "na odtoku" hydroštelu je úplný nesmysl, který v žádném případě nemůže pozitivně ovlivnit jejich "plnění" a těsnost vnitřku, což je právě to, co rozhoduje o cvakání, resp. necvakání!!! Naopak u těchto hydroštelů "třetí generace" (už to samo o sobě zavání marketingovými kecy) podle mého názoru hrozí vydírání činné plochy vahadel na styku s hlavičkou hydroštelu, a to z logického důvodu: tam, kdy má být materiál, je jen ta "větší díra", která samozřejmě žádné síly nepřenese.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2009 07:12 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Asi máš pravdu, nevím jak je to vydíráním, to si netroufnu říct, ale i s originálními zdvihátky to neklepe. Vždy stačí vyměnit ta přidřená zdvihátka (ostatně jsou dost drahá) a je po problému. Měnil jsem maximálně 2 až 3 zbytek pouze čistím a opět použiju. Někdy se problém klepání zveličuje, človíček vleze po 3 týdnech do auta natočí to a hele auto klepe - no bodeď by ne, olej stekl, všechno je polosuchý, než to čerpadlo naplní a natlakuje tak to chvilku trvá (u špatné vizkozity oleje a opotřebovaného čeradla je to delší chvilka) :-).... a oleje to je kapitola sama pro sebe, turbo verze jsou háklivé jak na častou výměnu - 5000km ale také na správný filtr a správný olej, shit Helix ultra či podobný humus bych nepoužíval, při trochu hart provozu se normálně rozloží, dobré zkušenosti mám s Repsoly a nyní používám Mobil 1 Rally Formula 5W/50...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2009 13:25 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
a co takovy olej 5W-30....kontretne castrol.Snad se nerozlozi :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2009 13:55 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Určitě ne, namáhání oleje v normálním a turbo motoru je diametrálně odlišné. Vezmi jen, že na stejném bloku 6G72 je rodzíl výkonu z nějakých 165HP (Base SOHC) na 300HP (Twin Turbo DOHC) je třeba odvést mnohem více tepla a písty a turbodmychdla se vlastně částečně chladí olejem. I když je domontován chladič oleje dostává olej 'neuvěřitelný kopr' rychle ztrácí vizkozitu a rozkládá se. A to jsou borci co mají tyto motory upravené na 500HP a i když výkon využívají jen krátkodobě, dobré mazání je základ spolehlivosti :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 01 červenec 2009 14:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
5W-30 či dokonce 0W-30 (především v ACEA A1 či A5) do motoru Mitsubishi (a staršího především) určitě ne, to je právě - samozřejmě kromě přetahování intervalů výměny - důvod rychlé smrti hydroštelů! Naopak 5W-40 v ACEA A3, ovšem zároveň maximálně API SL (SM raději ne), je velmi vhodný, pro turbomotor je však 5W-50 ještě vhodnější. Mobil1 5W-50 je pak zřejmě úplně nej... Konkrétně Castrol bych já osobně rozhodně nepoužil.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2011 22:42 
to enemdym: nevíš kde by šel sehnat ten systém vertikálního otevírání dveří co tam ten frajer má? Je to snad první co jsem viděl přímo na gété.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2011 09:33 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj , na tema olej
taky bych rad vedel na 100% nejlepsi olej do motoru , ale co clovek to nazor .Udajne vyrobce doporucuje Shell , tak tam mam shell 10w60 ultra racing.
na 2.str. manik co dela motory rikal , ze byl na exkurzi ve stacirne oleju a z jednoho vyvodu tece jeden olej , akorat se meni nadoby ...tak babo raď . 3000LS


