mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
spojkovy valec https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=972 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | enemdym [ 13 srpen 2009 09:36 ] |
Předmět příspěvku: | spojkovy valec |
Chlapaci, zajimal by me vas nazor / zkusenosti: Resili ste problem se spojkou? (dotaz smeruju na ovladani spojky, tj.: pedal, hlavni spojkovy valec, hydraulicky valec pro ovladani vidlice+spojk.loziska, posilovac - podtlakova hadice+kontr.ventil). Mechanicke casti (lozisko, lamela) ok. Popis me situace (nenechte se tim ale ovlivnit pri popisu vasich zkusenosti): Pedal je pri vypnutem motoru tuhy, pri zapnutem pak jde mekce (posilovac), ale postupne pri jizde klesa ucinek spojky, tj. pedal je az moc mekky a spojka zabira v nejnizsi poloze - pedal temer na zemi). Pri jizde se to projevuje tim, ze je problem tam dostat 1ku, resp. 2ku a reverse kvuli mekkemu pedalu (mam za to, ze kvuli problemu v mechanismu ovladani). Vada se vyskytla ze dne na den. Auto delsi dobu stalo (mesice), po odstavce najeto cca 250km. Uvaha, co muze vest k memu problemu: 1) zavzdusneny hydraulicky system (malo pravdepodobne, se systemem se nic nedelalo; neni viditelna zmena hladiny kapaliny v nadobce a to ani vyrazna zmena pri seslapovani pedalu) 2) vadny spojkovy valec (mohlo by byt, ale tak rychly projev ze dne na den?!). Zkusit vytahnout, procistit? 3) posilovac spojky - podtlakova hadice + podtl.zasobnik (mozna vada kontrolniho ventilu v podltlakovem systemu?) 4) serizeni pedalu + paky tlacici na spojkovy booster... Dik za nazory, co ste resili vy ![]() |
Autor: | Brumla [ 13 srpen 2009 10:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Ahoj, měl jsem podobné problémy a dlouho jsem to hledal, dokonce jsem vyměnil převodovku, protože jsem myslel, že už jsou vadné synchrony, vyvrcholilo to tím, že jsem již někdy nedokázal vyřadit a to byla teprve pr..l. No nakoupil jsem opravné kity: MB870513 MB892600 MD970498 MD620228 MB896898 a vyměnil vynášecí tyčku na ovládacím válci + vlastní píst a pružinu a hlavně vyčistil bylo tam hafo kalu ale tam bych, řekl, že závada nebyla a pak jsem vymontoval hlavní spojkový válec - je to úděsný porod, přístup je zcela šílená záležitost! A vyměnil jsem v něm celý pístek (prodává se jako sada) a při prohlídce toho starého jsem na dvou břitech našel trhliny... Booster jsem zatím nekontroloval ale problémy se již neprojevily tak si myslím, že to byl ten pístek v hlavním válci. Jinak na seřízení spojky, pedálu, boosteru je dost složitý postup - na požádání pošlu PDF-ko co a jak se musí nastavit... Znovu upozorňuji, že demontáž a montáž spojkového válce je pro otrlé a hooooodně trpělivé jedince cca 6 hodin práce! |
Autor: | enemdym [ 13 srpen 2009 10:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Cau Brumlo, dik za reakci. Take mam za sebou repasi prevodovky (vymena snychronu pro 1ku a 2ku, simerinky atd., hridel z prevodovky do rozvodovky), tomu predchazela vymena spojkove lamely a loziska...) ![]() Ted se vsak zavada silne projevuje na samotnem ovladacim mechanismu spojky. S vytazenim hlavniho spojkoveho valce bude problem, to jsem si jisty uz jen z pohledu na jeho umisteni. Trapil ses s jeho vytahovanim pul dne, snazil ses ho vyklickovat ven nebo to neslo a musel jit ven nedrive brake booster, tak jak pravi servisni manual? Ven to tahat budu - musim, takhle s tim jezdit nejde / nebudu / nechci, mohl bych pak celou opravu spojky/prevodovky opakovat a to mi za to nestoji ![]() Dily (sady k ovladacimu/hlavnimu valci) si bral primo z Mitsubishi nebo od jinud...? Sehnat hl.spojkovy valec je samo o sobe problem (Mitsinu sem este nezkousel). R. PS: Na ty cisla MMC dilu mrknu v CAPSu, ted k nemu nemam pristup. |
Autor: | Brumla [ 13 srpen 2009 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Ahoj, bez demontáže brakeboosteru se to nedá (zkoušel jsem to) tak, že booster ven ale ten nejde bez demnontáže brzdového válce, ten nejde odšroubovat pokud se nedemontují trubky a nádobka power steringu a pak vyklonit, humus ! Opatrně s trubkou od klimačky ať si to nefoukneš, samo ven trubka od zadního turba k intecooleru, přelepit páskou ať Ti tam něco nespadne... Pak povolit matky od spojkového válce jsou ze strany motoru, přístup hrozný... musel jsem si vyrobit klíč, normální golou to nejde leda nějakou redukovanou, je tam málo místa, pak vyvlíknout vlastní válec, všude teče brzdovka, pak musíš pořádně vypláchnout ty kapsy pod válcem, vlastní výměna pístku je pohoda a pak zpětná montáž, nalít a odvzdušnit dole na vybavovacím válci... Opravné kity jsem kupoval přímo u Mišáků jinak jsem je nedokázal sehnat, tedy celý spojkový válec ano za cca 3500,-- Přeji Ti pevné nervy! |
Autor: | enemdym [ 13 srpen 2009 13:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Co je na tomto motoru lehce pristupne... Este se zeptam, mel si ukap kapaliny, nez si se pustil do vymeny hl.valce? Vrhnu se na to tak, ze zkusim preventivne odvzdusnit hydr.system (to je nejrychlejsi), pripadne srovnat pedal a a otestovat booster podle popisu, pokud to nepovede k zadnemu zjisteni / zlepseni, prijde na radu hl.valec out. Jinak ti to jezdi? R. |
Autor: | Brumla [ 13 srpen 2009 14:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Ne, kapalina neutíkala spíš bych řekl (ale to jen doměnka), že se nějak přes ty poškozené břity dostala zpět do akumulační nadobky a tlak na výstupu válce poklesl a spojka se pořádně nevybavila - ale třeba 5x ano a pak to blblo více zcela nepravidelně byl jsem z toho zmaten. Jinak auto je OK a já taky jen času je málo ![]() |
Autor: | enemdym [ 14 srpen 2009 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Brumlo, v te dobe, kdy se u tveho GT vyskytly tyto problemy spojene se spojkou, nepozoroval si propadnuti spojkoveho pedalu pri brzdeni, temer az do zastaveni auta se zarazenou rychlosti? Neexperimentoval si napr. s BOV ventilem? Proc se ptam, odpozoroval sem, ze kdyz silne dobrzduju napr. se zarazenou 2kou, propada se spojkovy pedal, aniz by spojka rozepinala. K tomu, aby motor nezdechl mi pak zbyva odhadem cca 3cm chodu spojkoveho pedalu a sem na podlaze. V teto pozici temer na podlaze zacne spojka teprve rozpinat. Lamu si nad tim hlavu, co muze spojovat brzdu a spojku, a jedine co to muze byt (jsou to naprosto oddelene systemy) jsou pouze podtlaky rizene posilovace (podtlaky pro brzdu i spojku maji pro kazdy system vystupy ze sani za sktici klapkou). Nez se problemy ze dne na den objevily, serizoval sem BOV ventil (ne OEM odfuk, tj. ne odfuk zpet do saciho systemu, ale ven do atmosfery - viz BOV Bidrin MKIV) - tj. to je jediny zasah, co jsem udelal. Dal sem to ted do puvodniho nastaveni a zatim sem to neprojel dostatecne daleko, ale - kurna, pedal spojky mi uz pri dobrzdovani se zarazenym kvaltem nepada, nebo se to este nestacilo znovu projevit... Kontrolni ventil jak ve vakuovem vedeni zasobniku pro spojku, tak v hadici pro brzdu se jevi jako OK. ![]() |
Autor: | Brumla [ 16 srpen 2009 11:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Ahoj, u mě to začalo postupně a celkem nenápadně, napřed jsem občas v kalupu obtíženě řadil dolu - řek jsem si neflákej se a začal jsem poctvivě řadit z meziplynem a byl nějaký čas pokoj a pak se to zhošovalo to už nebyla moje flákárna ![]() |
Autor: | enemdym [ 16 srpen 2009 17:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Prave intake saje, jednosmerny ventil je pruchozi pro snizovani tlaku v zasobniku (tedy k vytvareni vetsiho podtlaku v zasobniku) cimz se pak posiluje pedal spojky (de lehceji zmacknout k podlaze). Premyslim, proc by pri dobrzdovani melo sani vice nasavat vzduch a tim zvetsovat podtlak v zasobniku a zapricinit propadnuti pedalu spojky bez ucinku rozepnuti motor-prevodovka (ucinek se projevil az temer s pedalem na zemi, viz popis v mem predchozim komentari). Nedalo mi to, a odvzdusnil sem hydr.system spojky - zavzdusneny nebyl. Takze pokud se problem ukaze znova, pak zbyva zkontrolovat booster, uvolnovaci valec a pak samotny hlavni valec. |
Autor: | Brumla [ 17 srpen 2009 07:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Hmm, chápu moc to nemá logiku, klasická decelerace: zavře se klapka, před klapkou vznikne přetlak ten uzavře přes membránové vybavovače a ovládací táhla přívodu spalin do turbodmychadel ta přestanou tlačit ale setrvačností se pořád ještě točí, stále je přetlak a ten se přes BOV odfoukne buď rekuperovaně nebo volně do atmosféry - po celou dobu je před klapkou přetlak nebo vyrovnaný tlak a za klapkou podtlak způsobený sáním z téměř uzavřené klapky.... Napadá mě jedna věc je tam ještě jeden ventil, který umožňuje přisávání z vík ventilů, ale nesmí se tam tlačit. Je vlevo, vedle ventilového víka poblíž nálevky na chladící kapalinu, kdyby neotevíral, tak se podtlak za klapkou určitě zvětší - dokonce jej lze jako options koupit z větším průměrem pro větší průtoky... Možná, ale to je čirá teorie může být problém tam. |
Autor: | enemdym [ 17 srpen 2009 08:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Ohledne PCV ventilu je na http://stealth316.com/2-krankvents.htm velmi duleztita informace a to sice "...During idle and deceleration when blow-by gases are minimal, the low pressure (or "high" vacuum) in the intake manifold pulls..." utvrzujici narust vakua v sacim potrubi za klapou behem decelerace / volnobehu (je to logicke, motor si sam nasava, kdyz stoji, kdyz jedes tak se vzduch tlaci dovnitr turbinama atd.). S PCV je to dobra myslenka k popisu, co se deje v sani behem decelerace, ale myslim, ze ikdyby PCV neotviral a byl porad zavreny, vakuum by se zvysovat v sani nadmiru nemelo, prave vakuum za klapou ho zavira. Pokud by byl PCV stale priotevreny (nefunkcni) tak by naopak vakuum za klapou klesalo (narustal by tlak jak by se neustale tlacil plyn z kliky). V patek me ceka delsi presun, tak pak poreferuju blize, co a jak se deje, co pozoruju. Dik za tvou ochotu diskutovat o tomto problemu! ![]() |
Autor: | enemdym [ 17 srpen 2009 08:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Ohledne PCV ventilu je na http://stealth316.com/2-krankvents.htm velmi dulezita informace a to sice "...During idle and deceleration when blow-by gases are minimal, the low pressure (or "high" vacuum) in the intake manifold pulls..." utvrzujici narust vakua v sacim potrubi za klapou behem decelerace / volnobehu (je to logicke, motor si sam nasava, kdyz stoji, kdyz jedes tak se vzduch tlaci dovnitr turbinama atd.). S PCV je to dobra myslenka k popisu, co se deje v sani behem decelerace, ale myslim, ze ikdyby PCV neotviral a byl porad zavreny, vakuum by se zvysovat v sani nadmiru nemelo, prave vakuum za klapou ho zavira. Pokud by byl PCV stale priotevreny (nefunkcni) tak by naopak vakuum za klapou klesalo (narustal by tlak jak by se neustale tlacil plyn z kliky). V patek me ceka delsi presun, tak pak poreferuju blize, co a jak se deje, co pozoruju. Dik za tvou ochotu diskutovat o tomto problemu! ![]() |
Autor: | Brumla [ 17 srpen 2009 09:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
ještě jedna myšlenka, jak jsem zmínil, že se mi zdálo u mého problému, že se kapalina z hlavního válce protlačí přes špatné břity zpět do nádobky, nemůže to být podobně i u Tebe: držíš spojku, brzdíš, booster pracuje a pomáhá Ti tlačit ve spojkovém válci je velký tlak způsobený vybavením spojky a navíc o proti normálnímu řazení trvá déle, přes břity se protlačuje část kapaliny a množství před pístem se snižzuje, pedál se propadá... co, je to možné ? |
Autor: | enemdym [ 17 srpen 2009 10:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Se spojkovym valcem je to logicka myslenka, chapu jak to myslis. Zminil bych, ze pri dobrzdovani jsem netlacim spojkovy pedal k zemi, ale jen sem se ho nohou dotykal, abych citil, co se s nim deje - a on meknul. Tesne pred zastavenim sem tedy pedal cilene seslapnul avsak zbyvalo uz velice malo pohybu s "odporem", behem ktereho spojka rozepnula a byl sem na podlaze. ![]() Booster sem se tedy snazil otestovat, ale abych mohl udelat pouzitelny zaver, mel bych to zkusit este jednou. |
Autor: | enemdym [ 27 srpen 2009 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spojkovy valec |
Nastavenim pedalu spojky (video "Proper clutch adjustment") http://www.jackstransmissions.com/stpg. ... 5f5954b038 PS: Problem stale resim |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |