mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 21:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: space star volnoběh
PříspěvekNapsal: 17 leden 2008 17:22 
Offline

Registrován: 17 leden 2008 17:13
Příspěvky: 7
zdravím všechny jsem na foru nový a chtěl bych se zeptat mám mitsubishi space star 1.3 a potřeboval bych radu ohledně volnoběhu po startu mi kolísají otáčky v rozmezí od 900-1500. po zahřátí je všechno v pořádku. zkuste mi někdo poradit čím to je. jinak auto šlape jak hodiny.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 leden 2008 17:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vyhledej si mé a xor(-ovy) starší příspěvky v různých vláknech/rubrikách k problematice kolísání otáček, odpojení akumulátoru, čištění škrticí klapky atd., kde se vše potřebné dozvíš - vztahuje se to na všechny atmosférické MPI motory od MMC.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 leden 2008 19:56 
Offline

Registrován: 17 leden 2008 17:13
Příspěvky: 7
díky ale jsem opravdu začátečník mohl byste mi popsat někdo jak se čistí a kde je škrtící klapka a ještě dotaz na zadní ostřikovač má samostatný čerpadlo a nebo společný s předkem zadní mi totiž nefunguje


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 leden 2008 09:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je to jednoduché. Nejlépe je mít pomocníka, který bude šlapat na plyn (spolehlivého, abys nepřišel o prsty, ale jde to i bez něj).
Při vypnutém motoru zcela zdemontuješ hadici sání, pootevřeš klapku, nastříkáš na ni čisticí přípravek ve spreji (viz též níže), necháš chvilku působit, a pak čistým měkkým hadříkem, který hodně saje, ale nepouští chlupy, vyčistíš klapku i prostor kolem ní (difuzor), a to jak zepředu, tak zezadu! Nejhouževnatěji lpí špína kolem osy klapky - tam je vhodné pomoci si nějakým dřívkem (mně se osvědčily modelářské bukové nosníkové lišty, ale dobrá je i "špejle" za nanuka). A postup třeba několikát opakuješ, než se všechno dokonale leskne a nikde není ani stopa po špíně.
Pak se stále sundanou hadicí sání nastartuješ motor (jde to špatně, je třeba mu pomoci přidáním plynu, přitom se rozsvítí kontrolka "Check Engine", ale to nevadí - musí to tak být) a při jeho tůrování znovu nastříkáš připravek na klapku, aby se dokonale omyla a motor vcucl a spálil zbytky špíny. Chcípneš motor a na díry osy klapky v difuzoru nastříkáš trochu mazacího speje (já používám WD40). Namontuješ hadici sání a podle toho, zda se jednalo o intervenční či jen preventivní čištění zresetuješ ŘJ nebo ne. Toť vše.

Konkrétní značku čisticího spreje neuvedu, ale mělo tam být explicitně napsáno, že je speciálně na škrt. klapky. Čistič na brzdy/spojky je absolutně nevhodný!!!

Čerpadlo pro zadní ostřikovač je u vozů Mitsubishi samostatné vždy, jen je někdy umístěno ve společné nádobce vpředu v motorovém prostoru, jindy má i vlastní samostnou nádobku v prostoru pravého zadního podběhu. Jak je tomu u SpaceStaru, to opravdu nevím, ale stačí se podívat. Třeba máš tu zadní nádobku jen prázdnou...

P.S.: Vyříznout furunkl na tváři také není žádný problém a zvládne to prý každý učedník, jen je nepříjemné, když si přitom přeřízneš trojklanný nerv. A o tom, že jsi "opravdu začátečník" (jak sám píšeš, na čemž samozřejmě není nic špatného) svědčí už to, že jsi ve svém prvním dotazu uvedl: "...po zahřátí je všechno v pořádku." Určitě není, jelikož ŘJ jede pouze v nouzovém režimu, čehož jsi si ovšem ještě nestačil všimnout. A co tím chci vlastně říct? Že by ses do toho sám vůbec neměl pouštět!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 leden 2008 19:35 
Offline

Registrován: 17 leden 2008 17:13
Příspěvky: 7
díky za radu určitě se do toho nebudu pouštět sám vlastně jen sbírám informace abych se něco dověděl protože dřív jsem jezdil jenom na žiguli proto jsou pro mně tyto auta trochu španělská ves. ještě bych se chtěl zeptat jak to myslíš s tím resetem ŘJ. auto mám asi tři měsíce mělo najeto 122 000. kolísání volnoběhu se ukázalo tak před týdnem.


Naposledy upravil pavel dne 18 leden 2008 19:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 leden 2008 19:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Postup při resetu ŘJ rovněž najdeš v mých starších příspěvcích.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 leden 2008 19:42 
Offline

Registrován: 17 leden 2008 17:13
Příspěvky: 7
postup je mi jasný jen neví rozdíl mezi intervenčním a preventivním čištění musím reset provést pokaždém čištění?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 leden 2008 19:55 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pavel píše:
postup je mi jasný jen neví rozdíl mezi intervenčním a preventivním čištění musím reset provést pokaždém čištění?


Preventivně je vhodné klapku čistit max. při každé druhé výměně oleje, tj. každých 30 tis. km. Reset není třeba v případě, že předtím žádné problémy s volnoběhem nebyly a ŘJ jednotka nejela v nouzovém režimu. Pozor: pokud nechcete/nepotřebujete resetovat ŘJ, při demontáži sání neodpojujte štekr váhy vzduchu!

Naopak pokud problémy s volnoběhem byly a jsou, event. došlo k odpojení akumulátoru či váhy vzduchu, ŘJ jednotka jede v 99% případů v nouzovém režimu, tedy po vyčištění musí bezprostředně navazovat reset.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 leden 2008 20:25 
Offline

Registrován: 17 leden 2008 17:13
Příspěvky: 7
díky za radu příští týden to udělám a dám vědět jestli je to OK.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: space star volnoběh
PříspěvekNapsal: 03 únor 2008 22:40 
Offline

Registrován: 17 leden 2008 17:13
Příspěvky: 7
tak jsem vyčistil klapku je to ok.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz