mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Space Wagon
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=54&t=1128
Stránka 2 z 4

Autor:  Mitsi [ 02 srpen 2010 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

tomasblesk píše:
Zda si nemám nakonec pořídit Galanta V6.
- Tohle nějak nechápu: vždyť už jednoho máš...

Auto má sloužit služebním účelům a v 90% stejně pojedu sám. SW byl můj sen, ale pokud bych měl být upřímný, tak těch 7 až tak moc sedadel nepotřebuji a přívěs netahám.
- Pak nechápu, k čemu by Ti SW vůbec byl: sice se v něm výborně sedí, lépe se do něj nastupuje/vystupuje, převezeš fůru věcí, máš lepší přehled o dění kolem sebe, ale ten odpor vzduchu, vysoko těžiště a choulostivý motor GDI...

Poradíš mi: Galant V6 vs. SW? Co má větší výdrž a životnost, údržba. Díky moc

- Poradím: Galant V6. Sice má z hlediska výdrže choulostivější podvozek a lemy zadních blatníků, ale ten agregát a jízdní vlastnosti, mňam!

Autor:  tomasblesk [ 02 srpen 2010 22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Zapomněl jsem napsat, že shanim to auto pro služebni účely. Doma Galanta máme a taky Space Geara. Carismu jsme včera prodali (finanční důvody), žena bude jezdit v “domácím“ Galantu a ja to auto shanim do práce. Na nove nemáme a navíc v té práci máme ještě starého SW 1993 (zatim jezdí).

Autor:  Mitsi [ 25 říjen 2010 15:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Případným zájemcům nabízím vlastní čerstvé know-how k výměně rozvodů na motoru 2,4GDI ve Space Wagonu. Je-li zájem, ozvěte se, upozorním na úskalí.

Autor:  sumatko [ 26 říjen 2010 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Mitsi píše:
Případným zájemcům nabízím vlastní čerstvé know-how k výměně rozvodů na motoru 2,4GDI ve Space Wagonu. Je-li zájem, ozvěte se, upozorním na úskalí.

Oj, to by mě docela zajímalo-minulý tyden jsem koupil 2.4gdi a po zkušenostech co mi v servise udělaly s minulým spacewagonen 1996(nafťákem) kdy nebyli schopný sparávně nasadit řemeny od vyvažovací hřídele a auto jelo jak pumpa na ..., bych varování a doporučení uvítal

Autor:  Mitsi [ 26 říjen 2010 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

OK, večer napíšu pár postřehů.

Autor:  sumatko [ 27 říjen 2010 09:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Mitsi píše:
OK, večer napíšu pár postřehů.

Díky. Nerad bych tam něco po..kazil. Mišák jen přede :razz: -má poctivejch 180.kkm a hydroštely ani ťuk a to ani teď po ránu při mínusech. Ten samý motor (4g64) mám i na h.sonatě 89 rok a tam už u studenýho poťukávaj :???: , ale ten má nejeto přez 350kkm.

Autor:  Mitsi [ 27 říjen 2010 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Omluva: neměl jsem čas, takže jsem zatím nic nenapsal. Ovšem pokud jde o vyjádření "ten samý motor (4g64) mám i na h.sonatě 89", pak zřejmě došlo k nedorozumění, jelikož motor 2,4 GDI je úplně jiný (byť si teď nejsem jistý jeho označením).

Autor:  sumatko [ 27 říjen 2010 14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Mitsi píše:
Omluva: neměl jsem čas, takže jsem zatím nic nenapsal. Ovšem pokud jde o vyjádření "ten samý motor (4g64) mám i na h.sonatě 89", pak zřejmě došlo k nedorozumění, jelikož motor 2,4 GDI je úplně jiný (byť si teď nejsem jistý jeho označením).

Samozřejmě hlava je jiná, ale od ní dolu jsou ty motory stejný a oba mají označení 4g64. Na sonatě má jen 117hp.
Není zač se omlouvat, mám 4 děti a vím co to je nemít čas :lol: Rozvody budu dělat až po příští výplatě-času dost.

Autor:  Mitsi [ 27 říjen 2010 15:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Motor 4G64 jsem měl na 100% v Galantu a rozvody jsem na něm rozněž dělal, pročež si dovolím tvrdit, že nejen hlava je jiná, ale i celá prsa motoru (tedy i jeho blok), jeho mazání, upevnění vnějšího příslušenství aj. A jelikož jsem si na tom 2,4 GDI měnil sám i onu hlavu, tak rovnou dodám, že samozřejmě úplně jiné jsou písty, a podle toho, co vím, i ojnice a klikovka. Netvrdím, že motor 2,4 GDI nenese označení 4G64 (a nemám to teď ani jak ověřit), pouze tvrdím, že příbuznost či logika značení může spočívat ve stejném počtu válců, jejich roztečích nebo ve v zásadě shodné konstrukční filosofii, nikoli však už v jednotlivých dílech a tím méně pak v jízdním projevu. Motory GDI jsou prostě úplně jiné, než ty klasické MPI od MMC či jejich odvozeniny prošlé dalším vlastním vývojem u Hyundaie.

Autor:  Mitsi [ 28 říjen 2010 09:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Takže jsem se díval, a motor 2,4 GDI má před faceliftem skutečně označení 4G64, po faceliftu už jiné, ten dvoulitr o výkonu 100kW z Galanta 4G63, v jiných výkonových variantách pak rovněž jiné, 2,0 GDI z Pinina nese rovněž dvě různá označení atd. atd. Jinými slovy: pochybuji, že lze najít motor pod označením 4G64, který by nebyl právě a jen ten 2,4 GDI.

Autor:  sumatko [ 01 listopad 2010 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Tak jsem se znova kouknul a motor v sonatě z 89 má skutečně označení 4g64 http://www.varioustopics.com/mitsubishi ... 4-ltr.html
stejně jako spacík a má i naprosto stejný objem 2351 ccm.
Rozhodně ale netvrdím, že nemůže jít o podobnost čistě náhodnou a oba motory jsou si podobné pouze palivem, počtem a uspořádáním válců a objemem-ona kódová řada moc variant nemá-vezmeme li v úvahu vypovídací hodnotu jednotlivých znaků.
Nic to ale nemění na tom, že jak "stará" tam "mladší" 4g64 jsou na ježdění velmi příjemné agregáty :smile:
a že si Vás jako znalce MMC hluboce vážím.
S pozdravem M.Hanzal

Autor:  Mitsi [ 01 listopad 2010 17:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Tak to tedy zírám... :shock:

Pár poznatků k těm rozvodům:
- Originální rolny se vyskytují v krabičkách německého přebalovače Ruville, a to za třetinu ceny originálu.
- Začít doporučuji uvolněním 4 šroubů na řemenici klikovky. K tomu je zapotřebí dlouhé gola očko 12mm (krátké se nehodí, v případě 1/2 goly překáží rozšíření pro hlavici).
- Šroub řemenice má vnitřní čtyřhran pro 1/2 golu, ale pro uvolnění a konečné utažení je bezpečnější použít ořech (rozměr mi v paměti neutkvěl, ale hádám, že jde o 24 nebo 27 mm, tedy běžný standard), hrozí totiž roztržení hlavy šroubu, tedy konečná!
- Přestože mám elektrický příklep až na 340Nm a také speciální klíč na šrouby klikovky, neuspěl jsem a musel jsem opět použít drastickou, avšak spolehlivou techniku, tj. zablokování dlouhé páky goly mezi prvky zavěšení pravého kola a zastartování... :razz:
- Pakárna se točí kolem povolení šponováku řemenu pohonu posilovače a klimy: není tam dostatečný přístup, takže se hodí menší gola s "nekonečnou" ráčnou a různě dlouhými prodlouženími. Rozměr hlavy fixačního i šponovacího šroubu je 14mm.
- No a úplná pakárna je výměna vodící kladky velkého rozvoďáku schovaná pod držákem čerpadla posilovače řízení (servisy ji proto nemění :evil: ): je třeba zdemontovat posilovač, kryt sběrného výfukového potrubí, nepoškodit přitom subtilní trubky okruhu klimy, sundat ten držák..., což už bez "nekonečné" ráčny nejde (dlouho jsem odkládal její koupi, až jsem si během práce pro ni musel zajet do Globusu), tedy pokud zrovna nehodláte sundavat ty berany výfuku.
- Při demontáži rozvoďáků je třeba si nejprve nastavit všech 5(!) rysek (pozor na pohon olej. čerpadla, který "se potkává" jednou na 4 otáčky kliky!) a nepoškoškodit snímač polohy klikovky: někdo ho proto hned demontuje (pozor, neodpojovat!), já jsem s ním raději nehýbal.
- No a lahůdkou na závěr je správné našponování velkého řemenu tak, aby výchylka páky unašeče napínací kladky činila na plunžru toho hydraulického napínáku 3,8-4,2 mm: až někdo zjistíte, jak to jde bez speciálních pomůcek, dejte mi vědět. :twisted: V každém případě je nutný pomocník, jenž bude shora utahovat šroub na té napínací kladce, přičemž vy zdola budete bytelnými kleštěmi na ségrovky se zahnutými konci držet tu rolnu ve "správné" poloze, to vše při ještě ZABLOKOVANÉM hydraulickém napínáku :!:

V případě konkrétních otázek můžeme pokračovat, ale rozhodně nehodlám rozebírat každý detail pro toho, kdo ještě nikdy na žádném motoru rozvody nedělal. Pro takové mám jediné doporučení: nepouštět se do toho!

Autor:  sumatko [ 02 listopad 2010 09:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Mnohokrát děkuji za vyčerpávající výčet úskalí :lol:
Důležité je obzvlášte info ohledně olejového čerpadla. To totiž byla největší pakárna i na dieselovém spacíku, kde se ale potkávalo na rysce tuším na každé 3 otočení-no z neznačkového servisu jsem musel s motorem v režimu pumpa na s... dojet do autorizovaného, kde si jen za nastavení řemenů řekli 5.000,- :evil:
Právě abych znovu předešel takovým nepříjemnostem, tak jsem info uvítal.
Můj "dvorní mechanik" je velmi šikovný, leč nemá rád "šikmý oči" (preferuje humorná auta z produkce Voskovec a Werich) a mě servisuje pouze z přátelství (no, mění olej, jiný servis nebývá potřeba) a že jiný než japan auto mi nesmí do baráku :lol:
Ještě jeden dotaz. Kde prosím najdu relátko vytápění zadního okna? Pojistky jsou cajk, ale okno nehřeje :think:
Děkuji

Autor:  Mitsi [ 02 listopad 2010 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Není zač! Jinak ten pohon olejového čerpadla funguje jako druhý vyvažovák, proto je tak důležité jeho správné načasování.

Co se týče vyhřívání zadního okna, hledej napřed chybu v kabeláži kolem 5. dveří. Ještě jsem se totiž nesetkal s tím, že by na voze Mitsubishi vyrobeném v Japonsku kdy odešlo jakékoli relátko. Ostatně proto ani nevím, kde které je, resp. to beru tak, že mě to nemusí zajímat ... :wink:

Autor:  sumatko [ 02 listopad 2010 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Space Wagon

Ach jo, plasty dolu :???:
To s olejovým čerpadlem vím, právě ten minulej se při špatně nastaveným klepal jak drahej pes.

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/