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2011 10:27 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,
dost jsem s tím laboroval, hlavně pro provoz při velkém zatížení - ono je dost velký rozdíl mezi ježděním tak nějak normálně a občas to někde prošlápnout a třeba 30min pod plnou palbou někde na okruhu. Ten druhý režim běžné oleje vůbec nezvládají. Jak jsem již jednou psal došlo k jejichi rozložení a totální ztrátě viskozity. Můžu říci, že rozhodně se nehodí moderní nízkoztrátové oleje určené do nových a mnohem později konstrukčně navržených motorů. Motor 6G72 je kostrukčně z roku 1985 a rozhodně není na tyto oleje stavěn. Zde bych i logicky držel klasických olejů, pokud možno s vyšší viskozní třídou při velkých teplotách tedy něco xW40-50 ale žádné poslední super technologické hity, které pracují s utratenkými vrstvami a pod.. A hlavně hlídat hladinu a olej měnit, u většího zatížení každých 5000km a nižšího max.10000, raději 7500km - platí pro turbomotory v GT.
Pozor při zimním provozu na hustý olej v chladiči oleje, žádné blbnutí :grin: než se to prohřeje, chladič může rupnout. Jsou dostupné i 'závodní' oleje třeba od REDLINE ale to považuji již za extrém a tak trochu škoda peněz, tedy pokud někdo opravdu nezávodí :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 21 červenec 2011 20:11 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
neojirka. píše:
to enemdym: nevíš kde by šel sehnat ten systém vertikálního otevírání dveří co tam ten frajer má? Je to snad první co jsem viděl přímo na gété.


Podivej se na mitsubishiclub.cz, mistni clen "krtek" to ma na svem GT nafocene (v profilu), tak se ho zkus poptat...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 11:06 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
enemdym píše:
neojirka. píše:
to enemdym: nevíš kde by šel sehnat ten systém vertikálního otevírání dveří co tam ten frajer má? Je to snad první co jsem viděl přímo na gété.


Podivej se na mitsubishiclub.cz, mistni clen "krtek" to ma na svem GT nafocene (v profilu), tak se ho zkus poptat...


ja ho mam, v originalnom prevedeni je to dost trapne - prilis \_/ miesto |_|
po uprave dveri a prerobeni prepinania VLS na elektriku je vysledok ale vyborny a dvere aj skutocne pomozu na parkovisku a pod.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 11:47 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
spc píše:

ja ho mam, v originalnom prevedeni je to dost trapne - prilis \_/ miesto |_|
po uprave dveri a prerobeni prepinania VLS na elektriku je vysledok ale vyborny a dvere aj skutocne pomozu na parkovisku a pod.


das foto pro ilustraci?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2011 07:58 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
Už jsem to sem kdysi psal (a se zlou se potázal...), ale přesto to zopakuji: 3 mm díra oproti 1 mm "na odtoku" hydroštelu je úplný nesmysl, který v žádném případě nemůže pozitivně ovlivnit jejich "plnění" a těsnost vnitřku, což je právě to, co rozhoduje o cvakání, resp. necvakání!!! Naopak u těchto hydroštelů "třetí generace" (už to samo o sobě zavání marketingovými kecy) podle mého názoru hrozí vydírání činné plochy vahadel na styku s hlavičkou hydroštelu, a to z logického důvodu: tam, kdy má být materiál, je jen ta "větší díra", která samozřejmě žádné síly nepřenese.


Ahoj,
tak jsem 'dělal' zdvihátka, dvě zcela kaput :grin: ale vracím se k teorii vydírání vahadel - asi je to zbytečná obava, činná ploška vahadla tlačí na vrcholek zdvihátka spíše jakoby po obvodu kulové části - ted přesněji, tam kde je dírka ve zdvihátku se vahadlo vůbec nedotýká, je tam taková komůrka, okolo dírky na zdvihátku je cca na průměru 3mm zóna kde také není patrný otěr. Teprve pak je znát takový vyleštěný proužek kde je patrný styk vahadla a zdvihátka....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: co vsecko koupit na 3S
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2011 18:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nemáte někdo náhodou testovací stav na ověření funkčnosti (schopnosti udržet tlak) hydroštelů? Mám jich jak nas.áno (nové inzeruji v příslušné sekci, můj dotaz se týká použitých, konkrétně "vahadlového" typu a "hlavového typu" - poslední dva obrázky dle připojeného linku) a nevím s určitostí, které vyhodit a které si raději ještě schovat.

http://www.deautogroup.com/?m=product&make=MI&part=060

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 73 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz