mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 08 květen 2024 18:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2009 15:31 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, chci se zeptat na názor: mám na levé poloose vpředu špatný vnější kloub a teď nevím zda měnit pouze kloub či raději sehnat někde celou poloosu. Kloub jsem nedávno viděl v nabídce za cca 1600 a to se mi zdá podezřele málo. Má s tím někdo nějaké zkušenosti, měnil jste ten kloub někdo ? jak to jde :-) ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2009 14:41 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Tak nový vnější kloub mám na stole, přes víkend jej zkusím vyměnit.... Balení obsahuje také tukovou náplň a novou manžetu a pojistnými pásky. Po výměně stručně poreferuji co a jak....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2009 14:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Ak nie je zohnutá poloos tak nevidím dôvod meniť ju celú. Jedine že by samotný kĺb stál toľko čo celá poloos. A áno - tá sada s kĺbom by to všetko mala vždy obsahovať.

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2009 23:40 
Offline

Registrován: 14 červenec 2009 20:39
Příspěvky: 62
Automobil: stealth
Typ motoru: twin
Rok výroby: 1992
to mne zajímá,taky mi klepe předek na nerovnostech a mám přislíbenou repasi...(čepů tuším)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2009 08:17 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, poškozený kloub neklepe na nerovnostech ale při tahu v zatáčkách. Mám tam také velkou vůli, když držím hřídel poloosy a pak vezmu za kolo tak je tam zřetelná vůle a to je špatné :-( No výměna je nevyhnutelná.... Hlavně jsem zvědav jak půjde sundat hlava kloubu z toho odpruženého nákružku....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2009 07:20 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Tak kloub jsem úspěšně vyměnil, jde to vcelku dobře až na dva zádrhely jeden je přendání ozubeného kroužku ABS ze starého kloubku na nový - tedy přesněji jeho demontáž ze starého kloubku, šlo to dost blbě sundat i za tepla a druhý zádrhel je, že nový kloubek měl vyšší plechový nákružek prachové zátky a ten se musí buď oříznout o 2mm nebo sundat ze starého kloubu ten originál - mě se to nepodařilo byl zkorodovaný a zarezlý. Celková časová náročnost cca 4 hod. soustavné práce. Jinak výsledek je výborný, klepání a cukání při akceleraci a hučení za jizdy zmizelo, jsem spokojen :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2009 09:07 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Tak to sem rad, ze te to uz vic nezlobi.

Jak si zminil "klepani pri akceleraci", jak sem popisoval svuj problem se spojkou (viz jine vlakno) tak je prenos zaberu na kola pri neopatrnem zachazeni krapet nesetrny a projevuje se to razy, kdyz necham pri rozjedu spojku mirne proklouznout, razy se dle ocekavani neobjevi, ale kdyz pri napr. 2ce prudce seslapnes plyn a v zapeti hned uberes, klepne si to... V mysi dire sem se zameril na prenos sily z kardanu pres zadni diferak na poloosy a je tam patrna velice mala vule (ale prisnym okem viditelny pohyb) hridele poloosy vychazejici z diferaku (na obou stranach, tedy obou poloosach). To ja jen, ze nejspis i diferak, ktery ma uz neco za sebou muze zpusobovat razy slysitelne zespod kary, to je vsak ta horsi varianta jak v tvem pripade s klouby.
V zadnim diferaku sem menil olej, dal sem tam olej dle specifikace GL5, ale plnou syntetiku, co si ted myslim, ze to byla chyba davat tam ridkou syntetiku, mozne vule - jejich pritomnost nedokazu rychle odtranit - se tim snad zvyraznily... zvazuju na zkousku vymenu oleje za hustsi, ale stale dle specifikace.

Nemas zkusenosti s nejakou kapacitou pres soukoli? K posouzeni opotrebeni ozub. kol napr. v mem pripade v diferaku?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2009 09:24 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Musím říci, že jsi trefil hřebík na hlavičku mám také pocit, že po výměně oleje v zadním diferáku je zadek hlučnější, na oleji jsem nešetřil a dal tam: Valvoline HP Gear Oil 80W/90, GL-5 a nemám z toho nijak extra pocit, spíš bych řekl že to je horší a stejně jsem dopadl s převodovkou, kde po výměně na Valvoline DuraBlend Gear Oil 75W/90, GL-5 se mi řazení zdá méně plynulé než před tím, hlavně když je auto studené. Jsem z toho trochu na rozpacích očekával jsem spíše lepší výsledky než horší ale možná dle přísloví: 'že méně je někdy více' jsem to trochu zvoral :-) Co se týká opotřebení diferáku tak mám někde takovou příručku, kde podle toho jak jsou vydřená kola bylo definováno o jakou závadu se jedná a také podrobný popis montáže a vymezení vůlí v diferáku - pamatuji si, že je to dost alchymie a opravdu hodně přesná práce s uchylkoměrem a chce to přípravky - sám bych se do toho nikdy nepustil :-(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 23 srpen 2009 14:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V mechanických převodovkách Mitsubishi funguje nejlépe z v ČR dostupných olejů Tutela Car Technyx. Dostaneš na www.oleje.cz, bohužel se prodává pouze v litrovém balení a je třeba 2,2 - 2,3 l (tedy u FWD). Samozřejmě můžeš experimentovat i sám: kritickým parametrem je hodnota kinematické viskozity při mínus 40 st. C (ta musí být co nejnižší!). Ale proč se nepoučit z chyb ostatních, v daném případě mých...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: poloosa měnit celou nebo jen kloub
PříspěvekNapsal: 28 září 2009 12:07 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Musím říci, že jsi trefil hřebík na hlavičku mám také pocit, že po výměně oleje v zadním diferáku je zadek hlučnější, na oleji jsem nešetřil a dal tam: Valvoline HP Gear Oil 80W/90, GL-5 a nemám z toho nijak extra pocit, spíš bych řekl že to je horší a stejně jsem dopadl s převodovkou, kde po výměně na Valvoline DuraBlend Gear Oil 75W/90, GL-5 se mi řazení zdá méně plynulé než před tím, hlavně když je auto studené. Jsem z toho trochu na rozpacích očekával jsem spíše lepší výsledky než horší ale možná dle přísloví: 'že méně je někdy více' jsem to trochu zvoral :-) Co se týká opotřebení diferáku tak mám někde takovou příručku, kde podle toho jak jsou vydřená kola bylo definováno o jakou závadu se jedná a také podrobný popis montáže a vymezení vůlí v diferáku - pamatuji si, že je to dost alchymie a opravdu hodně přesná práce s uchylkoměrem a chce to přípravky - sám bych se do toho nikdy nepustil :-(


Byl sem na rampe a tam se ukazalo, ze diferak byl uvolneny. Kdyz sem to pred par mesici daval dohromady, vse bylo utazeno, ale diff si proste chtel sednout jinak, a toho taky docilil po cca mesici jezdeni. Na drzacich a silentblokach se pohnul, nebo ted bych spis rekl ze se usadil do takove polohy, kdy nebyl zkrizeny - srouby se tim padem uvolnily a pri zaberu se vule projevila vetsimi razy.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz