mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=54&t=2520 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | martinbenjaros [ 30 leden 2013 22:49 ] |
Předmět příspěvku: | dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? |
Zdravím příznivce MTC, mám Space Wagon 2,4GDI 4x4... Rád bych se zeptal, jelikož doporučujete do motoru olej "http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=63&baleni=1l-bezkanystru", zda-li náhodou "http://www.autodily-cardo.cz/motorove-oleje/liqui-moly-mos2-leichtlauf-10w-40-4l/" vzhledem ke kvalitě firmy není pro GDI ještě lepší? Co se týče benzinu, mám správnou informaci, že bezsirnaté jsou u nás pouze Vevra100, OMV100 a Shell V-Power 100? Svíčky jsou nejlepší "http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zapalovaci-svicka-denso-vkb16/"? Děkuji |
Autor: | Mitsi [ 31 leden 2013 19:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? |
martinbenjaros píše: Zdravím příznivce MTC, mám Space Wagon 2,4GDI 4x4... Rád bych se zeptal, jelikož doporučujete do motoru olej "http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=detail&id=63&baleni=1l-bezkanystru", Tento anebo jakýkoli jiný v SAE 10W-40, 5W-40, případně 10W-30 (pokud to nehoníš) v ACEA A3 (pozor, v žádném případě A1 či A5!) a API max. SL (SM už ne a SN vůbec ne!). Hlavně včas měnit: max. po jednom roce a (při dlouhých trasách) 15 tis. km, lépe však přiměřeně zkrátit, osobně doporučuji nejít přes lhůtu 10 tis. km (opět max. 1 rok). martinbenjaros píše: zda-li náhodou "http://www.autodily-cardo.cz/motorove-oleje/liqui-moly-mos2-leichtlauf-10w-40-4l/" vzhledem ke kvalitě firmy není pro GDI ještě lepší? Tak to ani náhodou!!! Nic s MoS2 tam nepatří - kvůli hydroštelům! martinbenjaros píše: Co se týče benzinu, mám správnou informaci, že bezsirnaté jsou u nás pouze Vevra100, OMV100 a Shell V-Power 100? Ne, tohle už dnes neplatí, v zásadě všechny benzíny v ČR by měly být bezsirnaté. martinbenjaros píše: Svíčky jsou nejlepší "http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zapalovaci-svicka-denso-vkb16/"? Ano, ovšem fotka zcela nesedí, popis trochu nesedí a cena mi připadá až podezřele nízká... martinbenjaros píše: Děkuji Rádo se stalo! |
Autor: | martinbenjaros [ 31 leden 2013 23:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? |
To je skvělé, děkuji... Je nějaká dobrá alternativa k DENSu od NKG nebo BRISK? |
Autor: | Mitsi [ 01 únor 2013 03:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? |
martinbenjaros píše: ...Je nějaká dobrá alternativa k DENSu od NKG nebo BRISK? Je zbytečné o tom vůbec uvažovat. A pokud jde konkrétně o Brisk, připadá mi takto položená otázka přinejmenším nepatřičná: slušně řečeno a při vší úctě k poctivému českému výrobci, bohužel nedisponujícímu mohutným vědeckovýzkumným, technologickým a materiálovým zázemím. Nejlepší jsou Denso VKB16 (v případě honění motoru VKB20), pak Denso SK20BR11 (nevím, zda se ještě vyrábějí, ovšem mají vyšší životnost, než VKB16), no a na konec NGK IZFR5B nebo...6B (studenější), tj. "originál". Ty ovšem vlastnostem těch od Denso zdaleka nestačí, nemluvě o vysoké ceně. Nic jiného tam nepatří |
Autor: | martinbenjaros [ 07 únor 2013 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? |
Děkuji za odpověď... Proč vůbec pro naše GDi čka je olej tak důležitý? Ptal jsem se aj v servise a nic mi o tom nebyli schopni říct... Nerozumím důrazu na ty třídy či standardy, "ACEA A3 (pozor, v žádném případě A1 či A5!) a API max. SL (SM už ne a SN vůbec ne!)", se kterými jsem se dosud u olejů nesetkal (resp. jsem je u jiných aut nikdy neřešil).. Dá se to nějak polopaticky vysvětlit? PS : nějaká rada či vlákno na postupně zhasínající části LCD na palubním LCD v nových (99<) Wagonech? PPS: Vy jste v Prahy, že? |
Autor: | Mitsi [ 08 únor 2013 01:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? |
martinbenjaros píše: ...Proč vůbec pro naše GDi čka je olej tak důležitý? Ptal jsem se aj v servise a nic mi o tom nebyli schopni říct... Silné pronikání sazí do oleje, vysoká alkalická zátěž oleje, jeho nízká pracovní teplota... V případě starého a/nebo špatně zvoleného oleje se přidírají hydroštely v jejich "dírách", řada motorů začíná rychle klepat na klice... martinbenjaros píše: Nerozumím důrazu na ty třídy či standardy, "ACEA A3 (pozor, v žádném případě A1 či A5!) a API max. SL (SM už ne a SN vůbec ne!)", se kterými jsem se dosud u olejů nesetkal (resp. jsem je u jiných aut nikdy neřešil).. Dá se to nějak polopaticky vysvětlit? Vždyť právě ty normy jsou na olejích to úplně nejdůležitější! Viz http://www.oleje.cz martinbenjaros píše: PS : nějaká rada či vlákno na postupně zhasínající části LCD na palubním LCD v nových (99<) Wagonech? Výměna celého panelu, včetně bloku PP za ním. martinbenjaros píše: PPS: Vy jste v Prahy, že? Ano, dá se to tak říct. |
Autor: | martinbenjaros [ 08 únor 2013 01:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? |
Tož je možné se někdy někde potkat a vyměnit poznatky o SW?... |
Autor: | Mitsi [ 08 únor 2013 01:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: dobrá kondice GDI - na čem vlastně záleží? |
Můžeme se domluvit cestou SZ. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |