mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 13:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2009 08:11 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Je to případ od případu, na fotkách evidentně elektrolyt natekl mezi vývody polovodičů - no to může způsobit svody a různé disfunkce... Měl jsem na GT a Stealtech zůzné závady elektro (provozuji již čtvrté auto) a v drtivé většině se jednalo o poruchy čidel a kabeláže - přerušené vodiče ve svazcích, proč to nevím na svazku nebylo nic vidět a ani to nebyla pohyblivá část. Nebo např. v předním blatníku u řidiče je za podběhem MOSFETový swith pro flasch (blikání hlavními světly) při alarmu auta z originálního zabezečovacího okruhu. Ta krabka byla totál sežraná a způsobovala, že do světel šla pořád část energie z baterky, vlákna slabě žnula ale ve dne to téměř nebylo vidět - než jsem to našel, tak jsem s věčně vybitou baterkou pěkně zápolil - je to věc, která nikoho nenapadne a zjistil jsem ji až poměrně pečlivým měřením na autě :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 18 červenec 2009 11:56 
Offline

Registrován: 14 červenec 2009 20:39
Příspěvky: 62
Automobil: stealth
Typ motoru: twin
Rok výroby: 1992
to miraN:jen Ti nehazi jiskru nebo vubec nemuzes nastartovat? Stejne priznaky?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2009 13:15 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
to Mitsi

zde http://www.avproecm.com/process1.htm je vidět opravu ECU, jsou zde zcela přerušené tištěné spoje a také zde vidíš, že nějaký ochranný lak zcela absentuje. Tedy vlhkost a vyteklý eketrolyt může s jednotkou opravdu udělat divy :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 22 červenec 2009 15:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jo, prima, to chápu. Na druhou stranu mám pocit, že "když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž". V daném případě sice hovořím o vlastních zkušenostech z porovnání vozů Mitsubishi a jejich návazných "kopií" Hyundai, ale pro "americké" 3000GT/Dodge Stealth to může platit obdobně.

Osobně jsem měl s ECUs u vozů Mitsubishi pouze dva problémy: vlastní blbostí jsem si vypálil část tištěných spojů na desce ETACS při montáži alarmu (ze součástek ale neodešla žádná!), přičemž původní oprava přesně tím způsobem, jaký je popsán v Tebou uvedeném odkazu, mi vydržela přes 8 let. A druhým případem bylo přinejmenším podivné vyzkratování celé ŘJ airbagů, což bylo vyřešeno její výměnou v rámci záruky. Podotýkám, že když jsem rozčilený, negativně ovlivňuji činnost elektronických zařízení, airbagy mne neskutečně se.ou a k předmětnému "vypálení" došlo právě v této situaci - šlus údajně přišel od bagu sedadla řidiče...

Naopak do Lancera mi po lajdácky provedené výměně čelního skla (samozřejmě, že ve značkovém servisu) dlouhodobě zatékalo a ta voda + sajrajt tekly právě přes ŘJ motoru! Než jsem zjistit, kudy mi tam vlastně teče a alespoň provizorně to vyřešil, chytlo pouzdro ŘJ rez. Ovšem vnitřek byl zcela netknutý, třebaže část vlhkosti šla dovnitř, jelikož ten obal není vodotěsný.

Toť moje zkušenosti. Ale je pravdou, že jsou založené na velkosériových modelech, nikoli na malosériových exotech.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 23 červenec 2009 21:16 
Offline

Registrován: 14 červenec 2009 20:39
Příspěvky: 62
Automobil: stealth
Typ motoru: twin
Rok výroby: 1992
zdravíčko,tak situace se vyvíjí...po pár peripetií mám další řj,nastartovat jde bez problémů,ale motoru neběží 5 a 6 válec...cívka,kabely,modul v pořádku...na cívku prý nejde proud..
u té staré byly nemocné kondíky,ty prý vyzkratovaly a spálily jeden tištěný spoj-takže má být na vyhození.ale při připojení zkoušečky motor naskočil,byť 5,6 válec nechodil a asi po 3min sám chcíp..
zase kondíky nebo nějaký zběsilý kabel?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2009 07:10 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Hele chlape to je divné, 5 a 6 válec jsou dvě různé civky (jsou celkem 3 vždy 1 pro 2 válce) 1 a 4, 2 a 5, 3 a 6 pokud by nešly 5 a 6 válec tak to nebude cívkami ale buď kabely ke svíčkám, svíčky a nebo Ti nejsou vstřiky a nejde tam palivo. Jinak 5 a 6 válec jsou ty dva proti lehlé u baterie jak jsi zjistil , že Ti nejde 6 válec, přístup k němu je dost obtížný je pod klapkou, musí se sundat celý trakt sání.......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2009 09:31 
Offline

Registrován: 14 červenec 2009 20:39
Příspěvky: 62
Automobil: stealth
Typ motoru: twin
Rok výroby: 1992
Oprava:nejde 2,5 valec :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2009 11:24 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
No budeš muset projít celý systém od ECU jdou signály do Power unit (výkonové tranzistory pro buzení cívek) pak cívky a konečně kabely a botky..... Systém je popsán třeba zde http://www.stealth316.com/2-ignitionsystem.htm#j3


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2009 17:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Prima popis, díky!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2009 20:33 
Offline

Registrován: 14 červenec 2009 20:39
Příspěvky: 62
Automobil: stealth
Typ motoru: twin
Rok výroby: 1992
Díky moc za popisy.
Repasovaná ŘJ šla preventivně na přeměření a ejhle,jeden kondík vyměněný a druhý(orig)vyteklý :(.Pak nějaký slabší kontakt na válec,ale ten prý může chodit pod větším napětím..
Takže výměna,a pak snad kontrola kabelu od ŘJ,a pak nevím


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: řídící jednotka?
PříspěvekNapsal: 07 srpen 2009 23:18 
Offline

Registrován: 14 červenec 2009 20:39
Příspěvky: 62
Automobil: stealth
Typ motoru: twin
Rok výroby: 1992
takže závěr a oprava-vyteklý kondík(v mém případě oba) a elektrolyt naleptal tišťák a přerušil spoje.
po několika peripetiích jsem našel figuru v Praze,co to umí poladit a jezdím :lol: :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz