Je to jednoduché. Nejlépe je mít pomocníka, který bude šlapat na plyn (spolehlivého, abys nepřišel o prsty, ale jde to i bez něj).
Při vypnutém motoru zcela zdemontuješ hadici sání, pootevřeš klapku, nastříkáš na ni čisticí přípravek ve spreji (viz též níže), necháš chvilku působit, a pak čistým měkkým hadříkem, který hodně saje, ale nepouští chlupy, vyčistíš klapku i prostor kolem ní (difuzor), a to jak zepředu, tak zezadu! Nejhouževnatěji lpí špína kolem osy klapky - tam je vhodné pomoci si nějakým dřívkem (mně se osvědčily modelářské bukové nosníkové lišty, ale dobrá je i "špejle" za nanuka). A postup třeba několikát opakuješ, než se všechno dokonale leskne a nikde není ani stopa po špíně.
Pak se stále sundanou hadicí sání nastartuješ motor (jde to špatně, je třeba mu pomoci přidáním plynu, přitom se rozsvítí kontrolka "Check Engine", ale to nevadí - musí to tak být) a při jeho tůrování znovu nastříkáš připravek na klapku, aby se dokonale omyla a motor vcucl a spálil zbytky špíny. Chcípneš motor a na díry osy klapky v difuzoru nastříkáš trochu mazacího speje (já používám WD40). Namontuješ hadici sání a podle toho, zda se jednalo o intervenční či jen preventivní čištění zresetuješ ŘJ nebo ne. Toť vše.
Konkrétní značku čisticího spreje neuvedu, ale mělo tam být explicitně napsáno, že je speciálně na škrt. klapky. Čistič na brzdy/spojky je absolutně nevhodný!!!
Čerpadlo pro zadní ostřikovač je u vozů Mitsubishi samostatné vždy, jen je někdy umístěno ve společné nádobce vpředu v motorovém prostoru, jindy má i vlastní samostnou nádobku v prostoru pravého zadního podběhu. Jak je tomu u SpaceStaru, to opravdu nevím, ale stačí se podívat. Třeba máš tu zadní nádobku jen prázdnou...
P.S.: Vyříznout furunkl na tváři také není žádný problém a zvládne to prý každý učedník, jen je nepříjemné, když si přitom přeřízneš trojklanný nerv. A o tom, že jsi "opravdu začátečník" (jak sám píšeš, na čemž samozřejmě není nic špatného) svědčí už to, že jsi ve svém prvním dotazu uvedl: "...po zahřátí je všechno v pořádku." Určitě není, jelikož ŘJ jede pouze v nouzovém režimu, čehož jsi si ovšem ještě nestačil všimnout. A co tím chci vlastně říct? Že by ses do toho sám vůbec neměl pouštět!
_________________ Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...
|